Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Hoi Ivan,

De familie komt niets tekort :). Meestal zijn de weekenden nu goed gevuld met buitenactiviteiten, maar misschien zondag eens tijd om wat aan de baan te doen. We zullen zien :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Eindelijk weer wat tijd gevonden om verder te bouwen aan de baan. De derde tafel voor de schaduwstations is inmiddels gereed. De laatste "halve" tafel moet de aansluiting vormen tussen schaduwstations en spiraal. Plan was om vanavond deze tafel af te maken, maar nu zijn de schroeven op en tot overmaat van ramp breekt ook nog mijn (voorboor) boortje :O. Geeft niks, morgen even naar de bouwmarkt en dan de tafel afmaken. Vanavond dus één enkele foto van "work in progress", maar hopelijk binnenkort meer :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
-Wico,
Het ziet er allemaal 'gelikt' uit! Mooi gedaan, maar dat het boortje nu gebroken is, zal toch met jezelf te maken hebben. Niet goed genoeg overdacht met wat jij allemaal aan het doen bent!  ;)
Kortom: morgen naar de bouwmarkt en jij komt met vele schroeven en allerlei andere materialen thuis. Daarna wordt het weer met een sneltrein vaart aan de 'arbeid'! Die andere foto's staan te trappelen van ongeduld!  :-)
Jouw map staat helemaal gereserveerd voor jouw topic! En: "groot dat 'ie is!"  B)
Suk6 ermee en voorzichtig zijn met 'boren'!  :-) :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
-Wico:
Mooie smulfoto,  :thumbup:
Breng maar ineens een setje voorboor boortjes mee, want er zullen er nog sneuvelen, eentje rezerve kan geen kwaad.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Wico,

Al is het maar één foto wat je last zien maar wat voor één prachtige vorderingen aan de treinentafel. :) :thumbup:
Succes met de verdere bouwwerkzaamheden maar dat gaat wel goed komen denk ik. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
@ Gerard,

Bedankt voor de complimenten. Boortje ging zeker al 10 jaar mee, maar had nu last van metaalmoeheid :O. Mooi dat je al een map hebt klaar staan; hopelijk volgen er nog heul veul foto's van de bouw ;)

@ Jørg,

Goed idee! Morgen inkopen doen en gelijk wat extra boortjes aanschaffen. Komt altijd van pas!

@ Michel,

Inderdaad lekker bezig :). Als de laatste (halve) tafel klaar is kan ik de tafels aan elkaar koppelen en rails voor het onderste schaduwstation gaan leggen! Het wordt nog wat deze zomer :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress

Dat gaat lekker zo, Wico  :thumbup:

Wijze les; zorg voor ruim voldoende voorraad (ook boortjes  :D)

Tip; onthoud goed ( beter nog; schrijf op ) waar je de tijd vond, dan volgen er al spoedig meer foto's  B)

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Hoi Wico,

Leuk dat er ook tijdens de zomer doorgebouwd wordt, de constructie ziet er  :thumbup: uit.
Vandaag materiaal halen en dan er weer lekker tegen aan ( of in de tuin zitten want het wordt schitterend weer.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
@ Tony,

Ik heb een doos vol losse boortjes, maar net die ene die je nodig hebt ontbreekt altijd :? Gelukkig vandaag twee nieuwe gekocht, dus we kunnen verder! De tijd vliegt meestal voorbij en zie haar dan maar eens te vinden. Soms lukt dat wel en dan heb ik de tijd aan mezelf. Ultiem doel is alle tijd van de wereld, maar dat klinkt wel erg egoïstisch, dus ik doe het maar met de tijd die me gegund wordt :D.

@ Peter,

Bouwen zat eigenlijk niet in de planning deze zomer, want zat andere dingen te doen. Maar meelezen op het forum leidt tot permanente kriebels en dus toch wat uren op zolder doorgebracht. Deze week komt er niets meer van met al dat mooie weer en twee (2) geplande bbq's :P. Volgende week maar weer eens kijken.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Wico

Lekker bezig zie ik het worden stevige tafels, en bij arbeid gaat er soms gereedschap stuk.

