Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ha Mooi even wat rijden met lange treinen

Gestart door eddyflame maandag 17 december 2012, 19:29:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Schielo nieuwe ombouw trailer met toplichten 24-10-17 nu met voorbeeld (Video)
ceess dit is een eerder filmpje met nog duidelijker uitleg



gr Ed
Re: Schielo nieuwe ombouw trailer met toplichten 24-10-17 nu met voorbeeld (Video)
Ed
super mooie instructie video daar kan ik als leek mooi mee aan de slag.
bedankt voor het plaatsen.
groet John.
Re: Schielo nieuwe ombouw trailer met toplichten 24-10-17 nu met voorbeeld (Video)
Bedankt Ed. Zeer duidelijke uitleg.
Re: Schielo nieuwe ombouw trailer met toplichten 24-10-17 nu met voorbeeld (Video)
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 25 oktober 2017, 20:32:26
@citaat Ai Gerrit, je bent vergeten de aftiteling te bekijken ... :roll: :wink:

Groeten,

Erik.

Inderdaad Erik, gekeken tussen het werk door, en je kan een klant niet laten wachten  :) Weer wat geleerd  :thumbup:

Citaat van: eddyflame op woensdag 25 oktober 2017, 22:05:00
gerrit

Ik gebruik vnl 0402  en 0603

maar soms ook anderen

Gr Ed
 

Dank voor deze info  :thumbup: Die zijn nog kleiner dan de 1210 die ik heb, en die vindt ik al klein  :?
Zijn die al voorbedraad of doe je dat zelf ?
Re: Schielo nieuwe ombouw trailer met toplichten 24-10-17 nu met voorbeeld (Video)
hallo Allen

zo deze combinatie is klaar om mee te nemen als voorbeeld naar de gastendag van het 3 railforum van de week de trailer gemaakt vandaag de truck afgemaakt voorzien van koplampen grill lampen zwaailichten (onafhankelijk van elkaar) markerings verlichting op de trailer en achterlichten

Re: Schielo nieuwe ombouw trailer met toplichten 24-10-17 nu met voorbeeld (Video)
Hallo Gerrit,

nee dat doe ik zelf, wel met loupe en leesbril te samen
mocht je naar de gastendag komen dan geef ik een kleine demonstructie

Gr Ed
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
-Ed:
Je hebt er een juweeltje van gemaakt,  :thumbup:
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
Goed gelukt Ed,  :arrow: :thumbup: :thumbup:
ik kom hem ff zelf bekijken over 2 weken.
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
-Ed:
Dank voor de mooie workshop die je gegeven hebt gisteren,  :thumbup:
Ga me er toch aan wagen om de ledjes te plaatsen in de truck.
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
Halo Jorg en anderen,

het was leuk om te doen en zeker dat ik andere nu ook enthousiast heb gekregen(zelfs de persoon naast je) welke ik niet met naam en toenaam wil plaatsen omdat anders het hele forum in elkaar donderd van verbazing.


ik hoop dat jullie er van genoten hebben ik in elk geval wel

en vragen ik sta er altijd open vor

Gr ed
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
-Ed:
Haha, was dat de persoon links of rechts naast mij,  :-)
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
Begrijp echt niet wie hij bedoeld.....maar ik wacht even tot dat ik de klap te boven ben...... B) :D

Heb hier alleen maar een Hilti liggen , en daar past geen klein boortje in......mot toch smoesie verzinnen niet waar.

Maar voor het eind van het jaar zal het best wel gelukt zijn.

