Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Rongenwagen 4771

Gestart door timtrein maandag 31 oktober 2011, 23:14:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rongenwagen 4771
Lid sinds: 2007

offline
Rongenwagen 4771
Gisteren op Eurospoor een rongenwagen 4771 gekocht, blijkt thuis dat er een rong is afgeknapt... niet zo erg want die ligt erbij... en nog een ander die er niet bij zit!
Zal vrees ik iets uit plastic knutselen worden, of iemand moet toevallig nog n afgeknapte hebben liggen?
Re:Rongenwagen 4771
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Rongenwagen 4771
Hallo Timtrein,

Ik heb hier nog diverse liggen. Bij mij breken ze ook regelmatig af. Nu is het zo dat de bodemplaat los te halen is van de rongen en dat je, als je zoals mij met nummers bezig bent, een andere wagon kan kopen en dan de rongen overzetten. Dat is dus ook een mogelijkheid.

Groet, Jasper
Re:Rongenwagen 4771
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Rongenwagen 4771
Tja,

Dat is wel een beetje een probleem met dit type wagen (Snps 680) aan het worden.
De kunststof verouderd, en is dan een stuk minder flexibel, en delen breken af, of uit.

Ik heb er ook enkele staan, die inmiddels schade aan rongen heeft.
(je moet dit niet oplopen met die dure SBB-uitvoering)

Naar mijn mening gewoon lijmen, en gebruiken om te rijden. (kan mooi geweaterd worden)
En de kans is groot, dat bij het splitsen van de onder- en bovenkant, er nog meer schade ontstaat.

gr. Marcel
Re:Rongenwagen 4771
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Rongenwagen 4771
Ha Marcel,

Heb daar gelukkig tot nu toe geen problemen mee gehad. Gewoon in Houten een wagon kopen en dan de rongen overzetten. Ik heb nu dus een aantal wagons zonder bovenkant. Eentje heb ik een platte wagon van gemaakt en de ander brak vanmorgen per ongeluk in tweeën toen ik ermee bezig was.

Groet, jasper
Re: Rongenwagen 4771
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Rongenwagen 4771
Hallo Allemaal,

Bij mij is weer een 4771 gesneuveld. Nu kan ik zoals ik eerder al zei de rongen eraf halen en er een platte wagen van maken, ik zit dan met de nummering. Eigenlijk wil ik van de wagon af. Dus wie hem wil hebben mag hem hebben. Stuur een pb en hij is van jou. Ik vind het zonde om de wagon zomaar in de prullebak te gooien.

Met vriendelijke groet, Jasper
Re: Rongenwagen 4771
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Rongenwagen 4771
Is lijmen geen optie?
Of is de wagen incompleet?
Mvg. Marcel
Re: Rongenwagen 4771
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Rongenwagen 4771
Hallo Marcel,

Is een optie, maar nog niet aan de orde daar er nog genoeg 4771 wagons te koop zijn.

Groet, Jasper