Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio

Gestart door C.B. dinsdag 29 december 2015, 00:30:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Claudio,

ongelooflijk wat een beetje kleur kan doen.

Realistischer kan moeilijk  :)

Grts

Johan
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Claudio
Schitterend werk man.  Prachtig om naar te kijken en van te leren.👍🏻👍🏻👍🏻
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio

Ziet er goed uit, Claudio  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Dank je allen. :cool:

Ondertussen heb ik de foto opnieuw gemaakt , en vervangen in bovenstaande post van me , doordat ik gisteren heel wat belichtingsproblemen had om de foto te maken.
Bijgevolg was de oorspronkelijke foto nogal serieus bewerkt om het zo goed mogelijk te krijgen.
Vandaag maar opnieuw bezig geweest , maar de foto is nu wel een beetje te licht door de zon inval in de zolderkamer.
Maar hier is de foto dan weinig of niet bewerkt , echter in werkelijkheid is bij mij de kleur tussen de "rotsgesteente toch nog wat meer rood-bruin "zandkleur", dan wat op de foto te zien is.   :mad:
Vanavond kan de kleurinval weer helemaal anders zijn .... (zucht)  :cool:
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Claudio, dat is geen zucht maar realiteit, als je in Zwitserland bent zijn de bergen s'morgens ook anders van kleur als s'avonds wanneer de zon ondergaat, dan zijn ze vaak wat roodachtig. Dat is toch natuurlijk.
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Citaat van: de iris op maandag 02 mei 2016, 15:50:14
Claudio, dat is geen zucht maar realiteit, als je in Zwitserland bent zijn de bergen s'morgens ook anders van kleur als s'avonds wanneer de zon ondergaat, dan zijn ze vaak wat roodachtig. Dat is toch natuurlijk.

Dat weet ik , moet je mij niet vertellen  :wink: , maar voor op de zolder probeer ik toch de exacte kleur weer te geven op de foto , en ditmaal ging het niet zo gemakkelijk.  :wink:
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Mooie fotoos! Goed bezig hoor!
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
-Claudio:
Eender welke belichting de foto heeft, blijft toch een prachtige tunnelingang,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Nog eens een klein vervolg aan dit verhaal.
Ondertussen heb ik niet stilgezeten met de bouw.
De heuvels zijn volledig afgewerkt met gips , en kan ik rustig de begroeiing plaatsen.



De heuvels afwerken met gips viel uiteindelijk goed mee. Hier een kijkje aan de "zuid" kant.



Ik heb eerst aan de afneembare plaat gewerkt met wat betreft de begroeiing , alvorens aan de slag te gaan op de treintafel zelf.
Als deze plaat was afgewerkt , kon ik deze plaatsen en beginnen om alles wat verder aan te kleden.



Alles sluit mooi aan , alleen ben ik op dit moment nog niet echt tevreden met het totaalbeeld daar ...



Het begin is er , er ontbreken verder nog wel bomen , struiken , ... en zo verder , trouwens let niet op de bovenleidingsdraad ,
die hangt daar als een "wasdraad" omdat deze nog niet opgespannen is.

Over bovenleidingsdraad gesproken , vermits alle locomotieven SBB stroomafnemers hebben (zeer smalle sleepstukken) moet ik wel
eens met een Y ophanging werken , zie volgende foto.





Nogmaals een kijkje door het tunnelkoker.



Met dit kleur van gras ben ik wel tevreden en denk dat dit de hoofdzakelijke kleur gaat worden voor de rest van de tafel.

Tot een volgende.
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
-Claudio:
Blijf steeds weer even verbaasd over je scenery toverkunsten,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio

Die rotsen zijn heel erg mooi geworden, Claudio  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Mooi gras, hoe zou je het zelf beschrijven (art. nr?).

Ik snap niet waarom je het hier en daar niet goed genoeg vind. Perfectionisme, of het gevoel dat je iets vergeten bent?

