Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Achtergrond met Faller half reliëf huizen.

Gestart door nobody zondag 04 juni 2017, 11:10:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Achtergrond met Faller half reliëf huizen.
De afbeelding bestaat uit 11 foto's, die met Microsoft ICE (Image Compositer Editor) zijn samengevoegd tot een panorama.
Omdat ik de camera steeds een stukje, horizontaal,  naar rechts verschoof voor een nieuwe foto, is het resultaat ietwat vertekend
omdat het programma rekent op een reeks foto's die met een horizontaal draaiende camera zijn gemaakt.
Maar ja; dat mag de pret niet drukken.
De huizen zijn verlicht met LED lampen die in 3 parallelle groepen van 7 in serie gesoldeerde rondschijnende LED's aan 20 Volt DC
zijn gehangen. De Viessmann, schaal TT, Led straatlantaarns worden eveneens door 20 Volt DC gevoed, waarvan de spanning
met een step down converter wordt teruggebracht naar 14 volt.


Re: Achtergrond met Faller half reliëf huizen.
Leuk gemaakt Wim. :)

Gr, Ben.
Re: Achtergrond met Faller half reliëf huizen.
Weer een kunstwerk om in te lijsten, Wim!
Re: Achtergrond met Faller half reliëf huizen.
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Achtergrond met Faller half reliëf huizen.
Mooi resultaat.
... en zeker het proberen waard bij het fabrieken van mijn eigen zelfbouw-achtergrond  (https://forum.3rail.nl/index.php?topic=65468.msg1154785#msg1154785
Re: Achtergrond met Faller half reliëf huizen.
 @citaat@citaat@citaat Bedankt voor de waardering.
Re: Achtergrond met Faller half reliëf huizen.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Achtergrond met Faller half reliëf huizen.

De duisternis in het linker steegje herhaalt zich niet rechts (licht steegje). Is dat bewust gedaan?
Zou een halfhoge trap in zo'n steegje nog iets toevoegen?
Re: Achtergrond met Faller half reliëf huizen.
Jan, zoals ik in de eerste post beschreef, is de afbeelding ontstaan uit 11 verschillende foto's.
Om kwart voor zes 's morgens in het schemerlicht. Het maken van de foto's vergt enige tijd.
Terwijl de zon opkomt ... ;)
Dat is goed te zien in de belichting, de licht intensiteit is rechts hoger dan links.
Dit was een proefopstelling. Het geheel wordt nog definitief (?) in de baan ingepast.