Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Kiekjes van de Waalhaven - Even wat kiekjes gemaakt (18-07-2021)

Gestart door frenkievee dinsdag 15 december 2015, 20:32:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Hoi Wil, dank voor compliment! Maar ook ik ben gewoon een dappere amateur die wat probeert te knippen hier en daar.

Citaat van: Wil Tweeendrie op maandag 10 juli 2017, 00:14:59
Ook de Stationsstraat lag/ligt eruit volgens mij en om de chaos hier compleet te maken: ook de N217 naar het pontje is afgesloten.
Klopt inderdaad. En dan rijdt de RET ook nog zomerdienstregeling (en zowel Rotterdam als Nissewaard zeggen: pak het OV :? ). Vandaag even richting Zwartewaal gereden, maar je gaat dus niet voor je plezier de Groene Kruisweg op.... wat een drama..... En de verkeersregelaars staat gewoon heel dapper met handen over elkaar te kleppen.

@Patrick,
zie dus inmiddels de bijdrage van Wouter. De lok is inderdaad de 189-822.
Dat van die metro en de tunnels heb ik ook een paar jaar geleden mogen zien. Was met mijn jongste bij Railz geweest en dat vertelde hij heel enthousiast aan de metrobestuurder, dus mocht hij de hele rit van CS naar Spijkenisse Centrum voorin zitten (en ik in de open deur de hele rit staan), maar dan zie je pas hoe krap de tunnels zijn.

@Wouter,
Dank voor je bijdragen! Staat een hele variatie aan bedrukkingen van die loks op Waalhaven inderdaad. Maar dat heb ik in het draadje al wel in beeld gebracht dacht ik.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Mooie foto's weer uit de Waalhaven Frank. :thumbup:
Morgen moet ik voor mijn werk daar ook in de rond rijden helaas door werkdruk geen tijd om foto's te maken daarom ben ik altijd blij met jouw foto's. ;)
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Hey Mies, dat los je toch op met een knappe dashcam? Kan je werken en filmen tegelijk!
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Beide witte 189's, de 189 822 en 833, zijn in 2010 en 2011 gebouwd en de laatste resterende loks van de batch van 20 stockloco's die Siemens van de 189 had gebouwd. Waar de 822 verhuurd is geweest aan RTS en Steiermarkbahn, die hem op hun beurt aan SETG doorverhuurden en daarbij Duitsland, Oostenrijk, Hongarije en Slowakije heeft gezien, is de 823 bijna 2 jaar in Italië geweest, verhuurd aan CFI in 2014 en 2015. De 823 hebben we al eerder in Nederland met testritten met Vectron 193 902, vorig jaar. De 189 822 heeft trouwens in dienst van SETG regelmatig wel Venlo gezien met een trein naar Vlissingen, waarbij hij het Nederlandse stuk af en toe in opzending mee ging achter een diesellok.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Citaat van: PaT op donderdag 27 juli 2017, 23:41:28
Hey Mies, dat los je toch op met een knappe dashcam? Kan je werken en filmen tegelijk!

Dat zou een mogelijkheid zijn Patrick ik zal der eens over na denken. :)
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Ik wil ook een keer met m'n zoon in de Waalhaven wat treinen gaan spotten. Zijn er specifieke dagen/tijden dat er veel spoor activiteit is of is dat gewoon afwachten?

Koen
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Hallo Koen,
In het weekend is het natuurlijk altijd een stuk rustiger dan door de weeks. Maar zelfs op zondagen is er nog wel eens wat activiteit.
Hou op werkdagen wel goed in de gaten dat het wel heel druk is met vrachtverkeer.
De foto's die ik hier geplaatst heb, zijn op heel verschillende tijden gemaakt: zowel op zondagen als in de avond op door de weeks dagen. En soms moet je net geluk hebben met een leuke rangeeractie.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Mooie plaatjes weer frank. Die irp G2000 moet je een keer zien als die wegrijd. Is het net een moderne 2400 :P
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Bedankt Frank, dan ga ik gewoon een keer en zie ik wel wat voor activiteit er is.

Koen
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Mooie fotos', inspirerend nu de vakantie nadert ...
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Vanmiddag een aantal uurtjes bij Kijfhoek en het emplacement Waalhaven en omgeving geweest. Leuk om al het materieel en spoor bewegingen daar te zien. Jammer dat je alles vanachter de hekken en gebouwen moet bekijken.
o.a. een Shunter locje met een sleep lege container wagens in de "achtertuin van Alex" gevolgd die het emplacement op ging.
Ook een class 66 op zien (en horen) starten, leuk!

Koen
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Mooie foto's. Die witte 189 heeft ook nog een wit zusje rijden. De locs zijn onlangs aangekocht door DB Cargo.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Citaat van: KNed op woensdag 02 augustus 2017, 21:43:05
Bedankt Frank, dan ga ik gewoon een keer en zie ik wel wat voor activiteit er is.

Ik zou daar aan toe willen voegen: als je de tijd hebt, volg het spoor dan richting de Botlek en verder naar de Maasvlakten,
altijd wat te zien, zeker op werkdagen.

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Ik was er dus op zaterdag, nog een stukje de Vondelingenweg gevolgd maar niet al te ver. Daar stonden nog flink wat containerwagons.

Ik ga het nog wel een keer doen, blijft leuk!

Koen
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Soms heb je wel eens mazzel als je even naar Rotterdam op en neer gaat. Dat overkwam mij dus vandaag, want op de Waalhaven Oostzijde was een stopmachine druk met het weer netjes maken van het ballastbed van één van de wissels van het opstelterreintje wat bij Alex in de achtertuin ligt.

1. Achter de bomen en de struiken. Om Toon (Hermans) zijn woorden te gebruiken: "wat ruist daar door het struikgewas??" :D


2. Zoals mij verteld werd door de begeleider, wordt deze machine bediend door vier man. Kan ook eventueel met drie, maar omdat hier een wissel gestopt werd, is vier beter. De begeleider is verantwoordelijk voor de contacten met de treindienstleider en heeft tijdens dit proces niet zo heel veel te doen.


3. Het neusje.


4. en van dichterbij.


5. tja.... die bomen he....  :P


6. Rechts nog een deel van het gedeelte waarmee de ballast gestopt wordt. Links van het trappetje is een deel waarmee de bielzen natgemaakt worden en verder een soort van bezeminstallatie waarmee eventuele stenen van de bielzen geveegd worden.


7. De stop-installatie van dichtbij.


8. Uiteraard met zoom genomen, want kreeg wel het advies om redelijke afstand te bewaren.


9. Het bezem/veeg-gedeelte. Er zit ook een soort van opvangbak, waarin nogal wat stof en stenen verzameld bleken te zijn.


10. De sproei-installatie. De volgorde van werken is dus: stoppen, sproeien, vegen.


11. De achterkant.


12. Het hele ding. Hier is deze blauw met wit, maar ze schijnen volgens Europese regels (weer) geel te moeten worden.


13. De voorkant waarin het stopgedeelte zit.


14. Iets andere hoek.


15. Nog een keer het neusje.


16. Het zojuist behandelde wissel.


17. Of ik even binnen wilde kijken (ja, wat zeg je dan  B) ), want men was toch klaar en moest wachten op vertrek.


18.


19. En nadat de mannen aangaven op pad te gaan, ben ik een stukje doorgereden. Hier bij het naderen van de overweg in de Korperweg (bij de kruising met de Albert Plesmanweg)

Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
20. Een overweg verder, die in de Jan Olieslagersweg, waar de begeleider inmiddels met zijn auto was aangekomen. Hij was daar om de knop te bedienen die de overweg gaat activeren. De stopmachine komt er inmiddels aan.


21.


22.


23.


24. En na enig wachten, want de overweg wilde blijkbaar niet helemaal meewerken, kon er dan toch overgestoken worden. Hier is wel een AHOB-installatie, in tegenstelling tot het vorige kruispunt. De kruising in de Korperweg is beveiligd met verkeerslichten en die worden dan gewoon allemaal op rood gezet, zodat het treinverkeer na aanvraag gewoon veilig kan oversteken.


25.


26. En in de boog naar het opstelterrein Waalhaven.


27.


28. En weer een klein ritje met de auto ( :D ) vinden we de stopmachine terug achter de bosjes.


29. Naast het spoor waarop de stopmachine staat te wachten om het rangeerterrein op te mogen rijden, staat dit bord. Dit betekent dat vanaf hier het niet-beveiligd gebied is, waar dus geen beveiliging middels seinen is.


30. Het bewijs dat hij inderdaad vlakbij het bord staat :)


31. Sein 14 is het sein wat het einde van het niet-beveiligd gebied aangeeft. De begeleider vertelde dat hij met de treindienstleider contact gehad had en dat we met zijn allen stonden te wachten op sein 'geel-knipper'.


32. En na een poosje ging inderdaad het gele licht knipperen (wat ik uiteraard op een foto niet kan weergeven :P ). Seinbeeld "Geel Knipper" betekent: "Het blok achter dit sein is niet beveiligd of is bezet. Het is toegestaan om rustig op zicht dit sein te passeren." Er werd mij verteld dat de stopmachine door mocht rijden op zicht, omdat het spoor waar hij heen moest voorzien is van een kortsluitdraad, waardoor het systeem 'denkt' dat het spoor bezet is. 

Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: Dank je wél :important:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
33. Omdat ik toch in de buurt was, toch maar wat andere foto's geschoten. Zoals van deze 6400 bij Shunter.


34. En bij het inzoomen blijkt dat dus de 6479 te zijn.


35. Aan de andere kant van het gebouw staan op de opstelspoortjes ook drie van deze rode jongens. Dat bleek te gaan om (v.l.n.r.) Jan, Hendrikus en Henk.


36. Jan heeft het wat moeilijk, want zijn wielen zijn wel heel erg geslonken :D


37. Uiteraard zullen zijn draaistellen ergens binnen staan voor het nodige onderhoud.


38. Ook de 203 101 van Shunter zelf stond er opgesteld.


39. Terug gelopen naar de hoofdweg en daar het spoortje van Shunter naar het rangeerterrein zelf vastgelegd.


40. En een ketelwagen die daar stond te staan.


41. Iemand die dit kan lezen en dan daarna ook begrijpen? Mijn Roemeens (denk ik tenminste) is wat roestig namelijk.


42. De informatieplaat op de wagon zelf.


43. Op het spoor voor de buitendienst gestelde loks en wagons staat ook de 1613.


44. Met een toch wel heel erg mislukte 3  :?


45. De 1601 (Amsterdam) nog even in beeld.

Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
46. Nog wat infrastructuur naast de Waalhaven. Hier de sporen richting Heijplaat, waarvan de linkse niet meer gebruikt wordt. Dit komt later nog terug.


47. Het is een enig overwoekerd zoals te zien is.


48. Eén van de sporen die van het opstelterrein komen, loopt de Smirnoffweg in.


49. Even verderop splitst het spoor zich, maar ik het idee dat dit allang niet meer gebruikt wordt.


50. Het wissel, waarvan blijkbaar de bediening onder de metalen plaat verstopt zit.


51. De wisseltong eindigt nl. precies ter hoogte van die plaat.


52. Een paar detailfoto's van het wissel.


53.


54. De metalen plaat met zo goed als niet zichtbaar de wisseltongen.


55. Het spoor eindigt tegen een paar betonnen blokken.


56. Even terug naar het linkerspoor (richting Heijplaat). Deze gaat een stukje verderop naar links (gezien vanaf Waalhaven) en eindigt nu vlak voor het gebouw van de douane wat daar staat. Vroeger liep dat in een boog voor het gebouw langs, maar is daar inmiddels geheel opgebroken. Ik sta hier op het einde van het spoor in de overweg in de Jan Buwaldastraat.


57. En ingezoomd richting Waalhaven.


58. En het einde in het gras....


59. De overweg zelf, maar die zal niet vaak meer aan gaan.

Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Frank,

Het blijven prachtige kiekjes uit de Waalhaven. :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
He Frank,
Je draadje weer es door gespit, erg mooie foto's  :thumbup: Komende zaterdag gaan we denk ik, ook ff rond kijken, daar in die achtertuin... maar dan met begeleiding... ik mag daar niet alleen rond lopen van Alex !! Ik kom uit het hoge noorden volgens hem, Bang dat ik te veel zie of zo..... ik weet het niet ;)  :D

Maar mooie foto's top !!

Groet Robert
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Tis maar dat je het ff weet he Robert......we laten natuurlijk niet iedereen zomaar in onze achtertuin kijken...... :D :D :D

Als jij zorgt voor een beetje mooi weer , dan gaat het met de rest prima goed komen.

Foto toestel niet vergeten dan he Robert.

Mvg: Alex
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Hat Frank,

Wat een mazzel had je met die onderstopper.
Ik heb dat ook een keer mogen aanschouwen en ik was verbaasd als je ziet hoe makkelijk die lepels in het ballastbed verdwijnen
Een machtig gezicht. Even trillen, grind zie je dan wegzakken. Schitterend om te zien.

Wat betreft die roemeense wagon vertaal ik wel even: O:-D
Attentie. Leeglopen zonder opening apparaten van ventilatie misschien leidt tot schade houder.

In alle gekheid, ik gebruik al een tijdje een vertaalprogramma van Google.
Dat werkt perfect, je tikt een woord in en het programma zoekt zelf uit welke taal het is.

https://www.google.nl/search?q=vertalen+duits+nederlands&rlz=1C1PRFI_enNL746NL746&oq=vert&aqs=chrome.1.0j35i39j69i57j35i39j0l2.4465j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Maar weer bedankt dat je voor ons de moeite nam om weer foto's te maken. :thumbup:

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Zal ik doen Alex  :thumbup: :D :D
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
@Wim, graag gedaan!

@Michel, ik blijf m'n best doen. Dankjewel!

@Robert, zo in hoge noorden is Groningen toch niet? Ik kom er nog wel eens (maar ja, mijn vrouw heeft een aantal jaren in de stad gewoond en moet er nog wel eens heen. :P).
Ik lees het al wel: gaat een gezellig dagje uit worden.  :thumbup:

@Alex, jij bent wel streng hoor met de achtertuin  >:-D Blij dat ik niet elke keer mijn paspoort hoef te laten zien  :o)
Wens je alvast een gezellige dag!

@Wil, ja, dat vond ik ook. Dus nadat mijn zoon veilig thuis was, hopen dat hij nog bezig was. En dat bleek gelukkig nog het geval te zijn. En zeker als je dan toestemming krijgt om redelijk dichtbij te mogen komen.
Grapjas met je Google translate :D :D Maar ik geloof gelijk dat er een dergelijke waarschuwing op staat.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Frank , bedankt voor de schitterende plaatjes.
Ik hoor ze regelmatig op het stuk spoor waar de stopper bezig was.
Dat is op zo,n 200 meter van mijn huisje.....maar het ontbreekt me aan tijd om daar plaatjes van te schieten.
En zo mooi als de jouwe , krijg ik ze toch niet.....

Nogmaals bedankt.

Enne , we meten voorzichtig zijn met onze infra he......we kunnen toch niet iedereen zo maar toelaten...... :D

Gaat zekers goed komen zaterdag zolang we maar niet worden opgepakt , want de vorige keer dachten ze volgens mij dat we terroristen waren......nou ziet die Robert er wel gevaarlijk uit dat klopt wel een beetje , vandaar die begeleiding......... B) :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Hoi Frank,

Wederom bedank voor jou mooie reportage  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Dat is echt een leuke reportage Frank. Ik moet toch eens wat vaker met het fietsje hier naar toe, want er gebeurt genoeg op de Waalhaven zo te zien.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
-Frank:
Je blijft ons verbazen met die mooie kiekjes van de Waalhaven,  :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Fraaie foto's!
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Moet toch weer eens heel gauw bij Alex in zijn achtertuin gaan kijken.   ;)

groet
Harald
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Kijk maar uit Harald, als lexxie mij al er gevaarlijk uit vind zien..... B)
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
 @citaat   :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Frank bedankt weer, voor deze uitgebreide fotorapportage. :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Prachtige kiekjes, ik was vooral blij met de foto's van de stopper.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Ik denk dat het a.s. zaterdag erg druk gaat worden bij de Waalhaven.     >:-D

groet
Harald
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Neem me jacht geweer wel mee , als ik op pad gaat.....dat ding nee die is niet van mij oom agent  .....die is zeker van Robert....... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
@Alex, dank voor de complimenten!!

Citaat van: Aliebengalie op maandag 25 september 2017, 04:46:08
En zo mooi als de jouwe , krijg ik ze toch niet.....
Gewoon doen als ik: camera op automatisch, de juiste kant op richten en afdrukken :D

@Peter, dank!

@Patrick, dat blijkt maar weer. Maar soms is een toevalstreffer, zoals hierboven, natuurlijk wel een extra smaakmaker.

@Jørg, dp: dank!

@Harald, vooral doen. Is best wel wat te beleven zo nu en dan hoor!

@Cees, graag gedaan Cees! Wat dacht je van mij dan. Ik was helemaal blij verrast met de mogelijkheid die me geboden werd (en uiteraard met beide handen aangepakt ;) ).

@Harald: gezellig toch... al moet je blijkbaar wel oppassen met Alex als ik dat zo lees  8o 8o
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Hi Frank,

Vaker geweest en zal er vast ook nog wel een keer komen.
Het is er alleen gevaarlijker geworden met al die figuren met jachtgeweren.    8o

groet
Harald
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
 @citaat
:-)

Daarom verklap ik niet van te voren wanneer ik die kant op ga.  :P
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017

FF niet gereageerd hier, maar wel gesmuld hoor  :P

Grtz Tony
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Harald , dat geld niet voor iedereen hoor......en heb geen los wild gezien vandaag......dus ook Frank is gewoon thuis gebleven..... :D

Mvg: Alex
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
nee hoor Alex.

Vandaag op bussenjacht geweest.
Vanwege alle waarschuwingen de Hoekse Waard maar ingegaan  :P
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Hi Alex,

s'Ochtends zonk de moet mij in de schoenen, opeens last van mijn fobie voor geweren.  :-(
Ik heb dus maar niet het risico genomen en thuis aan de hobby gegaan.   :P
Heb je mij gemist ?
Verder geniet ik thuis wel van de foto's hier.

groet
Harald
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Tuurlijk heb ik je gemist , had nu even niets om op te schieten.....maar het was het weer er ook niet zo voor.
Normaal zijn er regelmatig spotters te zien daar , maar nu vrijwel nobody (nee Wim jij ook niet).... :D
We hebben nog even staan te kijken bij het rangeren , dat gaat ook met een aardige snelheid , de machinist met een arm om een beugeltje om zich vast te houden.
Verder zijn we niet ver geweest , we hebben lekker thuis zitten ouwenelen......dus weinig groot spoor gezien gisteren.

Mvg: Alex
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Bijzondere ontmoeting op 24 september 2017
Hi Alex en Robert,

Leuk dat jullie een gezellige spoorse dag hebben gehad.  :thumbup:

groet
Harald
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Vectrons en andere waar op 17 december 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Vectrons en andere waar op 17 december 2017
Vandaag onze oudste zoon een proefrit laten maken in de nieuwe auto ( 8o ) en daarbij heeft hij zichzelf gelijk naar zijn huis gereden. Dus op de terugweg voor mij de gelegenheid om even langs de Waalhaven te rijden om te zien of daar nog wat te beleven viel. En jawel, volgens mij wel, maar oordeel zelf ;)

1. Bij Shunter (op de hoek Albert Plesmanweg en Van Graftstraat) stonden wat locs achter het gebouw, waaronder een Vectron en wat 6400's.


2. Loc 193 263 van LTE.


3. En van de andere kant.


4. En de reclame op de zijkant wat ingezoomd.


5. Een stukje verder twee 6400 loks.


6. De 6411 ('Olivier') en een onbekende naamloze.


7. Aan de voorkant van het pand, op het spoortje waar loks e.d. aangevoerd en afgevoerd worden staat 'Antonius' op inzet te wachten.


8. En 'Antonius' wat dichterbij gehaald.


9. Een stukje doorgereden naar de plek waar de af te voeren locs staan. De beide rode 1600 locs zijn de Schiphol en de Goes, die er al een best poosje staan.


10. Een G2000BB met op de andere cabine het nummer 2106. Ik ben niet zo thuis in deze locs, dus aanvullingen zijn welkom.


11. Een Vectron achter een bovenleidingsmast tussen de neusjes van de twee rode 1600's door.


12. En toen kwam de uitdaging :D Er stonden dus twee Vectrons, maar op een best lastige plek om te fotograferen. Zakken met ballast en oude bielsen ontnamen de vrij blik op deze twee locs.


13. Ingezoomd op de achterste van de twee, die dezelfde reclame voert als die bij Shunter stond.


14. Deze Traxx (?) kwam ook nog voorbij schuiven. Zonder haast, dat wel.


15. En dikke paal in de weg.... :(


16. Toch nog een foto van het neusje van de voorste Vectron kunnen maken.


17. Vanaf het Reewegviaduct (stond voor rood verkeerslicht en geen verkeer achter me, dus kon even mijn gang gaan :D) een blik naar de achterkant van het Shuntergebouw aan de Blindeweg (andere kant van het Waalhavenrangeerterrein dus). Daar staat zo te zien een bonte verzameling van alles en nog wat, waaronder zo te zien een geel/grijze 2200.

Re: Kiekjes van de Waalhaven - Vectrons en andere waar op 17 december 2017
-Frank:
Jou uitstapje heeft weer mooie beelden opgeleverd,  :thumbup:
Hier staat al wat te lezen over de G2000BB.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vossloh_G2000_BB
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Vectrons en andere waar op 17 december 2017
Frank,

Bedankt weer voor het kijkplezier. :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Vectrons en andere waar op 17 december 2017
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Vectrons en andere waar op 17 december 2017
Mooie plaatjes weer Frank. Dank voor je inzet  :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Vectrons en andere waar op 17 december 2017
Ik vind het apart dat IRP voor de G2000/1 heeft gekozen en niet de meer aanwezige G2000/3 .

Trouwens , die 'TRAXX' is een EuroSprinter 6400 kw Freight 4 systemen ( ES64F4 ) of de Br 189