Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Back to the 80's and 90's

Gestart door kippenlijntje zondag 06 januari 2008, 16:15:16

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Gaaf, zo'n kijkje in de keuken! Beter had je het heuvelproces niet in beeld kunnen brengen :-)

Vanavond gaat niet lukken maar ik ben van plan morgen weer een setje te posten. We zijn nog niet klaar hier... ;-)

Martijn 8)

Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Ik hoop nog heel lang niet ik vind het zeer boeiend en het is gewoon prachtig om te zien en lezen!!

Groetjes Antal
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Johan, Hans en Martijn.
Wat een prachtige collectie foto's hebben jullie toch ter beschikking!
En nog mooier natuurlijk dat jullie ons mee laten genieten van al deze pracht!

@Johan.
Wat een geweldige en bijzonder interessante reportage over het rangeren op Kijfhoek.
Prachtig in beeld gebracht en voorzien van tekst die ons er (bijna) bij aanwezig laat zijn.

Mannen, weer bedankt voor al dit moois!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Johan,

Erg mooie foto's. Sommige dingen zijn voor mij herkenbaar.
Op de plekken waar de 1e, 8e en 15e foto zijn genomen heb ik zelf ook gestaan. Het is een erg groot en interresant terrein.
De heuvel 6400 zijn nu: 6476 t/m 6479 --> NS geel.

Groetjes,

Robbert
Re: back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op zaterdag 26 januari 2008, 16:55:16
Gaaf, zo'n kijkje in de keuken! Beter had je het heuvelproces niet in beeld kunnen brengen :-)

Vanavond gaat niet lukken maar ik ben van plan morgen weer een setje te posten. We zijn nog niet klaar hier... ;-)

Martijn 8)

Hi Martijn,

Thx, ben benieuwd waar jij weer mee komt  8)

Tijd periode van die 2200-en tegen Botlekbrug was eind jaren 80 maar wanneer precies wil ik nog eens nazoeken (nu even geen tijd voor)

Ik heb mijn oude info tamtam weer eens aangesproken. Wij proberen enkele data te achterhalen.
Die proef met 4x 2200 voor containershuttle t.b.v. ACTS was een iedergeval op zaterdag 9 mei 1998.

Met de data van de Alpen Expressen zijn we nog bezich te achterhalen.

Mvg, Johan
Re: back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Robbert op zaterdag 26 januari 2008, 18:56:24
Johan,

Erg mooie foto's. Sommige dingen zijn voor mij herkenbaar.
Op de plekken waar de 1e, 8e en 15e foto zijn genomen heb ik zelf ook gestaan. Het is een erg groot en interresant terrein.
De heuvel 6400 zijn nu: 6476 t/m 6479 --> NS geel.

Groetjes,

Robbert

Kijk kijk, de jeugt neemt ons al over om over 20 jaar de vragen van de dan aankomende hobby-isten te beantwoorden  8) prachtig  :mrgreen:

Thx Robbert ik wist dat het nummers in de 70 waren maar niet welke.
Dit zijn toch niet meer de energie lokken t.b.v. defentie, die nummers zitten er voor dacht ik.

Mvg, Johan.
Re: back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: AlbertJan op zaterdag 26 januari 2008, 17:48:01
@Johan.
Wat een geweldige en bijzonder interessante reportage over het rangeren op Kijfhoek.
Prachtig in beeld gebracht en voorzien van tekst die ons er (bijna) bij aanwezig laat zijn.

Mannen, weer bedankt voor al dit moois!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Thx AlbertJan, Antal en anderen.

Ik zit de laatste tijd uren in mijn dia's en foto's te vroeten en beleef er zel ook veel plezier aan.
Toch gaaf om die oude tijdbeeld bepaalende beelschermen op Kijfhoek terug te zien. Was nog voor de echte PC,s en dat waren in die tijd de computers. Zal voor mijn gevoel al wel 2x gemoderniseerd zijn nu  :lol:

Ik neem nu even een tijdje rust, over een weekje post ik wel weer wat.
Martijn en Hans zij nu weer aan de beurt  :mrgreen:
(Als het draadje inslaapt schop ik wel een keer  :wink: )

Mvg, Johan
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
CiteerDit zijn toch niet meer de energie lokken t.b.v. defentie, die nummers zitten er voor dacht ik.

Ik heb geen idee welke locs precies energie locs zijn. Misschien is er wel een lijstje van maar die heb ik niet.

Groetjes,

Robbert
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf hoor  :shock: :shock: :shock:
erg leuke foto's weer
groet robert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Komt U maar, gaat-ie weer... meemaken, d'r bij zijn... plaatskaarten voor de volgende rit, de volgende ronde: aan de kassa


Benelux-hondekoppen (iets voor Piko, misschien?) NS 1208 en NS 1202 lopen binnen te Roosendaal, 24-12-1987.


Dit is een type NS rijtuig wat waarschijnlijk niet veel mensen kennen: Plan N. Het zijn aan het eind van de jaren '50 in dienst gestelde couchetterijtuigen met tien coupé's met elk acht zitplaatsen of zes slaapplaatsen. In 1971 zijn ze omgebouwd tot zitrijtuigen en tot 1981 waren ze te zien achter o.a. 1500-en in de treinen van Den Haag naar Keulen. Een handjevol rijtuigen, vier meen ik, is op reserve gehouden maar is nooit meer in diest gekomen. Wel zijn deze vier enige tijd, met dichtgelaste ramen, gebruikt als remrijtuigen bij transporten van sloopmaterieel, o.a. naar Mijdrecht. Plan N 003 en 021 staan gevandaliseerd bij de hulpwerkplaats Roosendaal, 24-12-1987.


Van de Bakkies werden de 500-en als eerste afgevoerd. Veel terzijde gesteld materieel werd verzameld in Roosendaal, bij de werkplaats. Er hebben Benelux-hondekoppen gestaan, Benelux-WRDs-en, Plan E, Plan D, Plan N, 2400-en, 500-en, 600-en en nog veel meer. Hier zien we de 524 + 543 + 531 + 542 + 534 + 538. Hulpwerkplaats Roosendaal, 24-12-1987. Koppelstangen rood? Welnee... ;-)


Nog een lange rij locs, maar deze zijn nog in dienst. Ze komen er weer eens in om, in Maastricht: 1145, 1160, 1138, twee 1200-en en twee 1600-en staan klaar voor inzet. Maastricht, 28-12-1987.


Zuiderbuur NMBS 5189 komt een ketelwagentrein ophalen, Maastricht, 28-12-1987.


Yes! De enige keer dat ik een rode 515 in Nederland voor de lens heb gekregen! DB 515 623-7 vertrekt uit Simpelveld, 28-12-1987.


De 1640 wacht tussen de armseinen af wat er komen gaat. Venlo, 28-12-1987.


Ik blijf dit een sympathieke combinatie vinden: de blauwe DB 110 143-5 met geel/blauw ICR naar Keulen. Venlo, 28-12-1987.


De 2405 transporteert een Sik en doet dat met de voor de 2400 zo karakteristieke rookpluim. De 2400 kent zeven rijstanden, maar alleen bij stand 2, 6 en 7 wordt het motortoerental verhoogd. Dat gaat dus met een plotselinge peut gas hetgeen altijd een dergelijke rookpluim oplevert. En een hoop lawaai, want de met een V12 uitgeruste locs hebben géén geluiddemper. Op de motor zit gewoon een pijp van misschien een halve meter lang, die zó door het dak naar buiten steekt :-P Tilburg, 30-12-1987.


De net gereviseerde 1219 wordt door de 255 naar buiten gereden. De loc heeft een kleine revisie gehad en dus geen totale schilderbeurt, maar wél nieuwe roosters! En voor één keertje ziet de loc er in het echt net zo uit als de modellen met de zilverkleurige roosters... Hoofdwerkplaats Tilburg, 30-12-1987.


Ook 1200-en raakten nog wel eens verzeild op de IJssellijn. Hier de 1205 met vijf rijtuigen Plan E (peanuts voor een 1200) gereed voor vertrek. Roosendaal, 30-12-1987.


Op 30 december 1987 was het voor het laatst dat een Belgische Reeks 15 in de gewone dienst in Nederland kwam. Op bescheiden wijze werd afscheid genomen van deze toch wel imposante meerspanningsloc, die in het verleden o.a. te vinden was voor de D-treinen naar Parijs. De NMBS 1505 te Roosendaal, klaar voor de laatste slag naar Amsterdam, 30-12-1987.


