Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

NS 1000

Gestart door wissels maandag 09 oktober 2006, 18:20:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
NS 1000
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
NS 1000
Citaat van: Arkadas op maandag 09 oktober 2006, 14:33:17
Wij hebben de twee versies roco 1000 loks (groen en blauwe uitvoering), helaas niet mee te rijden, de krengen onstporen bij elke bocht danwel wissel... weg gedaan hebben we ze niet, ze zijn te mooi.

Mischien weet iemand een goede oplossing om ze mooi te laten rijden op m-rails?

Zelfde geld voor de twee mat 46 stellen van lima die we hebben......

Groet,

Arkadas

Hallo Arkadas,

ik heb ook een Roco 1000, er is een veelvoud van problemen die tot problemen lijden.
mijn blauwe 1010 rijdt goed alleen de Engelse wissel moet hij rechtuit nemen.

De belangrijkste oorzaken, de voorloop wielen lopen eruit, de voorloop wielen vervangen door orginele spaakwielen van Märklin, de punten van de assen wegslijpen. Omdat de Märklin wielen een hogere wielflens hebben, zullen ze minder snel uit de rails lopen.

De middelste assen moeten soepel van links naar rechts kunnen bewegen. zorg dat deze goed gangbaar zijn.

De sleper moet zeer nauwkeurig geplaatst worden, als deze enigszins scheef zit zal de loc ontsporen, misschien dat een Roco fluister sleper verbetering geeft, volgens mij is deze breder dan de Märklin sleper,

met vriendelijke groet,

Walter

Ps wie heeft nog een standaaard Roco fluistersleper voor mijn NS 1010 ter overnamen.


Re: Wangedrocht(en) en miskopen
ik zal van de week eens kijken walter, er staat me bij dat ik er ergens 1 moet hebben, je bedoeld met dat zwarte plastic aan de sleper toch ?
Re: Wangedrocht(en) en miskopen
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Wangedrocht(en) en miskopen
Hallo Roy,

dat klopt, en het  zou geweldig zijn, svp verdere discussie over de sleper via mail svp,

Groet,

Walter
Re: Wangedrocht(en) en miskopen
Dank voor de tips, zal eens kijken of ik het een en ander kan verbeteren.

Groet,

Arkadas