Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M railbaan; paar stappen terug, BW diorama uitbreiden
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; paar stappen terug, BW diorama uitbreiden
Ayoa!

Hierbij een foto van de uitbreiding met een korte verklaring van wat wat is cq wordt: de 2 linker sporen worden wachtsporen voor 2 locomotieven,  het spoor in het midden wordt het aansluitende spoor naar de hoofdbaan, rechts daarvan komt de tankplaats voor diesellocomotieven en de bezandingsbunker.
Het stukje spoor waar de BR 18 op staat, daar komt de zelfbouw draaischijf.

Wordt vervolgd....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder
Re: Analoge Märklin M railbaan; paar stappen terug, BW diorama uitbreiden
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; paar stappen terug, BW diorama uitbreiden
Ayooa!
Ik moet nog even wachten tot begin maart, maar dan krijg ik mijn plaat styrodur en kan ik aan de slag met de uitbreiding! Ik heb er zin en. Heeeeerlijk

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder
Re: Analoge Märklin M railbaan; paar stappen terug, BW diorama uitbreiden
Waarom wachten? Die haal je toch gewoon per stuk bij de Multimate...?
Re: Analoge Märklin M railbaan; paar stappen terug, BW diorama uitbreiden
Tja William,

Het is nog steeds een feit, dat krijgen goedkoper is dan kopen. :D
Re: Analoge Märklin M railbaan; paar stappen terug, BW diorama uitbreiden
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; paar stappen terug, BW diorama uitbreiden
Inderdaad, helaas te duur, maar ik doneer wat aan de gever, ik moet gaan leren van mijn eigen dat niet alles gratis meer is  ;)
Re: Analoge Märklin M railbaan; paar stappen terug, BW diorama uitbreiden
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; paar stappen terug, BW diorama uitbreiden
Goedenacht,

Ik heb eens even de tijd om een update te geven rondom de uitbreiding van mijn BW diorama.
Helaas ligt het project momenteel stil, ik ben 2 weken ziek geweest en heb daardoor mijn plaat styrodur nog niet, deze krijg ik in april.
Wel heb ik afgelopen weekend te horen gekregen dat mijn expositie van mijn diorama in Sneek zo ongeveer
aanstaande is. In de tijd dat mijn diorama daar is, kan ik aan de gang met de uitbreiding van het geheel. Ik ga beginnen met de sporen leggen en de mogelijkheid bestuderen om een eenvoudige draaischijf te maken, heeft iemand tips?
Ik hoop dat als mijn diorama klaar is in Sneek dat ik dan mijn andere helft van mijn diorama klaar heb met een werkende mogelijkheid om te kunnen rangeren.
Ik moet dan ook naar bedrading gaan kijken. Heeft iemand tips?

Ik hoop jullie spoedig resultaten te kunnen tonen én foto's van mijn diorama in Sneek!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Dioramaman
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
 @citaat Kijk hier eens Marten, wellicht kan het je inspireren t.a.v. de draaischijf ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Hoi Erik,

Bedankt voor de linkjes, hier kan ik wat mee! Ik zal eens bij ome Ali kijken voor servo's en meteen kijken of ik de deuren van mijn locloods aangedreven kan krijgen.
In december vorig jaar was er iemand van picommit die deuren van de locloods aandreef met 2 servo's á 2 euro per stuk, als mij dat ook lukt ben ik ook tevreden. Ik denk dat ik voor de elektrische installatie maar eens even met John ga babbelen aangezien hij daar erg goed in is. Het scheelt wel dat ik ergens een paar maanden terug een soldeerbout heb gescoord voor een tientje bij de Laidel  >:-D )
Ook fijn is dat ik op het werk tussen de bedrijven door ongetwijfeld de mogelijkheid heb om een draaischijf van hout te maken. Deze draaischijf wordt om en nabij de 25 centimeter. Dan passen alle locs er op.

Wel, ik meldt mij wel weer als ik wat te melden heb, dat wordt denk ik het eerste weekend van april, mijn 21 levensjaar welke maandag aanvangt zal S
spoors beginnen!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Nog een weekje wachten en volgend weekend kan ik gaan beginnen met de eerste stappen voor de uitbreiding van mijn locdepot! Ik heb er zin in! Woensdag krijg ik (hopelijk) mijn styrodurplaat op de modelspoorgroep en dan kan de voorpret eindelijk echte pret worden

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen

Voorpret is vaak nog lekkerder dan echte pret, Marten  :P

Lekker wegdromen alvast  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Yes! De plaat is binnen, morgen maar eens even de rails uitleggen tussen de Formule 1, huishoudelijke dingen in.
Hopelijk blijft Nouschka (m'n poes) van de plaat af. Ze is nogal gek op styrodur heb ik gemerkt  :P
Alleen dat knagen moet ze maar niet doen.
Enfin, binnenkort zullen er wel weer met enige regelmaat updates komen, bijna jammer dat het zulk mooi weer wordt   :o)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Hiep hiep  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
De digikeys servodecoder met servo?s en verlengkabels ziet er aantrekkelijk uit en is niet al te duur......

