Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Volgend probleem br 89

Gestart door ralph-marklin woensdag 20 februari 2008, 18:55:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Volgend probleem br 89
ralph-marklin
gast

Volgend probleem br 89
Hallo,

Gisteren heb ik al een bericht geplaats over mijn br 89. Ik heb het probleem van gisteren weten te verhelpen het was de sleper en twee draden die vanaf de spoel kwamen. Die heb ik opnieuw gesoldeerd. maar nu is er het volgende probleem. Hij loopt nu alleen maar voorruit!! Als ik wil schakelen naar achteren schakelt hij wel (tenminste dat is wat je ziet) maar als je vervolgens (na het naar achteren schakelen) weer spanning op de baan zet, doet hij niks als je dan de maximale spanning op de baan zet gaat het haakje wat zenuwachtig op en neer????  Wie oo wiee weet raad met dit probleem. Ik doe s'nachts geen oog dicht als hij niet goed loopt.

Freak of iemand anders help aub met dit probleem
Re: Volgend probleem br 89
Ralph,

zit het veertje wel aan je schakelrelais ?

Mvg Gert
Re: Volgend probleem br 89
Zonder veertje doet hij het helemaal niet. Waarschijnlijk zit het veertje te strak of te los.

Maar als ik jou was zou ik op de Nederlandse Marklin website eens het serviceboek downloaden en dit eens doorlezen dan weet je heel wat meer. Want zo schiet het niet zo op.


http://www.marklin.nl/support/support-pdfs
Re: Volgend probleem br 89
ralph-marklin
gast

Re: Volgend probleem br 89
ja het veertje zit eraan maar net alsof het relais maar naar een kant (naar voor schakelt) gek!!
Re: Volgend probleem br 89
ralph-marklin
gast

Re: Volgend probleem br 89
Ik krijg dat met dat service handboek niet geopend maar wat denken jullie wat het zou kunnen zijn??
veertje zit er op spanning ervean heb ik ook al vanalles mee geprobeerd
Re: Volgend probleem br 89
ralph-marklin
gast

Re: Volgend probleem br 89
jongens bedankt dat jullie hebben gereageerd ik heb het probleem opgelost.
Een kabel vanaf de spoel na het schakelrelais toe, maakte op het schakelrelais slecht contact.

groete