Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Mooie muur, netjes gemaakt hoor :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Tom,

over keur hebben we allemaal zowat onze meningen, maar ik vond voor een tunnelmuur, een donkere keur weer beter, de aanslag van roet en vuil maakt een muur al vlug donker, maar dat is ieder zijn mening natuurlijk, staks voor de bergen zullen er wel lichtere kleuren aan te pas komen

* Koen,

merciekes, ik doe ook maar naar eigen dunken


grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoi

ik vind het een hele mooie muur en de redenering voor een donkere muur kan ik volgen. Wanneer een muur in een diepte ligt wordt hij vuil en donker, wanneer aan de andere zijde van de muur open ruimte ligt dan blijft hij bleker (afhankelijk van de stenen). Dus voor ieder wat wils en recht op eigen visie. :)

groetjes

Luc
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy


Dat heb je weer mooi klaargespeeld die muur, en gewoon doen waar je zelf goed bij voelt Freddy  :)  :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Luc,

dank voor je reactie,
over kleur kan er idd veel over worden gediscussieerd,en mijn redenering is dat in een tunnel er veel roet en vuil moeilijk weg kan, zich  dan ook snel op de muur afzet. 

* Peter,

dank voor de mooie woorden en duimpjes,

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Er geldt maar één regel
de gustibus et colorubus non est disputandum. (over smaken kleuren kan je moeilijk discuteren)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg

:offtopic:

Kleine correctie: De gustibus et coloribus non disputandum est. (Romeinen zetten het werkwoord steeds achteraan) en het is: over smaken en kleuren wordt niet getwist.
Sorry hoor, maar 6 jaar latijnse verplicht me hier in te grijpen  :)

Groetjes

Luc


Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg en Luc,

:offtopic:

awel awel, hebben we het hier met geleerden te doen, gelukkig dat er de vertaling bij staat, want anders had het voor mij zelfs chinees kunnen zijn, daar snap ik ook niks van :-) :-)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Das ook het enigste Latijn dat ik ken,  :-)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat  :D Gij kent dan nog iets Jørg  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :-)  :thumbup: :-)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 Sorry mannen maar ik kon het niet laten, ik zal het nooit meer doen :|
Mijn lijfspreuk is : aut viam inveniam aut faciam: of ik vind de weg of ik maak hem
Oeps I did it again  >:-D >:-D >:-D

Luc
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Luc:
:offtopic:
Het woord "weg" kan je nu vervangen door "spoor",  :-)
De trent is gezet of tewel "Alea iacta est", >:-D
Maar genoeg vervuiling, terug naar....
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Pffffffffffff graag weer on topic.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hey Tom,

ik zal het voorbeeld maar geven, en terug on topic

vandaag even wat proefjes gemaakt

hierbij het resultaat



















heb met verschillende kleuren gewerkt, maar met wat groen maakt het geheel toch weer af

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat Ik vind de voorlaatste foto enorm geslaagd Freddy  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat Mee eens, probeer eens een puntje bruin met een kwastje er op te zetten en dan met een brede stevige kwast het bruin uitvegen, dat kan je ook met oranje en geel doen om erosie in het gesteente te krijgen. Je bent in ieder geval op de goede weg.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
*Johan,

merciekes voor de duim, vind die zelf eigenlijk ook de meest geslaagde van allemaal

* Tom,

dank je voor de duimpjes, leuk hoor, fijn om zo nog extra tips te krijgen, hier ga ik zeker weer eens mee aan de slag een dezer dagen,

groetjes Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ik sluit me aan bij de vorige meningen! Erg mooi gemaakt :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Inderdaad, mooie testen en een inspiratie voor mij in de toekomst :thumbup:

Luc
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Misschien helpen mijn oude filmpjes nog een beetje, dacht ze hier al eens geplaatst te hebben maar zie dat het niet zo is.
Gaat meer om de inspiratie en een beetje durf kan geen kwaad.

www.youtube.com/watch?v=jqvVIvbqNZE

www.youtube.com/watch?v=6dSHWLaJuDc

Ik zeg niet dat het zo moet maar wel dat het zo kan  ;) :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
*Koen en Luc,

dank voor de complimentjes mannen, is altijd leuk als anderen er ook hun mening over laten horen, geeft mij dan weer extra motivatie.  ;) ;)

* Tom,

een dikke merci om deze filmpjes hier te plaatsen, heel leerzaam, en mooi gedaan met de info mee in beeld te laten komen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
ga deze zeker dikwijls nog naar terug kijken om bij mijn volgende testen uit te proberen

grts Freddy


Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
na een dagje hard werken , krijg ik dit als beloning,

zijn ze mooi of zijn ze mooi, zo mooi dat het echt is niet dan.....,
ik zie de reacties wel weer verschijnen

grts Freddy












Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Je tweede creatie vindt ik bijzonder geslaagd,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat Creatie? Ik meen dat het hier stukken boomschors betreft die begroeid zijn met mos :roll:
Wellicht heeft Freddy een dag mogen helpen met houthakken o.i.d. en heeft dit als trofee meegekregen
met het idee om het in te kunnen zetten op de modelbaan ...

Ik zou wel adviseren om dit goed te laten drogen, alvorens het op de modelbaan toe te passen.
Indien het in de magnetron past, kan het geen kwaad om het daar enkele minuten te laten vertoeven,
opdat zwammen en beestjes die je niet als modelbaan-bewoner wil, uit te laten checken :wink:

Groeten,

Erik.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ik deel de mening van Jørg Freddy  :thumbup: Vraag me wel af, en het automatiseren, ... hoe zit het daarmee  :help:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
ik had eigenlijk wel wat meer reacties verwacht, maar toch, er is iemand in geslaagd om het grapje te doorzien

* Erik,

je hebt het goed gezien, het zijn de trofeeën van idd een dagje brandhout ophalen en opstapelen in mijn voorraad hok , maar ik denk toch dat ik hier een aantal mensen om de tuin heb weten te leiden,
het zijn stukken boomschors die met mos begroeid zijn, en ik vond het een grappig idee om dit hier te posten, ook al zoals ik zelf het al een beetje liet uitschijnen bij het plaatsen van de foto's , zo mooi dat het echt is
Erik, bij het in de magnetron plaatsen, gaat dan het mos ook niet afsterven, en dan van kleur gaan veranderen ( dor bruin, ipv nu het mooie groen) waardoor het straks volledig gaat verpulveren, en zou het mos uberhaupt groen blijven,

* Jørg,

Jammer maar helaas het is echt materiaal, en niet door mezelf gemaakt, ( sorry voor degene die er in geloofde dat ik deze zelf zou hebben gemaakt  >:-D >:-D >:-D)
zo goed ben ik nu ook weer niet in scenery

* Johan,

het automatiseren, staat nu nog op een laag pitje, heb momenteel heel wat  :idea: :idea: :idea: wat betreft scenery en die ben ik nu volop aan het uitproberen

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ik vertrouwde het ook al niet maar dacht dat zal wel komen omdat het linker oog nu scherper kijkt dan het rechter.
Ik zou dat mos er afborstelen want dat gaat zeker en vast op termijn problemen geven en eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo mooi.
Voor onze kleinzoon heb ik eens op zijn verzoek een Dinogrot geen idee hoe dat er uit moest zien maar was wel leuk om samen met hem dat te maken, geloof dat hij het nog steeds thuis heeft staan.





En de kunstenaar zelf aan het werk 6 jaar geleden, hij is nu inmiddels 11 en wil nog graag een beetje knutselen aan diorama's



Misschien heb je wat aan de plaatjes ter inspiratie.
Je bent wel lekker bezig met de scenery, gaat steeds beter.

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 23 juli 2017, 21:55:31
ik had eigenlijk wel wat meer reacties verwacht, maar toch, er is iemand in geslaagd om het grapje te doorzien

Ik was erin getrapt Freddy  >:-D Ik dacht, die heeft hulp gehad van zijn dochter Daisy  :D :D :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy.

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 23 juli 2017, 21:55:31
Erik, bij het in de magnetron plaatsen, gaat dan het mos ook niet afsterven, en dan van kleur gaan veranderen ( dor bruin, ipv nu het mooie groen) waardoor het straks volledig gaat verpulveren, en zou het mos uberhaupt groen blijven,

Die kans is aanwezig, maar mos wat leeft trekt ook beestjes en zwammen aan en dat wil je niet op de modelbaan :roll:
Indien het mos verkleurd kun je het met verdunde houtlijm fixeren, het droge mos zuigt dan de verdunde houtlijm op.
Wanneer dit dan uitgehard is kun je met verf (penseel of airbrush) het mos weer op de gewenste kleur te brengen. :idea:

Zelf heb ik ook boomschors en mos toegepast op mijn modelbaan, echter beiden hebben microgolf behandelingen gehad.

Groeten,

Erik.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Tom,

awel, je mag gerust zijn, aan jou ogen lag het dus niet ;) ;), een mooie creatie heb je destijds voor jou kleinzoon gemaakt, ik neem aan dat je kleinzoon je af en toe wel zal komen helpen aan jou baan....
de schors, heb je die ook van kleur voorzien, of is het de originele kleur, is trouwens heel mooi van kleur

dank je wel voor de waardering van mijn prestaties betreffende mijn scenery, ik probeer ook maar mijn best te doen, en "al doende leert men altijd bij" zo zegt m'n toch...

* Johan,

ik denk dat je niet de enige bent hoor die er in getrapt is, en euh ja hulp gehad van dochter Daisy bij het brandhout, maar voor de baan daar helpt ze ook wel weer met het bouwen van de bruggen.

* Erik,

dank voor de info en tips, ik ga eens proberen of ik de schors van het hout af krijg zonder het kapot te breken, dan kan ik het wel overwegen het op de baan te gebruiken maar natuurlijk eerst te behandelen in de oven en dan zien hoe het mos het er vanaf brengt alvorens het op de baan te zetten

zelf ben ik ook met schorsstukken aan het experimenteren, ( pijnboomschors ) heb deze in de oven gedroogd
( 10 min op 180° )

ps. dank voor de link naar jou draadje, heb hier ook al eens wat tips vergaard, maar was het uit het oog verloren, dus bij deze heb je er terug weer een volger bij... :) :)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op maandag 24 juli 2017, 13:51:18
* Tom,

de schors, heb je die ook van kleur voorzien, of is het de originele kleur, is trouwens heel mooi van kleur

grts Freddy

Hier en daar heb ik wat kleur aangebracht maar alles met mate. Beetje geel en met de witkwast er luchtig overheen of zoals men het noemt drybrushen.

Schors van de pijnboom kan je heel goed gebruiken, neem aan dat je dit soort bedoeld. Wordt ook wel gebruikt in bloembakken en tuinborders.



Mijn vorige baantje zat er vol mee pijnboomschors
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Tom,

idd deze schors is dewelke ik bedoel, ik heb inmiddels een zak (70 L) al in huis gehaald, en kan nu volop beginnen uit sorteren en drogen
fijn dat je er mee de link van jou draadje er aan toe gevoegd hebt, zo kan ik al heel snel terugkijken naar de manier van werken hoe jij het doet. ( ik moet toch ergens bij een leermeester in de les gaan... :-) :-) )
dank hiervoor

heb trouwens al een een eerste projectje gestart, maar dan met de kleine schors, het resultaat  zal ook weer spoedig op mijn draadje gezet worden, dezelfde schors heb ik ook gebruikt voor mijn proefstukjes

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hallo alemaal,

ben vorige week gestart met de fase 3 van mijn stadstunnel, deze moet eerst klaar zijn alvorens ik fase 2 hierop kan aansluiten, hij is nog lang niet klaar, maar wilde toch even al enkele foto's laten zien van hoe het  zou moeten worden dit is het resultaat


zicht tunnel uitgang



plafond tunnel



test of de trein voldoende ruimte heeft, en ja past allemaal netjes

enkele stammetjes in de tunnel

de tunnel is aan 1 zijde op enkele plaatsen open gemaakt een soort van arcade waardoor ik zulke plaatjes kan schieten


grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Is mich da chic man,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Dat heb je weer mooi gemaakt, je word beter en beter in het maken van tunnels.  :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg en Peter,


Thanks...





grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ziet er erg mooi uit!! :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Amaai Freddy,

Ge gaat als nen trein man  :D.  Echt ferm dinges :thumbup:

Bart
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Koen, Bart,

Dank voor de waardering, en de duimpkes...
dat is het voordeel van verlof hebben, dan heeft ne mens wat extra tijd, ' als hij al geen brandhout moet  opstapelen natuurlijk, haha,


grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
intussen maar eens geprobeerd om een stukje rotswand te maken met schors en papiermaché
gaat de aansluiting worden van de stadstunnel tussen fase 2 en 3



en maar eens even op de plaats gezet


even een close up


in hoogte moet het zelfs nog wel wat hoger gemaakt worden, maar dat is voor morgen

en dan alles goed laten drogen en van een kleurtje voorzien

grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Goed begin, maar als het een echte rotswand moet worden zou ik er meerdere stukken schors in verwerken.
En dan zoveel mogelijk lange stukken en die er horizontaal en zoveel mogelijk op elkaar stapelen.
We zijn ook niet gauw tevreden hè, maar ja het is natuurlijk opbouwend bedoeld. :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Tom,

