Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Koploper, iTrain of WinDigiPet

Gestart door Henk (Kaleb) maandag 20 februari 2017, 18:54:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: wissels op vrijdag 17 november 2017, 12:46:15
Citaat van: ronaldk op donderdag 16 november 2017, 23:07:39

Toch wel Anne. Soms wil je iets speciaals dat nog niet in het programma zit bijvoorbeeld met een aangewezen toets op het toetsenbord een complete wisselstraat omzetten.  ............. Want er wordt gewoon handmatig gereden en alleen wisselstraten 'automatisch' omzetten. :) Dat zit nu net niet in Koploper of Paul moet inmiddels dat wel ingebouwd hebben :)


Nooit goed gekeken, want handmatige wisselstraten zit al heel lang in Koploper,


En kun je die dan koppelen aan een aangewezen toets op het toetsenbord want dat was de vraag..... ;)
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Nee, maar kan dat met iTrain dan wel? En hoe dan, want ik vind daar niets over in iTrain.

Groetjes
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
hoi,

Citaat van: Anne W op vrijdag 17 november 2017, 00:16:11
O.K., laat dat nu net wel in de Raptor zitten, wisselstraat opzoeken en op "yes" drukken en alles schakelt zoals je de wisselstraat hebt ingevoerd.

Je hebt ook geen één knop op de raptor die je aan een wisselstraat kan koppelen. Je moet door de wisselstraten scrollen. Dat heeft zelfs mijn Multimaus Pro (blauwe muis) aan functie ook ingebouwd. Ook andere centrales kunnen met wisselstraten overweg en met uitbreidingen zoals de memory-module een wisselstraat schakelen. Dan wel met één knop :)

Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 17 november 2017, 14:38:42
En kun je die dan koppelen aan een aangewezen toets op het toetsenbord want dat was de vraag..... ;)

Inderdaad, dat was de vraag. Handmatig een wisselstraat toevoegen weet ik dat dat in Koploper kan. Het koppelen van een toets van het toetsenbord aan de betreffende wisselstraat niet. Het werken met een toetsenbord is juist wat de "klant" van mij wilde ;) Die wilde niet met een muis 'klooien'. Ik heb lang gezocht en een aantal programma's bekeken. In Itrain is het te vinden onder het venster rijwegeigenschappen. Dan kan je een knop aan een rijweg koppelen. Het werkt uitstekend heeft al een complete eurospoor 2016 gewerkt met een baan. :)

Groet Ronald.
Re: Koploper, iTrain, WinDigiPet of TrainController
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Koploper, iTrain, WinDigiPet of TrainController
Hi

En ik ga eens uitzoeken of dat ook in Train Controller kan.

groet
Harald
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Hallo Harold, allen,

zit in Traincontroller ook, overigens mag een toets toch een knop zijn die je met een muis aan kan klikken toch,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Heerlijk dat het allemaal toch wel of niet kan.

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Of je maakt een extern tableau met druktoetsen die je koppelt aan een S88. Dan kan je daar in koploper ook complete wisselstraten mee bedienen. Via een toegewezen knop op het toetsenbord van de computer zal idd niet gaan
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ik maak sinds enkele jaren naar alle tevredenheid gebruik van iTrain, een kleine baan met maximaal 10 treinen die automatisch rijden.
Ik zou best Koploper wel eens willen uitproberen maar zit met een vraag; ik heb nu enkele blokken welke zijn uitgevoerd met 1 bezetmelder, is dat ook mogelijk met Koploper?
Want als ik wel eens kijk naar Koploper wordt daarin gesteld dat een blok altijd voorzien moet zijn van 2 terugmelders, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Dat kan ook prima met Koploper. Bij voorkeur gebruik je die ene echte melder als stopmelder en maak je een virtuele melder (neppe) melder om af te remmen. Als dat niet gaat omdat deze in het begin van een blok ligt kun je met een virtuele stopmelder werken.

Gr, Ben.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben,

Dan ga ik binnenkort toch Koploper eens downloaden en installeren.
Ik heb immers maar een referentie en dat is iTrain, ben benieuwd.

Grt,

John
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Eerlijk is eerlijk: koploper bevalt me prima  :thumbup:  :thumbup: :thumbup:
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Hoi,

Citaat van: wissels op vrijdag 17 november 2017, 21:38:49
zit in Traincontroller ook, overigens mag een toets toch een knop zijn die je met een muis aan kan klikken toch,

Die optie zit in meerdere pakketten. De vraag van 'klant' was specifiek via een fysieke knop op het toetsenbord. Niet met de muis, dat was voor hem hetzelfde als met een app de boel bedienen. Dus voor de klant was het antwoord op jouw opmerking: 'muis aan klikken kan toch ook?' nee. Dan zal je toch naar een andere oplossing moeten zoeken ;) En die heb ik gevonden. Daarbij was het zo: Mag niet te veel geld kosten. Dat geluk hadden we ook nog een keer :)

Citaat van: Janvis op vrijdag 24 november 2017, 20:30:12
Of je maakt een extern tableau met druktoetsen die je koppelt aan een S88. Dan kan je daar in koploper ook complete wisselstraten mee bedienen. Via een toegewezen knop op het toetsenbord van de computer zal idd niet gaan

Klopt dat was een alternatief geweest. Dat alternatief kan ook met andere programma's.

Groet Ronald.