Mvg: Alex
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
van die kleine boortjes, had je in ieder geval genoeg Lexxie. Dankzij jouw hofleverancier  :D :D
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
........straks ga je nog ook vertellen dat ik niet alleen een Hilti heb , maar ook nog 3 mini boormachientjes....... :D

Gloeiende  gloeiende mot ik straks nog gaan werken ook , dag rustdag......bedankt Robert VRIEND> :D :o)

Mvg: Alex
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
alex,
ik denk heel stiekem dat jij je baan veranderd hebt zodat je ruimte hebt om scenery te maken, of je hebt ergens achter je baan een doorloop gemaakt waar je eeb stukje heelmooie scenery hebt staan.

maar ik ben heel blij dat je toch genoten hebt net als de rest tenminste

Gr Ed
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo Truck voor gastendag demo is klaar
ik heb de laatste tijd redelijk wat kleine en grote projecten laten zien

en vandaag ze maar eens op de baan gezet

hier een impressie



Gr Ed
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Das mooi man , en daar mag je best trots op wezen.......

Wat je me mee hebt gegeven ligt nog steeds te wachten op de boormachine , al is de cabine wel inmiddels uit elkaar gehaald.......
Dus het begin is er Ed , alleen lak draad dat word hem niet denk ik .....moet even zoeken voor wat anders....komt tzt wel goed.
Ben druk met andere wzheden , die een hogere prio hebben (mooi gezegd he) :D :D :D
Met andere worden , heb er nog geen zin in gehad...... :D

Mvg: Alex
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Mooie impressie Ed   :thumbup: :thumbup:
Dit is het bekende puntje op de ............



@ Alex,

Ik zit met spanning te wachten op jou ombouw project, wat ledje om hier eens snel mee te beginnen  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Heb geduld Peter , heb geduld......ga pas op 02-12-2019 met pensioen...... :D

Mvg: Alex
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Ha die Ed.
Leuk om dit eens in een filmpje te zien.
Je hebt al heel wat inbouwwerk verricht! :thumbup:

@Alex.
Je moet wel al een beetje een aanloopje nemen naar je pensionering en daar passen een paar van die "friemel" klusjes prima bij! O:-D 

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
-Ed:
Wat een prachtige verzameling reeds,  :thumbup: er zijn al wel veel incidenten op je baan,  >:-D
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Ziet er geweldig uit, Ed. Ik ga aan de hand van jou filmpjes ook ermee aan de slag (hopelijk zijn de ledjes binnen als ik terugkom van vakantie) en hoop dan ook zoiets te creëren, al zal het op iets bescheidener schaal zijn.

De (behoorlijk aanwezige  :-) ) knipperleds, doe je dat met knipperleds  :? of een knipperautomaat ertussen. Het zal vast wel eens hier voorbijgekomen zijn, maar dat heb ik dan gemist. Ik heb zelf ook knipperleds al gebruikt (hoge kabelbaantoren), maar die gaan vrij langzaam en doven zelfs niet eens helemaal tussen het knipperen. Ben benieuwd hoe jij dat doet  :thumbup: :thumbup:
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Eddy

al dat licht op je baan is wel erg mooi, ben er nog niet aan toe maar als het zover is ja dan weet ik het wel.  :P
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Gerrit

De meeste knipperleds zijn zonder verdere electronica (alleen een weerstand) de werkbus werkt wel met knipper electronica omdat ik alle 4 de leds tegelijk wilde hebben knipperen

maar verder is alles zonder electronica

Jorg het is allemaal voor 1 incident het belasting kantoor wat in de brand staat

ALbert jan ja en nog vele te gaan wil eigenlijk over al verlichting in hebben (dan wel gewone verlichting hoor) behalve degene die geparkeerd staan

Ehhh Alex ik heb hier nog wel wat lakdraad liggen hoor mag je gewoon zaterdag op komen halen hoor ik zal wel zorgen dat er genoeg voor je klaar ligt

Gr Ed'


Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Hoi Ed,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.  :) :)

M.vr.gr. Erwin
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Ed, ouwe boogschutter, gefeliciteerd.
Mocht je niet weten wat je voor je verjaardag wil vragen, ik heb een goeie tip vraag een bitcoin want dat heb ik zelf ook gevraagd.
Fijne dag verder.
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Hoi Ed,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :)

Gr.
René
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Hi Ed,

Ook hier van mij een GEFELICITEERD.
Maak er een mooie, gezellige maar vooral spoorse dag van.

groet
Harald
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Hoi Ed gefeliciteerd met je verjaardag.
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Iedereen bednakt voor de felicitatie wensen in mij topic in pb en op facebook

vandaag een rommelmarkt bezocht en een paar nieuwe aanwinsten gekocht en mijn vriending kwam met de special doos van herpa aanzetten emt 16 "gouden" modellen

deze zullen wel op de baan komen maar ik denk dat ik probeer een smart toren te vinden en ze daarin te zetten

Gr Ed
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo nieuwe projecten op de baan gezet (video 25-11-2017)
In de serie (dat word het zolangzamerhand) een nieuwe ombouw een project waar ik toch wel tegenop heb gezien aan gezien het bordje wel heel erg klein

Ik heb deze keer een taxi met bordje taxi van licht voorzien het bordje was een extra opgave omdat dat ook uitgefreesd moest worden
en het allemaal wel heel erg klein was (ook voor mijn ogen)


Re: Schielo taxi (incl. taxibord) van licht voorzien Video 11-12-17
Ed,
Prachtig mooi gedaan het priegel werk op de vierkante centimeter. :thumbup:
Het brandende daklicht maakt het helemaal af. :)
Mijn complimenten. :thumbup: :thumbup:
Re: Schielo taxi (incl. taxibord) van licht voorzien Video 11-12-17
Hoi Ed.
Bijzonder leuk om zo'n ombouw te kunnen bekijken! :thumbup:
Is dan ook weer een prachtige aanwinst voor op je baan.

Veel plezier en succes met al je projecten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Schielo taxi (incl. taxibord) van licht voorzien Video 11-12-17
-Ed:
Mooi tutorial filmpje,  :thumbup:
Re: Schielo taxi (incl. taxibord) van licht voorzien Video 11-12-17
Prima ombouw Ed. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Schielo taxi (incl. taxibord) van licht voorzien Video 11-12-17
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Schielo taxi (incl. taxibord) van licht voorzien Video 11-12-17
Hi Ed,

Leuk dat priegelwerk doe ik ook graag.
Het ziet er weer goed uit .

groet
Harald
Re: Schielo taxi (incl. taxibord) van licht voorzien Video 11-12-17
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo taxi (incl. taxibord) van licht voorzien Video 11-12-17
Oeiiiii,
ik krijg de melding er is tenminste 120 dagen geen bericht geplaasts wil je wel reageren.................

nou dat wil ik wel, maar ofdat jullie er interesse in hebben is maar de vraag   >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D

MIjn zoon is samen met mijn ex gedurenden een vakantie in duitsland naar wonderland geweest en heeft voor mij een mooie geschenkdoos met trucks en een bus meegenomen en dat was een heel leuke verrassing


op de baan is niet veel veranderd, maar ik ben wel met verschillende modelen bezig geweest en heb in de tussentijd nog een demonstratie smd leds gegeven voor de mist1 in Belgie

ik ben nu regelmatig bij mijn vriendin in tilburg in de weekenden en dan wil je toch wat te doen hebben dus besloten daar wat aan de bouw van huisjes te doen welke nog ontbreken op de baan

vandaag een nieuwe doos gekocht en twijfelde tussen de bioscoop en de paradijs bar

Vooral omdat Peter met de bioscoop bezig is geweest vond ik het wel leuk om deze ook te maken maar anderzijds wil ik ook niet weer opnieuw op het forum met een bouwveslag hiervan komen, maar waarom deze twee? omdat ik bij beide ideen heb ivm verlichting welke je leuke dingen mee kan doen.