Dit is de stuurstand van Benelux-WRDs 108. Omdat aan de andere kant van de stam een loc Reeks 25.5 reed, is de stuurstand daarvan afgeleid. Hulpwerkplaats Roosendaal, 30-12-1987.

Volgende keer gaan we verder in 1988... ;-)

Martijn 8)

Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Johan en Martijn,

Jullie hebben weer zeer mooie foto's geplaatst.

Groeten,
Richard
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: back to the 90's
Mooie foto's!
Re: back to the 90's
Marklin-Tim
gast

Re: back to the 90's
Super foto`s jongens ga zo door ik geniet er gewoon van.!
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re: back to the 90's
Zeker leuk!
De Sik is trouwens de 255, samen met de 339 de twee eeuwige Tilburgse rangeerbrommers
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: timtrein op zondag 27 januari 2008, 22:53:17
De Sik is trouwens de 255

Yep. Tikfoutje verbeterd :-)
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey,

Weer prachtige foto's!!!!!
Ik ben vandaag in Venlo en in Den Bosch geweest.
Dus over 10 á 20 jaar heb je foto's van ongeveer dezelfde plek.
Maar de foto's zijn echt prachtig heb zo in de avond heerlijk genoten ervan!
Ik schrijf morgen wel verder ik ga nu lekker naar bed ben het vrij beu om het maar plat te zeggen.

Groetjes Antal.
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
super foto's weer
helemaal geweldig
groet robert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey,

Nou ik heb een filmpje van Rotterdam Feijenoord gevonden uit 1993! :D
Kijk en geniet!
http://nl.youtube.com/watch?v=JCkbmsj2taY
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Leuk, Antal! :-) 2200-en maken een fijn geluid :mrgreen:

Kennelijk stond de filmer op een verkeersbrug oid. Daar zou ik het ook wel een middagje uithouden :-D Boterhammetjes mee...

Martijn ;-)

Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Is een leuk filmpje wat je gevonden hebt Antal.

Groeten,
Richard
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: kippenlijntje op maandag 28 januari 2008, 13:22:56
Heey,

Nou ik heb een filmpje van Rotterdam Feijenoord gevonden uit 1993! :D
Kijk en geniet!
Dat heb ik gedaan: gekeken en genoten :D :D. Bedankt, Antal.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Na al die exotische dingen is het nu tijd voor een paar plaatjes genomen op mijn thuisbasis Naarden-Bussum.
Het is winter...


Twee onbekend gebleven Plan V's ploegen zich door een zware sneeuwbui. Naarden-Bussum, 22-1-1988.


Ook de 1638, met 2x2200 en 50 ertswagens, moet het ontgelden... Naarden-Bussum, 22-1-1988.


ICM met een dik plakkaat sneeuw op de kennelijk relatief koude deuren. Ook is hier goed te zien waar een koppelplaat voor dient... Naarden-Bussum, 22-1-1988.


De 2298 + 2254 komen vanuit Amersfoort binnenstuiven met de cacaobonenwagens voor Bensdorp. Naarden-Bussum, 22-1-1988.


Rond vier uur kwam de werkplaatstrein voorbij, welke doogaans bestond uit een mix van rongenwagens, wagens beladen met assen of complete draaistellen, gesloten goederenwagens en wat er verder maar aan materieel mee in opzending moest, zoals hier een 2200. De 1612 aan de rand van Naarden, 27-1-1988.


De 1137 onderweg met een IC, genomen met de telelens. Bussum, 9-2-1988.


Nog een keer onze eigen Lange Hendrik ;-): 1624 + 2298 + 2224 + 50 Fals, in de boog bij Naarden, 15-2-1988. Hier staan thans enorme geluidschermen, helaas.


De Eeuwige Laatste Bruine 2200, de 2275, is samen met de 2338 en de cacaowagens aan het omlopen.
Naarden, 15-2-1988.

Wordt vervolgd...

Martijn 8)
Re: back to the 90's
Mooi  :) die winterse plaatjes Martijn

groetjes Fulco
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Gafe foto's zeg!
Ja de winterse plaatjes hebben wel wat!!
Ik heb heerlijk ervan genoten!! :D

Groetjes Antal.

PS: de foto's zijn inspiratie bronnen voor me baan. :)
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citeerde foto's zijn inspiratie bronnen voor me baan

Vertel eens, wat inspireert je? Wat vind je echt leuk en waarvan heb je besloten dat je het absoluut op je baan wilt hebben? :-)

Martijn
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re: back to the 90's
Acido,

Waarom ga je niet bij Rail Magazine werken :?: :idea: :arrow: :D

Je bent (vind ik als leek) echt een 'prof'.

Je hebt je weer eens overtroffen met deze prachtige winter foto`s waar koning winter nog goed regeert.

Ik ben al benieuwd naar de volgende lading.

Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op maandag 28 januari 2008, 19:18:19
Citeerde foto's zijn inspiratie bronnen voor me baan

Vertel eens, wat inspireert je? Wat vind je echt leuk en waarvan heb je besloten dat je het absoluut op je baan wilt hebben? :-)

Martijn

Ikzelf spaar nu voor een mooie hupac trein.
mnaar ook de vam trein en HBIS en andere NS gesloten wagens vind ik prachtig.
Zoals de cacaobonen trein vind ik prachtig.
Maar ook het internationale vervoer vind ik prachtig.
En de elfjes ben ik echt verzot op evenals de 1200 en 1300!
En van de diesels de 2200/2400 de loks hebben wat en in die tijd had je allerlei soorten treinen.
Van gesloten tot container van bijzonder vervoer tot een prachtige gemengde goederen trein.
De foto's zelf van treinen gebruik ik voor bijvoorbeeld ene mooie passergier trein te maken.
Of een leuke gemengde goederen.
Ik zal als ik wat sporen op me schaduwstation heb liggen foto's maken van jarne 90 treinen. :D

Groetjes Antal.
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
leuk filmpje en mooie foto's
wederom complimenten
groet robert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Want some more...?


KNOTS! Bakkie met twee grindwagentjes heeft een onzachte ontmoeting met een vrachtwagen die geen voorrang verleende en ze zijn er allebei ondersteboven van... ;-) Oostelijk Havengebied Amsterdam, 16-2-1988.


Dit zijn de Rietlanden, in het Oostelijk Havengebied van Amsterdam. ALLES wat je hier ziet is weg... de wagens, het spoor, de heuvel.... :-( Na de ingebruikname van het Westelijk Havengebied en het steeds meer buiten gebruik raken van het Oostelijk Havengebied, werd het raccordement Rietlanden gebruikt om sloopmaterieel op te slaan. Zelfs het heuvelspoor wordt gebruikt om oude Interfrigo-wagens te stallen. Rechts een hele lading "Bonwagons", zoals we eerder zagen op de Bussumse losweg. Verder stonden er vele wagens van de types G, Gs en Gbs (links en op de voorgrond). Helemaal links staan ook nog rijen platte wagens. Een waar goederenwagenkerkhof, zoals o.a. Susteren dat ook jarenlang is geweest. Amsterdam Rietlanden, 16-2-1988.


Een blik de andere kant op vanaf hetzelfde punt. Op de sporen rechts hebben ooit terzijde gestelde Dieselvijven gestaan, evenals mat '46 en aanverwanten. Op de achtergrond de Dijksgracht, daar waar de rijtuigen staan, met daar weer achter de loodsen van Stork Werkspoor Diesel, later Stork Wärtsilä Diesel, nu is er o.a. De Theaterfabriek gevestigd. Amsterdam Rietlanden, 16-2-1988.


In het Oostelijk Havengebied treffen we deze frivool geschilderde Sik aan. Het is de voormalige 294, in 1969 verkocht aan Havenbedrijf De Rietlanden. Oostelijk Havengebied Amsterdam, 16-2-1988.


Duidelijk recentelijk geschilderd staat de NMBS 2551 in volle glorie te glimmen bij de lijnwerkplaats Zaanstraat te Amsterdam, 16-2-1988.


De 4012 Martinair, inmiddels voorzien van lelijke stip "voor de zichtbaarheid", staat op het spoortje naar Pon in Leusden te wachten om bijgeplaatst te worden bij een InterCity naar het noorden of oosten van het land.
Amersfoort, 17-2-1988.


2283 + 2249 bij binnenkomt te Naarden-Bussum, 19-2-1988. Hier is goed te zien dat het derde frontsein (bij een L) wit is, net als bij de 2400.


