Hi allemaal,
Een weekje vakantie van 23 t/m 28 maart.
o.a. een bezoek aan 30 jarig feest van het Bahnbetriebswerk Treysa op 24 maart 2018.
Klik hier voor de
Treysa BW site.
Stoomrit over de Hellertalbahn.
En ook foto's van de bezoeken aan de Bahnbetriebswerken: Treysa, Siegen, Marburg, Bebra BW en Giessen(geprobeerd).
En een behoorlijke aantal kilometers langs en op de "Kanonenbahn.
Op 23 maart al vroeg op om naar Treysa-Schwalmenstadt te vertrekken, erg koud en winderig weer maar alla je wil wat.
Na een heel stuk autobahn ook een stuk binnendoor door het Edertal (Natuurgebied) met zijn Talsperre.
Deze Edersee Talsperre wilde ik al eerder bekijken i.v.m. de Dambusters WW2 (De andere twee had ik al eerder bezocht)
De Talsperre met het vele regenwater (aan de andere kant van de muur):
De wind was behoorlijk tot stormachtig:
Direct ook maar langs het BW om de plaatselijke omgeving te verkennen (parkeren enz.)
Helaas stonden de lichten op rood:
Het Bahnbetriebswerk Treya vanaf de overkant:
en vanaf naastgelegen weg:
Hier in Niederurff stond mijn bed:
Volgende dag 24 maart redelijk vroeg op en maar direct de "loods" in.
Werkbanken:
De BR52.8106 in restauratie:
Op de achtergrond een Köfje:
En het Köfje wat dichterbij:
Waar deze "kleppen" voor zijn ?
Er was ook een Modeltrein baan:
Deze en de volgende foto's van het buitenterrein met een KLV51:
De KLV51 nu van voren:
en een aanhanger voor de KLV:
Werk wagen voor de koffie en het gereedschap:
Nog veel te doen hier:
en een nog te restaureren kolen-tender:
Helemaal zonder een nummer:
Een BR 50 en een BR52 gebroederlijk naast elkaar
en ze zijn ook gestart met de renovatie van de ramen:
Overzicht van de loods:
Makkelijk om je "winterbanden" te verwisselen:
Hier gaan de zware dingen naar binnen of naar buiten:
Extra water voor een stoomloc (Deze gaat morgen ook mee):
Heel mooi gerestaureerd:
Deze "borden" op de deuren moet ik ook nog maken:
Recht over de draaischijf:
en meer gedetailleerd:
Dit sein komt er bij mij ook nog 2x op de brug:
en machinistenhuis met sein dichterbij:
Deze lamp voor het "goedzetten" van de brug, gelukkig zit die er bij mij al op:
En de bedrading voor de elektra-voeding van de draaischijf:
En de bediening:
Voor als de stroom uitvalt:
Een 243 reed daar heen en weer:
Nostalgische arm-seinen:
met het "draai" werk om de gasflessen, voor de verlichting, te laten zakken:
Hier lag vroeger de kolen:
Deze hoort er eigenlijk niet bij maar reed wel steeds naar het Hbf om gasten op te halen:
Een rijtuig: