Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4 in Analoog bedrijf.

Gestart door Har woensdag 16 november 2016, 07:55:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4 in Analoog bedrijf.

Goedemorgen medespoorders,

Omdat ik een herintredende kameraad wil verleiden tenminste een deel van zijn analoge baan te digitaliseren dmv een 6021 en aanverwante artikelen, heb ik een tweetal van mijn analoge locs met telexkoppeling omgebouwd met een esu lokpilot v4 multiprotocol en wil die aan hem in bruikleen geven.

De beide aux aansluitingen van deze decoder, waarmee ik de telexkoppelingen wil aansturen vereisen een potentiaalvrij circuit. Daarmee is gezegd dat de massa aansluiting geisoleerd moet zijn van het lochuis. Volgens deze gebruiksaanwijzing heb ik de zaak ingebouwd.

Bij digitaal gebruik werkt het perfect maar bij analoog gebruik komt de telexkoppeling mee in bedrijf tijdens het rijden.

..En omdat ik mijn kameraad wil laten zien dat een digitale loc ook analoog uitstekend mee komt, wil ik dat natuurlijk voorkomen.

Wie weet raad?

mvg Harry
Re: Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4
Harry,

Even nakijken welke functies bij analoog bedrijf aan moeten staan, en dat programmeren. Standaard staat F0 en F1 aan bij analoog bedrijf. CV13/14
Re: Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4

Aha.. ok ... dus dat moet met een cv instelling uitgeschakeld worden.. Dan ga ik daar even mee aan de slag..

Dank je wel man.
Re: Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4 in Analoog bedrijf.
Hallo John,

Nogmaals dank voor je aanwijzingen. Het is gelukt maar wel met een kunstgreep.

Het doel was een buiten bedrijf gestelde telexkoppeling in analoog bedrijf. In CV 13 kan ik geen "uit" functie vinden. Ik kan met de 6021 CV 13 niet op 0 zetten. Er zijn alleen "aan'' functies .Die aan functies corresponderen met F1 t/m F8. Door F7 de CV-waarde 64 toe te kennen valt de aansturing buiten bereik van de 6021 want die heeft geen F7.

Als gevolg hiervan is de telex koppeling in Analoog bedrijf buiten gebruik gesteld en heb ik mijn doel bereikt.

Wanneer deze kromme U-bocht methode anders kan, dan hoor ik dat graag. Nogmaals bedankt voor het meedenken.

mvg Harry

Re: Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4 in Analoog bedrijf.
Hallo Harry,

Fijn dat het gelukt is.
Ik zou zelf niet een methode weten om met een 6021 een CV waarde op 0 in te stellen, dus deze kunstgreep is wat mij betreft een prima 'oplossing'.
Re: Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4 in Analoog bedrijf.
Bron afbeelding ===> klik
Re: Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4 in Analoog bedrijf.
HEE Wim wat goed!...

Bedankt voor de tip... ga ik gelijk even uitproberen..

Ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang is was er niet opgekomen.

mvg Harry
Re: Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4 in Analoog bedrijf.

...idd Wim. bij het programmeren met een 6021 staat 80 voor de waarde 0..Hiermee is de telexkoppeling in analoog bedrijf buiten werking gesteld. Werkt perfect.

Zou overigens die telexkoppeling, aangestuurd door een lopi 4, in analoog bedrijf niet gewoon moeten werken? Dwz. aan/uit met een omschakelpuls?
Re: Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4 in Analoog bedrijf.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Telexkoppeling icm. Loc Pilot v4 in Analoog bedrijf.
Citaat van: Har op donderdag 17 november 2016, 07:18:10
Zou overigens die telexkoppeling, aangestuurd door een lopi 4, in analoog bedrijf niet gewoon moeten werken? Dwz. aan/uit met een omschakelpuls?

Waarom zou dat gewoon moeten werken? Wat gebeurt er als je 2x een omschakelpus geeft in analoog bedrijf? Is het niet eerder zo dat die lopi 4 door cv=80 wordt uitgeschakeld, waardoor alle functionaliteit, die via de lopi is bekabeld, vervalt (dus ook verlichting, telex, geluid, etc.) op de rijrichting omschakeling na ?

Ik liep toevallig aan tegen een pagina over telex en digitaal uit 2006, waaruit dit citaat stamt:
CiteerMit dem Decoder 60901/902 ist es möglich, durch eine nachträgliche Bestückung der Funktion f4 die Telexfunktion DIGITAL und ANALOG mit dem Fahrtrichtungs-Umschalter zu nutzen.
Ik ben benieuwd of je dat ook lukt met een lopi4