Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Littfinski seindecoder

Gestart door callekes maandag 20 november 2017, 19:33:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Littfinski seindecoder
callekes
gast

Littfinski seindecoder
Hallo,
Kan er mij iemand helpen met een Littfinski seindecoder de adressen te programeren in een CS3 of in i-Train, ik geraak er niet weg mee.
Rode lichtjes staan standaard aan, S1 programeertoets ingedrukt dan knipperen 2 lichtjes snel afwisselend, zou moeten traag knipperen.
Na dit zit ik vast en weet ik het nietmeer.
Alvast op voorhand bedankt voor de hulp.
Re: Littfinski seindecoder
Ben den Hollander
gast

Re: Littfinski seindecoder
Als de decoder het adres niet leert even de twee draadjes die zijn aangesloten op KL2 verwisselen, helpt dat?

Er is ook een jumper die bepaalt of je Motorola of DCC mag sturen.

Gr, Ben.
Re: Littfinski seindecoder
Je hebt gelijk met de draadjes op KL2 die heb ik gewisseld en knipper nu traag, bedankt Ben, de jumper J2 is geplaatst en is dus Motorola gestuurd, ik kom nu al iets verder.
Maar nu weet ik nog altijd niet hoe ik in de CS3 kan zien welk adres hij heeft en hoe ik deze verander, ik vind dat nogal slecht uitgelegd in de handleiding van littfinski, en met de handleiding v/d CS3 daar ben je ook niet veel mee, kan aan mij liggen hoor.

Grt, Pascal
Re: Littfinski seindecoder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Littfinski seindecoder
Beste Pascal,

Ik denk niet dat de gebruiksaanwijzing van LDT slecht is, het staat redelijk goed beschreven, maar je moet wel weten hoe je met je CS3 een adres van een wissel/schakel decoder uitstuurt en dat staat niet in de handleiding van LDT, maar in die van de CS3 (hoop ik voor je), maar ongetwijfeld zal er wel een CS gebruiker reageren.

Voor de meekijkers alvast de gebruiksaanwijzing van één van de LDT seindecoders, het adres aanleren is voor alle "landen" uitvoeringen hetzelfde, http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/_media/nl/anleitungen/lsdec_06_db_41_nl.pdf

Groet, Anne W
Re: Littfinski seindecoder
Ben den Hollander
gast

Re: Littfinski seindecoder
Citaat van: callekes op maandag 20 november 2017, 20:07:27

..... en met de handleiding v/d CS3 daar ben je ook niet veel mee, kan aan mij liggen hoor.


Dat ligt aan jou want het staat er allemaal netjes in hoor: https://www.muilwijkmodelbouw.nl/images/media/2017/Central_Station_3_NL.pdf

Blz. 16 beschrijft het aanmaken van magneetatikelen: wissels, seinen etc.. Als je dat volgt is het simpel. Op je seindecoder hebt je gekozen voor Motorola, het is dan zaak dat je in het CS3 ook voor Motorola kiest. Voorts gewenst adres invoeren in het CS3 en eens gedaan plaats je op de decoder jumper J3, zet je de decoder in de programmeerstand en zend je het gewenst adres vanaf het CS3, klaar.

Gr, Ben.
Re: Littfinski seindecoder
Ok, bedankt ik zal deze avond eens proberen ik zal wel iets fout doen.
Ik laat iets weten als het mij lukt.

Grt,
Pascal
Re: Littfinski seindecoder
Lukt dus niet, krijg decoder in programmeerstand bevestig dan de ingestelde waarde op de cs3, maar er gebeurt niets.
Lichtjes op de decoder zouden dan even snel moeten knipperen maar blijven traag knipperen, en er word niets opgeslagen want werkt nog altijd niet.
Re: Littfinski seindecoder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Littfinski seindecoder
Beste Pascal,

Niemand bij je in de buurt met een simpelere centrale of met veel CS ervaring?

Groet, Anne W
Re: Littfinski seindecoder
Lid sinds: 2016

offline
Re: Littfinski seindecoder
Hallo Pascal,

Zie hier enige verwarring.
Jij hebt het over jumper J2, en Ben heeft het over jumper J3.

Welke versie decoder heb je ?
Laats ook voor iemand de decoder in moeten stellen, deze seindecoder had maar aansluitingen voor 2 jumpers, en de tekening wat diegene van internet afgehaald had stonden 3 jumpers afgebeeld.

Op het www nog even gekeken.
Bij Conrad hebben ze er een voor DB seinen. Die heeft ook maar 2 jumperinstellingen.

jos
Re: Littfinski seindecoder
Ik heb de LDT LS-DEC-NMBS met 3 jumpers, J1 voor anode en kadode, J2 voor MM of DCC en J3 voor programmeren. J3 moet geplaatst zijn programmeren.

Grt,
Re: Littfinski seindecoder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Littfinski seindecoder
Beste Pascal,

Is er geen stamtafel bij je in de buurt?

Groet, Anne W
Re: Littfinski seindecoder
En dan nog even de hamvraag, welk wisseladres gebruik je voor het programmeren?

Groetjes
Re: Littfinski seindecoder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Littfinski seindecoder
Beste Sprinter,

Bij LDT hoeft het niet de eerste uit een groep van 4 te zijn, het mag een willekeurig nummer zijn, maar je moet wel weten dat er dan gelijk 4 adressen vast liggen uit desbetreffende groep van 4, wel moet je daarna ook de andere kant instellen.

Groet, Anne W
Re: Littfinski seindecoder
Neen, geen stamtafel dat ik weet in de buurt.
Ik heb verschillende adressen gebruikt, ik denk dat ik in het weekend eens naar mijn spoorwinkel ga gaan,
wie weet werk de decoder niet correct en kan hij hem eens testen of er iets niet inorde ermee is.
Ik heb onlangs nog 2 ESU servo switche's vlot kunnen programmeren, en met deze lukt het niet dus begin ik te twijfel of er iets mis mee is.

Grt,
Pascal
Re: Littfinski seindecoder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Littfinski seindecoder
Beste Pascal,

Dan vraag je je winkel of ze hem willen programmeren op een bepaald adres zowel in Motorola als wel in DCC, dan kun je thuis spelen met jumper J3.

Groet, Anne W
Re: Littfinski seindecoder
Het zal dan toch niet aan mij liggen dat ik hem niet geprogrammeerd krijg, in de winkel krijgen ze hem ook niet.
Ik moest hem daar laten en hij ging hem op zijn gemakje proberen te programmeren.

Maar toch bedankt aan iedereen die me heeft willen voort helpen, ik zal nog laten weten hoe het verder is gegaan.

Gr,
Pascal
Re: Littfinski seindecoder
Hallo,

Er zal toch iets aan de seindecoder mis zijn, heb een nieuwe gekregen en werkt dan onmiddelijk en poepsimpel eigenlijk, maar je moet wel linker en rechterkant programmeren.
Ik heb een filmpje gemaakt van de werking van de seintjes. :D



Grt,
Pascal

Re: Littfinski seindecoder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Littfinski seindecoder
Beste Pascal,

Eind goed, al goed.

Groet, Anne W
Re: Littfinski seindecoder
-Pascal:
Mooi,  :thumbup: :-)