hier moet ik het juist van hebben, het is nog een stukje binnenkant van de tunnel, hiervan is straks weinig nog van te zien, vandaar dat ik dit is als eerste stukje heb gemaakt, dat als er iets niet helemaal juist is toch niet zo erg is, en jawel, ik weet dat jij niet heel vlug tevreden bent over de scenery, en terecht,(ook niet verkeerd bedoeld hé ;) ;)) we willen toch allemaal het zo natuurgetrouw nabootsen. ben blij met jou commentaar, het heeft mij zelfs aan het denken gezet, over de reactie die je plaatste bij Peterke33 over een groot tunnelportaal( gapend gat) dat heeft mij voor een volgende probleem gezorgd, want bij mijn tunnel zit ik met een ingang van 3 spoorbanen, ik zal straks hiervan enkele foto's plaatsen, want nu weet ik niet hoe ik hier een goede oplossing voor moet bedenken, mss dat jij of andere medeforummers daar wel een oplossing voor hebben. mijn eerste gedacht was een groot portaal waarop ik bovenaan de naam van de baan op zou zetten, maar dat idee staat nu wel serieus op de helling.
alvast dank voor de tips voor het maken van de rotspartij, bij de volgende zal ik zeker meer schors gebruiken :idea:

grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
90% schors en 10% papiermaché is 100% creatief.  :) ;)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op vrijdag 28 juli 2017, 08:02:15
* Tom,

hier moet ik het juist van hebben, het is nog een stukje binnenkant van de tunnel, hiervan is straks weinig nog van te zien, vandaar dat ik dit is als eerste stukje heb gemaakt, dat als er iets niet helemaal juist is toch niet zo erg is, en jawel, ik weet dat jij niet heel vlug tevreden bent over de scenery, en terecht,(ook niet verkeerd bedoeld hé ;) ;)) we willen toch allemaal het zo natuurgetrouw nabootsen. ben blij met jou commentaar, het heeft mij zelfs aan het denken gezet, over de reactie die je plaatste bij Peterke33 over een groot tunnelportaal( gapend gat) dat heeft mij voor een volgende probleem gezorgd, want bij mijn tunnel zit ik met een ingang van 3 spoorbanen, ik zal straks hiervan enkele foto's plaatsen, want nu weet ik niet hoe ik hier een goede oplossing voor moet bedenken, mss dat jij of andere medeforummers daar wel een oplossing voor hebben. mijn eerste gedacht was een groot portaal waarop ik bovenaan de naam van de baan op zou zetten, maar dat idee staat nu wel serieus op de helling.
alvast dank voor de tips voor het maken van de rotspartij, bij de volgende zal ik zeker meer schors gebruiken :idea:

grts Freddy

op welke manier zou ik hier de tunnelingang het best maken, heb eerst gedacht van een groot portaal, maar bij het lezen van de reactie van iTom  @citaat heeft mij dit doen twijfelen










straks moet er bovenop en naast de tunnel de stad gebouwd worden de hoogte van het maaiveld op de tunnel met de stationssporen is een verschil van ongeveer 20 cm dit wil ik opdelen in 2 hoogtes de isomo naast de tunnel heeft een hoogte van 10 à 12 cm
alle tips en ideeën zijn welkom

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hallo Fred,

Even voor mijn beeldvorming: Klopt het dat aan de ene kant twee sporen zijn en aan de andere drie?
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Gerrit,

klopt inderdaad, er zit nl. een wissel in de tunnel

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hallo Fred,

Wat lost het voor jou op om deze buiten de tunnel te maken? Dan kun je volstaan met een dubbelspoorportaal? Een andere oplossing zou kunnen zijn door het onderste spoor en het spoor met wissel iets verder te tunnelen (5 cm) en te voorzien van een dubbelspoorportaal en het bovenste spoor max. 10 cm inkorten en een enkelspoorportaal.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Gerrit,

de wissel in de tunnel zit net op het einde ( voorlopige einde want straks is aan de nu uitgang van 2 sporen daar gaat de tunnel verder )van de tunnel, dus die verleggen bied geen oplossing,

voorstel 2
als ik het goed begrijp,

de tunnel voor het onderste en middelste spoor verlengen met 5 cm, maar dan vrees ik voor een te smalle ruimte tussen spoor 2 en 3 om daar de zo gezegde tunnelwand te zetten om nog een enkel portaal te maken dat dan een 10 cm naar achteren ligt
grts Freddy