Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 9 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Sporenplan ziet er indrukwekkend uit! Kun je heel wat mooie lange slepen op laten rijden. Het stationsgedeelte (neem ik aan) met acht sporen gaat ook een eyecatcher worden.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Ik mis het een en ander: A/B sporen in het station (kijk eens naar Lelybaan van Koos en zijn gevarieerde treineloop) en kopspoortje(s) om een lok te stallen (omlopen/lokwissel) of voor een kort treinstel.

En zoals je zelf zegt wat spoortjes om materieel weg te zetten, goederendepot. Je zult dan wat moeten opgeven maar misschien is Den Bosch toch inspiratie voor je:



En wellicht rechtsonder een halte met één inhaalspoor.

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Die schaduwstations boven elkaar zien er zeer imposant uit! Je banenplan ziet er al goed uit, er zijn al redelijk wat tips gegeven.
Mijn tip is om nog wat losse opstel sporen ergen in te passen zodat je kan 'spelen'.  Wellicht een rolbrug of draaischijf. Het is immers zonde om al die mooie taurussen buiten het zicht op te stellen  :D
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.

Hoi Peter,

Wat overwegingen mijnerzijds; ik zie heel veel spoor, veel station en weinig plek voor scenery.
Ook niks wat op een (stuk) paradebaan lijkt.

Voor mijn gevoel dus (te) weinig ruimte om ten volle van de rijdende treinen te genieten.

Ik denk maar wat voor me uit, als dit is, wat jij wil zien en waar jij gelukkig van wordt; vooral zo maken.

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Hallo allemaal,

Citaat van: AlbertG op donderdag 15 maart 2018, 21:01:50
Allememachies Peter, wat een baanplan.
Ik probeer het een beetje in de ruimte te plaatsen. Klopt het dat je aan de rechterkant via de trap de ruimte in komt? Daar loopt dus een dubbelspoor langs.
Wat is dan het rechthoekige vlak in het midden van de ruimte?

Succes met bouwen.
Albert.

Hoi Albert,

Ja aan de rechterkant zit de trap, bij de keerlus staan de wasmachine en droger.
In dit gedeelte wordt eigenlijk alleen maar doorheen gereden en maakt geen deel uit van de treinen kamer.

Het gedeelte in het midden is een technische ruimte, hierin zit o.a. de hetelucht ketel en diverse electronica.


Citaat van: iVanDL op donderdag 15 maart 2018, 22:36:11
Dag Peter,

Inderdaad een indrukwekkend plan.  Maar ik zie dat je nog veel mogelijkheden (vrije ruimte) hebt op je maaiveld.  Wordt dat nog ingevuld of zie ik het verkeerd?
[/quote

Hoi Ivan,

Er is zeker nog ruimte, maar je moet ook rekening houden met de bereikbaarheid, het is een voorlopig plan  :)


Citaat van: basjuh1981 op donderdag 15 maart 2018, 22:43:03
Citaat van: degeluidsman op donderdag 15 maart 2018, 19:43:40
Daar ben ik weer,

Nu op de manier van Bas.

Ik hoop dat hij nu duidelijker is.
:thumbup:

Dat is een behoorlijk station wat je hebt. Lekker lange sporen.

Citaat van: degeluidsman op donderdag 15 maart 2018, 06:31:10
Het betreft een overzicht van het maaiveld, het is nog niet 100% af, ik zou graag wat industrie sporen hebben waar bv wagons opgesteld staan.

Als jullie ideeën hebben, dan hoor ik dat graag  :thumbup:
Jouw sporenplan deed mij aan dit sporenplan denken op Stummi. Wellicht dat je hier nog wat inspiratie uit kan halen.

Hoi Bas,

Ik wil graag met lange treinen rijden dus dat vraagt om een groot station  :)
Dat baanplan op stummi ga ik bekijken.


Citaat van: iTom op donderdag 15 maart 2018, 22:44:59
misschien zo wel duidelijk

Dank je wel Tom.


Citaat van: Wico op donderdag 15 maart 2018, 23:34:40
Sporenplan ziet er indrukwekkend uit! Kun je heel wat mooie lange slepen op laten rijden. Het stationsgedeelte (neem ik aan) met acht sporen gaat ook een eyecatcher worden.

Groeten,
Wico

Hey Wico,

Ja het gedeelte met 8 sporen is het station, de middelste twee sporen zijn voor het goederen vervoer.


Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 16 maart 2018, 08:15:54
Ik mis het een en ander: A/B sporen in het station (kijk eens naar Lelybaan van Koos en zijn gevarieerde treineloop) en kopspoortje(s) om een lok te stallen (omlopen/lokwissel) of voor een kort treinstel.

En zoals je zelf zegt wat spoortjes om materieel weg te zetten, goederendepot. Je zult dan wat moeten opgeven maar misschien is Den Bosch toch inspiratie voor je:



En wellicht rechtsonder een halte met één inhaalspoor.

Gr, Ben.

Hoi Ben,

Het is zeker de bedoeling om nog A B sporen in het station toe te passen, ik heb het bij Koos zijn baan gezien en dat geeft vele mogelijkheden.

Voor de opstelsporen zou er rechts van het station wellicht ruimte zijn.

Dat inhaalspoor is mij niet duidelijk.


Citaat van: Silco_88 op vrijdag 16 maart 2018, 09:17:58
Die schaduwstations boven elkaar zien er zeer imposant uit! Je banenplan ziet er al goed uit, er zijn al redelijk wat tips gegeven.
Mijn tip is om nog wat losse opstel sporen ergen in te passen zodat je kan 'spelen'.  Wellicht een rolbrug of draaischijf. Het is immers zonde om al die mooie taurussen buiten het zicht op te stellen  :D

Hoi Silco,

Opstelsporen staat op de verlanglijst  :)
Of er een rolbrug of draaischijf komt weet ik nog niet, Saskia heeft ook plaats nodig voor de scenery.


Citaat van: Tony op vrijdag 16 maart 2018, 10:51:15

Hoi Peter,

Wat overwegingen mijnerzijds; ik zie heel veel spoor, veel station en weinig plek voor scenery.
Ook niks wat op een (stuk) paradebaan lijkt.

Voor mijn gevoel dus (te) weinig ruimte om ten volle van de rijdende treinen te genieten.

Ik denk maar wat voor me uit, als dit is, wat jij wil zien en waar jij gelukkig van wordt; vooral zo maken.

Grtz Tony

Hoi Tony,

Het parade gedeelte zit aan de onderkant van de tekening, dit is in het dakkapel gedeelte.
Nu wil ik kijken of de onderste twee sporen die uit de spiraal komen met een ruime bocht gemaakt kunnen worden.
De achterste twee sporen zou een spoordijk kunnen zijn zoals bij de baan van Ben en hierin zou ik graag een overweg realiseren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Citaat van: degeluidsman op maandag 19 maart 2018, 08:09:19

Hoi Ben,

Het is zeker de bedoeling om nog A B sporen in het station toe te passen, ik heb het bij Koos zijn baan gezien en dat geeft vele mogelijkheden.

Voor de opstelsporen zou er rechts van het station wellicht ruimte zijn.

Dat inhaalspoor is mij niet duidelijk.


Ter plaatse een 3e spoor inhaal: goederentreinen kunnen aan de kant en/of een snellere trein kan een stopper inhalen.

Maar het wordt woekeren met de ruimte, je station is erg dominant. Ik zou daar flink in snijden, minder perronsporen, kortere wisselstraten en meer "vrije baan". Nu is het: eens je treinen op snelheid zijn zijn ze al weer uit het zicht verdwenen. Maar dat is een keuze die jij alleen zelf kunt maken.

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Ik heb een poos naar het baanplan gekeken en ben van mening dat het station een te groot aandeel heeft in het geheel. Ik zie een beetje de situatie die ik zelf op één van mijn vorige banen ook heb gehad. Veel te graag mooie wisselstraten willen omdat die er zo mooi uit zien maar uiteindelijk kom je tot de conclusie dat in H0 die wisselstraten wel heel erg veel ruimte in nemen. In mijn huidige baanplan heb ik dus dat idee volledig overboord gegooid en gegaan voor eenvoud. Weide bogen en wat glooiende paradebaanvakken zonder te veel poespas. Daardoor houd je veel meer mogelijkheden over voor scenery en daar ga je uiteindelijk veel meer plezier aan beleven.

Dit is natuurlijk slechts mijn mening en het is uiteindelijk jouw baan maar wilde je mijn idee niet onthouden. Je zit nu in de fase waar je het plan nog kan bijsturen en het is jammer als je uiteindelijk al een heel eind bent en dan weer de zaak kan gaan afbreken.

Heel veel plezier met het verder ontwerpen van je baan.

Je bent met de schaduwstations op de goede weg, vind het een imposant geheel zo met al die schaduwstations boven elkaar, het geeft veel ruimte om mooie stammen op te stellen, daar ga denk ik geen spijt van krijgen :-) 
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Phew, Wauw  8o als je daar inderdaad de raad van Ben kan opvolgen en nog wat zijsporen en dergelijke kan bijvoegen, dan gaat dat een druk werkend station zijn  :thumbup: Dit is echt zoals ik mij het voorstel, waarbij meerdere treinen binnen en buiten in het station rijden  :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
 @citaat Dat gaat niet, de bovenbouw is nu al 90cm diep. Een arm reikt hooguit 60cm, zoals het nu is wordt het al een hele toer om het aan te leggen laat staan scenery te maken.

Het klassieke probleem: ontwerp programma's, het klikt zo lekker weg. Voor je het weet rijden je treinen ook bij de buren. :D
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Peter, wat is het idee bij het "rondje", rechts naast je trapgat? Ik verwoord het misschien wat cru, maar ik vind het zo een beetje meutig afsteken tegen de rest. Wordt dit een stukje lokaalbaan oid?
Verder denk ik ook dat less more is. Ben heeft dat al aardig verwoord.
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Citaat van: Ben den Hollander op maandag 19 maart 2018, 13:37:04
Voor je het weet rijden je treinen ook bij de buren. :D

Zou dat niet schitterend zijn  >:-D
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Ben, Potverdorie, dat ik daar niet eerder aan dacht, bij de buren... :idea:
Dat zou veel van mijn onhaalbare ideeën plots mogelijk maken :P

@Peter: Ik zou toch ook een beetje minderen met station. En zeker ook een mooi paradetraject maken waarop die 357km/u Taurus zijn gang eens kan gaan...

Veel plezier met ontwerpen. Hier kan je je eens op laten gaan, lekker veel plaats!
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Ik wil wel wat opbouwende kritiek geven als het mag?

Station ietsje minder groot, en wat vloeiender.

Je hebt tenslotte al heel veel (schaduw) station onder je baan  :)

Dat de treinen en het spoor over de trap en langs de wasmachine en droger gaan dat snap ik niet.
Ze zijn daar uit het zicht, het is geen fijne plaats (kans voor vallen naar beneden bij de trap / net daar stilstaan enz. En rijden langs een vochtige ruimte  bij de droger en wasmachine)
Ze kunnen al lang genoeg onderweg zijn in het schaduwstation , dus dat rondje begrijp ik niet echt.

Let op ik begrijp het niet, dus misschien is er gewoon een hele goede reden voor  :)


Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Hallo allemaal,

Sorry dat het aan mijn kant zo stil was, de afgelopen week moest ik met de geluidsvrouw mee naar Egypte  8o :)
We hebben heerlijk genoten van de zon, helaas is het internet daar nog slecht en heb ik een keer het forum kunnen bekijken en zelfs antwoorden.

Ik zal vandaag jullie reacties beantwoorden, moet eerst hier in huis aan de slag.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 24 maart 2018, 07:51:28

Sorry dat het aan mijn kant zo stil was, de afgelopen week moest ik met de geluidsvrouw mee naar Egypte  8o :)


Oei, da's knap hinderlijk. Gelukkig heb je het weer achter de rug en kun je ons weer bezig gaan houden met je baanplan.
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Hallo allemaal,

Citaat van: Ben den Hollander op maandag 19 maart 2018, 08:18:01
Citaat van: degeluidsman op maandag 19 maart 2018, 08:09:19

Hoi Ben,

Het is zeker de bedoeling om nog A B sporen in het station toe te passen, ik heb het bij Koos zijn baan gezien en dat geeft vele mogelijkheden.

Voor de opstelsporen zou er rechts van het station wellicht ruimte zijn.

Dat inhaalspoor is mij niet duidelijk.


Ter plaatse een 3e spoor inhaal: goederentreinen kunnen aan de kant en/of een snellere trein kan een stopper inhalen.

Maar het wordt woekeren met de ruimte, je station is erg dominant. Ik zou daar flink in snijden, minder perronsporen, kortere wisselstraten en meer "vrije baan". Nu is het: eens je treinen op snelheid zijn zijn ze al weer uit het zicht verdwenen. Maar dat is een keuze die jij alleen zelf kunt maken.

Gr, Ben.

Ik ga het bestuderen Ben, nu is het zo i zo een lastige ruimte om de treinen te volgen maar een trein die met een lekkere snelheid voorbij komt heeft ook wel wat.


Citaat van: Janvis op maandag 19 maart 2018, 09:10:27
Ik heb een poos naar het baanplan gekeken en ben van mening dat het station een te groot aandeel heeft in het geheel. Ik zie een beetje de situatie die ik zelf op één van mijn vorige banen ook heb gehad. Veel te graag mooie wisselstraten willen omdat die er zo mooi uit zien maar uiteindelijk kom je tot de conclusie dat in H0 die wisselstraten wel heel erg veel ruimte in nemen. In mijn huidige baanplan heb ik dus dat idee volledig overboord gegooid en gegaan voor eenvoud. Weide bogen en wat glooiende paradebaanvakken zonder te veel poespas. Daardoor houd je veel meer mogelijkheden over voor scenery en daar ga je uiteindelijk veel meer plezier aan beleven.

Dit is natuurlijk slechts mijn mening en het is uiteindelijk jouw baan maar wilde je mijn idee niet onthouden. Je zit nu in de fase waar je het plan nog kan bijsturen en het is jammer als je uiteindelijk al een heel eind bent en dan weer de zaak kan gaan afbreken.

Heel veel plezier met het verder ontwerpen van je baan.

Je bent met de schaduwstations op de goede weg, vind het een imposant geheel zo met al die schaduwstations boven elkaar, het geeft veel ruimte om mooie stammen op te stellen, daar ga denk ik geen spijt van krijgen :-)

Hoi Jan,

Het is wel de bedoeling dat er in het station treinen kunnen staan met 6 a 7 rijtuigen en dat kost natuurlijk de nodige ruimte.
Ik ben blij met jullie input want het is zeker niet de bedoeling om de baan in een later stadium weer af te breken.
Het is / was dan ook nog geen definitief plan.


Citaat van: JoBe op maandag 19 maart 2018, 10:52:22
Phew, Wauw  8o als je daar inderdaad de raad van Ben kan opvolgen en nog wat zijsporen en dergelijke kan bijvoegen, dan gaat dat een druk werkend station zijn  :thumbup: Dit is echt zoals ik mij het voorstel, waarbij meerdere treinen binnen en buiten in het station rijden  :thumbup: :thumbup:

Hoi Johan,

De zijsporen zaten al in de gedachten en dit moet nog verder uitgewerkt gaan worden.


Citaat van: PaT op maandag 19 maart 2018, 13:45:14
Peter, wat is het idee bij het "rondje", rechts naast je trapgat? Ik verwoord het misschien wat cru, maar ik vind het zo een beetje meutig afsteken tegen de rest. Wordt dit een stukje lokaalbaan oid?
Verder denk ik ook dat less more is. Ben heeft dat al aardig verwoord.

Hoi Patrick.

Dat is een keerlus, in dit gedeelte rijden de treinen wel maar eigenlijk is dit buiten de treinen kamer.
Dit gedeelte komt ook in een houten bak te lopen zodat de poezen des huizes er niet bij kunnen komen  :)


Citaat van: mardig23 op maandag 19 maart 2018, 13:54:43
Ben, Potverdorie, dat ik daar niet eerder aan dacht, bij de buren... :idea:
Dat zou veel van mijn onhaalbare ideeën plots mogelijk maken :P

@Peter: Ik zou toch ook een beetje minderen met station. En zeker ook een mooi paradetraject maken waarop die 357km/u Taurus zijn gang eens kan gaan...

Veel plezier met ontwerpen. Hier kan je je eens op laten gaan, lekker veel plaats!

Hoi Karl,

Ik heb het er met de buren wel eens over gehad, zij gebruiken de zolder amper  :D


Citaat van: Barry1972 op maandag 19 maart 2018, 18:11:52
Ik wil wel wat opbouwende kritiek geven als het mag?

Station ietsje minder groot, en wat vloeiender.

Je hebt tenslotte al heel veel (schaduw) station onder je baan  :)

Dat de treinen en het spoor over de trap en langs de wasmachine en droger gaan dat snap ik niet.
Ze zijn daar uit het zicht, het is geen fijne plaats (kans voor vallen naar beneden bij de trap / net daar stilstaan enz. En rijden langs een vochtige ruimte  bij de droger en wasmachine)
Ze kunnen al lang genoeg onderweg zijn in het schaduwstation , dus dat rondje begrijp ik niet echt.

Let op ik begrijp het niet, dus misschien is er gewoon een hele goede reden voor  :)

Hoi Barry,

Iedereen mag zeggen wat hij wil hoor  :)

De treinen die over de trap en wasmachines rijden komen in een bak te zitten dus vallen kunnen ze niet.
Op deze manier kan ik de gehele kamer / zolder rondrijden, anders heb ik geen mogelijkheid om te keren en zou ik alleen van spiraal naar spiraal kunnen rijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik met Peter gesproken over het aanpassen van het baanplan, hij gaat er mee aan de slag en ik heb hem verteld dat het geen haast heeft want de bovenbaan is nog een eind weg.

Als er wat bekend is zal ik het hier laten zien.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Dag Peter,
Hoe is het met Peter; las ergens dat hij een tijd(je) uit de running is geweest en ik "zie"  hem hier ook niet veel.

gr. Gertjan
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Baanplan Duurstede.
 @citaat

Hoi Gertjan,

Naar omstandigheden gaat het goed met hem, hij is weer thuis en zo af en toe kom je hem alweer op beurzen tegen  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Goed om te lezen dat het steeds beter met Peter (pjedro2) gaat. :thumbup: :thumbup:
Zijn er grote veranderingen besproken ten aanzien van je oude baanplan of zijn het kleine aanpassingen ?

Groet Michel
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,

@citaat

Er is gesproken over A/B sporen in het station, het kunnen omlopen / loc wisselen en dat er treinen makkelijke door het station heen kunnen rijden.

Verder op zoek naar een plaats waar wagons gestald kunnen worden en in het dakkapel gedeelte de onderste twee sporen met een flauwe bocht langzaam samen voegen.

Peter gaat er mee aan de slag en daarna kunnen we weer verder kijken wat  of waar we tegen aan lopen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hi Peter,

Dat zijn weer mooie vorderingen.
Ook mooi dat Peter (Pjedro2) weer aan de gang gaat met het tekenen.
Volgende week komt Peter bij mij en dan gaan we het er ook weer over hebben hoe we verder gaan.
Er zal nog bekeken moeten worden hoe de "bovenbaan" met het schaduwstation verbonden gaat worden.

groeten uit Treysa
Harald
Re: De baan van een geluidsman-
Is Pjedro2 dezelfde als Pjedro?
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Ja Bas, dat is een en dezelfde persoon.
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Die ken ik.  :)
Re: De baan van een geluidsman-
Duidelijk Ceess. Goed om te lezen dat het beter met hem gaat.

Peter, als Pjedro met het ontwerp aan de haal gaat komt het wel. Hij heeft mij ook geholpen in het verleden (zie mijn topic).
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,


Citaat van: Haradigi op woensdag 28 maart 2018, 09:51:51
Hi Peter,

Dat zijn weer mooie vorderingen.
Ook mooi dat Peter (Pjedro2) weer aan de gang gaat met het tekenen.
Volgende week komt Peter bij mij en dan gaan we het er ook weer over hebben hoe we verder gaan.
Er zal nog bekeken moeten worden hoe de "bovenbaan" met het schaduwstation verbonden gaat worden.

groeten uit Treysa
Harald


Hoi Harald,

Het is fijn dat Peter de draad weer oppakt, ik ben erg benieuwd wat hij uit de hoge hoed toverd.

Ook voor jou baan zal er een prima oplossing komen.


Citaat van: basjuh1981 op woensdag 28 maart 2018, 16:59:25
Is Pjedro2 dezelfde als Pjedro?

Het antwoord is al door Cees gegeven Bas  :) dank daavoor Cees  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Maarten Marklin op donderdag 29 maart 2018, 00:15:01
Die ken ik.  :)

Het is ook een bekende tekenaar Maarten  :)


Citaat van: basjuh1981 op donderdag 29 maart 2018, 15:07:45
Duidelijk Ceess. Goed om te lezen dat het beter met hem gaat.

Peter, als Pjedro met het ontwerp aan de haal gaat komt het wel. Hij heeft mij ook geholpen in het verleden (zie mijn topic).

Peter is een specialist met het programma wintrack Bas, het gaat zeker goed komen maar ik heb ook gezegd dat hij er geen haast klus van hoeft te maken want zover ben ik nog niet  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
Hallo allemaal,

Bij mij zijn de paasdagen al begonnen en dat betekend extra tijd voor de bouw.
Natuurlijk staan er ook andere dingen op het programma, maar ik ga zo lekker naar zolder om weer verder te knutselen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
Veel plezier peter.
Ik heb helaas de pech dat ik mijn ouders heb belooft te helpen met de vloer in de olie zetten. Ik dacht dat het paasweekend volgende week zou zijn. Dom van mij.

Jurgen
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
 @citaat

Met dat plezier is het goedgekomen Jurgen, al had ik liever mijn ouders geholpen met iets alleen dat gaat niet meer  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
Hallo Peter,

Veel bouw plezier, en hoop weer op een aantal mooie foto's.

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
 @citaat

Hoi Erwin,

Ik zal het fototoestel weer aan het werk zetten  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
Lid sinds: 2016

A Member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
Geachte Geluidsman ;),

het is nog net geen Pasen en ik neem aan dat je daar nu nog even gebruik van maakt maar ik mag toch hopen dat het gezaag van die groene platen nu langzaam voorbij is.
Wij hadden tot onze grote verbazing de laatste keer dat het sneeuwde een soort van groene sneeuw in onze achtertuin toen iemand zei dat de sneeuw van boven kwam en dat groene 8o bij jou vandaan kwam!!!
Je bent in ieder geval weer lekker bezig :)

Groetjes, je buurman 8)

laterrrrrrrr
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Paas bouwdagen.
 @citaat

Hey Buurman  :D

Het zagen is bijna gedaan, ze zijn allemaal op maat maar er moeten nog wel sleuven in gezaagd worden.
Mooi hè groene sneeuw  8o

Voor dit weekend ben ik ff klaar met zagen, het regent nu en daar kunnen de platen niet tegen.
Maar vandaag staan er andere dingen op de planning.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Hallo allemaal,

Het paasweekend goed kunnen besteden aan de baan en het gezin.
Dat laatste zal jullie minder belangrijk vinden dus laten we het over de baan hebben  :D

We waren gebleven op de vierde en tevens laatste verdieping van het schaduwstation.

Het hout lag op zijn plaats maar miste de groene platen nog.
De eerste liggen op hun plaats.





Ondertussen liggen alle groene platen en ben ik begonnen om de rails neer te leggen.

















En vanuit de lucht  :)





De volgende stap is sleuven maken voor de bekabeling (als de buurman dan maar niet thuis is  :D :P ).


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Je schiet lekker op... :thumbup:

1 dag in de week zagen moet kunnen.. :-)
ik ken ook buren die elke dag met de deuren gooien... ;)
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Peter

Zo dat word indrukwekkend, jij zal ook blij zijn denk ik dat alle sporen op hun plek liggen.

Heb jij een set van LUX peter (stofzuiger & rolwagon), want ik denk dat je dat wel goed kan gebruiken als ik de foto's zie met al de sporen die er nu liggen.
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Jonge jonge mega wordt dit. Straks mooi landschapje erop. Top.
Gr henk
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Indrukwekkend allemaal Peter.
En je moet je niet te veel van de buren aantrekken............laat ze ook een leuke hobby zoeken, iets met modeltreinen of zo.  :P

grt Piet.
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
-Peter:
Ziet er weer allemaal heel strak uit,  :thumbup:
Ik vermoed dat je rechts gaat rijden?
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Hi Peter,

Wat een rails, man.
Hoeveel treinen moet een mens hebben om zo een schaduwstation te hebben?

Ziet er geweldig uit, ben benieuwd naar de bovenverdieping(en).

Gr.Wim
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Hi Peter,

Dat ziet er (weer) imposant uit  :thumbup:

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Je gaat lekker Peter nog eventjes en de eerste treinen gaan rijden over je prachtige baan. :thumbup:

Groet Michel
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
-Peter,
Met al het gedoe rondom jouw modelbaan, moet ik toegeven, dat er idd een positief puntje uitspreekt en dat is dat het 'gezin'  :favorite: blijkbaar niets te kort komt!  :-*  Jij doet voorkomen dat ons dat niet interesseert, maar zijdelings haalt jij dit toch wel aan!  :-)   Dat geeft te denken!  >:-D  :thumbup: Gaat het allemaal deze richting op?  :arrow:
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Hallo allemaal,

Citaat van: Wim op zondag 01 april 2018, 17:08:57
Je schiet lekker op... :thumbup:

1 dag in de week zagen moet kunnen.. :-)
ik ken ook buren die elke dag met de deuren gooien... ;)

Hoi Wim,

De buurman plaagt maar een beetje, heel veel troep komt er niet vrij bij het zagen van de platen.
Ik heb aan beiden kanten fijne buren en we hebben nooit trammelant.


Citaat van: peterke33 op zondag 01 april 2018, 17:37:13
Peter

Zo dat word indrukwekkend, jij zal ook blij zijn denk ik dat alle sporen op hun plek liggen.

Heb jij een set van LUX peter (stofzuiger & rolwagon), want ik denk dat je dat wel goed kan gebruiken als ik de foto's zie met al de sporen die er nu liggen.

Hoi Peter,

Het zou fijn zijn als alle sporen op hun plaats liggen, gelukkig kom ik steeds een stapje verder.
Ja ik heb een Lux setje om de baan proper te houden.


Citaat van: ÖBB op zondag 01 april 2018, 20:19:08
Jonge jonge mega wordt dit. Straks mooi landschapje erop. Top.
Gr henk

Hey Henk,

Ik kom steeds dichter bij het maaiveld, echter zal dat nog wel even duren want als de schaduwstations klaar zijn ga ik de spiralen met elkaar verbinden en dan zal er eerst uitgebreid getest gaan worden.


Citaat van: PietB op zondag 01 april 2018, 20:29:10
Indrukwekkend allemaal Peter.
En je moet je niet te veel van de buren aantrekken............laat ze ook een leuke hobby zoeken, iets met modeltreinen of zo.  :P

grt Piet.

Hey Piet,

Laat deze buurman nu ook met treinen bezig zijn  >:-D
Hij plaagt maar een beetje.


Citaat van: Jørg op zondag 01 april 2018, 21:30:44
-Peter:
Ziet er weer allemaal heel strak uit,  :thumbup:
Ik vermoed dat je rechts gaat rijden?

Hoi Jorg,

Klopt er wordt straks rechts gereden, op verzoek van Saskia wordt het een Nederlandse baan waar ook buitenlandse treinen op gaan rijden  :)


Citaat van: wila op zondag 01 april 2018, 21:49:10
Hi Peter,

Wat een rails, man.
Hoeveel treinen moet een mens hebben om zo een schaduwstation te hebben?

Ziet er geweldig uit, ben benieuwd naar de bovenverdieping(en).

Gr.Wim


Hoi Wim,

Je moet op de toekomst voorbereid zijn dus een lekker groot schaduwstation zodat we zo af en toe een reden hebben om naar Houten af te reizen  :D

Ik las dat jij er ook weer over denkt om te gaan bouwen, ik zeg doen  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Haradigi op zondag 01 april 2018, 22:19:08
Hi Peter,

Dat ziet er (weer) imposant uit  :thumbup:

groet
Harald

Dank je wel Harald.


Citaat van: h0_miessie op zondag 01 april 2018, 22:34:59
Je gaat lekker Peter nog eventjes en de eerste treinen gaan rijden over je prachtige baan. :thumbup:

Groet Michel

Hoi Mies,

Voorlopig rijd het alleen zo af en toe heen en weer om te testen, rondrijden is de volgende stap.


Citaat van: GWS op maandag 02 april 2018, 08:34:11
-Peter,
Met al het gedoe rondom jouw modelbaan, moet ik toegeven, dat er idd een positief puntje uitspreekt en dat is dat het 'gezin'  :favorite: blijkbaar niets te kort komt!  :-*  Jij doet voorkomen dat ons dat niet interesseert, maar zijdelings haalt jij dit toch wel aan!  :-)   Dat geeft te denken!  >:-D  :thumbup: Gaat het allemaal deze richting op?  :arrow:

Hoi Gerard,

Het is altijd een balans tussen het gezin en de hobby, nu vind Saskia het leuk als ik met de hobby bezig ben en dat is natuurlijk een voordeel.
Mijn dochters vinden er daar in tegen geen bal aan  8o  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Hallo allemaal,

Vandaag toch nog even aan de baan kunnen werken, nauw ja werken  8o
Kleine voorbereidingen gedaan en af en toe even lekker weg dromen  :D

Heerlijk zo,n extra dag, ik zou hier aan kunnen wennen, 4 dagen werken en dan 3 dagen vrij  :favorite: :favorite: :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Hallo Peter,

Mooi gemaakt allemaal, hoop dat je nog wat rails over heb voor de laatste laag. >:-D
Wat een lengte en wat een sporen.

En jammer he dat het altijd weer snel voorbij is, "Heerlijk zo,n extra dag, ik zou hier aan kunnen wennen, 4 dagen werken en dan 3 dagen vrij" als je lekker bezig bent.

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
 @citaat

Dank je wel Erwin,

Ik heb gelukkig alle rails voor de voorlopige bovenbaan in huis, nu gaan er wijzigingen komen dus de kans is groot dat er nog een paar railzen te nodig zijn  :?


Helaas zit het weekend er alweer op, maar nu hebben we een korte werkweek voor de boeg  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Ik heb nu je laatste fotoos gezien. WOOOOOOW, indrukwekkend hoor.
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 4.
-Peter,
Toch nog even een klein moment van jouw kostbare tijd. Bedenk, dat er eens een tijd komt, dat jij niet meer naar het "werk" moet gaan. Inmiddels is dan jouw huidige modelbaan al een flink eind in de richting gekomen, dat er al sprake kan zijn van een 'eindpunt'!  :-)
Maar wat dan? Stort jij je dan helemaal op de bekende 'hobby'? Of hebt je nog veel tijd over voor vrouw en dochters + 'aanhang'!
Kwestie van 'geven en nemen'! Dat kan best wel eens heel moeilijkgaan worden! Maar "komt Tijd, komt Raad"! In die tussen tijd weer een stuk "wijzer" geworden!

Het lijkt allemaal de "ideale tijd"! Maar de wijsheid zal het dan ook weer gaan overwinnen!

Nogmaals heel veel suk6 + ..........!