Ik heb wat smd ledjes in verschillende kleuren en kan daar leuke dingen mee doen tevens heb ik een looplicht module waar ik ook ideeen mee heb

Dus vanmorgen even naar Waalwijk gereden en gekeken welke van de twee ze hadden en dat bleek de paradijs bar te zijn, dus gaan we langzaam aan hiermee beginnen

Hier alvast wat foto's van het pakket:



en eerst maar eens begonnen met het plakken van aluminium folie om het doorschijnen van licht tegen te gaan





op dit moment zijn alle ramen nog dicht maar ik wil even kijken hoe en welk raam wat voor komt.

Ik wil graag wat "pees"kamers maken met verschillende kleuren en thema's en zal ook kijken of ik er ook wat in kan zetten heb nog verschillende "sexy" scenes en huisraad dus in de loop van de tijd zal het wel duidelijk worden wat er precies mee gedaan zal worden



tot zover ben ik nu gekomen

en ga waarschijnlijk vanavond wel weer verder met het verven van ramen deuren enz


gr Ed
Re: Schielo nieuwe activiteiten 12-5-2018 (incl. foto's)
Lekker bezig Ed ......  :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Schielo nieuwe activiteiten 12-5-2018 (incl. foto's)
Heel leuk projectje Ed, ben benieuwd naar het vervolg. :arrow: :thumbup:
Re: Schielo nieuwe activiteiten 12-5-2018 (incl. foto's)
Ed

Ik ben erg benieuwd war jij er van gaat maken, ik heb de bar ook liggen hier.  :P

Maak het niet te pikant er kijken ook kinderen mee  O:-D O:-D
Re: Schielo nieuwe activiteiten 12-5-2018 (incl. foto's)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo nieuwe activiteiten 12-5-2018 (incl. foto's)
Ja ik vind het een leuke uitdaging om er wat speciaals van te maken zeker nu ik weet dat Peter er ook een heeft liggen dat maakt de uitdaging nog groter om er iets speciaals van te maken :o) :o) :o) :o)


En ja te pikant voor kleine oogjes??? ja dan ben ik ban dat er een 18+ slotje op moet of misschien wel een 21+ slotje

ik heb toch wel het idee dat er straks wel een paar naar binne zullen gluren heb al een raam ontdekt aan de achterkant van het pand  ;) ;) ;)


dus wie weet wie dat zal ontdekken


Gr Ed
Re: Schielo nieuwe activiteiten 12-5-2018 (incl. foto's)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo nieuwe activiteiten 12-5-2018 (incl. foto's)
Zo de avond is voorbij met het geblaat en herrie van het songfestival op de achtergrond zijn we rustig verder gegaan met verven en bouwen

zoals reeds eerder besloten om niet geheel volgens gebruiksaanwijzing te maken en ik heb ook besloten om vanaf buiten naar binnen te kunnen kijken om te zien wat er gebeurd

van de onderste etage staat de voorgevel en zijn in het pand foto's geplaatst van een echte nachtclub(van internet geplukt)
hierna de vloer met rode verf in de velours vloerbedekking gezet en dit ook over de wanden gedaan
de verlichting komt er nog in maar dat zal ik thuis moeten doen dus het echte effect moet nog even wachten maar hier de afbeeldinge van de tussenstand



de entree word opgebouwd



zijwanden en achterwand



vooraanzicht



bovenaanzicht



hier is de afbeelding met de openhaard waar de dames zich kunnen verwarmen als er geen klanten zijn



L]

voor de dorstige mensen is hier de bar met twee dames die op klanten wachten



het vooraanzicht word dat dit



en dit is dan de indeling van bovenaf


dit was het voor vandaag

gr Ed

Re: Schielo nieuwe activiteiten 12-5-2018 (incl. foto's) deel 2
Hoi Ed, lekker bezig geweest, zie ik.
Re: Schielo nieuwe activiteiten 12-5-2018 (incl. foto's) deel 2
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Schielo nieuwe activiteiten 12-5-2018 (incl. foto's) deel 2
Het gaat langzaam om dat ik alleen aan het paket wil werken als ik bij mijn vriendin ben (en daar ook andere dingen gebeuren natuurlijk)  maar bepaalde dingen zoals verlichting daar neem ik het voor mee naar huis omdat ik niet alles ga meeslepen en dan uiteindelijk toch tot de ontdekking kom dat ik nog wat het thuis gelaten....


