Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
Hoi Peter,

Zeer bedankt! Ik zal wat materieel meenemen die dag. Heb er nu al zin an :)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
Poeders kun je fixeren met blanke matte lak uit de knikkerbus van de Action. Die lak moet je ook op je object spuiten voor je gaat poederen anders blijft het slecht zitten.
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
Ben

Ik zal marten ook leren kennis maken met poeders, kan hij zelf nog kiezen wat hij wil of niet aankopen.

Marten breng maar niet te veel mee, ik heb zelf ook wat spulletjes bij die ik wil laten zien aan de mensen.
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
@ Ben: Bedankt voor de tip!
@ Peter: dan neem ik alleen mijn nieuwe V200 mee  :)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
Dag Marten,

KLIK: airbrush-services-almere organiseert opstapdagen voor modelbouwers.
Deze dag is gratis en je hoeft geen airbrush te bezitten om ermee kennis te maken.

Henk
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
En die zijn al vol, geboekt.  :-(

Maar wel een aanrader. Ik heb ooit een deel van
een opstapdAg bijgewoond.
Steek je een hoop van op.

Mvg Robin
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
 @citaat
Niet wanhopen.
Volgend jaar weer.
Re: Analoge Märklin M rail baan; op zoek naar een airbrush set
Marten

Je neemt de trein van ...... jou thuis naar Ekeren, en ik wil jou gerust eens wat laten airbrushen dagje kan je gelijk kennis maken.
Bevalt het je echt niet is er niets verloren, wil je verder kan je naar een winkel in NE voor meer info over een setje om te starten.
Re: Analoge Märklin M rail baan; de maten van de modules op papier gezet
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; de maten van de modules op papier gezet
Het is geen reusachtige stap, eerder een muizenstapje, maar wel een belangrijk stapje.
Vandaag op het werk maar eens de maten voor de modules op papier gezet. Of ik nu snel kan beginnen? Nee, hoogstwaarschijnlijk niet. We zijn momenteel bezig met kerstspul, 6 bestellingen van 1 klant, banken voor partijkantoor in Amsterdam en andere reutemeteut. Tevens is het niet bepaald eerlijk naar de rest als zij met een opdracht bezig zijn die veel mankracht vraagt en ik met mijn treinbaan bezig ben.
Maar in ieder geval staan de maten op papier, misschien ga ik overleggen dat ik spullen mag uitzoeken, mee mag nemen naar mijn appartement en er in mijn vrije tijd aan werk. Hoewel ik dan natuurlijk niet de gereedschappen heb die ik op het werk wel heb.

We zullen zien......

Tot in de pruimentijd.

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; de maten van de modules op papier gezet
Marten,

Misschien kun je na werktijd of in je pauze iets aan je modulebakken doen?
Bijvoorbeeld het hout op maat zagen.
In elkaar zetten kun je dan wel in je appartement doen.
Re: Analoge Märklin M rail baan; de maten van de modules op papier gezet
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; de maten van de modules op papier gezet
Hoi Henk,

Ik ga volgende week overleggen wat de mogelijkheden zijn. Ik hou jullie op de hoogte!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; inspiratie opgedaan op de modelspoormanifestatie
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; inspiratie opgedaan op de modelspoormanifestatie
Afgelopen vrijdag en zaterdag was de modelspoormanifestatie van de Modelspoorvrienden Dronten (MSVD), waar vele mooie banen waren van diverse clubs. Jullie begrijpen dan wel dat ik inspiratie heb op kunnen doen bij de Duitse H0 baan van Deventer.
Aangezien ik nog steeds geen laptop heb, (binnenkort wel een nieuwe tweedehandse) kan ik hier momenteel nog geen baanplan presenteren, maar ik kan natuurlijk wel vertellen hoe het plan zich ontvouwt in mijn hoofd.
De baan zal een L vormige baan worden van +/- 3 bij 3 (foutmarge van 30 cm) van 1 meter breed.
De baan zal dus een wandbaan worden, welke in de hoek van mijn woonkamer zal komen.

Bij binnenkomst in mijn appartement ziet men aan linkerzijde mijn keuken en daar schuin tegenover de muur van mijn slaapkamer met de bank. De bank claimt het grootste deel van mijn muur, op een meter na richting de hoek waar haaks mijn ramen zitten. In dit hoekje heb ik de ruimte om mijn BetriebsWerke diorama te plaatsen. Het BW volgend in de breedte van mijn kamer, komt een 3 sporig station met 2 perrons. Het BW ligt een stukje buiten het station; of dat realistisch is weet ik niet, maar soms moet men consessies doen.
De 3 sporen zullen net buiten het station 2 sporen worden, of dat in de hoek van de kamer zal gebeuren met een meegebogen wissel weet ik nog niet, maar het is wel een reëele mogelijkheid. Ook zal hier een kleine overslag voor goederen gevestigd worden.

Het dubbelspoor zal vertakken naar een 3 delig spoor, waarvan het derde spoor naar beneden naar het schaduwstation met keerlus zal leiden. In de lengte van mijn kamer, in het verlengde van mijn keukenblok zal wederom een kopstation met omloop mogelijkheid komen.  Daar de stations niet te lang kunnen worden zal ik zoveel mogelijk met korte regionale en zijlijn treinen gaan rijden. Lange intercity's zitten er niet in, het maximum is 3  4 assige rijtuigen, hoewel ik weet dat 3 rijtuigen + loc al 1 meter lengte is. Mogelijk zullen hier nog wat extra consessies in moeten gebeuren,  maar ik wil daar pas naar kijken als ik het frame heb staan en kan gaan 'spelen' met de mogelijkheden die ik heb.

Voor velen zal dit erg ambitieus overkomen, maar zoals eerder gezegd zal de baan gefaseerd opgebouwd worden. (Zie 1 of 2 pagina's terug).
Mocht ik nou tijdens de bouw tegen enorme ruimtetekorten botsen dan zal ik het plan wel weer wijzigen.

Wordt vervolgd....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; inspiratie opgedaan op de modelspoormanifestatie
Mooie plannen :D
Re: Analoge Märklin M rail baan; inspiratie opgedaan op de modelspoormanifestatie
En inderdaad ambitieus.

Als je in fasen gaat bouwen zorg dan ieder geval dat er gereden kan worden als de eerste fase, wat het dan ook is, klaar is. Niets is frustrerender als jaren bouwen zonder dat er een trein kan rijden.

Gr, Ben.
Re: Analoge Märklin M rail baan; inspiratie opgedaan op de modelspoormanifestatie
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; inspiratie opgedaan op de modelspoormanifestatie
@Koen: zekers. Of het haalbaar is is een tweede, maar ik zal toch een heel eind komen!
@Ben: er zal in ieder geval gerangeerd kunnen worden!

Morgen ga ik beginnen met hout verzamelen!! Zojuist toestemming gekregen, moet nog wel laten weten wat ik allemaal mee mag nemen, dat wordt in ieder geval 2 maal 1 meter plaat bij 80 cm plaat voor mijn BW..... 8 poten en een x aantal balken voor het geraamte. Het in elkaar zetten zal in mijn appartement gebeuren, het is dus zaak dat alles zo strak mogelijk past!

Spannenddd!!!!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; inspiratie opgedaan op de modelspoormanifestatie
Marten,

De eerste stappen zijn gezet.
Dit gaat goed komen.
Re: Analoge Märklin M rail baan; inspiratie opgedaan op de modelspoormanifestatie
Kijk dan is de eerste horde al genomen! Als je het hout allemaal hebt een mooie stevige tafel bouwen en dan zoals Ben al zei zorgen dat je alvast lekker kan rijden :D
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Hiep hoi! De eerste modulebak staat hier klaar om in elkaar gezet te worden! Op het werk alles op maat gezaagd en gepast, vanwege de tijd was er geen tijd om een gat van 60,5 bij 40,5 te maken voor mijn diorama, dus dan schuift het 1 plaatsje op en is dit de ' eerste helft' van de stationsmodule.

Vanavond alvast een station proefleggen, morgen extra lijm en schroeven halen en misschien kan ik de eerste bak alvast maken!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!

