Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Roco loc h0 402 027-7 invoeren in Marklin Mobile Station 2

Gestart door amthree donderdag 29 november 2018, 21:46:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco loc h0 402 027-7 invoeren in Marklin Mobile Station 2
Hoi,

Ik heb een loc van Roco (402 027-7) uit de Roco 41203 Start-Set ICE 2 Digital, dat niet meer werkt bij mij. Ik ben nu overgestapt op de Marklin Startset 29000 met het Marklin Mobile Station 2. Ik vroeg mij af of ik de Roco loc kan gebruiken op deze baan en wat dan de gegevens zijn die ik in het MMS2 moet invoeren. Heb specificaties opgezocht van de Roco, maar kan er niks van vinden. Iemand een idee?
Re: Roco loc h0 402 027-7 invoeren in Marklin Mobile Station 2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Roco loc h0 402 027-7 invoeren in Marklin Mobile Station 2
Als de set al digital was, bijv. met een Lokmaus bediend werd, dan is het een DCC-systeem. Normaal heeft dit startadres 3.
Je kunt met een MS2 een nieuwe lok aanmaken onder DCC.
Vaak is dit ook te doen met de 'vinden'-optie. Dan vindt de MS de lok met juiste adres.

Joh  (VT601)
Re: Roco loc h0 402 027-7 invoeren in Marklin Mobile Station 2
Citaat van: VT601 op donderdag 29 november 2018, 21:50:11
Als de set al digital was, bijv. met een Lokmaus bediend werd, dan is het een DCC-systeem. Normaal heeft dit startadres 3.
Je kunt met een MS2 een nieuwe lok aanmaken onder DCC.
Vaak is dit ook te doen met de 'vinden'-optie. Dan vindt de MS de lok met juiste adres.

Joh  (VT601)

Ja klopt .. met Lokmaus, heb ik idd onder DCC toegevoegd, maar hij doet niets. Ik ben bang dat of de Loc is ook stuk (weet niet hoe ik dat kan testen) of ik doe iets fout met de MS2. Ik heb idd ook de vinden-functie gebruikt, maar vind hem niet. De loc staat uiteraard op de baan.

Re: Roco loc h0 402 027-7 invoeren in Marklin Mobile Station 2
De Roco loc van de startset 41203 is een 2rail loc. Om deze loc op de Märklin baan te kunnen gebruiken zal je hem moeten ombouwen naar het 3railsysteem, dus met sleepcontact voor de puntcontacten in het midden van de Märklinrail. Hierbij een link naar aandachtspunten bij de ombouw https://forum.3rail.nl/index.php?topic=15164.50#lastPost
Re: Roco loc h0 402 027-7 invoeren in Marklin Mobile Station 2
Als je nog bruikbare roco rails hebt, kun je de aansluitbox uit 29000 daarop aansluiten en proberen of het dan wél werkt. Als je geen roco rails hebt, kun je eventueel de draadjes van de aansluitbox tegen de wielen houden en dan kijken of er iets gebeurt als je hem met de MS probeert te besturen, zo ja, dan weet je tenminste dat hij nog iets doet. Dan is (laten) ombouwen een optie.