Voor mijn gevoel zou er of een klein waterloopje of een Abkürzum /Abkürzung in passen (geel gestippeld).
Een typische plek waar mensen even snel de berg afhollen
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Ik vind de foto al heel geslaagd, maar ik kan me voorstellen dat:
- het gras achterin wel erg groen is (rechts vind ik mooier)
- het niet logisch is dat er gras 'hangt' aan de steile wand
- er nog wat mos mag komen tussen de rotsen
- de steunmuur aan de boven en zijkant een 'einde' vereist

Misschien zijn dit wat stapjes richting perfectie? ;)
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Citaat van: Simon BR39 op donderdag 25 augustus 2016, 11:49:20
- het gras achterin wel erg groen is (rechts vind ik mooier)
- het niet logisch is dat er gras 'hangt' aan de steile wand

Voor mij geldt niet dat de ene kleur grasgroen mooier is dan de ander, maar of de kleur klopt met de standplaats. Die twee zaken hangen samen: in natte ravijnen (wat dit niet is) en berghellingen kan gras erg groen zijn, lang zijn en hangen, juist aan steile wanden (mits schaduwrijk), en is dan vaak ook kruidenrijk.

Echter, hier is weinig reden voor water van bovenaf, het is een kaal talud, daarom zou je eerder teveel zon verwachten, en dus juist geliger hangend gras.  Omdat de rotsen nog niet af zijn, weet je ook niet zeker of er een waterpartij afdruipt.

Bij nattigheid en schaduw (dus bomen, struiken) varentjes, en ijl opgaande bloemen,  bij droogte (weinig  bomen en struiken) gelig gras en ruigtekruiden.
Zou ook moeten terugkomen in de grondkleur (die nu volledig is begroeid): nat (grijzig tot donkerbruin), droog (grijzig tot gelig). Wat dat betreft, ben ik benieuwd welke grondkleur de rotsformatie gaat krijgen.
De huidige kleur wijst op vocht.

Die steunmuur vind ik daar ook apart. Ik denk dat aangesmeerde rotsen het beter zouden doen dan boogmuurtjes. Anderzijds hangt dat ook samen met het tijdperk waarin de baan is aangelegd.
Steunmuren met boogjes zie je bijvoorbeeld wel in het Simplon-gebied, en langs de Gotthardt-lijn  (aan de zuidkant), maar veel minder langs bijvoorbeeld de Rhone.
Steunmuren staan zelden loodrecht, meestal lopen ze schuin om daadwerkelijk de grond te keren. En deze boogjes staan veel te recht.
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
 @citaat het ging mij inderdaad niet om welke kleur ik mooer vind, maar 'mooier vind staan/passen'. We denken er verder wel hetzelfde over Jan, denk ik zo  ;)
Mooie 'aanvulling'!
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Claudio,

Het gras vind ik wat eentonig (letterlijk). Hoewel in CH ook het gras er vaak strak bij ligt, zul je toch hier en daar wat kleurverschil zien. Ook een variatie in lengte maakt het geloofwaardiger. Tenzij de boel net gemaaid is natuurlijk, maarden zou het korter en waarschijnlijk, geler zijn. Sowieso vind ik de lengte wat te hoog. Wat korter gras met misschien hier en daar een polletje vind ik mooier.

De rotsen zijn wel bijzonder goed geslaagd! Ik neem aan dat de bovenkant van de heuvel nog van gras voorzien wordt? Erg mooi.
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Claudio
Schitterende rotspartijen.  Zoals Arjan is het gras mogelijk wat eentonig van kleur en lengte.
Voor de rest meer dan mooi. Wat de rechtopstaande muren betreft.  Ik weet op verschillende plaatsen zulke rechtopstaande boogmuren staan.
Prachtig om volgen👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Dag Claudio.

Na bovenstaande reactie gelezen te hebben in vergelijk met de door jou getoonde mooie foto's (waarvoor dank!),
ben ik ook van mening dat de keermuur niet geheel realistisch oogt en het gras erg lang en te egaal van kleur is.

Citaat van: Jan22 op donderdag 25 augustus 2016, 12:16:08
... in natte ravijnen (wat dit niet is) en berghellingen kan gras erg groen zijn, lang zijn en hangen, juist aan steile wanden (mits schaduwrijk), en is dan vaak ook kruidenrijk.



Bij nattigheid en schaduw (dus bomen, struiken) varentjes, en ijl opgaande bloemen,  bij droogte (weinig  bomen en struiken) gelig gras en ruigtekruiden.
Zou ook moeten terugkomen in de grondkleur (die nu volledig is begroeid): nat (grijzig tot donkerbruin), droog (grijzig tot gelig).

Bedankt voor het delen van deze zienswijze Jan willem: vanuit dit oogpunt had ik het e.e.a. nog niet bekeken!
Het geeft een duidelijk beeld van de opbouw en detaillering van de diverse flora en de bijbehorende kleurstelling.

Groeten,

Erik.
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Hey allen , ik ben wel blij met de reacties hierboven , want ook ik zit met hetzelfde gevoel , die heuvelrug kan beter.  :|
En dank voor de bijkomende info.
Nu moet ik nog bij vertellen dat dit nog maar het begin is , dus verre van af.
Er moet daar nog van alles bijkomen , struikjes , bomen , bloempjes .... en zo verder , ...

Nu gebruik ik 3 verschillende soorten lengtes en kleuren van grasvezels : namelijk 2,5 - 6 en 12 mm ... (ik heb gewoon geprobeerd , want wist niet goed hoe het effect zou zijn)
Die van 12mm gebruik ik helemaal niet meer , ik dacht dat dit goed ging zijn voor het lange gras , maar het valt dus wel wat tegen.
Trouwens , hier de foto waarop het stuk is gebaseerd:



Nu aan die steunmuur moet zeker nog aan gewerkt worden , ik had trouwens deze vorm van steunmuur nog liggen van vroeger , daarom heb ik die daar voor gebruikt.

Maar ik weet nu wel in welke richting ik moet gaan met wat betreft de keuzes van kleur en grasformaat.

Het "grastapijt" van het berghutje is een mix van bruine en groene vezels van 2,5 mm ... die van hogerop : 6 mm.
Dat stukje geeft voor mij wel een voldoening. Dus OK (al is het daar ook nog niet af)  ;)
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Claudio,

Heb weer met plezier je update bekeken. :thumbup:
Het ziet er prachtig uit. :) :)
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Mooi tafereel Claudio. En de rotsen zijn super. :)

Je hebt zelf al de conclusies getrokken. Begrassen is best lastig, al snel heb je te harde kleuren, ik maakte dezelfde fouten en stukken die me niet bevielen heb ik opnieuw gedaan. ;)

Zelf hou ik het bij 2 en 4,5mm vezels, 6 wordt me al te lang. En je kunt uiteraard stapelen: laag over laag. Voor de ondergrond kun je het beste een donkerbruine kleur nemen in plaats van groen en ook een basis maken van turf. Je kunt dan later wat kale plekken laten waar geen vezels komen zodat je dan of de turf ziet of de donkere ondergrond.

En flink stofzuigen, alle losse vezels moeten er uit.

Gr, Ben.
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Bedankt , Michel.  :)
@ Ben :
En ik dacht eerst dat de opbouw van de rotsen het moeilijkst ging zijn ....
Nee , die vallen heel goed mee , dit was gemakkelijker dan eerst gedacht.

Nu over dat gras gedoe , moet ik je gelijk geven : het is inderdaad niet gemakkelijk , maar je tip over je bouwwijze is wel super , bedankt hiervoor  ... en ga ik zeker (proberen) toe te passen ...