Das misschien wel de mooiste foto van het jaar, Marten  :thumbup:

Een vreugdedans en een driewerf hoera zijn hier zeker op hun plaats  :P

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Kijk dat zijn plaatjes die we willen zien!
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Kijk, dat is goed nieuws! Mooi dat je op je werk de gelegenheid hebt om hier aan te werken. Ik ga de bouw zeker volgen. Ga je digitaal of analoog rijden? En welk tijdperk en land etc?
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
mooi marten :thumbup: :thumbup:
een strakke module en eindelijk kan je dan weer echt gaan beginnen. heel veel succes marten :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
@Tony: zekerste weten!
@ks1985: er gaan er in de loop van de tijd meerdere volgen uiteraard
@Martijn: oldscool analoog op M-rails, Duits jaren '50
@zeker Tim, dankjewel!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Citaat van: The MaSt op donderdag 16 november 2017, 19:40:19
@Martijn: oldscool analoog op M-rails, Duits jaren '50

Rails met een volle middengeleider?  @citaat @citaat @citaat
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
 >:-D :D :) :P :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gefeliciteerd met deze start Marten!!!
En niet te veel plannen, niet te veel ontwerpen, maar gewoon rails neerleggen, weghalen, nogmaals neerleggen, verschuiven, wissel hier of toch maar daar, wat gebouwen er los vast bij, proefrijden, nog wat veranderen, huisje verschuiven, nogmaals proefritten en... ...pas als alles dan naar je zin is dingen gaan aansluiten, vastmaken, aankleden en... ...vooral genieten van dit hele proces :o) :thumbup: :D
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Citaat van: bengali op donderdag 16 november 2017, 21:20:40
Citaat van: The MaSt op donderdag 16 november 2017, 19:40:19
@Martijn: oldscool analoog op M-rails, Duits jaren '50

Rails met een volle middengeleider?  @citaat @citaat @citaat

Nee puko's

Gaat goedkomen! Ik vertrouw er op veel plezier te hebben hiermee en mijn bijnaam 'Wispeltuurder' veel te gaan gebruiken in mijn plannen  >:-D
Ik heb alvast een eerste proefopzet gemaakt voor het station en de sporen en er een V200 met 3 Silberlingen geparkeerd, laten omroepen dat niemand mag instappen (gaan de preissigers niet leuk vinden...  >:-D ) en morgenmiddag verder frutselen.

Tot in de pruimentijd & welterusten!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Oh ja, en natuurlijk veel foto's plaatsen hier zodat we je van allerlei goede raad kunnen voorzien :D!
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Wispelturen is goed maar niet te veel het Marten. We willen je bouwkunsten natuurlijk wel bewonderen  :D :D
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Proefopzetje gemaakt van het station en een eerste stukje scenery. Helaas heb ik weinig stadsgebouwen, wel veel dorpsgebouwen, maar het geeft een eerste indruk. Een tweede perron gaat er uiteraard ook komen, ongetwijfeld gaat er nog wel het een en ander verschoven worden om het stationsgebied en de sporen interessanter te maken, maar het is toch al wel een leuk begin

   



Wordt vervolgd....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
marten,
dat ziet er al leuk uit.
heel veel plezier met puzzelen, en bouwen tot het naar je zin is :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Dag Marten.

Citaat van: The MaSt op vrijdag 17 november 2017, 21:33:22
Helaas heb ik weinig stadsgebouwen, wel veel dorpsgebouwen, maar het geeft een eerste indruk.

Gezien de sporen zal het eigenlijk een voorstad of klein provinciestadje moeten worden ...
Een "Centraal station" van een grote stad heeft toch een veel groter sporenplan :eek:
Wellicht kun je je hierdoor laten inspireren met de indeling van de scenery en de bijbehorende bebouwing?

Mocht je nog iets zoeken, laat het weten, want niet alleen bij mij staan gebouwde bouwdozen te verstoffen,
maar er zijn nog wel meer 3rail spoorvrienden die je hierbij kunnen en willen helpen :wink:
Voor als nog heb je een leuke opzet gemaakt en deed het mij gelijk denken aan de eerder genoemde link!

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
@Erik: dank voor de gegeven inspiratie! Ik wist sowieso al dat het een nebenbahn gaat worden, ik ben ook niet zo zeer op zoek naar stadsgebouwen, maar wel naar wat grotere gebouwen om vooraan te plaatsen en de kleinere achteraan zodat ik wat meer diepte heb op de baan.