Kijk, daar is zo'n kraan nou voor ;-) Er wordt klein onderhoud verricht aan de overweg en de 361 assisteert. Naarden-Bussum, 14-3-1988.


Een paar keer per jaar ging het CTO-meetrijtuig op "Bovenleidingtournee". Op alle geëlectrificeerde lijnen werd o.a. de dikte van de rijdraad gemeten, met een gangetje van 80 km/h. Voorop loopt de 2202, achterop de 2203. Naarden-Bussum, 15-3-1988.


Op bezoek bij de Centrale VerkeersLeiding Amsterdam, toen nog gevestigd in het stationsgebouw. Dit is een verkeersleiding zoals-ie eruit hoort te zien: Twee enorme Integra kijktableau's van zo'n drie bij tien meter elk, in plaats van een hele batterij computerschermpjes. Fantastisch overzicht, je kon een trein letterlijk van verre aan zien komen.
Rechts in beeld de bedieningstableaus en tussen de twee grote kijktableau's in staat het oude NX-tableau voor het Centraal Station. Op het linker tableau is station Zaandam te zien, daaronder de Schiphollijn met op de voorgrond Hoofddorp. Station Schiphol was toen nog driesporig.
Verderop zijn de toen nog doodlopende lijn naar het enkelsporige Amsterdam RAI, de Westtak en daarboven station Sloterdijk te zien. CVL Amsterdam, 19-3-1988.


Het oude NX-tableau (NX staat voor eNtrance/eXit en is een razendsnel systeem) met daarop heel Amsterdam CS. Het werd door twee man bediend, eentje voor de westkant en eentje voor de oostkant. De westzijde heb ik ook nog een uurtje mogen bedienen - fun! :-D
Op het schuine tafeltje dat de heren voor hun neus hebben staan, is een meterslange rol papier bevestigd met daarop de dienstregelinggrafiek. Dat zijn allemaal schuine lijnen met trein- en spoornummers erbij, en tijden. Hieruit was op te maken welke trein wanneer van waar naar waar veilig gezet moest worden. Had je dat gedaan, dan zette je met een rood potlood (!) een dubbele streep door de lijn van de trein die je had veiliggezet. Ook schreef je met dat potlood eventuele vertragingen (+7 bijvoorbeeld) erbij. De rol die ik toen zelf heb mogen afwerken heb ik nog steeds :-) CVL Amsterdam, 19-3-1988.


Wat je hier ziet is station Weesp, op het rechter tableau. Hierop waren de Utrechtselijn, de Gooilijn tot en met Weesp, alsmede de hele Flevolijn weergegeven. Die laatste zie je deels bovenin beeld, maar dat deel is nog niet in gebruik. Het viersporige station linksboven is Almere 5, wat nu Almere Oostvaarders heet (na ook nog een tijdje Almere Buiten Oost geheten te hebben).
In station Weesp staat de trein uit Almere aan het perron, terwijl de trein uit Bussum, rechts in beeld, net aan komt rijden om cross-platform aansluiting te geven.
Die aansluiting zie je aan de andere kant van het station de mist in gaan: de trein naar Bussum vertrekt al vanaf spoor 2 terwijl die naar Almere, links in beeld, nog moet binnenkomen. Voor de volledigheid: de groene lijnen zijn ingestelde rijwegen (die eindigen bij een rood sein) en de gele zijn de treinen. En "de gele eten de groene op", zo werd mij uitgelegd... ;-) CVL Amsterdam, 19-3-1988.


De 2214 davert met een verzameling werkmaterieel door Naarden-Bussum, 1-4-1988.


Hondekop ontmoet Varkenskop: NS 725 en NMBS 828 neus aan neus in Roosendaal, 3-4-1988.

Wordt vervolgd, al moet ik wel weer even een nieuwe lichting laten scannen nu :-P

Martijn ;-)

Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
zeker willen we meer
vooral als ze zo mooi zijn al die foto's
bedankt weer voor een hele mooie serie
groet robert
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Hallo Martijn,

Het zijn weer een serie mooie foto's. Ik kan bijna niet wachten op de nieuwe lichting foto's :D.

Groeten,
Richard
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Dank voor de complimenten :-D Zolang er vraag is (en aanbod haha) gaan we gewoon door wat mij betreft!

Wat ik alleen niet helemaal snap is dat er (op een enkele uitzondering na) helemaal niet inhoudelijk wordt gereageerd, dwz op wat er op de foto's te zien is of de verhalen die ik erbij klop... :? Vreemd :-P Het gaat natuurlijk in de eerste plaats om de plaatjes, maar toch... ;-)

Ik moet nu eerst weer door de dozen heen om er nog eens een partij uit te selecteren, dus heel even geduld. Hans? Johan? Timtrein? Anderen, wellicht?

Martijn :-)
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Mooie serie foto's.
Even een vraagje over de koploper bij de ponlijn.
Gebeurde dit wel vaker en heb je misschien wat meer foto's van de ponlijn? (dit vanwege ik er naast op school zit. ;) )
Toch weer een prachtige serie foto's en prachtige verhalen erbij! :) ;)
Bedankt voor het plaatsen heb echt enorm ervan genoten.
Oja nog 1 dingetje heb je ook foto's van de kippenlijn misschien en Ede-Wageningen aangezien daar ook me intresse ligt. (woon er vlakbij ;) )

Groetjes Antal.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Hoi Antal,

Volgens mij kwam (komt?) het wel vaker voor dat op die plek ICM gereed stond (staat?), maar ik heb het zelf slechts zelden gezien. Misschien iemand uit Amersfoort die dit weet?

Voor foto's van het Ponlijntje moet ik gaan graven, ik heb daar alleen bij speciale gelegenheden (lees: bijzondere ritten) foto's gemaakt. Ik heb er nooit langs de lijn gestaan om het reguliere verkeer te fotograferen.

Ook voor Ede-Wageningen geldt dat dat geen (vaste) fotostek was voor mij. Later heb ik wel nog vier jaar op de Elias Beeckmankazerne gewerkt, dus ik ken het station zeker goed, maar dat was na mijn actieve spoorfotografeer-periode. Ik ga gewoon door met het op chonologische volgorde uitzoeken van dia's, maar als ik de Kippenlijn of Ede (of Pon) tegenkom zal ik ze zeker voor je meenemen in de selectie!

Martijn

Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Alvast bedankt voor je zeer snelle antwoord!!
Ik ben vorig jaar ook nog op de Elias beekman kazerne geweest.
Daar zit nu een modelspoorclub. :)
Maar ga vooral door ik ben erg benieuwd naar de andere platen ervan!! :D

Groetjes Antal.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
CiteerDaar zit nu een modelspoorclub

Serieus? In welk gebouw, weet je dat?
Re: back to the 90's
CiteerWat ik alleen niet helemaal snap is dat er (op een enkele uitzondering na) helemaal niet inhoudelijk wordt gereageerd

Hoi Martijn,

Ik geniet van je plaatjes en de daarbij geplaatste verhaaltjes  :)

Er gaat een compleet nieuwe wereld voor mij open uit mijn jeugd die ik gemist heb  :)

Ik geniet verbaas en leer van de beelden  8)

daarom "geen commentaar" maar ik wilde wel even laten weten dat het erg gewardeerd wordt  :)

groetjes Fulco
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
CiteerIk geniet verbaas en leer van de beelden 8)
hahaha :lol:

Da's ook prima, Fulco! :-)
Als er vragen zijn hoor ik 't wel, neem ik aan ;-)

Martijn
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Boven het restaurant/café de hele ruimte.
Je kan er eens kijken ik heb volgens mij wel de adresgegevens.

Groetjes Antal.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: kippenlijntje op woensdag 30 januari 2008, 13:20:11
Boven het restaurant/café de hele ruimte.

Dan is het gebouw 2 (café) of gebouw 16 (restaurant)...
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Het is gebouw aan de wegkant.
Volgens mij het café dus gebouw 2.
Je rijdt door de bomen heen dan sla je links af rij je naar het parkeer terrein en dan is het voor je het gebouw.
Er staat een groene KPN telefoon cel naast en staat vlakbij de leeuwen uit Rotterdam. :)

Groetjes Antal.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Het gebouw bij de leeuwen en de telefooncel is inderdaad gebouw 2, maar je moet als je binnenkomt via de hoofdingang toch echt rechtsaf om daar te komen ;-) Als je dat doet krijg je aan je rechterhand de telefooncel en gebouw 2 en links van je de appèlplaats met de leeuwen. Aan die appèlplaats staat overigens ook gebouw 12, waar ik gewerkt heb.

