Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Geeft een mooie sfeer weer,  :thumbup:
Heb je al met een lange wagon getest om er door te rijden, mij lijkt het dat de linker zijde nogal dicht bij de sporen zit.
Het kan natuurlijk om een optische illusie zijn.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

merciekes het duimpje,

heel goed gezien, :) :) maar de tunnel stond op het moment van het maken van de foto's niet volledig op zijn plaats,
ook omdat de tunnelmuur nog moet geschilderd worden vandaar staat deze ook nog niet vast.

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Ok, want het zou zonde zijn indien je zo een mooie tunnel zou moeten beschadigen om te verplaatsen.
Indien je hem aan de binnezijde nog donker gaat schilderen zal het lichteffect ook minder zijn.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Op sommige foto's is het net miwula wat een afmetingen. Ook de tunnel goed gelukt.
De gelijkenis met mijn baantje is de Pola locloods op een van de eerste foto's

Groetjes Bert
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Prachtige vorderingen op je baan.  Mooi gedaan zo met die tunes. :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
*Jørg,

qua kleur voor de binnenkant van de tunnel, ik zou deze donkergrijs willen schilderen, of is dit niet zo een goed idee voor het lichteffect.wat doet dit met het licht? of is het beter om de tunnel een lichtere kleur te geven, op de foto's is de binnenkant nog gipswit

of is er iemand die een betere optie weet dewelke kleur ik het best kan toepassen voor de binnenkant van de tunnel?


* Bert,

Nu wordt ik wel heel verlegen en ben zeer gecharmeerd :-) :-), als je mijn baan al gaat vergelijken met Miwula :O. dank je wel voor de mooie woorden. :thumbup: de locloods die je kan zien op de foto's is mijn eerste bouwwerkje dat ik ooit in elkaar heb gelijmd,

* Ivan,

dank je voor de duimpjes ;) ;), ja de baan heeft een hele stap vooruit gemaakt, alle stapjes groot of klein probeer ik dan ook met regelmaat te delen hier op het forum

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Van mij mag je de kleur zelf bepalen, lichte kleuren weerkaatsen het licht beter dan donkere kleuren.
Je kan natuurlijk ook wat spelen met de licht intensiteit door eventueel de ledjes wat te dimmen met een iets zwaardere weestand.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg

ik ga vandaag de tunnel eens schilderen, ben benieuwd wat het resultaat zal geven voor de verlichting,
voor de verlichting had ik een oranje plastiek plaatje voorgezet, misschien moet ik dit dan nu wel weglaten, maar we zullen zien wat het resultaat gaat zijn straks

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Je kan bv eerst met zwart beginnen, dan met grijs je borstel goed afvegen op een doek dan met bijna droge borstel lichtjes vegen.
Daarna kan je met wit en andere kleuren werken zo krijg je verschillende tinten in je tunnel.


Succes alvast
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peterke,

merciekes voor de tip :idea: :idea:, ik ga dit zeker proberen, :)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: JoBe op donderdag 11 mei 2017, 18:36:59
En..... wat is de oplossing die je gebruikt hebt ? Trapjes of anders ? Yep, ben nieuwsgierig :-)

Johan

hierbij dan het resultaat waar je op zat te wachten :) :)



de keuze is dan toch trapsgewijs, en dit omwille van het portaal, dat ook een trapvormige bovenkant heeft

met steunpaal

volledig met dekstenen erop

grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Goede keuze, vormt een mooi geheel met het portaal,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dat is netjes geworden Freddy, het is een geheel zo  :thumbup: :thumbup:


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Jørg,

dankjewel voor het compliment, ;)

* Peter,

dankjewel voor de duimpjes,  ;)

ik vind het zelf ook weer een mooi resultaat, en probeer dit zo ook verder te zetten :)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
UPDATE 17 Stadstunnel geschilderd

Binnenkant maar eens aangepakt, op aangeven van Peterke33


Muur eerst zwart geschilderd daarna met telkens een droog afgeveegd penseel grijze, witte en bruine kleuren aangebracht en dit is het resultaat,
Peterke,  dank voor de goeie tips


Aansluiting van de stationsmuur met portaal stadstunnel


Meteen ook al maar eens wat gras aangebracht




Verder in de tunnel is deel 2 van de Stadstunnel  ook al een beetje zichtbaar, maar dat is voor de volgende fase ( witte arcade muur )