Tevens kan ik tevreden vermelden dat het hout voor modulebak 2, de andere helft voor het station, bijna compleet is, enkel nog even de plaat schulpen en wat schuren, balken voor het frame regelen en zagen en ik kan mijn fietsie weer volladen! Het hout niet op met dat hout!  :P

Tot in de houtentijd eh pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Mooi spul Marten!
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Aangezien ik nog wakker ben en later vandaag graag wat te doen wil hebben (lees bezig met mijn modulebak), even gekeken of Praxis open is op zondag; en jawel dat zijn ze! Vandaag dan eindelijk lijmklemmen halen alsmede schroeffies en mijn modulebak in mekaar blaffen (zetten). Helaas is vorige week per ongeluk mijn 2e plaat hout op het werk verdwenen, dus dinsdag een nieuwe maken en meenemen en dan kan ik woensdag aansluitend bak 2 in elkaar blaffen! Hoop snel de eerste foto's hier te kunnen tonen!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Leuk vooruitzicht voor de zondag, Marten :D.
Met 2 modules heb je toch een plaat van in totaal 2 m lang bij 80 cm breed? Dat is al best een mooie oppervlakte om mee te beginnen  :thumbup:!
En nou heel gauw gaan slapen dromen O:-D van je baan(-ontwerp)!

Hoe is t eigenlijk afgelopen met je diorama-expositie en -wedstrijd???
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Zekersteweten! Ik hoop voor de kerstvakantie nog 2 modules gemaakt te hebben, is wel even afhankelijk van hoeveel hout er nog is.......
De dioramawedstrijd heeft voor mij de eerste plek van de publieksjury opgeleverd.  Het diorama gaat ook ergens, ik denk volgend jaar, geëxposeerd worden in het Nationaal Modelspoormuseum in Sneek!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Proficiat met jouw gouden medaille Marten :)
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Mooie beloning voor het werk wat je erin gestopt hebt Marten :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Dag Marten.

Citaat van: The MaSt op zondag 03 december 2017, 12:42:04
De dioramawedstrijd heeft voor mij de eerste plek van de publieksjury opgeleverd.

Proficiat met deze waardering van het publiek! :thumbup: :thumbup:
Ook veel plezier alvast toegewenst met de modules.
Ik denk te weten hoe jij de kerstvakantie in gaat vullen ... :lol:

Groeten en felicitaties,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 18 november 2017, 16:30:27
Dag Marten.

Citaat van: The MaSt op vrijdag 17 november 2017, 21:33:22
Helaas heb ik weinig stadsgebouwen, wel veel dorpsgebouwen, maar het geeft een eerste indruk.

Gezien de sporen zal het eigenlijk een voorstad of klein provinciestadje moeten worden ...
Een "Centraal station" van een grote stad heeft toch een veel groter sporenplan :eek:
Wellicht kun je je hierdoor laten inspireren met de indeling van de scenery en de bijbehorende bebouwing?

Mocht je nog iets zoeken, laat het weten, want niet alleen bij mij staan gebouwde bouwdozen te verstoffen,
maar er zijn nog wel meer 3rail spoorvrienden die je hierbij kunnen en willen helpen :wink:
Voor als nog heb je een leuke opzet gemaakt en deed het mij gelijk denken aan de eerder genoemde link!

Groeten,

Erik.

Nog even ter aanvulling op Erik, aangezien ik daar niet volledig op antwoordde; ik ben op zoek naar huizen die ongeveer zo zijn als deze straat, hoekhuizen en zelfs halve huizen. Ik weet nog niet exact wat ik nodig heb, maar als ik zo rondkijk op ebay en marktplaats dan sla ik zo nu en dan stijl achterover van de prijzen. Nooit geweten dat die bouwpakketten (zelfs al koop je 1 bouwpakket met 1 huis zo duur zijn!  8)  :?  )


Bron: ebay

Weten jullie goedkopere adressen, laat het mij weten  :)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten

(Die hopelijk niet naar gaat dromen over veel te hoge prijzen voor huizen op de modelspoorbaan  :D )
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!

Hoi Marten,

Plaats eens een berichtje bij de zoekertjes, misschien zijn er forummers die zulke huizen voor een klein prikkie voor je over hebben  :P
Je weet maar nooit !

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Hai Tony,

Ik heb op Catawiki een fraaie set huizen gevonden, deze ga ik proberen te bemachtigen. Ik ga pas verder met bieden (als het bedrag niet te hoog komt) in de laatste minuten van de veiling. Nog 4 dagen, 22 uur en 05 minuten. Even slordig uitgerekend is de sluiting ergens donderdagavond..... zit ik wel op modelspoor club, maar wie weet kan ik ergens internet vinden om t in de gaten te houden   :P

Als u wenst mag u een klikkie doen om deze set te bekijken  ;)
Dat wordt duimendraaien!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Mooi setje huizen, lekker OldSkool, ga jij ook al strijden voor de WOSA-award 2018?
Ga niet te hoog bieden, dit soort huisjes ligt waarschijnlijk bij zat forummers nog ongebruikt -en onbestemd- in een doos onder de treinbaan (of ergens anders onder). Helaas niet bij mij overigens :(.
Dus forummers, wie heeft inderdaad nog wat van dit soort spul liggen waar niks meer mee gedaan gaat worden?
Help Marten de winter door, stuur stadshuisjes naar hem op en help hem zijn droombaan te verwezenlijken!

Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Dat is zeker een mooie set huisjes Marten! Zelf ben ik ook druk aan het rondkijken naar een aantal mooie stadhuizen. Je hoeft niet te vrezen dat ik op die van jou ga bieden hoor, ik hoop dat de kerstman (eigenlijk mm vrouw O:-D) me weer braaf heeft gevonden afgelopen jaar haha.

Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Koen, Koen toch ik heb wel wat anders gehoord  8o
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Marten,

Zet Catawiki maar uit je hoofd, het geboden bedrag is slechts een fractie van het bedrag waarvoor het uiteindelijk voor weggaat. Had een paar weken geleden geboden op een setje huizen en deze zijn verkocht voor een bedrag boven de ?100,-. Zie hier: Catawiki
Of deze: Catawiki 2

Grt, Ronald.
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!

Tot 35-40 euro hooguit bieden, Marten.
Met wat geluk vind je op beurzen voor die prijs ( of minder ) een hele bananendoos vol.
En soms op marktplaats. Je moet wel wat geduld hebben.

Ik heb op deze manier al aardig wat gescoord  :P

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Citaat van: The MaSt op maandag 04 december 2017, 22:33:16
Ik heb op Catawiki een fraaie set huizen gevonden [...] , deze ga ik proberen te bemachtigen. Ik ga pas verder met bieden (als het bedrag niet te hoog komt) in de laatste minuten van de veiling. Nog 4 dagen, 22 uur en 05 minuten.
[...]
Als u wenst mag u een klikkie doen om deze set te bekijken  ;)
Marten


Tja...

Héél soms gebeurt er een mirakel, maar:
- op Catawiki begint het echte bieden pas tijdens het laatste kwartier.
- wie iets aanbiedt op een veilingsite en wie de veiling organiseert wil daar natuurlijk zoveel mogelijk aan verdienen.
- de meeste verkopers stellen een minimum bedrag in - daaronder wordt er niet verkocht.

Die huizen gaan volgens mijn ruwe schatting zo'n 100 ? kosten zonder verzending (in dit geval "slechts"15 ?) en zonder 9 % veilingskosten.




Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 05 december 2017, 10:51:05
Koen, Koen toch ik heb wel wat anders gehoord  8o

:offtopic:

Wat dan? Dat ik toch ga bieden op die huizen of dat ik me ernstig misdragen heb :D :D

Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
@Erik, jazeker. Alleen nog even uitvinden waar ik kan aanmelden  :P
Te hoog bieden was ik zeker niet van plan, ? 35,- is de max
@ Koen, je boft maar met zo'n kerstmeisje. Zuinig op wezen  :)
@Ronald, wie niet waagt, wie niet wint.  En anders heb ik de prijs lekker opgedreven omdat anderen die huisjes wilden (koekje van eigen deeg)  B) B)
@Tony, zie boven. Helaas vindt ik op marktplaats niet echt wat, maar ik hou mijn ogen open
@Ludo, vaak wel, maar er staat in dit geval geen reserveprice bij

We gaan het afwachten!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten