Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Chapeau.....

Prachtige baan!!!!
Albert-Jan, als je gaat  en je heb een plekje over dan ho ik me aanbevolen.

Groet, Lodewijk.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
ziet er top uit hoor !!!
groet robert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne dat is best wel een groot baanplan daar op die foto`s....
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Wat een geweldig baan plan, en dit naar 30 jaar :lol: :lol:.

Veel succes met de verdere bouw.

Groeten Piwie.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het zal wel niet te lezen zijn op de foto's:

de linkerpoot is 4 meter diep en 1,7 m breed
het middenstuk is 1,8 m diep en 1,5 m breed
de rechterpoot is 3,5 m diep en 1,2 m breed

Bij mij zijn de afmetingen iets anders.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne.
Blijkbaar nog niet op ski-vakantie!
Ik zou maar gauw gaan want voordat je het weet wil het halve forum bij jou de baan komen bekijken! :roll: :wink:

Citaat van: Marklinlover op vrijdag 04 januari 2008, 23:02:02
Chapeau.....

Prachtige baan!!!!
Albert-Jan, als je gaat  en je heb een plekje over dan ho ik me aanbevolen.

Groet, Lodewijk.

Maar nu met het baanplan erbij, (kon zelf dit boek niet vinden) kun je goed zien wat voor indrukwekkend geheel deze baan wordt.
En nu gauw op vakantie en daarna weer vol goede zin verder met de bouw van de baan.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De voortgang op mijn baan, ik ben natuurlijk erg druk geweest met Raptor, maar nu het wat begint te lopen en ik eigenlijk klaar ben met testen hoop ik toch weer wat sneller te kunnen bouwen, hierbij twee foto's van de huidige werkzaamheden, het tweede deel van de beek, de spoorwegovergang met huisje en de houtzagerij.

Daarnaast een foto van de weigerachtige kruiswissel tijdens het bezoek van Albert Jan en Lodewijk en een detailfoto van de koeien met versiering, Lodewijk (en vele anderen ook), wist (weten) niet dat in het begin van het najaar de koeien in de Alpenlanden, versierd vanuit de bergen naar de dorpen komen.









Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
SUPER anne echt mooi en bedankt dat we mogen mee genieten ga vooral door met fotos plaatsen :D
succes, ik wil windigipet ,,maar wacht al van voor kerstmis op levering er van hoor toch steeds meer positief nieuws oa van jou op deze site :) wie weet ga ik wel aan raptor denken :?
ik denk dat ik jaap maar afzeg wat betreft windigipet!
of wacht op de belgiese versie of raptor maar daar zitten nog haken en ogen aan meen ik te lezen op forums???
groetjes,
foxy :D
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Foxy,

Ik kan met de hand op mijn hart beweren dat er geen haken en ogen aan de Raptor zitten, je moet je alleen realiseren dat het geen PC (scherm) is, maar een stuk software verpakt in een digitale centrale, dus Raptor kan veel wat Win Digipet kan, behalve de baan op een scherm laten zien (voorlopig) en Raptor kent geen MFX (kan wel MFX loks sturen, 28 staps)

Ga eens naar Houten of Arnhem.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
mooi hoor en die koeien  :D :D :D :D
complimenten
groet robert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Foxy,

Vanmorgen vroeg (ja, ik moet er om 6 uur uit) bedacht ik dat ik niet specifiek genoeg was in mijn uitspraak: ik had moeten zeggen: geen "smerige" haken en ogen.

Haken en ogen door onbekendheid zijn er altijd.

Groetm Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...

Beste Mede-Forummers,

Weer eens een update, de baan groeit nu weer wat harder, nu ik niet zoveel tijd meer in de Raptor test hoef te steken.

De eerste foto laat de werkzaamheden in het afbuigstation zien, de eerste bovenleiding palen staan, de loopbrug is in aanbouw, het station staat "op proef" en de uitrijseinpalen zijn voorlopig geplaatst.

Komt nog een vraagje voor Raptor om de hoek kijken, het spersignaal moet samen met het hoofdsignaal omgezet worden, maar dat is een hp0, hp1, hp2, dus het spersignaal moet zowel bewegen met hp1 en hp2.

Ik kan het doen door het spersignaal in de wisselstraten op te nemen met een vertraagde schakeling weer naar rood, maar wellicht is er een "mooiere"oplossing.



De tweede foto laat de verplaatsing van een brug zien, geeft meer ruimte voor......., nee niet het hoofdstation, maar voor meer landschap tussen de spoorlijn en het hoofdstation, winst 9 cm, in wekelijkheid niets, maar op een modelbaan kan het het verschil zijn tussen een parij rails en een aardig landschap.



De derde foto laat  het afbuigstaion van uit een ander hoek zien.



De vierde foto showt dat het gras inmiddels is gaan groeien, morgen  nog even met de haarlak van moeders de vrouw in de weer, dan wordt het tijd voor de bomen en struiken.



De vijfde foto laat een detail zien van een "uitspanning" in de bergen, links zijn er een paar mensen aan het oefenen, mocht je eens echt naar zo'n uitspanning willen: neem de "Pfinstegg" kabelbaan in Grindelwald, loop een paar kilometer redelijk horizontaal, echter over een smal paadje met soms nogal wat diepte naast je, naar het restaurant "Stieregg" en je zit bij zo'n soort restaurant, natuurlijk veeel mooier want echter.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Wat een ontzettend mooie baan woorden schieten mij te kort. Hier zie je gelijk veel voordelen van een grote baan. Nagenoeg al je ideen kan je er in verwerken. Zelf heb ik maar een klein baantje, van de mogelijkheden die jij hebt en benut kan ik alleen nog maar van dromen. Proficiat en euh werk ze.

Groetjes Bert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
hallo anne

ik vind de baan erg mooi geworden
er wordt zeker veel aandacht gegeven aan alle mooie details
complimenten
groet robert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne.
Geweldig dat er nu iedere keer weer een klein stukje bij komt!
Natuurlijk heeft het testen, toepassen en in gebruik nemen van de Raptor veel van je vrije tijd in beslag genomen maar nu heb je weer des te meer tijd om ons regelmatig van mooie "updates" en nieuwbouw te voorzien!

Veel succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
HAARLAK?????? :?: dit is even wat nieuws in de hobby voor mij wat ga je daar mee doen?


verders ziet er top uit!


Bas
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
waar heb je de koeien met de bellen gekocht?  die zoek ik ook...  is het van NOCH?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Haarlak?????, nou ja, Swarzkopf Junior Hairspray, gelukkig gebruikt ze al jaren hetzelfde merk en wat haren "vast" zet, zet ook gras vast.

Op mijn ondergrond: alugaas, 2 lagen w.c. papier in verdunde houtlijm, een laag E.R. Decoder Hydrofibre en 2 lagen Praxis akryl verf, smeer ik een laagje verdunde houtlijm, daar doe ik gras in met het Noch knijpbusje.

Dan laat ik het een dag drogen en daarna gaat de hairspray er over heen, de tip komt overigens van Marga, tegenwoordig van Trein 2000 in Den Bosch.

De koeien zijn van Preiser, als de winkel ze niet heeft moet je soms lang wachten, ze worden in Verwegistan geschilderd.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Nou eindelijk heb ik (schaam me) eens op je draadje gekeken. Mijn ogen rolden zowat uit mijn kassen.....in één woord schitterend!!! Kan je mij eens uitleggen wat nou Raptor is?? Ik heb nog een andere vraag voor je: Welke bovenleiding gebruik jij op je baan en masten?
Ik hoor het wel. En ga vooral zo door met je mooie baan en laat ons meegenieten van elke update die je hebt.

Ronald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Toch boven in de badkamer maar eens in de kast gaan kijken of er nog een busje haarlak staat :D



bas
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

De bovenleiding is van Viessmann.

Raptor is één kastje met daarin een multi-protocol centrale en automatiserings software, voor een uitgebreid test verslag zie mijn twee draadjes bij "andere digitale centrales".

Je kunt ook op de website www.raptor-digital.eu een handleidng opvragen.

En als laatste: a.s. zaterdag is er een demobaan in de Rijnhal in Arnhem, op de komende tentoonstelling in de Zeelandhallen in Goes zal er een door Raptor geautomatiseerde trambaan zijn en de komende beurs in Houten (niet de tentoonstelling) zal de demobaan er ook zijn.

Mocht je daar niet uit komen, stuur me dan een berichtje.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
kom waarschijnlijk even kijken naar de raptor zaterdag
ben toch wel benieuwd naar hoe en wat heb mer er eerlijk gezegd nog niet mee bezig gehouden maar nu wel een beetje enthousiast  geworden
groet robert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Robert,

Ik werk al bijna 29 jaar met de Amerikanen van het merk op onderstaande foto's, dus: "You are very welcome".







Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
volgens mij had ik je ook op houten gezien
alleen toen had ik een missie  :D :D :D
helaas is die toen niet gelukt dus nu een heleboel tijd over want ik ga er even rustig op wachten en hopen dat er 1 is maar niet meer de halve beurs overslaan in het begin voor 1 ding
spreek je op de beurs
groet robert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het is een nuttige week geweest, ondanks een "professionele" beurs in Leeuwarden en een "hobby" beurs in Arnhem.

Ik ben bijna klaar met het vullen van de ruimte tussen de linkerpoot van de baan en het middenstuk, de 2e overwegboom is geplaatst en werkt, lantaarns bij de overweg, bomen rond het wachterhuisje, de muur naar het station is nu gegroeid.

Moet nog een derde populier, steenslag bij de rails naast de overweg, hier en daar nog wat gras, een afscheiding rechts van de weg, borden langs de weg, auto's op de weg (met licht als ze er nog zijn) en dan nog even met het krijtpoeder aan de gang.

De eerste twee foto's zijn van dit onderwerp.





De derde foto (sorry niet helemaal scherp) laat het bergrestaurant zien van de andere kant, het is mooi weer want er zijn een heleboel mensen



De vierde foto geeft de wei (alm) onder de brug, waar regelmatig herten verblijven.



Op het station de armseinen op een decoder gezet en gestest, werkt, nu definitief gaan bepalen hoe ik Raptor het spersein moet laten bedienen, er zijn een paar complicerende zaken....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Je blijft me verbazen en verblijden echt heel mooie foto's
Je hebt ook oog voor details.

Gr. Bert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er weer heel goed uit.

Zover ben ik nog lang niet, had ik maar niet overnieuw moeten beginnen.

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
heel erg mooi
complimeten hoor
groet robert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne.
En weer is er een stukje scenery bij.
Mooi om te zien dat het stukje wat 3 weken geleden nog maagdelijk blank was, nu weer voorzien is van een prachtig stukje scenery.
Heel leuk om je baan zo te zien "groeien".

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Ik kijk iedere keer met veel genoegen naar de foto's van je baan. 8)

Gr.
René
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Mooie foto's van een schitterende baan. De stijl bevalt me bijzonder goed, dit zijn nou het soort banen waar ik van hou.

Mijn complimenten!

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie baan  :shock:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een update:

het stuk onder het afbuigstation in nu bijna klaar, nog een paar auto's en nog een verkeersbord en de steenslag/rails nog beroesten.

de spoorbomen werken, de houtzagerij ook (via een decoder, altijd herrie is niet leuk) en de verlichting is ook klaar.

het spersein in het station zit simpel in de wisselstraat  en weer op rood zetten gebeurt bij het op rood gaan van het hoofdsein (simpel gezegd, kom ik wel op terug als ik die opties mag bespreken van de "baas")

ben begonnen met het afbuigstation zelf, tussen het perron en het muurtje is alles klaar voor de steenslag.






deze foto laat de boerderij zien, vrouwlief en ik doen het makkelijk, we
dalen af





deze foto laat het dorpsplein zien, één van de bewoners stapt zo juist in zijn auto.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
dat ziet er weer prachtig uit
:shock:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne, dat gaat er echt helemaal super uitzien. Leuke details ook die je aanbrengt. Baanplan is ook super. Ik heb zelf het boek marklinbahn+landschaft van Bernd Schmid ook. Even als marklinbahn mit pfiff, waar jammer genoeg het baanplan niet meer bijzat. Maarja dit terzijde. Verder veel bouwplezier. En we wachten met spanning op de volgende foto-update :D
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,


Erg mooie plaatjes weer zeg.
Zeer mooie details weer.

Ga zo verder ,kijk uit naar de volgende foto's


mvg Frans
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne.
Heel erg leuk om de stukjes die bij ons bezoek nog kaal waren nu ook aangekleed zien worden!
Ziet er weer heel goed uit, volgens mij gaat de bouw van de baan nu in een behoorlijk tempo.

En nu maar weer wachten op het volgende stukje! :wink:
Succes met de bouw,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Albert Jan,

Het gaat dadelijk weer een stukje langzamer, Hiswa, een paar Amerikanen waarmee ik een week door Nederland moet rijden, de caravan voorbereiding gaat ook wat tijd kosten en last but no least, bij mijn testen voor Raptor kwam ik een fout tegen in een optie (geel sein met snelheidsinstructie) en voordat ik zeker wist dat het een fout was, was ik een paar uur kwijt (het lot van een tester)

Beste Hendrik,

Ik heb het "pfiff" baanplan, wil je het op de één of ander manier hebben?

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
wederom complimenten
groet robert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zondag 02 maart 2008, 22:28:09
Beste Hendrik,

Ik heb het "pfiff" baanplan, wil je het op de één of ander manier hebben?

Groet, Anne W

Anne je heb een pb.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zojuist deel 1 van een "puntje precies" werkje afgerond, ballast naast en tussen de rails, waarom "puntje precies"?

Eerst tussen de rails, te hoog geeft stroom problemen met de slepers van de loks, is nog wel te corrigeren.

Het tweede niet of nauwelijks: bij de railstaven die onderdeel zijn van het terugmeldsysteem met contact naar aarde, is het een doodzonde als de verdunde "ballast" houtlijm (bij mij de verdunde ER-Decor anti akoustische lijm) contact maakt met die stukken railstaaf.

De lijm is immers verdund met water en water is geen electrische isolator, dit effect wordt nog versterkt door het feit dat de railstaven dan ook nog komen te liggen aan de digitale spanning en die is ook -18 volt of zoiets.

Als het toch gebeurt en je kunt het plekje waar de fout is ontstaan niet vinden, dan is er maar één oplossing: het stuk afbreken en opnieuw beginnen.

Deze foto laat het nieuwe stuk ballast zien (moet nog verroest worden, nee geen waterverf) en de beek, waar inmiddels twee lagen water in liggen.



De volgende twee fotos zijn "voor de leut", ik heb  mijn twijfels of ze veel toegevoegde waarde hebben, eigelijk moet je ze nemen met een fotolamp zonder flits.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Prachtige baan!

Moet zeker een zeer mooi resultaat geven!

Dennis
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Het kwartje was niet eerder gevallen bij mij. Nogmaals een indrukwekkende baan erg mooi.
Waar ik wel een beetje jalours op ben is de eindeloze mogelijkheden die je nog hebt op scenery gebied.

Succes en tot ziens  Bert  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
voegt zeker wel iets toe hoor
ziet er goed uit hoor
complimenten
groet robert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er weer goed uit.


Bas
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zondag 09 maart 2008, 17:08:04
bij de railstaven die onderdeel zijn van het terugmeldsysteem met contact naar aarde, is het een doodzonde als de verdunde "ballast" houtlijm (bij mij de verdunde ER-Decor anti akoustische lijm) contact maakt met die stukken railstaaf.

De lijm is immers verdund met water en water is geen electrische isolator, dit effect wordt nog versterkt door het feit dat de railstaven dan ook nog komen te liggen aan de digitale spanning en die is ook -18 volt of zoiets.

Treedt dit probleem ook op als de lijm droog geworden is??

Koen
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne!
Wat een prachtige doorkijk op je brug!
Ziet er bijzonder fraai uit, het tempo blijft er toch behoorlijk in, niet te hard gaan want anders "moet" ik weer heel snel een "live" up-date komen bekijken! :wink: :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Prachtig!  :shock:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wow mooie foto van de doorkijk over de brug. Nu nog een mooie stoomloc met rookgenerator aan die uit de tunnel komt :D.

Anne succes verder.



p.s. nogmaals bedankt (je weet wel waar voor :) )
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Koen,

Het antwoord luidt "ja", zoals ik na twee weken drogen en vanalles proberen moest concluderen.

Groet Anne W