Tunnelzicht van binnenuit gezien


tunnel verlichting




De eerste trein komt al uit de tunnel gereden


Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Erg sfeervol Freddy  :)

Vergeet niet te ballasten voordat je de muren vastzet, in donkere omgeving schijnt weinig groen te groeien  8o :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Kijk even niet op het forum, en wat zie ik dat het prachtig word die tunnel.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Die tip is graag gedaan hoor, dat noemen ze dry bruchen sorry dat het mss verkeerd is getypt(geschreven).  O:-D
Maar het word wel prachtig hoor  :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Zeer knap geschilderd, toppie werk,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"

Peter,
de tunnel (deel1) kan ik nog in zijn geheel wegnemen, dus het ballasten gaat nog wel lukken ;) ;)
als straks de tunnel volledig klaar is bestaat deze uit 3 delen, fase 1 is dus klaar op het ballasten na, maar dit gebeurt nadat alle fases af zijn, en dan hebben we nog fase 2 en 3 waarvan fase2 reeds in zijn startblokken staat :O
wat het gras betreft, onkruid kom je overal tegen, en dank zij de verlichting kan het ook groeien op plaatsen waar geen zonlicht komt :O :O

Peterke,
dank voor de waardering en de duimpjes, zo zie je maar hoe we elkaar op afstand kunnen helpen, ik vind het zelf meer dan geslaagd, dankzij jou tip :thumbup:


Jørg,

dank voor de waardering en het duimpje,


super dank voor jullie reacties, :thumbup: :thumbup:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Prachtige tunnel die je hebt gebouwd.  Origineel gevonden. :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ivan,

merciekes voor de waardering, en voor de duimpjes ook natuurlijk, :-) :-)

het is nog maar fase 1 van het tunnelproject, zoals ik al eerder even had aangehaald

nu ben ik aan het overwegen welke muurdelen ik zou gebruiken, voor fase 2 ( witte stukjes muur )

hierbij enkele voorbeelden






er zouden in totaal een 9 tal muurdelen moeten komen, en nu is de vraag hoeveel open muurdelen ik zou gaan gebruiken
ofwel 1 gesloten, 7 open, en 1 gesloten ( foto 1 )
ofwel 2 gesloten, 5 open, en 2 gesloten
ofwel 3 gesloten, 3 open, en 3 gesloten ( foto 2 ) 

het is de bedoeling op een stukje open tunnel te creëren
alle suggesties zijn welkom
grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Ik vind foto 2 het mooiste  :thumbup: :thumbup: maar jij beslist wel eindelijk het is jou baan .  :P
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Ik zou ook voor de volledig gesloten tunnel gaan,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op donderdag 18 mei 2017, 19:44:49
1 gesloten, 7 open, en 1 gesloten 

Mijn keus, reden is omdat je in de tunnel de trein wel wil zien rijden, echter, zoals Peterke aanhaalt, het is natuurlijk jouw baan ;)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy, ik lees al een tijdje stilletjes mee, maar nu wordt het toch hoog tijd om wat veren in je achterwerk te steken. De stadstunnel is bijzonder goed geslaagd en erg sfeervol. Mooi!
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Jørg op donderdag 18 mei 2017, 21:47:25
-Freddy:
Ik zou ook voor de volledig gesloten tunnel gaan,  :thumbup:

Als ik me niet vergis Jørg, is de andere zijde een deel waar je kan langs lopen, maw, je ziet dan in de tunnel, zou toch zonde zijn om dit dan dicht te maken niet ?
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Johan:
Idd zo kan je het ook bekijken, dan wordt het een tunnel galerij,  >:-D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Als je een volledig gesloten tunnel maakt hoe kom je dan bij een eventueel ontspoorde trein ?
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Wow, fenomenaal mooi die tunnel! Erg sfeervol.  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Jørg op vrijdag 19 mei 2017, 08:33:58
-Johan:
Idd zo kan je het ook bekijken, dan wordt het een tunnel galerij,  >:-D

Exacto Mundo   >:-D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peterke,

dank voor de waardering en de duimpjes,
ik weet wel, het is mijn baan, maar raad vragen kan soms heel andere resultaten opleveren

Jørg,

sorry , maar ik had er bij moeten vertellen dat je langs een zijde van de tunnel langs loopt, net zoals Johan het al aangaf, ( maar ja Johan is al enkele keren op bezoek geweest, dus die is dan ook beter op de hoogte van de situatie.)
,
Johan

bij jou keuze zit ik dan nog wel met het doorkijkzicht gezien vanuit het portaal....of is dat geen probleem, ik ga sowieso allemaal de opstellingen uitproberen
en neen je vergist je niet, het is de kopzijde van de tafel, waarlangs je kan passeren en daarom dat ik de tunnel daar dan ook open wil

Patrick,

dank je wel voor de lovende woorden :-) :-), ik probeer alleen maar mijn best te doen, er zijn er hier op het forum zeker mensen bij die hetzelfde resultaat behalen en beter, maar ik ben zelf best tevreden met mijn resultaat  ;)

Johnny,

in mijn hoofd heb ik het idee om een stuk van de buitenmuur ( de galerij ) demonteerbaar te maken, alleen het zit in mijn hoofd, nu alleen nog een oplossing vinden om het demonteerbaar te maken, maar dan zetten we het hier wel weer op het forum voor raad :)

LibertyCity

dank voor de waardering


grts Freddy






Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Ikzelf zou zeker het eerste deel met gesloten muren werken.  Dat lijkt mooier als je in de tunnel kijkt.  Achter de bocht kan je dan een open tunnel bouwen  Ik zal je een voorbeeld van uit MiWuLa doormailen, ik kan geen .m4v file linken aan dit bericht.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op vrijdag 19 mei 2017, 17:23:15
Johan

bij jou keuze zit ik dan nog wel met het doorkijkzicht gezien vanuit het portaal....of is dat geen probleem, ik ga sowieso allemaal de opstellingen uitproberen
en neen je vergist je niet, het is de kopzijde van de tafel, waarlangs je kan passeren en daarom dat ik de tunnel daar dan ook open wil

Tja, ik vind dat juist mooi, maar kan me wel in jouw argumentatie vinden net als in die van iVanDL, zoals Peterke al aanhaalde, het is jouw baan, ben zeker dat je er iets mooi van zal maken  :thumbup:

Tot straks in Houten  ;)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Johan,

We zullen straks het nog even bespreken in Houten, ik ga nu vertrekken naar Houten

Grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoi allemaal,

vandaag samen met Johan naar Houten geweest,het was weer eens gezellig druk,
heb mij een bezetmeldermodule S88-n met diode truc gekocht om op mijn testbaantje aan te sluiten, maar nu, hoe sluit ik deze aan op mijn CS3,
Ik zie echter niet hoe ik de module kan aansluiten op de CS3.
er ontbreekt nog iets. maar wat?
Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij een tip geven?
Alvast bedankt.

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Op een CS3 kun je geen bezetmelder aansluiten, daar heb je een S88 link voor nodig die er tussen zit. Voor ?85 weet je alles.

https://www.conrad.nl/nl/maerklin-60883-s-88-link-universeel-245322.html

Gr, Ben.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ben,

merciekes voor de info,alleen nog 1 probleem, levertermijn 33 weken, :thumbdown: :thumbdown:
hopelijk ergens anders wel voorradig want anders kan ik het fijn in de kast opbergen tot volgend jaar :D :D

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :) Op een CS 3 + zit dit standaard op dacht ik ...

Groeten Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :)
https://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/60216//?tx_torrpdb_pi1%5Bbacklink%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bpage%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5Bperpage%5D=10&tx_torrpdb_pi1%5Bera%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bnewonly%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bavailable_only%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bgaugechoice%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bgroupchoice%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bsubgroupchoice%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bsearchstring%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bsearch_artnum%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bcatalog%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bsearchres%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bfeature%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Blang%5D=4

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Fredje

Fijn om jou gisteren persoonlijk te kunnen ontmoeten :-), weer een gezicht achter een avatar kunnen plaatsen,
leuk nog eens een naamgenoot te ontmoeten ;)

wat de Cs3+ betreft, deze heeft idd een standaard s88 aansluiting, maar ik heb de gewone Cs3
en met een s88 link gaat dit wel weer lukken

Ivan,

merciekes voor deze links O:-D, heb ze direct bij de favorieten geplaatst :)
en gelukkig op enkele dagen leverbaar, dus maar vlug eens bestellen zodat ik mijn nieuwe speeltjes kan beginnen uitproberen:thumbup: :thumbup:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hierbij weer een nieuwe update
veel kijkplezier, en
op of aanmerkingen zijn altijd welkom natuurlijk

UPDATE 18:
stadstunnel fase 2

Foto?s: 1-2-3
Hierop is te zien waar fase 2 van de stadstunnel gaat komen





Foto?s : 4-5
Hierop is te zien waar fase 3 van de stadstunnel gaat komen



Foto?s : 6- 7
Opstelling van losstaande galerij, oorspronkelijk had ik gedacht dat het uit totaal 9 delen zou bestaan, maar het zijn er 13 geworden waarvan er links en rechts voorlopig 3 gesloten delen van worden en dan blijft in het midden nog een open galerij van 7 gewelven



Foto?s : 8 - 9
Zicht op de binnenmuur gewelven dienen nog verder bewerkt te worden met de dry brush methode



Foto?s : 10 - 11 
Hierop is te zien de binnenzijde van de buitenmuur, waarop het open deel is omgekeerd naar buiten om straks weer een mooi buitenzicht te hebben,



Foto : 12
Een zicht op de aansluiting van de binnenmuur  fase 2 met fase 1



grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Ziet er allemaal dik OK uit bij jou, het word een mooi geheel prachtig zo  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Nu zie ik waarom het best een open tunnel gaat worden, mooi gipsgietwerk,  :thumbup:
Die stukken kan je steeds verder aan elkaar koppelen.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peterke,

dank voor je waardering en de duimpjes :)


Jørg,

dank voor de waardering, :) :) ja nu zal het voor vele wel iets duidelijker worden allemaal,
de galerij staat nu nog allemaal in losse delen, om het effect een beetje te kunnen zien hoe het allemaal gaat worden en of het wel een beetje esthetisch is.
het gietwerkje dat je op foto 3 ziet, is aan de achterzijde volledig vol gegipst met roodband gips, om het geheel wat extra stevigheid te geven, want de opvulmuurtjes die in de galerijdelen passen zijn zo fragiel en ook moeilijk vast te zetten,

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Je kan bv je delen aan elkaar lijmen met secondenlijm, die kan ik wel krijgen kopen via de schoenmaker flesjes van 50gram  :D

Ben al aan het kijken voor mijn treinreis om naar jou te komen, zal Zaterdag worden weekend biljet  :o)  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

zoals ik je in een PB al heb laten weten, zijn jullie zondag ipv zaterdag van harte welkom in het gastvrije Limburg, :-) :-)
ik kijk er al een beetje naar uit om je persoonlijk mijn vorderingen op mijn baan te laten zien, B)
wat de secondenlijm betreft, lijmt deze ook gips? want hier heb ik helemaal geen idee van of ervaring mee.

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Vandaag enkele pakjes binnengekomen :-)

setje lantaarnpalen :thumbup:



S88 Link


blij dat de S88 Link is toegekomen :-), maar helaas kan ik nog niet starten met het testen, van de bezetmelders
er is nog een voeding voor de S88 link nodig, zit dus niet inbegrepen bij de terugmelder :thumbdown:
dus .... nog maar weer wat geduld hebben zeker.

de voeding 66201 is dit noodzakelijk om deze te gebruiken, of mag ook een alternatieve adapter gebruikt worden.
wie weet raad

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Jij kan al even verder met je lantaarnpalen, ik zal mijn zonebril meebrengen zondag  :D als die allemaal al branden tegen zondag ga ik blind buiten bij jou  :-) :-)
Verder weet ik er niets van, maar antwoorden zullen snel volgen hoor  :P
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Dat is om iets van te krijgen...
Altijd maar weer iets extra nodig.  Nu ja, als we allemaal eerst eens de handleiding moesten lezen konden dergelijke kan voorkomen worden, maar aan jezelf ken je de ganse wereld zeker  :)

Om de wiki.3rail staat dat de link moet gevoed worden met een aparte voeding (bijv Marklin 600XX), dus vermoed ik dat een voeding van een ander merk ook wel voldoet. (https://wiki.3rail.nl/index.php/Märklin_S88_terugmeld_decoder)