Stofzuiger staat naast me , ik weet ondertussen wel wat er nog allemaal blijft liggen aan losse vezels ...  ;)
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Claudio,

Ik ben het eens met de vorige schrijvers, wat betreft de kleur en lengte van het gras, maar in 1e instantie ziet het er goed uit, en met de mening van de andere leden kun je weer flink vooruit. En leren doen we altijd, daar is dit forum ook voor.

Succes met de vorderingen.
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Claudio,


Je bergen zien er echt super mooi uit  :thumbup: :thumbup:, hoe heb je dat gedaan  :help: :help:

Wil nu ondanks ik dit gezien heb, mss toch een andere berg(tunnel) gaan maken prachtig voorbeeld.  :thumbup: :thumbup:



Groeten

Peter
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Op je voorbeeldfoto zie ik lange beigekleurige grassprieten in de berm staan.

Op de foto's van je baan kan ik die nog niet terug vinden.
Dus probeer die er nog eens tussen te planten.Ik denk dat je felle kleur dan grotendeels oplost.

Mvg Robin
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Ik vind het heel erg mooi gemaakt en ben benieuwd naar de verdere bouw.
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Ik was er even tussenuit , maar nu ben ik terug om wat antwoordjes te geven.

@ Peter: het maken van de rotsen heb ik hier al in deze topic een beetje uitgelegd.
    Dit is gewoon een combinatie van hardschuim rotsen , gemengd met rots gipsstructuren ... allen van Noch.
    Nadien met de Acrylspray (mat)  erover : eerst zwart , dan de kleur "ivoor" en tenslotte nog de kleur "oker". Als laatste met een klein borsteltje droog doppen op de 
    rotsen met ivoor matte verf.
    Als ik wat meer tijd heb , zal ik wat uitvoeriger zijn met bovenstaande uitleg.

@ Robin , Herman:
    Dank je voor de input , ik denk ondertussen te weten in welke richting ik het moet gaan zoeken , het is best mogelijk dat het daar een beetje anders gaat uitzien in de
    toekomst ...

@ Maarten
    Dank je , ben zelf ook benieuwd hoe alles in elkaar moet passen en eruitzien ... maar er is nog zo veel bijkomend werk wat niet met het landschap te maken heeft .... 
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Hoi Claudio

Dank je wel voor je uitleg, tunnels en of bergen maken lukt me wel.

Maar meestal de kleuren die lukken me nog niet helemaal.



Groeten

Peter
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Vooral de foto door het tunnelportaal met de tegemoetkomende rode dubbeltractie is :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Nog als laatst voor dit jaar:  :) :) ;)

Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
-Claudio,
Ook de mooiste wensen voor jou en dat jouw baan maar een uitschieter op het forum moge zijn! Tenslotte bent jij al aardig op de juiste weg! Dus: op naar de top (van de berg)!
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Nogmaals: jij en jullie ook Claudio!!!

Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Dank je allen voor de beste wensen hierboven.

Ben hier nog eens met een nieuwe update.

Ik ben stilletjes aan het tussenperron begonnen.
Het wachtlokaal en afdak is voor een later stadium.



Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de zelfbouw asfalt/beton set van Noch.
Vervolgens heb ik eerst de stationsnaamborden geplaatst naar SBB voorbeeld (Microscale) die trouwens conform de werkelijkheid belicht zijn 's nachts.



Er wordt uiteraard alles afgeplakt wat nodig is , alvorens de asfalt/beton te plaatsen.
Ook worden de resterende gaatjes in het hout opgevuld met vulpasta.
Vervolgens wordt de asfalt/beton laag opgebracht en tenslotte met de juiste kleur afgewerkt.



Sfeervol , dat wel.



Ook al eens bekijken en denken hoe ik het overige moet inplanten.



Een beetje al met de begroeiing "gespeeld" aan de tunnelingang.

Zo dat was het weer , tot een volgende.





Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
het is echt genieten van de talrijke details. Om naar op te kijken!
Groetjes
Christian
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Prachtig Claudio. Zowel de baan als de foto's :important: :thumbup:
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
-Claudio:
Das weer een update om u tegen te zeggen knap knutselwerk,  :thumbup:
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Het laatste plaatje is echt ..................... een plaatje!!!!  :thumbup: :thumbup:
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Mooie update!!!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Claudio,

Wat een mooie update laat je weer zien.
Je stationsnaamborden zijn er mooi gemaakt en geven een rustgevende uitstraling aan je perron. :) :thumbup:
En ja je laatste foto is een plaatje van een foto. :) :)
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
-Claudio,
Het resultaat mag er zijn; verbazingwekkend!  8)
Ga jij maar heerlijk verder met de afbouw, dan worden wij weer verrast met het resultaat daarvan!  :-) :thumbup: :thumbup:
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio

Ik sluit me graag aan bij de rest, Claudio  :P

Grtz Tony
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Ben er nog steeds om dit te volgen is zeer fraai mooi om te zien het blijft me inspireren echt sjeik om te zien  :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:

Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Hey dank je allen.  :biggrin:

Moet zeggen dat ik vorige maand amper tijd had om verder te bouwen aan de treintafel.
Veel te druk gehad om met echte treintjes te rijden bij B log , ...
Het einigste wat ik gedaan heb in de maand januari was het plaatsen en aansluiten van extra OC32 printjes.
Bij mij wordt elke LED (van een sein , straatverlichting , verlichtingsmast , perronverlichting en zo verder ... afzonderlijk aangesloten - is een bewuste keuze)
Bijvoorbeeld het stationsnaambord van hierboven bevat 4 LED's om te verlichten ... dan mag je 5 draadjes gaan doortrekken onder de treintafel ... gelukkig doe ik dat graag.
Deze week onverwacht thuis gezet en eindelijk eens enkele daagjes bezig geweest aan het zichtbare gedeelte. (het tussenperron dus)

De tunnelingang , daar ben ik zelf ook wel content mee  :D , alleen de begroeiing is nog verre van af.
Er ontbreken nog struiken , takjes , boompjes en zo verder ... maar de basis is er.  :)
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Claudio,

Wilde nog even naar je mooie foto's kijken maar helaas zijn al je foto's verdwenen en zie ik alleen maar een zwart vlakje met een kruisje erin. :(
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Bij mij is het ook zo!!
Maar ik had ze al gezien!  :-)
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Citaat van: GWS op zaterdag 04 februari 2017, 08:21:41
Maar ik had ze al gezien!  :-)

Ik ook maar soms zie je de tweede of de keren erna weer andere mooie details in deze mooie baan. :)
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Ik heb het ook gemerkt door jullie melding , het is alleen hier , ik ga het straks even bekijken als de foto's nog steeds niet terug verschenen zijn. :)

Mmmm , bij mij is alles juist ... ik heb niets verandert aan de berichten , het linkadres van de foto's in mijn berichten zelf , is nog steeds juist.
Alleen hier , als ik op eigenschappen klik op bijvoorbeeld 1 van de foto's zelf , zie ik dat het niet mijn linkadres is , dat er staat.
Anders moet een forumbeheerder het eens bekijken.
Op andere fora waar ook deze foto's staan , zijn alle foto's nog wel steeds te zien.
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Hoi Claudio,

Schitterende baan ben je aan het bouwen! Ik kan trouwens alle foto's gewoon zien op de ipad.
Je locomotieven zijn meestal Roco en piko modellen?

Vriendelijke groet
Frank
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Prachtig Claudio,  moet op sommige foto's goed kijken of het model is of echt. Complimenten.
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gottardo : Taverne Torricella en Lugano Vedeggio
Claudio,
Vanmiddag nog maar eens gekeken! Wat "zien ik"   8) om maar eens wat van vroeger aan te halen! Jawel ze (de foto's) zijn weer terug.!  :-) :-)
Hoe is dat nou mogelijk :O :O
:thumbup: :thumbup: