Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

BR 03 / 3085 ombouw analoog naar delta

Gestart door tomzethof dinsdag 26 februari 2008, 21:01:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR 03 / 3085 ombouw analoog naar delta
Hallo,

Ik heb laatst mijn 3085 laten ombouwen van analoog naar Delta ( 4 dipswitches )
Loc rijdt prima maar het frontlicht brand nu alleen als er achteruit wordt gereden.
Kan hem wel weer terug brengen maar dan ben ik hem weer lang kwijt.
Volgens mij heb ik dit probleem al eens op dit forum gelezen maar ik kan het nergens vinden.  Zelf heb ik al zitten kijken bij de bedrading en ik heb het vermoeden dat ik een draad moet omsolderen bij een van de koolborstels.
Kan iemand misschien een oplossing geven voor dit probleem.
Kan evt ook foto's mailen.
Alvast bedankt.
Re: BR 03 / 3085 ombouw analoog naar delta
Hallo Peter,

Klopt, ik heb alleen een grijs draad naar mijn frontverlichting.
Kan ik nu gewoon een geel draad van de lamphouder naar een ander punt leggen waar ook een geel draad aan vast zit ?
Re: BR 03 / 3085 ombouw analoog naar delta
Peter,

Ik heb ook een blauw en een groen draad.  Ben momenteel niet thuis om de boel open te maken. Zal dit morgen doen en wat foto's maken.  Bij achteruit rijden hoef ik geen frontsein verlichting te hebben. Dus er loopt bij mij ook geen geel draad naar de tender omdat ik geen sluitsein heb op de tender.
Heb dus alleen een grijs draad naar het frontsein en weet dat er bij de motor nog een groen en blauw draad lopen.
Kom hier morgen op terug.  Voor zover alvast bedankt.
Re: BR 03 / 3085 ombouw analoog naar delta
Hallo Peter,

Dat is goed, maar ik probeer ook een fotootje te plaatsen van het motortje met het groene en blauwe draad.  Zie soms foto's bij de onderwerpen staan. Maar ik krijg geen foto geplaatst.
Re: BR 03 / 3085 ombouw analoog naar delta
Dan moet ge het draadje over foto's plaatsen eens lezen. Maar troost je mij is het ook nog niet gelukt. :?
Re: BR 03 / 3085 ombouw analoog naar delta
Peter,

Heb de groene en blauwe draad conform het schema omgezet en het werkt weer als vanouds.

Hartelijk dank voor je hulp.
gr, Tom