Al goed dat het maar een boortje is en niets anders, hier is het even stil heb al wel mijn sporen gepoest van de hoofdbaan
nu de opstelsporen nog doen, en dan kunnen we weer lekker rijden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Allen,

De voortgang van de bouw is voortaan te volgen op Facebook. Zoek op "Donnerwetter Alm" en meld je aan :)

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
 :help:

Dat gebruik ik niet.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Dag Wico,

Spijtig, niet zoals Peter hierboven  @citaat ben ik ook een Facebook onthouder.
Ik had nochtans graag je vorderingen blijven volgen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Pfffffff..... Facebook. :?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Facebook??? Tegenwoordig???? In drie termijnen niet
1. Vandaag niet.
2. Morgen niet.
3. Daarna ook niet.

Jammer van je besluit, maar helaas zijn anderen je voorgegaan en missen we daardoor een hoop.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Da's vet jammer voor de niet-facebookers, Wico  :-(

Ik hoor daar ook bij en had je toch wel heel erg graag verder gevolgd.
Betekent het ook, dat je het forum vaarwel zegt ?

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Citaat van: Tony op zondag 01 juli 2018, 08:08:11
Betekent het ook, dat je het forum vaarwel zegt ?

Dat hoop ik toch niet daar zou ik echt van gaan balen. :(

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
-Wico,
"Spijtig", maar begrijpen doen velen het wel  :idea:, die jou met heel veel interesse gevolgd hebben!  8o

Met een beetje 'denkwerk' begrijpen we wel, wat jouw drijfveer is geweest! Suk6 met jouw "Donnerwetter Alm"!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Citaat van: GWS op zondag 01 juli 2018, 08:52:43

....... maar begrijpen doen velen het wel....

Met een beetje 'denkwerk' begrijpen we wel......


Weet je Gerard W. Steenhoek: er zitten hier ruim 2700 geregistreerde gebruikers die allemaal op hun eigen manier de hobby invullen. Zij delen eens een plaatje of een filmpje, roepen waar ze mee bezig zijn, hebben lol in rijden of verzamelen, spotten grootspoor, zijn lekker aan het bouwen en maken daar een beeldverslagje van, enz.. De meeste van hen houden zich helemaal niet bezig met geneuzel wat zich achter de schermen van dit forum afspeelt van veelal ontevreden vrienden in vriendenkliekjes. Het zal ze werkelijk een rotzorg zijn waarom iemand naar Facebook vertrekt. ;)

Gr, Ben.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
 @citaat Zo is 't.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Hi Wico

Heb geen Facebook, dus helaas kan ik het niet meer volgen.
Maar je moet zeker doen wat je zelf wilt doen.

Wens je het beste en vooral veel plezier bij de verdere bouw toe!

Gr.Wim
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Wellicht zouden sommige reaguurders eens in de spiegel moeten kijken en zich afvragen wat hun eigen rol is in het vertrek van meerdere forumleden. Hun soms zure commentaar en betweterigheid valt niet bij iedereen in de smaak. Het zou het forum bestuur toch eens aan het denken moeten zetten waarom mensen afhaken. Ik heb het vaker geschreven: laat iedereen in zijn waarde, tot welke "vriendenkliek" zij ook behoren en op welke manier zij de hobby ook beleven. Die veelzijdigheid is juist deels de kracht van het forum. Maar als dat niet lukt, is er voor mij een punt bereikt om te bedanken. 

En nee, ik zit niet alleen te wachten op duimpjes en positieve reacties. Juist de inhoudelijk kritische opmerkingen helpen mij en vele anderen verder in hun hobby. Wat dat betreft neem ik met spijt afscheid.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Wico,

Ik denk dat je in je berichtje het prima verwoord heeft wat er speelt onder vele forumleden. :)
Ikzelf zou het heel erg vinden als je het forum zou verlaten vooral door andere hun houding dat zou te veel krediet zijn voor deze zoals jij het zo mooi omschrijft reaguurders. :D

Mede door jouw liefde en passie voor Zwitsers materiaal en de prachtige reportages van je inmiddels oude baan en je verzameling van de prachtige Ae 6/6 610 is mijn liefde voor het Zwitsers materiaal enorm gegroeid en koop ik dus zeg ik bedankt Wico. :) :thumbup:
Ook je scenery is altijd een lust voor het oog de vele details zijn een genot om naar te kijken. :) :thumbup:
Het zou jammer zijn als dit verloren zou gaan ten koste van andere.

Daarom ga het forum niet verlaten gun de reaguurders hun plezier niet en negeer ze in vervolg net wat ik doe al is het soms moeilijk vooral als één van deze leden die zelf altijd commentaar heeft als andere een schrijffout maakt er zelf een schrijffout maakt om niet te reageren maar ik ben sterk en zal niet reageren op deze persoon en als jij dat ook gaat doen je zult zien je krijgt er geen spijt van.
Geniet van de leden die wel positief zijn op je berichten ook al geven ze je duimpjes net als ik maar die bedoelen het goed en zagen niet aan je stoelpoten.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress

Ik weet niet, waar de meeste van de 2700 leden zich mee bezig houden ( hoe weet iemand dat? ), maar mij is het wel een rotzorg wat Wico drijft.
Ik volg zijn vorderingen al zolang hij op het forum is en met veel plezier.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Ik geloof niet dat iemand zit te gniffelen omdat Wico dit forum verlaat en naar Facebook verhuist, ik ieder geval niet. Zou daar ook geen reden voor kunnen bedenken maar hij wel kennelijk.

Ik ken Wico niet, lees wel zijn bouwverhalen, geloof ook niet dat iemand hem een strobreed in de weg legt of heeft gelegd. Maar als de sfeer Wico niet bevalt heeft hij de vrijheid om weg te wezen. En ook om op een gepast moment weer terug te komen.

Gr, Ben.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom leden soms het forum verlaten, ik kijk dan wel eens het topic na op bijzondere opmerkingen waarvan het logisch is dat die leiden tot een vertrek, maar eigenlijk kan ik die nooit vinden. Zo heeft recent een aantal Antwerpse leden het forum verlaten, maar waarom, ik kan het niet vertellen. Waarom Wico het forum verlaat is mij ook onduidelijk. Reaguurders? Ik ben ook lid van Beneluxspoor (de buren), een aantal van de anti-marklin leden daar heb ik opgenomen in de negeerlijst zodat ik me daar ook best thuis voel. Misschien zouden de leden die zich ergeren aan reaguurders, wie dat ook zijn, gewoon moeten opnemen in hun negeerlijst.
Wico veel succes op facebook, maar het is mij teveel gedoe je daar op te zoeken.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Frank,

Bedankt voor de tip over de negeerlijst. Eerlijk gezegd kende ik het bestaan hiervan (nog) niet. Begrijp ik goed dat je hiermee zorgt dat specifieke forumleden niet in mijn topic kunnen/mogen posten? In dat geval biedt dat mogelijkheden om toch op het forum te blijven :). Mede gezien de reacties en pb's op mijn aangekondigd vertrek (waarvoor hartelijk dank :thumbup:), zou het toch zonde zijn om te vertrekken. Daarnaast is meelezen alleen eigenlijk ook niet fair naar alle andere enthousiaste forum gebruikers die mijn vorderingen en verhalen volgen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Hoi Wico, ze kunnen wel een bericht plaatsen, je kan ook zien dat ze dit gedaan hebben, maar de inhoud van het bericht zie je niet. Dat geldt voor het hele forum!

Je vindt de negeerlijst onder je profiel. (Vrienden/negeerlijst)
Succes en uiteraard hoop ik dat je nu toch op het forum blijft!
Vriendelijke groet
Frank
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Aanvulling Wico: Leden die op jouw negeerlijst staan, kunnen jou niet bereiken via Persoonlijk Bericht.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Even als beheerder:

Er is een topic voor het vullen van je vriendenlijst. Daar zit ook een tabblad voor de negeerlijst. Die werkt in principe hetzelfde als de vriendenlijst, alleen dan wordt de functie, die Frank aanhaalt geactiveerd en zul je bijdragen van hen niet meer kunnen lezen.
Voor het ontvangen van Persoonlijke Berichten: hiervoor kun je zelf kiezen van wie je deze ontvangt. Hoe je dit aanpast staat in dit topic. Er zijn in het dropdown menu vier keuzen, waaronder het uitsluiten van de leden op je negeerlijst. Beheerders kunnen ten alle tijde een Persoonlijk Bericht sturen.