Maar goed, we dwalen wat af ;-)

Dank voor de tip in ieder geval :-)
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
INderdaad back on topic.
PS: de gebouwen worden dacht ik wel gesloopt. :(
Maar nu verder met de 90's! :D

Groetjes Antal.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Zo... ik heb er weer een hele stapel uitgezocht en vanaf vrijdagavond kan ik weer plaatjes plaatsen.

We zitten dan in de zomer van 1988 en in die zomer ben ik eens bij onze Zuiderburen gaan kijken. Met een Beneluxtourkaart heb ik zeven dagen lang België en Luxemburg doorkruist in het gezelschap van een Belgiëkenner.

Er zitten dan ook een heleboel plaatjes van Belgisch materieel bij, deze lichting. Dusdanig veel zelfs dat ik daar denk ik een apart topic van ga maken :-)

België was in die tijd misschien nog wel leuker dan Nederland qua spoormaterieel. Allerhande oude series elocs die vaak alleen voor piekuurtreinen of in rangeerdiensten in actie kwamen, rijtuigen type K en M2, slooplocomotieven, oude lijndiesellocs en een enorme variatie aan huisstijlen... dat wordt smullen voor onze Belgische vrienden op het forum! :-D

Martijn ;-)
Re: back to the 90's
Blausee-Mitholz
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op woensdag 30 januari 2008, 10:19:16
dus heel even geduld. Hans? Johan? Timtrein? Anderen, wellicht?

Martijn :-)

Hi Martijn, prachtige platen. Zo heeft een ieder zijn werkgebied gehad en vullen we elkaar mooi aan. Van winterse sferen heb ik wel wat maar niet veel, je moet ook weg kunnen van het werk.

Ik pas even, week-end hadden we andere dingen aan ons hoofd (helaas) en door het scannen zijn zaken in huis blijven liggen. Ik kom wel weer met platen als ik even iets meer tijd heb.
Volgens mij hebben we Hans een tijd lang niet gezien, effe roepen Hans wanneer laat je weer wat zien  :roll: :mrgreen:

Mvg, Johan
Re: back to the 90's
obicham
gast

Re: back to the 90's
soms zie ik op een plan v bij de cabines de afkorting ddr-gdm staan.
Heeft iemand een idee wat die betekend?
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Jeroen,

Ik neem aan dat je het hebt over de gehuurde treinen van Veolia en deze rijden volgens mij die tussen Dordrecht ( Ddr ) en Geldermalsen ( Gdm ) :!:.
Dat betekenen de afkortingen.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citeerdeze rijden

Horen te rijden, je ziet ze overal behalve daar ;-)
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
martijn
ben / was je militair dan ???
heb 2 jaar op de prins mauritz kazerne gezeten bij 11 palua als kok chauffeur /millitair

ga zo door met die foto's hoor super mooi
groet robert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Hallo Martijn, Johan en Hans.
Wat een prachtige serie foto's heb jullie weer voor ons neer gezet!
Het lijkt mij dat ook voor jezelf het "hervinden" van al deze prachtige foto's een enorm plezierige aangelegenheid moet zijn, een soort van "schat" aan terug gevonden herinneringen! :o


@Martijn.
Prachtig materieel op verschillende plaatsen en in wisselende weers omstandigheden vastgelegd.
Heel erg mooi dat je, ondanks de barre winterse omstandigheden, ook de prachtige sfeer plaatjes in de sneeuw voor ons hebt gemaakt. :wink:

En wij, trouwe lezers en bewonderaars van dit topic, hoeven "alleen maar" te gaan zitten om te genieten van al het moois wat jullie voor ons hebben klaar gezet! 8)

@Hans.
Doe rustig aan, wij weten allemaal dat jij bezig bent om ons het beste uit jouw verzameling te laten zien maar nog niet, in jouw ogen dan, de juiste kwaliteit kunt leveren.

Ik ben trouwens iedere keer weer verrast wat voor prachtig, vaak nooit gezien, materieel al die jaren op "ons" spoornet heeft gereden.
Gelukkig voor ons dat een aantal liefhebbers dit voor ons (en ons nageslacht! :wink:) op prachtige wijze heeft weten vast te leggen! 8)

Mannen, bedankt voor al het werk en energie dat jullie hier in hebben willen steken en ook nu dus nog steeds doen!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.