dus vandaag een prbeerseltje gedaan met het slopen(Verwijderen van de vaste leds)van een chinees printje en daar mooi witte leds aan gesoldeerd met draad en deze nu achter de naam gezet



dit moet dan toch wel de trigger zijn om voor de preisertjes naar binnen te gaan (natuurlijk moeten de dames ook hun best doen)

maar dit doe ik dan nu even thuis, nu moet nog even de andere kant ook en dan kan het aangesloten en vast geplakt worden

en hier dan de andere kant erbij



Gr Ed
Re: Schielo nieuwe activiteiten 15-5-2018 (incl.video) deel 3 reclame verlichting
en dan vanavond nog evene de binnen verlichting aangepakt en twee extra lantaarns op de hoeken geplaatst
normaal zijn dit gewone niet brandende exemplaren maar zoals jullie weten ben ik gek op lichtjes dus er maar werkende geplakt



ook voor de ramen van de dancing verlichting gemaakt maar omdat de afbeeldingen op zwart papier zitten moesten de ledjes om enig effect te hebeen er direct achter geplakt worden

Gr Ed
Re: Schielo nieuwe activiteiten 15-5-2018 (incl.video) deel 3 reclame verlichting
Ed,

Het wordt een prachtige gebouw met al de ledverlichting erop en eraan. :thumbup:
De verlichte lantaarns op de hoeken vindt ik er goed bij passen en geven het gebouw wat oudheid.

Groet Michel
Re: Schielo nieuwe activiteiten 15-5-2018 (incl.video) deel 3 reclame verlichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schielo nieuwe activiteiten 15-5-2018 (incl.video) deel 3 reclame verlichting
Hoi Ed,

Ik zou zelf de rechter leds in volgorde omdraaien, dan krijg je het effect dat de verlichting in het midden bij elkaar komt boven de ingang dus  :)

Komt er ook nog een limo voor de deur te staan ;)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Schielo nieuwe activiteiten 15-5-2018 (incl.video) deel 3 reclame verlichting
Hallo allemaal,

de laatste tijd nioet zo druk geweest met de baan omdat ik toch besloten heb om niet verderte gaan met de (prille) relatie omdat ik toch mijn twijfels ging krijgen
wel heb ik van haar een tijdje geleden nog een lokje gekregen (3029) omdat hij zo goedkoop was . Ik heb maar even in de waan gelaten maar ja hij was analoog dus moest hij er toch ook aan geloven

Ik heb deze nu voorzien van een esu decoder en ombouw set tevens heb ik er verlichting in gemaakt en besloten hem samen met een andere 3029 (als dummie) voor de ongevallen trein te plaatsen

en dan krijg je deze leuek combinatie die wel heel mooi kan kruipen over de baan





er volgt als het goed is ook nog wel een ombouw verslag

Gr Ed
Re: Schielo nieuwe activiteiten 19-6 ongevallen trein aktief
Hoi Ed, jammer van de prille relatie, maar ja, wat niet gaat gaat niet helaas. :?

Je link naar joetuub is niet de goede, ik kom ermee op de inlogpagina.

Dirk-Jan

Edit; link is nu wel de goede
Re: Schielo nieuwe activiteiten 19-6 ongevallen trein aktief
Hallo Ed,

Jammer van je relatie, maar helaas als het niet lekker gaat...

En even een nieuwe koppeling van je filmpje.
Deze ziet er wel erg leuk uit.

http://www.youtube.com/watch?v=ePaWOXBZETY

M.vr.gr. Erwin