Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoi Freddy,

Volgens mij kun je hier gewoon een andere voeding voor gebruiken, let wel op het juiste voltage of het gelijk of wisselstroom is ( zal denk ik het laatste zijn ) en de voeding moet het gevraagde vermogen moeten leveren maar datbzal niet zoveel zijn.

ik vind dat Marklin dit nooit zo had moeten uitbrengen.
Je denk klaar te zijn komt en nog een flink bedrag bovenop om de boel aan de praat te krijgen.

Ze zouden gewoon een compleet werkende centrale af moeten leveren, maar dat is mijn mening.


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Maar als je het van de commerciele kant bekijkt hebben ze gelijk
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peterke,

jou B) mag je sowieso meebrengen , al zullen de lantaarns nog niet allemaal gaan branden, zal de zon zeker van de partij zijn, want hier in Limburg verwachten we zondag 30 of zelfs 31 graden. Kan Jørg, mss nog jaloers op worden, als hij die temperaturen in Spanje niet gaat krijgen... B) B) haha


Ivan,

ja dat is om te balen :D :D, maar wat je hier vertelt zit wel een grote waarheid in, "zouden we eens eerst de handleiding doorlezen", ik herken me daar onmiddellijk in, want ik en handleidingen, dat is een ramp. :-(
ik zal morgen eens gaan kijken bij de bekende treinshop in Diepenbeek...  O...rts.

Peter,

aan een gewone voeding had ik ook al zitten denken :idea:, deze zijn meestal nog een stuk goedkoper als die van M*, maar wat betreft de juiste spanning en of gelijkstroom/wisselstroom, daar ken ik dus weer niets van af :thumbdown:, en ben dan bang dat ik weer iets verkeerd zou kopen, dus denk ik maar dat ik bij het originele van M* ga blijven of er moet iemand zijn die mij via een link naar de juiste voeding kan leiden. :idea: :idea:

en ja, ik was al dolblij dat mijn S88 link gisteren was toegekomen :-), nu met het verlengde weekend had ik alles willen testen, en lap het is weer van dat, eerst de CS die geen aansluiting heeft voor de bezetmelding, dan koop je de S88 link met het gedachte nu is het compleet,en dan ontbreekt er weer een voeding  :D :D


Jørg

ja die mannen van M* bekijken het altijd van de commerciële kant >:-D, maar dat ze er dan gewoon een melding bij zetten, van geleverd zonder voeding, dan had ik het tezamen kunnen bestellen, ik heb ze toch nodig, maar moet nu weer wachten en heb extra verzendingskosten of reiskosten naar O...rts  :D, en een mens heeft toch zooooo weinig geduld tegenwoordig :) :) :) :)


maar het zal sowieso een fijn treinenweekend worden, met een bezoek aan JoBe zaterdag  :thumbup: :thumbup:, en zondag krijgen we een bezoek hier van onze bekende Peterke  :thumbup: :thumbup:
dus het beloofd een fijn weekend te worden

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op donderdag 25 mei 2017, 08:39:51
...maar het zal sowieso een fijn treinenweekend worden, met een bezoek aan JoBe zaterdag  :thumbup: :thumbup:, ...

Koffie.... of anders staat klaar, tot zaterdag  ;)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
voor wie interesse heeft om zelf gebogen muren te maken:

hierbij  een kort fotoverslag van hoe ik het doe:

wat heb je nodig:

een stuk pvc dakgoot diameter 120mm
eem stukje plaat ( mdf in mijn geval )
twee draadeinden 6 mm met moeren

ik heb 2 stukjes pvc u-profiel gebruikt waarin de gipsmal schuift om deze met behulp van 2 elastiekjes vast te houden op de dakgoot

gipsmal op de malhouder geplaatst klaar om vol te gieten:



gips in mal



tijdens het drogen en het lagzaam losdraaien van de spanning op de mal het gips met een natte spatel gelijkmatig afstrijken








de mal half opgespannen:





de mal volledig ontspannen:



hierbij het resultaat:





grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Dank voor het plaatsen van de werkwijze, slim bedacht,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Mooi bedacht Freddy  :thumbup: Kan je dit ook maken zodat de mal 90° gedraaid is ? Zo staan de stenen juist alsof ze gemetst zijn.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Johan,

dat kan inderdaad wel, kwestie van de gietmal in de andere richting op de dakgoot plaatsen,
maar dan moet je wel rekening houden met de afstand tussen de draadeinden, dat de gietmal er tussen past,

hiermee heb ik nu zelf geen rekening gehouden, maar de malhouder is eigenlijk ook nog een prototype, dus dit is wel een  :idea: om bij een volgende malhouder hiermee rekening te houden

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Super Freddy  :thumbup: Ik vind het heel mooi en knap opgekomen, alleen, als je in de tunnel kijkt (en ja, ik weet, wie gaat daar nu inkijken  :D ) Maar dan staan de stenen verkeerd, als die boogstenen gelijk lopen met de muurstenen komt dat voor mij althans, mooier tot zijn recht  ;)

PS: Dit is wel een goede manier om gebogen muren te maken !
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Mooie bedacht en gemaakt. :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

graag gedaan,voor wie er iets mee kan, veel plezier..

Johan,

dank voor de duim, ik begrijp wat je wil zeggen, maar zoals ik al zei,je kan de gietmal draaien en dan heb je de stenen in de richting van de muurstenen, kwestie van smaak of hoe je er tegenaan kijkt natuurlijk.
trouwens nogmaals dank voor jullie gastvrijheid en de leuke namiddag, hebben weer heel wat kunnen bijkletsen.. en veel :-)

Michel,

dank je voor de waardering en het duimpje

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 27 mei 2017, 19:18:00
Johan,
...trouwens nogmaals dank voor jullie gastvrijheid en de leuke namiddag, hebben weer heel wat kunnen bijkletsen.. en veel :-)

Graag gedaan, jullie zijn dan ook welgeziene gasten voor in de toekomst, trouwens, lullen over treintjes, is er iets plezanter dan dat  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Knap gevonden.  Niets is zo slim als een mens, maar hij moet zijn verstand gebruiken.
Ga ik zeker onthouden.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ivan,

dank voor jou wijze woorden, :-)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Deze morgen ben ik in de vroegte om precies te zijn 9uur09 te trein in Antwerpen Centraal richting Neerpelt, was een leuke rit en eens aangekomen stond Freddy mij al op te wachten. Dan richting zijn huis gereden daar kennis gemaakt met zijn vrouw dochters, met een lekker kopje koffie zijn we vlug aan de babbel gegaan. Dan even later gingen we richting zijn kelder , ja man wat een grote mooie baan is Freddy aan het bouwen. Dan in de late middag een heerlijk Limburgs gebakje gegeten, vergezeld met een koffie dan weer naar beneden gegaan daar heb ik Freddy wat tips gegeven hoe hij zijn stad kan maken hij maakte vlug nota's van hoe ik het zal doen.

Freddy bij deze wil ik je nogmaals hartelijk danken voor de super gastvrijheid, het was leuk om je baan in aanbouw te mogen bewonderen.
Dit moeten we zeker nog eens overdoen, en doe de groeten aan je vrouw die ons met dit warme weer de koffie bezorgde.

Kijk uit hoe je alles verder gaat aanpakken, en doe gewoon verder hoe je bezig bent heel mooi en goed.
Die mal die je had gemaakt om de muren rond te krijgen is echt prachtig gevonden.  :thumbup: :thumbup:


Groeten
Peter
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Vandaag hoog bezoek gehad van ons Peterke33,

Peter, dank voor jou aanwezigheid hier in het mooie Limburg, het was weer eens een hele leuke en gezellige dag, we hebben heel wat kunnen genieten van natuurlijk de heerlijk Limburgse vlaai, :thumbup: :thumbup: maar ook van de BR216 en de Railpool met hun respectievelijke sleep die mooi hun rondjes hebben mogen rijden. ;)

we hebben dan ook heel wat tips en ideeën kunnen uitwisselen, :idea: ik zal zeker er iets mee kunnen doen met al die tips, vooral de verlenging van de stadstunnel vind ik een super top-idee :O ik ben intussen al begonnen met wat mogelijke materialen om deze straks te kunnen bouwen. ik heb ook al het een en ander genoteerd, zodat ik het later als ik er aan toe ben weer alles even kan doornemen. :) :)

tot een volgende keer maar weer, :-)
en ja dat moeten we zeker nog eens overdoen,
nog dank voor de duimpjes

Citaat van: peterke33 op zondag 28 mei 2017, 20:17:53
Dan even later gingen we richting zijn zolder, j


we zijn wel naar de Kelder gegaan, " Kelderbaan" ipv de zolder, maar dat zal wel door de zon zijn geweest dat je je hiermee vergist hebt, :-) :-)


grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Ja sorry het was inderdaad kelder  :D :D

Ik ben erg benieuwd wat en hoe je gaat doen, ik merkte wel dat de tips die ik je gaf goed aankwamen.  :P :P  :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

geen probleem ieder mens kan zich wel eens vergissen, ;) ;)

je zal waarschijnlijk niet de enige zijn die benieuwd zal zijn naar wat het straks zal gaan worden, maar het zal zeker een hele verandering worden op de baan
en ja hoor die tips van jou,  :thumbup: :thumbup: die zijn zeeeeer goed aangekomen, nogmaals dank daarvoor, zo zie je maar met twee weet je altijd meer als alleen :) :)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Ben ook super benieuwd wat voor veranderingen.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

het zal toch nog wel even afwachten zijn hoor, er staat momenteel nog heel wat op mijn agenda wat betreft mijn baan, ben weer met zoveel tegelijk bezig, en komend weekend staat er dan ook de cursus I-train op mijn programma. zal dus dan ook nog de komende weken mij gaan toeleggen op I-train.
dus ........ geduld oefenen,


grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Leuk een cursus iTrain.  die heb ik enkele weken geleden gevolgd.  Heb je al wat ervaring hiermee?  Op zich kan dat zelfs voor een beginnerscursus geen kwaad al is het natuurljk geen must.  Alleen , bij ons zat er iemand in de cursus die nog nooit iTrain van dichtbij had gezien en dan is het soms toch een beetje moeilijk.  Dus als je nog geen iTrain ervaring zou hebben raad ik je toch aan om een klein beetje hiermee te spelen.
Wanneer ik een nieuwe software toepassing moet aanleren (privé of op het werk) heb ik ook altijd het liefst dat ik voor de eerste cursus ik zelf wat heb kunnen experimenteren adhv wat tutorials.

Veel iTrainplezier.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Ja geduld is een schoone deugd.  :thumbup:
En een cursus iTrain daar ga je plezier aan beleven, een zeer mooi programma met veel mogenlijkheden en nog steeds in ontwikkeling.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ivan,

eigenlijk moet ik zeggen dat ik hiermee geen ervaring heb, heb wel eens ooit ff zo eens een beetje zitten uitproberen maar dat stelde helemaal niks voor.
dus ik heb nog enkele dagen om nog wat door te nemen... dus zal ik er maar maar vlug aan beginnen
verder zal het wel loslopen zeker


Jørg,

jou geduld wordt nog meer op de proef gesteld, nu ik ook nog vlug een kleine pre-cursus ga doen van I-train, ff een beetje stoeien met het programma zodat ik tegen zaterdag toch al een klein beetje voorbereid ben  ;)
en ja plezier ga ik er straks zeker aan beleven,  :)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Wel, ik ga mee met Freddy en ik wil gewoon weten hoe de vork in de steel zit, ik vind het namelijk eerst leuk om met software te spelen als je wat basis hebt, ander lig je toch maar wat op knopjes te drukken en zaken te proberen zonder dat je weet waar je mee bezig bent. Althans, dat is mijn mening, ieder de zijne natuurlijk  ;)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Johan, Freddy

Inderdaad,  ieder zijn voorkeur.  Maar laat je niet afschrikken, het gaat zeker en vast lukken.  En wanneer dan thuis de eerste treinen beginnen rijden is het eens zo leuk.
Maar dan .... dan beginnen de serieuze zaken en moet je proberen en proberen en .... tot je het bijna beu bent en dan lukt het plots :D

Ik heb geen ervaring met andere besturingspaletten, maar ik vind iTrain gebruiksvriendelijk en je krijgt een goede ondersteuning :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Beste Johan,

Spelen met de software zal er nooit bij zijn, wel spelen met de diverse toepassingsmogelijkheden, ik denk dat je dat bedoelt.

Het komt eigenlijk neer op het verschil hoe je omgaat met programma's, bij mij op kantoor hadden de we een grote AS800 computer met een Engelstalig programma.

Nu kon je alle menuregels uit je hoofd leren, diverse collega's deden dat, maar je kunt ook proberen de logica van de opbouw van het programma te begrijpen, in dit geval was dat niet zo moeilijk (vond ik):

als de regel begon met "DSP" (display), dan kon je met die menuregel kijken

als de regel begon met "MNT" (maintain), dan kon je met die menuregel zaken gaan invullen

als de regel begon met "LST" (list), dan kom je met die menuregel printen.

Als je dit "begrijpen" met onze modelspoorautomatisering ook toe kunt passen, dan heeft geen enkel programma nog een geheim voor je, dan kun je gaan ontdekken wat de gevolgen zijn van bepaalde invullingen.

Groet, Anne W
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Goedemorgen Anne W,

Ik vind het altijd zeer leuk om jouw bijdrages te lezen, zeker omdat je dikwijls iets "ingewikkelds" (in mijn ogen dan) er vrij eenvoudig in uitlegt  :thumbup:

Goedemorgen Ivan,

Afschrikken.... zeker niet, vind het juist leuk om te leren  :D Ik en Freddy, wij gaan elkaar wel steunen alhoewel het voor mij nog wel een maand of drie tot zes zal duren vooraleer ik er effectief mee aan de slag kan.

Goedemorgen Freddy,

Sorry voor het effe hijacken van je topic, bij deze gestopt  ;)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy en JoBe

Wens jullie alvast veel plezier zaterdag, en samen en ook via het forum komen jullie er wel uit.  :)  :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Johan,

geen probleem dat je even mijn draadje had gehackt,we kennen elkaar al langer dus dat is ok :o) :o)
en zoals je zelf al aangeeft, het zal goed zijn als men de basis kent van een programma, anders zitten we toch maar wat op die knopjes te tokken zonder te weten wat we doen ( althans ikzelf toch )

Ivan,

het zal zeer waarschijnlijk nog heeel veeel proberen en proberen en nog eens proberen worden vooraleer we het allemaal onder de knie hebben, en dat zal het minder leuke er aan zijn, maar de aanhouder wint toch altijd. trouwens hoe is het jou afgegaan, ben je er al een beetje mee vertrouwd? anders komen we graag bij jou in de bijles  als we met vragen zitten ;) ;)

Anne W,

eveneens als Johan,
Citaat van: JoBe op woensdag 31 mei 2017, 06:39:48

Ik vind het altijd zeer leuk om jouw bijdrages te lezen, zeker omdat je dikwijls iets "ingewikkelds" (in mijn ogen dan) er vrij eenvoudig in uitlegt  :thumbup:


Citaat van: Anne W op dinsdag 30 mei 2017, 23:42:57
Beste Johan,

Spelen met de software zal er nooit bij zijn, wel spelen met de diverse toepassingsmogelijkheden, ik denk dat je dat bedoelt.

Het komt eigenlijk neer op het verschil hoe je omgaat met programma's, bij mij op kantoor hadden de we een grote AS800 computer met een Engelstalig programma.

Nu kon je alle menuregels uit je hoofd leren, diverse collega's deden dat, maar je kunt ook proberen de logica van de opbouw van het programma te begrijpen, in dit geval was dat niet zo moeilijk (vond ik):

als de regel begon met "DSP" (display), dan kon je met die menuregel kijken

als de regel begon met "MNT" (maintain), dan kon je met die menuregel zaken gaan invullen

als de regel begon met "LST" (list), dan kom je met die menuregel printen.

Als je dit "begrijpen" met onze modelspoorautomatisering ook toe kunt passen, dan heeft geen enkel programma nog een geheim voor je, dan kun je gaan ontdekken wat de gevolgen zijn van bepaalde invullingen.

Groet, Anne W
sorry, maar bij deze uitleg ben ik helemaal niet mee, maar dat zal wel aan mezelf liggen, en anders ga ik maar eens ten rade bij Johan >:-D

Peterke,

dank voor de wensen :), er zullen hier op het forum zeker voldoende hulplijnen zijn bij eventuele vragen :idea:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Beste Freddy,

Mijn verhaal was een voorbeeld van een bepaald systeem wat niets met modelspoor te maken heeft, het was natuurlijk een Amerikaans programma (IBM), dus moest je wel in het engels denken:

display, is geen eenvoudige nederlands woord voor, het woord tonen of laten zien komt in de buurt

maintain, betekent letterlijk "onderhouden", als je een bepaalde lijst wilt onderhouden dan moet je wat invullen/verwijderen/wijzigen

list, ook geen eenvoudige vertaling voor, betekent hier uitprinten.

Terug naar onze hobby, als je begrijpt wat een rijweg (van A naar B) betekent in alle facetten, dan begrijp je de modelspoor automatisering kompleet, maar in eerste instantie is het begrijpen van het basisprincipe voldoende: een trein mag van A naar B als er zich in die rijweg geen ander obstakel bevindt.

Groet, Anne W

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Ik heb er al wat mee zitten spelen en denk dat ik toch al een aantal zaken op orde heb, of ten minste denk te weten hoe ik het een an ander moet uitvoeren. Nu ja op een ovaal baan ben je natuurlijk beperkt maar toch...

Je mag gerust eens langs komen om je nog wat verder op weg te helpen met iTrain.

Het enige waar ik de laatste tijd zit op te zoeken is het positie rijden.  Ik snap het beuren wel en denk ook te weten hoe ik de afstelling moet doen, alleen... mijn trein stoppen met een verschil van om en bij de 5cm (van +2,5 tot -2,5cm)  en dat krijg ik niet opgelost.  Misschien eens navragen bij HIP.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hey Ivan,

fijn om te horen dat je al wat zaken op orde hebt gekregen, ik denk ook wel dat het best is om op een klein baantje zoals een ovaal met eventueel een zijspoor, te gebruiken om mee te starten, althans zo ga ik het toch ook doen,

ik zal zeker eens langskomen zodat we samen mekaar wat kunnen helpen, ik kan nu al stilaan beginnen aftellen, morgen is het de grote dag dat ik samen met JoBe afzak naar Werkendam om de cursus I-train te gaan volgen
Citaat van: iVanDL op donderdag 01 juni 2017, 21:32:17

Het enige waar ik de laatste tijd zit op te zoeken is het positie rijden.  Ik snap het beuren wel en denk ook te weten hoe ik de afstelling moet doen, alleen... mijn trein stoppen met een verschil van om en bij de 5cm (van +2,5 tot -2,5cm)  en dat krijg ik niet opgelost.  Misschien eens navragen bij HIP.
lijkt me idd het best om dit even te vragen bij HIP of je kan natuurlijk ook even een PB sturen aan ITom hier op het forum hij helpt je graag verder


grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Veel suc6 morgen op de cursus,  :thumbup:
Er is ook een topic met vragen van iTrain starters.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

nog dankjewel voor de aanmoediging,
het was een geslaagde dag gisteren, bij deze wil ik Tom ( iTom) nogmaals een dankjewel zeggen voor de informatieve en leuke dag  :thumbup:

het topic voor starters iTrain heb ik inmiddels ook gevonden, heb hier al een beetje in zitten doorlezen, dank voor allen die hieraan meewerken, want als beginner zit je al snel met veel vragen, en hier zijn al heel wat antwoorden op die vragen terug te vinden... :thumbup: :thumbup:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Blij dat jullie een geslaagde dag hebben gehad, nu kan je lekker langzaam beginnen aan je proefbaantje.  :P
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

dank je wel, en ja ik kan nu aan mijn testbaantje beginnen, heb ook al de ontbrekende voeding voor mijn s88 link binnen en kan nu ook alles aansluiten op mijn Cs3 dus ik kan aan de slag,

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Dat is goed nieuws zo jij kan lekker gaan testen, ben benieuwd dat alles mooi werkt naar een eerste filmpje  :P
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Goed dat je workshop goed verlopen is, Tom is dan ook een goede leermeester,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter

dat mag je zeker verwachten, van het moment dat alles werkt komt het eerste filmpje er zeer zeker aan ;)


Jørg

dank je wel,
Ja den Tom is een zeer goede leermeester :thumbup:, ik heb hem dan ook al via een PB bedankt daarvoor

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Ook op het iTrain forum staat interessante info en enkele mooie tutorial filmpjes.Deze staan wel op de Duitse pagina's.
http://www.berros.eu/itrain/forum/viewtopic.php?t=6296

Veel plezier ermee.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ivan,

danke schön für die Informationen :thumbup:

ik zal mijn beste Duits dan nog maar eens bovenhalen :) :)

groetjes Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Forummers,

vandaag is er weer een pakketje afgeleverd bij Kelderspoorder,

er zal naar alle waarschijnlijkheid geen zomerstop zijn bij Kelderspoorder, er is een verse lading aan bruggen binnengekomen
dus er valt weer heel wat te lijmen.

hoe en waar de bruggen gaan komen is nu nog niet helemaal duidelijk, er zullen nog een aantal bruggen moeten bijkomen, aangezien ik een spoorlijn met een lengte van  565 cm heb die ik volledig wil overbruggen,
hiervoor zal ik nog heel wat moeten meten en passen om te zien welke bruggen  ik hiervoor kan gebruiken

is er iemand die weet of er boogbruggen bestaan voor bochten  R1 of R2 want ik heb ze nog nergens gezien, of bestaat zoiets niet

de totale lengte van de brug is ongeveer 565 cm  en er zitten enkele bochten in, vandaar dat ik op zoek ben voor een boogbrug met een radius van R1 of R2











Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Dat zijn leuke pakketjes.  Je gaat er inderdaad deze zomer veel plezier mee kunnen beleven.
Wat betreft de bruggenvoor R1 of R2, weet ik niet direct, maar ik geloof dat ze in Antwerpen nog ergens een "Wapperbrug" hebben liggen die is nooit gebruikt geweest.  Ze zal misschien iets te langs zijn, maar met een beetje creativiteit lukt het wel :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hey Ivan,

ik kan wel eens bij Bart De Wever informeren, wie weet hé... :)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Jij kan lekker lijmen, daar ben je wel even zoet mee  :P

Ga je de bruggen ook schilderen (airbruchen) en of weatheren  :help: indien je hulp nodig hebt wil ik komen helpen.  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :) Zien er goed uit ... wel opletten dat uw trein recht voor de bruggen uitkomt om bij lange personenwagens geen ongelukken te hebben .

Groeten Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

daarom geen zomerstop, :)

de bruggen worden zeker van een kleurtje voorzien, en hulp van een specialist is altijd welkom natuurlijk :thumbup:, het van kleur voorzien is dit best te doen voor het in elkaar lijmen van de brugen? :help:
voor hulp spreken we zeker eens iets af...

Fredje (Freddy),

dank voor de tip :thumbup:, daar zal ik zeker rekening mee gaan houden, want daar had ik nog niet bij stilgestaan :idea:



grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Een zomerstop doe ik ook niet hier, gewoon lekker verder prutsen  :P

Ik spuit meestal eerst al de onderdelen eer ik ze in elkaar lijm, als je wil breng je de bruggen maar even naar hier.
Dan doen we het samen, ik heb ook jou hulp als vakman nodig  :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

dat gaan we zeker doen, ff onze agenda's naast elkaar leggen en dan komt alles weer goed :) :)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan" help S88 link instellingen
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan" help S88 link instellingen
Hey Forummers,

heb hulp nodig:

ben bezig met mijn testbaan van bezetmelding te voorzien, heb inmiddels alle bezetpunten aangesloten,maar nu zal ik wel iets over het hoofd zien zeker, moeten er instellingen gebeuren op de CS3?

hierbij enkele foto's van de gegevens die staan bij de instellingen van de S88 link op de CS3

de eerste lok rijd, als ik een tweede lok bij op de baan zet meld deze het blok niet als bezet. wie kan mij helpen?
het zal mss wel  een beginnersfout zijn, maar daarom dat ik hulp wil inschakelen

grts Freddy