Mvrg
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Succes met puzzelen en bouwen dan! Ik wacht weer (on) geduldig op de foto's  :thumbup:

En de pies gewoon muilkorven en sokken aan doen dan blijft je plaat vast heel >:-D
Re: Analoge Märklin M railbaan; de eerste testopstelling van locdepot Waldheim
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; de eerste testopstelling van locdepot Waldheim
Alyoo! De eerste testopstelling is een feit.  Natuurlijk is (zoals gewoonlijk  :D ) niks definitief,  maar het sporenplan is dat wel.
Her en der zal wel het een en ander ingekort moeten worden voor de draaischijf,  maar daar hou ik rekening mee.
Bijgaand alvast twee plaatjes en een korte tekst en uitleg:
Het spoor waar de V100 op staat wordt in de toekomst de aansluiting naar de hoofdbaan, in de buurt van het station,
Het spoor waar de BR17 staat is een wachtspoor, hier staan de gesmeerde, volgebunkerde en vol gedronken locs (als het stoomlocs zijn tenminste) te wachten op hun nieuwe inzet.
Aan de andere zijde van het doorgangsspoor naar de hoofdbaan bevindt zich een bezandingsinstallatie en een dieseltankplaats voor de diesellocs,
Dan, in het verlengde van het hoofdspoor,  waar nu de BR 23 geparkeerd staat, daar komt de draaischijf die toegang geeft tot de locloods en het spoor voor het bunkeren der zwarte goud en het lessen der dorstige locomotieven plaatsvindt.

Voordat alle sporen gebouwd worden en de hele scenery,  wordt eerst de draaischijf gemaakt zodat daar omheen gebouwd kan worden.

En dan nu 2 plaatjes!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder
Re: Analoge Märklin M railbaan; de eerste testopstelling van locdepot Waldheim
Das niet voor de poes  :D
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update over locdepot Waldberg en enkele hulpvragen
Re: Analoge Märklin M railbaan; de eerste testopstelling van locdepot Waldheim
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; de eerste testopstelling van locdepot Waldheim
Ayoo!

Recentelijk heb ik mijn Fleischmann rijrichtingschakelaar (69 1001) weer teruggevonden en een slepertje, dus kan ik binnenkort eens kijken of ik mijn V100 kan ombouwen naar wisselstroom. Wel eerst even ergens testen of hij als 2railloc goed rijdt. Als dat zo is, kan ik eindelijk na ik gok zo'n twee en een half jaar mijn V100 ombouwplan ten uitvoer gaan brengen!

Wordt vervolgd.....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Beste vrienden, beste vriendinnen, beste overigen,

Ik heb de afgelopen tijd een stevige knoop doorgehakt, nee niks ernstigs, ik blijf modelsporen, maar gezien het feit dat ik er nu geen tijd voor heb en ook toch nog niet de ruimte heb ik besloten om het bouwen van een modelsporen even in de ijskast te leggen.
Rond februari volgend jaar moet ik helaas mijn huidige appartement gaan verlaten omdat dan mijn 2 jarige begeleidingstraject afloopt. Dat betekent dat ik weer ga verhuizen, maar nu naar een eigen woning (hoop ik). Ik hoop daar meer ruimte te hebben, waar ik ook mijn modelspoorbaan kan gaan bouwen! Dat is nog even afwachten.
Gelukkig kan ik wel mijn diorama bouwen, dat wordt waarschijnlijk in de zomervakantie het geval.
Tot die tijd heb ik gelukkig een hoop lectuur om te lezen en te bekijken en zodoende alvast wat inspiratie opdoen voor wat komen gaat. Ik ga nog niks uittekenen, dat komt later wel.
Ik zal dus nog weer eens heel veel geduld moeten hebben eer ik echt aan de slag kan, maar tegen die tijd is de kans groter dan nu dat ik weet wát ik ga doen en vooral hoe en waarom!

Tot die tijd is het een kwestie van wachten en dromen en hopen dat ik een huisje krijg met ruimte voor een spoorbaan!

Ik ben er van overtuigd dat ik de juiste beslissing heb genomen en dat er over een onbekende periode een begin getoond kan worden van mijn modelspoorbaan.
Ik wacht nu toch al zo lang, die extra maanden kunnen er ook nog wel bij......

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Marten, het is goed om af en toe na te denken over wat kan en niet kan.
Prima dat je die beslissing neemt! Ik vind het leuk te lezen dat je wel verder gaat met je diorama.
Als het niet kan zoals je graag wil, dan moet het maar zoals het kan.
Veel succes met het bouwen van je diorama.

Frans
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Regeren is vooruitzien Marten en alle wijsheid begint bij zelfkennis :wink:

Tot in de pruimentijd!

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Lekker jezelf inlezen kan ook heerlijk zijn. Een beetje mijmeren over hoe het zou kunnen worden, kan lekker ontspannen. Succes, het gaat vast wel goed komen.
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Klinkt als een weloverwogen beslissing en dat zijn mijn inziens meestal de juiste beslissingen  :thumbup:

Veel plezier met het maken van je dio en met het lezen :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Hoi Marten,

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties  :P
Misschien ook een goed moment, om een spaarpotje te maken.
Dan kun je na de verhuizing gemakkelijker van start gaan  O:-D

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Marten,

Goede wijze beslissing heb je gemaakt.
Hopelijk kan je in februari zo naar je eigen woning verhuizen en kan je beginnen aan je langverwachte baan.
Ondertussen lekker verder gaan met de dio en genieten van je leeslectuur waar je vast en zeker weer inspiratie uitgaat halen voor je eigenbaan.

Succes met dit alles en jouw kennende gaat dat helemaal goed komen. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Marten: Je schrijft in je topictitel "we gaan lezen!". Waarom gebruikt je de pluralis majestatis?
Of ben je lid van een leesclub?
In ieder geval: Succes met de toekomstplannen.
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Wat is de pluralis majestis Wim?
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
 @citaat Google antwoord ===> klik
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Citaat van: nobody op dinsdag 24 april 2018, 09:21:14
Marten: Je schrijft in je topictitel "we gaan lezen!". Waarom gebruikt je de pluralis majestatis?

Me, myself and I.....

Marten: Ik heb ontdekt dat de meeste tijd zit in het goed plannen. Succes.
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
@ Frans: bedankt. Tegen de tijd dat mijn diorama klaar zal zijn ben ik misschien al bijna bezig met verhuizen. Wie weet!
@ Erik: dat is zeker waarheid
@ Gerrit: het lezen is erg leuk en zeker inspirerend!
@ Tony: eerst een spaarpotje maken voor als ik mijn eigen huisje heb, daarna komt de hobby
@ Koen: bedankt!
@ H0_miessie (Michel): het gaat zeker lukken, het is inmiddels een heus vijfjarenplan geworden  8). Achja zo leer ik in ieder geval geduld krijgen  :D
@ Nobody (Wim): ik heb nog eens nagedacht waarom ik in meervoud spreek; ik heb werkelijk waar geen idee eigenlijk
@ Kaleb: das zeker waar en laat plannen nou ab-so-luut NIET mijn ding zijn  :? :D maarja, komt wel goed

Tot in de pruimentijd!
Mart gaat zo eens naar de vrijmarkt, kijken of hij nog iets kan scoren op gebied van modelspoor  :-) vorig jaar scoorde ik nog een leuk Kevertje, heb er een heleboel van inmiddels  :P

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; knoop doorgehakt, we gaan lezen!
Afgelopen donderdag ben ik naar mijn hoofdleverancier Anton Ction geweest voor bloembinddraad, spuitlijm, een nieuwe snijmat, bruine verf, modelleerklei en wat nieuwe penseeltjes (kosten ? 7,- nog wat). Gisteren heb ik het geraamte van de boom gemaakt, gewoon wat bloembinddraad aan elkaar plakken, daarna irriteren omdat het niet blijft zitten, aangezien het niet lukt om te vlechten spray je er wat lijm overheen en verpak je de draadjes met klei (hels karwei als de kat steeds je draadjes wil jatten) en daarna laten uitharden.
Vandaag de penseel gepakt en overal een kloddertje roze hierrrrr en een kloddertje roze daaarrr bruine verf gesmeerd. Weer even laten drogen, waarna je de takken besprayd met de spuitlijm en daar groene vlokken op geplakt, waarna nog een laagje spuitlijm komt om alles te fixeren en klaar is het eerste boompje!
Best wel tevreden voor een eerste keer.
Wat voor boom het is; geen idee  :D

Wordt vervolgd.....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M railbaan; lommerijke omgeving creëren (zelf bomen maken)
Niks mis mee Marten, denk zelf dat het zo maar een pruimenboom kan zijn.  :D :P