In de boards waar beide bovenstaande topics staan, zijn nog veel meer tips te vinden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Helaas werkt de negeerlijst niet al te best.
Ik zelf heb twee forumleden op mijn negeerlijst staan maar die kunnen gewoon ondanks het negeren gewoon reageren in mijn topic.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Michel, dat verbied de negeerlijst niet, Frank (103) zijn uitleg klopt precies:

Citaat van: frank-103 op zondag 01 juli 2018, 16:07:46
Hoi Wico, ze kunnen wel een bericht plaatsen, je kan ook zien dat ze dit gedaan hebben, maar de inhoud van het bericht zie je niet. Dat geldt voor het hele forum!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
John,
Je heb mij ook niet zien schrijven dat Frank zijn uitleg niet klopte ik bedoel alleen te zeggen dat de negeerlijst dan geen nut heeft als het alleen maar geldt om pb te sturen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Dat zeg ik ook niet ;)
Maar het is dus een misverstand dat leden op je negeerlijst niet meer in door jou gestarte topics kunnen posten.
Dat kan wel, maar je ziet de inhoud van berichten van leden op je negeerlijst niet.

Het heeft dus zeker meer nut dan alleen PBs blokkeren.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Ter aanvulling op het bericht van John:

Michel heeft op mijn verzoek in een test-draadje even geholpen en het resultaat is, dat je inderdaad in eerste instantie de bijdrage niet ziet (misschien heel kort wel, maar dan grijpt de forumsoftware in om het te verbergen, omdat dan de negeerlijst gecontroleerd is).

Als je dan de inhoud laat zien, komt het feitelijke bericht naar voren.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Citaat van: Looney Tunes op zondag 01 juli 2018, 16:47:17

Maar het is dus een misverstand dat leden op je negeerlijst niet meer in door jou gestarte topics kunnen posten.


En dat is maar goed ook. We zitten hier niet op Facebook, daar kun je je eigen besloten "vriendenclub" starten en "niet" vrienden weren.....
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Helder allemaal.
Nu weer graag on-topic zodat Wico weer verder kan gaan met het vertellen over het bouwen van zijn baan!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Work in progress
Citaat van: Wico op zondag 01 juli 2018, 15:54:33zou het toch zonde zijn om te vertrekken.
Hallo Wico,

Mijn eerste bericht in dit topic en ik heb zonder dat ik ook iets gelezen heb dit stukje eruit geplukt.
Het is altijd zonde als leden vertrekken, om welke reden dan ook. Daarom ben ik ook heel blij met het besluit dat jij blijft :), en zo te lezen in dit geval , nog vele meer.
Ik ga nu ook beginnen met het terug lezen van het topic.

Ga zo door  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Vrij naar Heintje Davids en de Zangeres zonder Naam: terug van nooit weggeweest ;). Nogmaals dank voor alle steunbetuigingen die me hebben doen besluiten om aan boord van het forum te blijven :thumbup:.

En dan nu over tot de orde van de dag. Hoewel veel te warm om aan de baan te werken, toch nieuws te melden. Via MP heb ik een mooie aanvulling op mijn rollend materieel gekocht: een set van drie SBB schuifwandwagons (Marklin 48026). Met deze laatste uitbreiding komt de totale sleep op 16 stuks en dat is lang zat :D. Zie de foto's, waarbij ik de broertjes en zusjes er ook maar even bij gezet heb!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
WOW WICO !

