Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mat46(zilverbuik)

Gestart door m.bouhuis dinsdag 18 december 2018, 12:05:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2018

offline
Mat46(zilverbuik)
Hallo mensen,
Ik overweeg om een Mat46(zilverbuik) aan tekopen die geschikt moet zijn voor marklin C-rails.
Maar het wordt mij afgeraden omdat deze trein niet fijn rijd op het marklin systeem.
Wie heeft ervaring?

Gr Mart
Re: Mat46(zilverbuik)
 @citaat Zie ===> klik
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2018

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Dank voor de snelle reactie.
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2014

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Mijn ervaring met rivarossi is dat de wielen te smal staan en daardoor uit de rails loopt pas je dit aan zijn je problemen zo goed als voorbij.
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Maar over welk merk gaat het eigenlijk?
Ik ken ze alleen van Lima en particulier bedrijfje uit begin jaren 80 die de draaistellen van Lima gebruikte met een gegoten resin frame en kap.
Laatstgenoemde heb ik een aantal jaren geleden omgebouwd naar 3-rail digitaal.

Mvg. Marcel
Re: Mat46(zilverbuik)
 @citaat Zie ===> klik
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2010

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Marcel,

Lima is overgenomen door Rivarossi en heeft het stel opnieuw uitgebracht een aantal jaren geleden.

Mvg Robin
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2018

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Hallo allemaal,
Ik heb nu de informatie gekregen van diverse specialisten ivm koop MAT46 voor marklin c-rails,dat artitec de beste keus zou moeten zijn.
Heeft iemand ervaring daarmee?
De prijs is wel hoog van artitec.
Re: Mat46(zilverbuik)
Ben den Hollander
gast

Re: Mat46(zilverbuik)
 @citaat Artitec heeft geen Mat46.......
Re: Mat46(zilverbuik)
Ronald69
gast

Re: Mat46(zilverbuik)
Citaat van: m.bouhuis op maandag 24 december 2018, 11:09:53
Hallo allemaal,
Ik heb nu de informatie gekregen van diverse specialisten ivm koop MAT46 voor marklin c-rails,dat artitec de beste keus zou moeten zijn.

Dan ben ik benieuwd wie die "specialisten" zijn die zeggen dat Artitec ooit een Mat'46 hebben gemaakt.
Re: Mat46(zilverbuik)
Ben den Hollander
gast

Re: Mat46(zilverbuik)
 @citaat Melchior, Caspar en Balthasar misschien, de Wijzen uit het oosten? ;)
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2018

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Ik heb gekeken op de site van Artitec,daar staan verschillende soorten tekoop.
Is er dan ook een voor marklin geschikt?

gr Mart

Re: Mat46(zilverbuik)
 @citaat Dat staat vermeld op de site die je bekeken hebt...
Re: Mat46(zilverbuik)
Ronald69
gast

Re: Mat46(zilverbuik)
Citaat van: m.bouhuis op maandag 24 december 2018, 14:37:46
Ik heb gekeken op de site van Artitec,daar staan verschillende soorten tekoop.
Is er dan ook een voor marklin geschikt?

gr Mart

http://www.artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen

Waar staan die Mat'46 zilverbuiken dan op bovenstaande site?
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Ik denk dat de DE2 wordt verward met de Mat '46. Deed ik ook als beginner. O:-D
Re: Mat46(zilverbuik)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Wellicht dat Mart de DE1/2 voor een Mat'46 heeft aangezien, hij bedoelt de Mat'64, maar die heeft geen zilveren buik... 8o
Re: Mat46(zilverbuik)
Ronald69
gast

Re: Mat46(zilverbuik)
Ja, maar dan nog..........
DE 1/2 hebben nooit een zilverbuik gehad.
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2010

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Enige zilverbuik die ik me kan voorstellen is een Pec.
Re: Mat46(zilverbuik)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Citaat van: Ronald69 op maandag 24 december 2018, 16:13:30
Ja, maar dan nog..........
DE 1/2 hebben nooit een zilverbuik gehad.
Ik weet het Ronald, ik gis ook maar wat... ;)
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2018

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Het gaat steeds leuker worden mensen met onze vragen en antwoorden,ik vind dat wel leuk.
Maar goed,ik heb dan inderdaad de De1 op het oog(muizekop).
Je zou er ook bijna een muizekop van krijgen als leek,zoals ik ben.
Maar wees eerlijk,ik blijf het een prachtig model vinden,doet mij weer aan vroeger denken als kind op het
Station in Haarlem.

Mvg Mart
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2010

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Ik snap die verwarring wel.
De dieseluitvoering van de mat '46. Ook wel Blauwe Engel genoemd.

Welke kleur heb je op t oog?

Hier rijden een Blauwe Dummy en twee rode exemplaren rond.

Mocht je ze hebben liggen ze houden niet zo van R1 Bochten.
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Citaat van: m.bouhuis op maandag 24 december 2018, 19:12:33
Maar goed,ik heb dan inderdaad de De1 op het oog(muizekop).

Maar die heeft toch geen zilveren buik ?
Onderstaande wel.
Je zoekt dan de Lima 149731 denk ik, later door Rivarossi geproduceerd.
Re: Mat46(zilverbuik)
Lid sinds: 2015

offline
Re: Mat46(zilverbuik)
Dag Mart .
Ik heb een Lima Mat 46 ,olijfgroen met zilveren onderzijde ,af fabriek voor Marklin , gekocht eind jaren 90.
Het stel reed echter niet echt fijn op mijn K- rails baan.Ik heb deze Mat 46 toen bij een, nog steeds bestaande treinenwinkel in Rotterdam , geheel laten voorzien van Marklin wielen en assen .Ook het motorstel.
Het stel reed daarna perfect over de K- rails en wisselstraten.
Vervolgens is het stel als vitrine model verder gegaan .Is nog in nieuwstaat en te koop.De treeplankjes ontbreken.

Groet Koos

PS Met wat fantasie kun je de onderzijde van de DE1 wellicht zilver noemen ook al is het grijs. De topicstarter heeft alleen maar Mat46 en zilver genoemd , maar niet de kleur bovenzijde. Wat wel verder interessant is,is dat hij ze in Haarlem heeft gezien als kind  , dat kan alleen maar als ze in de werkplaats Haarlem kwamen .
, zie inzet van deze "blauwe engelen."

Inzet
De DE1- en DE2-treinstellen waren te zien op bijna alle niet geëlektrificeerde spoorlijnen in Nederland. In de meeste gevallen vervingen de treinstellen de stoomtractie die nog op deze lijnen actief was. De eerste treinstellen werden in 1953 ingezet op de lijnen Arnhem ? Winterswijk, Gouda ? Alphen aan den Rijn en tussen Leeuwarden en Sneek. Later dat jaar volgden de lijnen Groningen ? Delfzijl en Groningen ? Roodeschool. Het jaar daarna volgden het Kamperlijntje, de spoorlijn Zwolle - Almelo en de overige niet geëlektrificeerde baanvakken in Groningen en Friesland. Ten slotte werden in 1954 de Blauwe Engelen geïntroduceerd in Zuid-Limburg. Hierbij reden de treinstellen ook de internationale treindiensten tussen Maastricht en Luik en tussen Heerlen en Aken. Door elektrificatie verdwenen de treinstellen in 1956 alweer van het traject Gouda ? Alphen aan den Rijn.