Gr. Jan
Re: Analoge Märklin M railbaan; lommerijke omgeving creëren (zelf bomen maken)

Mooie eerste poging, Marten  :thumbup:

Je zou nog een hartje met een pijl er door in de stam kunnen kerven  :D

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M railbaan; lommerijke omgeving creëren (zelf bomen maken)
-Marten:
Knap voor een eerste probeersel,  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; lommerijke omgeving creëren (zelf bomen maken)
Aloha Marten

De boomsoort is "arbor metallica", maar da's enkel geweten door insiders  :D
Re: Analoge Märklin M railbaan; lommerijke omgeving creëren (zelf bomen maken)
Ziet er goed uit Marten  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; lommerijke omgeving creëren (zelf bomen maken)
Marten,

Boom ziet er goed uit voor de eerste keer. :thumbup:
Lekker blijven oefenen dan komt het helemaal goed met je groen voorziening op de baan en diorama. :)

Groet Michel
Re: Analoge Märklin M railbaan; archiefvideo's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; archiefvideo's
Iedereen: bedankt voor de complimenten!
***
Misschien kan je het je niet voorstellen, maar een paar jaar geleden had ik wel degelijk een spoorbaan, het was geen grote baan, 210 bij 110 (mijn kamertje was 3 bij 3  :D ) op een opklapbare plaat die nooit opgeklapt was, enkel uitgeklapt. Ik heb wat filmpjes op YouTube gevonden die ik graag met jullie deel. Stukkie nostalgie  :)

Veel kijkplezier!







Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M railbaan; archiefvideo's
 :) Hoi Marten, leuke filmpjes heb je gemaakt, en ook mooie geluiden bijgemixt. :thumbup:
Lekker old skool hobbelen de treinen over de M-rails, erg leuk. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Analoge Märklin M railbaan; archiefvideo's
 :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; archiefvideo's
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; archiefvideo's
Leuke filmpjes Marten.  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; archiefvideo's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; archiefvideo's
Dank voor de leuke reacties!  :-*
De geluiden zijn gewoon filmpjes geweest op YouTube waar ik het beeld van heb weggehaald en de geluiden in een videobewerkingsprogramma heb gemonteerd onder de filmpjes.
Zo is de overwegbel die je hoort eigenlijk geen Duitse overweg, maar een Franse overweg!
Bij de stoomlocomotief hoor je De Rus van de STAR. Klopt misschien niet helemaal, want die is veel groter dan de BR 81, maar leuk is het wel.
Inmiddels is er wel het een en ander gewijzigd, Sölbëringen (lastig uit te spreken) bestaat niet meer en de jaren '70 heb ik ingewisseld voor de jaren '50 om zo tenminste met meer dan genoeg stoom te kunnen rijden.
Echter, misschien passen niet alle kleuren locs in de jaren '50, zoals bijvoorbeeld de Baureihe 218 diesel, maarja goed het is geen ramp. Van computernummers heb ik geen verstand, dus ook dat zal misschien niet helemaal kloppen, getallen is niet mijn ding, maar het zij zo.

Veel plezier met je zondag en smelt niet te hard  :O

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M railbaan; archiefvideo's
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; archiefvideo's

Weer net zo van je filmpjes en baan genoten en gesmuldals in het begin van je topic, Marten  :P

Ook leuk om weer eens te zien, hoezeer je baan doorhing  :D
Je hebt in ieder geval een hoop bijgeleerd  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M railbaan; goedkoop draaischijf bouwpakket gevonden
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; goedkoop draaischijf bouwpakket gevonden
Hallootjes metootjes!  :P

Via enkele omwegen kwam ik op de site van Huider terecht. Ik zat voor de lol eens te kijken bij scenery producten, waar ik een bijzonder gunstig geprijsd bouwpakket heb gevonden voor een draaischijf.
Het betreft Kibri 39456 , welke voor minder dan ? 20,- verkocht wordt!!
Das natuurlijk een mooi hebbedingetje voor mijn uitbreiding van mijn diorama.
Echter, dat ding ziet er totaal niet Duits uit, dus dat betekent dat hij verduitst moet worden, en dus nog wat verbouwd moet worden, zo zit er geen huissie op, en zeg maar de brug waar je locs op staan.... Ja die ontbreekt ook min of meer! Een leuk knutselwerkje als er wat minder mooie dagen zijn  :)

Deze gaat dus hoogstwaarschijnlijk aangeschaft worden, maar nu nog niet aangezien ik even dankzij mijn "vrienden" van Anderzorg in een financiële crisis ben belandt die nog een staartje gaat krijgen  :twisted:

Hier nog een linkje naar de schijf. https://www.huider.nl/kibri-39456-h0-drehscheibe-f-ringloksch

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!  :) :) :)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)

EDIT: Kennelijk tóch een Duitse draaischijf  >:-D maar alsnog ga ik hem aanpassen
Re: Analoge Märklin M railbaan; goedkoop draaischijf bouwpakket gevonden
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; goedkoop draaischijf bouwpakket gevonden
Citaat van: The MaSt op zaterdag 02 juni 2018, 21:26:33
Kibri 39456
Doet me denken aan deze:

Die schijfvorm ligt o.a. in Poschiavo (RhB), en Samedan (RhB).

Dat type wijkt nogal af van de types met een verdiepte kuil, zoals in Luzern (SBB):


en Delemont (SBB):


Enfin, deze foto's vind je in m'n draadjes over Zwitserland.

Ik kan me voorstellen dat de Kibri schijf een stuk goedkoper is dan de andere types omdat de constructie (van het origineel en van het schaalmodel) veel eenvoudiger is. En het ziet ernaar uit dat je op een eenvoudige manier een middenrail kunt toevoegen aan het Kibri model.
Re: Analoge Märklin M railbaan; goedkoop draaischijf bouwpakket gevonden
hoi,

Citaat van: The MaSt op zaterdag 02 juni 2018, 21:26:33
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!  :) :) :)

Waarom geen zelfbouw? Dan heb je meteen wat te freubelen. Met een beetje geduld is er wel iets moois van te maken. :)

Groet Ronald.
Re: Analoge Märklin M railbaan; goedkoop draaischijf bouwpakket gevonden
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; goedkoop draaischijf bouwpakket gevonden
Goedemiddag! Tijd voor wat antwoorden:

@Jan22: grappig! Ik ben een aantal jaar geleden een dagje in Bazel geweest, nou ja meer dan het station heb ik niet gezien  :D en op de terugweg ben ik ook even in Délémont uit de bus gestapt (er waren werkzaamheden), ben ook daar alleen op het station geweest) en heb dus ook de draaischijf niet gezien! Maar hij lijkt inderdaad op de Libris draaischijf. Grappig. Moet ergens nog wel een paar foto's hebben van Délémont. Zal mijn Flickr eens afspeuren.

@Ronaldk: waarom geen zelfbouw?
1) ik heb er eigenlijk te weinig tijd voor
2) ik denk véél te moeilijk over het maken van een draaischijf en als ik dan deze schijf tegenkom, ja dan is de keus voor mij snel gemaakt.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M railbaan; 4 jaar geleden, toen Mart nog een kleine Mart was :P
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; 4 jaar geleden, toen Mart nog een kleine Mart was :P
Ahhh kijk nou!! 4 jaar geleden stroomde ik nog gelijk,met locomotieven en treintjes die voor geen meter reden.... 4 jaar geleden begon ik met de bouw van mijn eerste spoorplaat. Door het gebrek aan rijdend materieel heb ik snel de keuze gemaakt om over te stappen op wisselstroom, waar ik ook een setje van had liggen. (Gekregen van mijn pleegoom) Die treintjes zijn ongeveer 35 jaar oud en het werkt nog steeds! (=


En dan nog even een leuke update: ik heb weer geld! Dusss kan ik eindelijk mijn draaischijf bouwpakketje aanschaffen (bij Huider is ie ?16 euro nog wat) en als het in de zomer weer echt Hollandsch weer is....  :o) ga ik er mee aan de gang, en dán: kan ik eindelijk verder met mijn locdepot! Hoera!
Ik heb láng hierop gewacht, maar de financiële situatie de afgelopen 3 maanden was ook wel héél hectisch. Zou bíj́na steungelden aanvragen bij de EU (grapje)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  :-)
Re: Analoge Märklin M railbaan; 4 jaar geleden, toen Mart nog een kleine Mart was :P
Misschien kun je een mailtje sturen naar het ministerie van verkeer en waterstaat. Onlangs las ik nog een bericht over subsidie voor goederenvervoer. Stond niet bij dat het niet gold voor modeltreintjes.
Re: Analoge Märklin M railbaan; 4 jaar geleden, toen Mart nog een kleine Mart was :P
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; 4 jaar geleden, toen Mart nog een kleine Mart was :P
Hahaha lol! Of dat werkt..... Betwijfel ik!  :D
Maar de draaischijf is besteld (bij Huider), nu maar wachten tot ie binnen is..... En dan: verder bouwen aan mijn diorama! Héérlijk!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)