Als er CARGO op staat word ik al blij, maar dit is meteen een hele trein  :thumbup:
En je  hebt er ook de plaats voor, om er volle bak van te kunnen genieten, bofkont  ;)
( en wij over een tijdje ook )

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
WICO & CARGO
Jij zorgt wel voor het materiaal voor op de "Donnerbahn"! Het kan je niet lang genoeg zijn! Maar dat gaat wel 'indruk' maken als zo'n sleep langs komt! Ik zie alleen maar 'uitbreiding' langs komen. Prachtig hoor! Nu even nog energie opdoen om verder te gaan met jouw bouwwerk! Aan de temperatuur bent jij nu wel gewend, dus 'donders nog aan toe',  'kom op'!, 'ga eens aan het werk!'
Timmeren, zagen, schroeven en vooral boren! Dat is, wat wij willen zien gebeuren! B)  :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Wico,

Wat een prachtige aanwinsten. :) :thumbup:
En dan 16 keer in totaal schitterend dat zal een fraaie sleep worden over je toekomstige baan.
Ik heb meteen het nummer opgeschreven zodat ik deze ook kan gaan verzamelen zullen er geen 16 worden maar ze gaan hier wel rijden vrees ik. :P

Heel veel kijkplezier toegewenst want het zal nog wel eventjes duren voordat ze hun asjes kunnen strekken op je baan.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
@ Tony,

Het was even sparen maar dan heb je ook wat :). Als ik het eerste schaduwstation proef ga leggen, zal ik de hele sleep eens op het spoor zetten. Wordt vervolgd dus ?

@ Gerard,

Ja lange slepen dat is wel mijn ding :P. Deze wagons zijn ook als onderdeel van een startset uitgegeven, dus soms zijn ze voordelig te "scoren". Dus een lange sleep zonder dat je portemonnee er teveel onder leidt.

@ Michel,

Bedankt! Ze zullen op jouw baan zeker ook mooi staan :thumbup: Ik ben dan wel weer begonnen met bouwen van tafels, maar deze week is het absurd warm dus effe geen voortgang.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Bedankt Wico, mijn verlanglijstje was leeg  8o

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Wico

Ben ook erg blij dat jij ook op het forum blijft, je krijgt hier steun en al wat je maar wil dus lekker blijven  :thumbup:

Wauw die sleep Cargo gaat heel erg mooi zijn op jou baan, jij het de plaats dus ja waarom niet  :)
Helaas heb ik niet de plaats om lange slepen te maken, anders dan deed ik het ook hoor vind het dat heel erg mooi.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
@ Peter,

Ha ha een leeg lijstje is geen verlanglijstje, dus blij dat ik je heb kunnen helpen :D. Weet zeker dat die op jouw baan ook mooi zouden staan :thumbup:.

@ Peter(ke),

Ook jij bedankt voor je steun! Ik kan jullie en de mooie dingen die jullie op het forum laten zien gewoon niet missen :O.
Het hoeft geen lange sleep te zijn hoor; zes van deze wagons achter een mooie Re 4/4 in SBB Cargo uitvoering staat ook mooi op elke baan :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Gisteren en vandaag druk bezig geweest met het verder bouwen aan de tafels voor de schaduwstations. De frames zijn nu klaar, staan op hun plaats en de aansluiting met de spiraal klopt precies :).

In deel twee meer foto's van de vorderingen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw

Ziet er uit, als met Zwitserse precisie gefabriceerd, Wico  :thumbup:

(al weten wij wel beter  :D)

Hoe is de buitentemperatuur bij jullie ?
En op zolder?

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Na het plaatsen van de tafels, op het onderste niveau isolatie (parketman pu rubber op rol) gelegd en de rails proef gelegd (excuus voor de wat donkere foto's). Alles past goed, dus we kunnen verder met de volgende stappen (knippen van de rails, bedrading en isolatie van de rails aanbrengen, terugmelders etc).

Als toetje nog een mooie SBB Re 460 vers uit de verpakking (Märklin 31016: dubbelset Re 460 / Re 4/4 II ter gelegenheid van de opening van de nieuwe Gothard tunnel) :P.

Nu sport kijken: Kwalificatie F1, Tour de France, Wimbledon, WK Voetbal ... :O

Groeten,

Wico
   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Wico,

Met veel plezier naar je bouw update gekeken. :)
Alles ziet er strak en mooi afgewerkt uit.
En dan de Re 460 uit de prachtige set (31016) schitterend mooie loc. :)
Laat je ook de andere mooie loc uit die set zien bij de volgende update ?

Groet Michel