Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bezetmelders geven de vreemdste indicaties.

Gestart door guillaume dinsdag 06 juni 2017, 13:53:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bezetmelders geven de vreemdste indicaties.
 @citaat Niet meer op reageren Wim. Op elk gegeven antwoord volgt weer een nieuwe onzinnige post. Zij die een probleem hebben weten wel wie te benaderen.

Gr, Ben.
Re: Bezetmelders geven de vreemdste indicaties.
En guillaume, is je situatie nu al opgelost en werkt het al?

Groetjes
Re: Bezetmelders geven de vreemdste indicaties.
Hallo

Even een mailtje voor degenen die willen weten of het probleem opgelost is.
Welnu het werkt nog steeds niet na de tiende IEK-bezetmelder.

Ik blijf verder zoeken.

met vriendelijke groet
guillaume

Re: Bezetmelders geven de vreemdste indicaties.
En wat heb je ondernomen om het op te lossen? Het werkt niet daar hebben we niets aan. Dus wat heb je gedaan, of beter gezegd wat heb je niet gedaan.

Groetjes
Re: Bezetmelders geven de vreemdste indicaties.
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Bezetmelders geven de vreemdste indicaties.
Beste Guillaume,

In reactie #39 heeft Janvis geschreven:

Wat me nog wel te binnen schiet, ik heb in mijn laatste S88 modulen op de ingang (waar normaal gesproken de volgende S88 module op aan wordt gesloten) een loze RJ45 stekker zitten met een pull up weerstand van 10 Kohm tussen de DATA-IN en +5 volt. Doe ik dat niet dan krijg ik ook allemaal spookmeldingen, heb daar in het begin een poos problemen mee gehad. Zodra ik die dummy stekker er weer in doe is alles stabiel.

Maak even zo'n dummystekker, het is een simpele ingreep en laat weten wat het resultaat is.

Gr. Leen.
Re: Bezetmelders geven de vreemdste indicaties.
Leen,

DATA IN aan de MASSA  leggen kan ook.

Zit er op het printje ook nog een standaard 6 polige S88 ingang, dan kan je op de laatste modulle een kortsluitbrugje plaatsen tussen DATA IN en de MASSA, die er handig net naast ligt.


Dit draadje met veel plezier gelezen, veel van geleerd om problemen te herkennen, en te voorkomen.

Elke discussie is nuttig...


Geert
Re: Bezetmelders geven de vreemdste indicaties.
Beste forumleden, die deze topic met spanning hebben gevolgd en van commentaar hebben voorzien.

Jullie hebben lang (al dan niet moeten) gewacht op een eventuele oplossing van mijn probleem met de decoders.
Even in het kort:
Ik heb een 15 tal IEK decoders(melders) ingebouwd.
Na de tiende (die perfect functioneert) is de elfde en verder dood.
Sterker nog alles doet het niet meer.
Na lang zoeken/vragen/forum bezoeken heb ik een kennis hier in frankrijk gevonden, die mij wilde helpen.
Hij is van huis uit een electronicus.

Nu heeft hij mij een kleine module gebouwd en die is tussen de negende en tiende decoder geplaatst.
Vervolgens ben ik de elfde decoder gaan aansluiten, resultaat het WERKT.
Daarna de overige met eenzelfde resultaat.
Dit heeft natuurlijk wat tijd gekost, daar ik zeker wilde zijn of de laatst decoder ook werkt.
Al met al ben ik nu zeer tevreden om te kiezen voor de IEK decoders, maar des al niet te min ieder maakt zijn eigen keuze.

Wat deze kleine bouwsteen behelst, dat weet ik niet precies, het is wel specifiek voor de IEK melder gebouwd.
Ik doe er een foto bij.
Hopelijk weerhoudt het nu niemand om meer dan 160 terugmelders in te bouwen, want hiervoor is een oplossing (gevonden).
Mochten er toch nog vragen zijn, gebruik gerust mijn PB.

Een ieder wil ik nog hartelijk bedanken voor de inbreng en suggesties die deze topic hebben doen verrijken.

met vriendelijke groet uit Lyon

guillaume
Re: Bezetmelders geven de vreemdste indicaties.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Bezetmelders geven de vreemdste indicaties.
Beste Guillaume,

Heel mooi dat het opgelost is, ik verwacht dat het ook eens "signaal oppoetser" is, maar daar zal Sprinter wel een antwoord op geven.

Groet, Anne W