Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Midwolda C.S.

Gestart door robert39 zondag 07 november 2010, 00:00:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Midwolda C.S. Fijne Kerst !!!
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. Fijne Kerst !!!
@ Peter, Het is zeker een top uitje !! Max kwam vandaag nog weer vertellen, dat hij het zo mooi vond in het museum (Max is 3,5 jaar !!). Het is dus zeker geslaagd  :thumbup: Volgens mij is hij al treinofiel  :D We MOETEN elke dag op zolder !! van Max  :D :D

@ Alex, binnenkort in het eggie maat !!

@ Harald, De dag was al erg lang (mochten pas om 9 uur weg, met deze treinkaartjes) volgende keer oké ?? Hier staat de koffie klaar, dat weet je hè !!

Nog fijne dagen iedereen !!
Re: Midwolda C.S. bezoek !!
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. bezoek !!
Hallo Iedereen,
Een kleine update van Midwolda C.S. , omdat ik niet van m'n goederenspoor niet direct door kan rijden naar hoofdspoor. heb ik een nieuwe aansluiting naar de hoofdbaan gemaakt, zo kan ik 2 goederen treinen opstellen uit beide richtingen.

Vandaag hadden wij hoog bezoek van Alex A.K.A Aliebengalie (B3FR)  :O :D Na de koffie met gebak was het hoog tijd, om de treintjes te laten rijden. Volgens Max, die niet kon wachten op het gebep van Alex en mij :D Alex had wat treintjes mee genomen om te laten rijden, De NS Traxx , de Belgische 5939 en een camera wagon. Na de gebruikelijke ontsporingen en andere storingen, die anders nooit voorkomen behalve bij bezoek  :? :D Hebben we toch nog lekker treintjes gereden en moesten we al snel aan het middageten beginnen. na het eten en treintjesgebep het huis, garage en tuin laten zien, zijn we weer op zolder gegaan, we hebben nog een mooi filmpje gemaakt, van de baan, met ook weer de gebruikelijke ontsporing, die anders nooit voorkomt  :D
Het was al weer snel tijd voor Alex om naar Rotjeknorr te gaan , de dag was weer zoals gewoonlijk weer veel te kort !!

Bedankt Alex voor het bezoek en van Max een dikke knuffel voor de mooie loc  :thumbup:
Groet Robert en Max
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S.
Bedankt voor de update Robert en leuk dat er weer bezoek was uit Rotjeknor.  :arrow: :thumbup:

Alleen het filmpje van de camerawagon, mis ik hier nog. O:-D

Nog een weekje, ben al aan het aftellen. ;)
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Geduld Cees .... Geduld Cees komt er an !! Youtube uploaden gaat niet zo snel  :D :D
P.S. heb er ook zin aan volgende week !!
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Zoals gewoonlijk gebruikelijk is het altijd goed toeven na een lange rit 3:15 uur in de auto krijg je ook stijve billen van.....
Maar heb genoten onderweg van het landschap voorbij Zwolle toen het licht werd.
Heb genoeg dieren gezien , die wij hier alleen van de diergaarde kennen...... :D
Een berg buizerds en zelfs 4 herten , een schitterend gezicht.

En een mooi huis waar je trots op kunt wezen , en heerlijke ruimte voor de treinbaan.
en zeker heel veel mooi NL materiaal. Heerlijke lange rechte stukken , en heel veel opstelsporen waar ik zeker erg jaloers op ben......denl dat ik maar weer mot gaan verbouwen...... :D
Een leuk stukje film gemaakt van je baan , die als ik er tijd voor hebt voor je zal gaan bewerken (oa fransie bouwer muziek..... :D :D :D) nee hoor Robert.

Helaas vervloog de tijd weer , en Lexie wou op een redelijke tijd zo rond 20:30 uur weer thuis zijn .
Was drukker dan vanmorgen vroeg.....en de temparatuur is hier gewoon 2 x warmer dan bij jullie.
Bij jullie met wegrijden 5 graden , bij Zwolle al 6 , Rotterdam 11 (ook momenteel).

Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid.
Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. Trackmovie
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. Trackmovie
Hier is die dan Cees  :D veel plezier met kijken iedereen  :thumbup:
Cameraman : Aliebengalie


www.youtube.com/watch?v=jbctabX0jsU
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Midwolda C.S.
hoi robert,
net je draadje ontdekt en ik vind dat je een prachtige nederlandse baan hebt met mooi materieel. leuk filmpje ook maar ik zou toch maar eens gaan nadenken over wat scenrey, het ziet er een beetje houterig uit allemaal :P .
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hallo Tim, dat gaat allemaal goed komen ;) Maar Aken en Keulen zijn ook niet in een dag gebouwd !! Zoals het "maaiveld" er nu uitziet is tijdelijk, dit gaat allemaal nog veranderen. Het spelen met de treintjes is momenteel ff belangrijker als de baan "afbouwen". Eerst ga ik nog verder met het maken van de bezetmelders in schaduwstation 2, dan koploper er op "los" laten.  volgende winter gaan we met de scenery aan de gang, maar dat  zie je tzt wel in dit draadje.
Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S.
Hi Robert en Alex,

Leuk filmpje en, zo te horen, veel plezier gehad.   
Jammer dat Alex er zijn Fransie Bouwer muziek er niet onder heeft gezet .......  >:-D
Maar goed Alex zal dat wel 2 x 3.15 uur onderweg in de auto hebben beluisterd.  :)
Die koffie houden we tegoed.

groet
Harald
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S.
Het filmpje geeft een mooie indruk van de lengte van je baan.  :arrow: :thumbup:
Alleen wat die twee kerels steeds in beeld doen. >:-D
en idd
uitgestrekte weilanden langs de lijn en dan heb je een geweldige paradebaan.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
@ Cees , dat gaat zeker allemaal goed komen  :thumbup: Tot Maandag heb er zin aan  :thumbup:

@Harold, zeker veel plezier gehad en de koffie staat altijd klaar voor jou !! p.s. misschien wordt het filmpje nog vervangen door Alex zijn versie mèt Fransie Bouwer muziek !!! :D :D

Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Citaat van: ceess op zondag 31 januari 2016, 23:38:53

Alleen wat die twee kerels steeds in beeld doen. >:-D


Hallo Cees.
Die 2 brokken natuur mogen uiteraard best getoond worden.
Moet je is nagaan hoeveel moeite dat allemaal gekost heeft omdat zo mooi allemaal in beeld te krijgen.
:D :D :D

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Midwolda C.S.
Wat een mooie lengte en materiaal. Filmpje ziet er goed uit, waarschijnlijk toch automatisch de witbalans gebruikt.
Ik ben er van overtuigd dat het een geweldige dag is geweest, 2 treinenboefjes bij elkaar en je hebt een topdag.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Midwolda C.S.
Robert
Je hebt de laatste tijd hard gewerkt aan je baan
Mooi man

Grt
John
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Midwolda C.S.
Filmpje en baan geven een mooie indruk  :thumbup: ik ben benieuwd wat voor cameraatje hier wordt gebruikt... gevonden.. sjcam M10 :D
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2015

offline
Re: Midwolda C.S.
Mooie collectie treinen heb je, net ff de video bekeken.

Ook mooi zo ff een container trein met tig wagons er achter voorbij zien komen.
  :)

MvG,

Timaximus
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hallo Iedereen,
Vandaag is de nieuwe plan V met koffiemachine, in de dienst gegaan. De ouwe plan V is naar Simmeren in Groningen gegaan, het revisie termijn was al lang verlopen. De nieuwe plan V is met succes door alle testen gekomen , en heeft inmiddels al een aantal slagen Midwolda C.S./Groningen gedaan.

De 1145 heeft een aantal nieuwe onderdelen gekregen, en er zijn 2 gesloten goederenwagons bij gekomen. 

Nog bedankt voor alle leuke reacties iedereen !! :thumbup:

Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Midwolda C.S.
leuke aanwinst die plan V
veel plezier ermee :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Midwolda C.S.
Mooi spul Robert.
Was gezellig vanmorgen tijdens de koffie.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Altijd gezellig in Werkendam Tom  :thumbup: :thumbup: kom snel weer een bakkie doen , dan wat langer  :thumbup:
Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Mooie Plan V heb je daar , en echt dat koffie merk is ook zekers niet verkeerd.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. onder STOOM !!!
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. onder STOOM !!!
Hallo Iedereen,
Het modelspoorvirus gaat weer toenemen, zodra de temperatuur daalt :D. Binnenkort gaan we weer met de baan verder, Hier is niet veel veranderd. Er is wel een mooie aanwinst bijgekomen de NS 4906 een echte stomer !! Ik heb zelf niet zoveel met stoom, maar wel met NS. Dus er moest wel een nederlandse stomer komen, met sound èn stoom !! Dat laatste was eerst een probleem, toen ik de loc voor de eerste keer liet rijden. zodra ik er teveel rook destilaat er in deed, gebeurde er niets meer !! dus na veel zoeken hier op het forum over rook generators, maar een nieuwe gekocht in Groningen op een klein beursje. In het setje 7226 zit een buisje met een scheef puntje die je in de generator moet steken, laat deze nou net missen in de generator van de NS 4906 !! Deze er in gestoken , rook destilaat er in èn stoom !!! De generator was dus niet stuk er miste gewoon een onderdeeltje, weer wat geleerd !! Ik moet zeggen dat de gebruiks aanwijzing van Marklin over rookgenerators zeer summier is !! Hier op het forum vind je er meer over, lang leve het 3 rail forum !!! Max vind de stomer helemaal geweldig, en raakt er niet over uitgepuft 8o :D
nu een filmpje ;)
Groet Robert en Max
www.youtube.com/watch?v=pN1wrT2nv5o&feature=youtu.be
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Filmpje wil bij mij niet starten Robbert  :?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
@Jorg Klopt :D :thumbup: :thumbup:

@Peter doet hij het nu wel ?
Re: Midwolda C.S.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Midwolda C.S.
 :) Hoi Robert, leuk filmpje. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik vind elke soort lok leuk, dus bij mij is het al gauw goed.
En het zou natuurlijk kunnen dat je bij het uitpakken van de lok het holle staafje bent kwijtgeraakt.
Die dingen glijden er zo uit als er nog geen olie in heeft gezeten.
Maar ja, het is opgelost, veel plezier met deze mooie stomer.

Dirk-Jan
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Midwolda C.S.
Robert,

Mooi filmpje van prachtig materiaal. :thumbup: :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
BTW, Het voorste spoor waar Max mee speelt, dat is zijn collectie: inmiddels 5 locs en een leuk aantal wagons. Er staat geen spanning op zijn spoor !! ik heb de motortjes en cardan (waar nodig) uit de locomotieven gehaald en hij roetjst heen en weer met zijn loc,s !! elke avond op zolder !! :D
Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S.
Dat zouden meer mensen moeten doen, de jeugd spoors opvoeden. :arrow: :thumbup: :thumbup:

En ook een hele mooie stomer trouwens. :arrow: :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Midwolda C.S.
Mooie loc en leuk filmpje.
Het enthousiasme voor de treinen van je zoon is duidelijk te zien, top hoor.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Midwolda C.S.
leuk filmpje, en je hebt er een mooie BR 50 euh ik bedoel, NS 4900 bij :P :thumbup: :thumbup: :thumbup:

enne, je moet maar eens met max naar de VSM, daar hebben ze onder andere ook een BR 50 met grote oren ;)
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Geweldig Robert dat Max nog steeds helemaal gek is van zijn baantje...... :D
Leuk filmpje.

Mvg:Alex
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Hoi Robbert,

Ja het filmpje doet het nu wel  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2016

offline
Re: Midwolda C.S.
Wat een mooie stomer zeg ... Maar ik denk wel dat zo eentje die herrie maakt op de baan voldoende is ... Stel je voor dat er zo'n 3 tegelijk zitten te puffen

Mooi zeg van jou om jou op te offeren om zo'n stomer te kopen om Max te stimuleren om modelspoorbanen te appreciëren  :-)
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Ik heb het idee dat het nu Max is die zijn pa aanstuurt ...... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties  :thumbup: We zijn net weer van zolder, hij stoomt nog steeds goed ! ;)

De Schiphol koploper heeft ook weer een aantal rondjes gemaakt, na een langdurige revisie, zie MFX probleem


En Lexxie dat gaat maar tot zo ver hè !! :D :D

Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S.
Hi Robert en Max,

Mooie zwarte loc met schoorsteen heb je daar.....   ;)
Er komen er nu vast (veel) meer, van deze zwarte, bij.

groet
Harald
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Midwolda C.S.
 @citaat 01.10 voor de reizigers die nostalgie willen snuifen op de hoofdlijn :D
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
He Harald,
Denk het niet hoor !! straks moet ik ook nog een BW gaan bouwen, alhoewel een draaischijf is natuurlijk ook erg leuk..... Kun je mooi 2400 op draaien net als Ben  :D :D
Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Mijn nieuwe aanwinst door Midwolda C.S. , ik heb er een tijdje op gewacht maar wat is het een beauty !!
filmpje, maar denk om het geluid  :D


www.youtube.com/watch?v=UqJk6GgcEgA
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S.
Robert,

Prachtig   :thumbup:

groet
Harald
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S.
Hoi Robert,

op jouw advies heb ik vooraf het geluid uitgezet. >:-D

Wat een pr8ige aaanwinst :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S.
Heb je toch wat gemist Cees.

groet
Harald
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Mooie aanwinst Robert en Max..... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Heel veel plezier errmee.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Mooie aanwinst Robbert, ik had het geluid al wat zachter gezet en nog knalde hij uit het scherm  :D

Veel plezier ermee.


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Weer bedankt voor de leuke reacties  :thumbup:
Het geluid van de G2000 is best heftig, heb het al een beetje gedimt met de ms3 van Max, oops !! Dat weet Max nog niet maar, ik heb zijn verjaardags cadeau voor volgend jaar al in huis :) niet verder vertellen hè !! De cabine verlichting is maar zwak, je moet heel goed kijken om te zien dat het brand. Nou jah het is een prachtig model en rijdt top, het is gelijk al een van mijn favorieten  :thumbup:
Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
peterke33
gast

Re: Midwolda C.S.
Hallo Robert

Mooi filmpje van je G200 heb die loc ook, maar dan BE model heb de sound ook naar beneden gebracht  ;) stond beetje te  :P
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Midwolda C.S.
mooie aanwinst en leuk filmpje. veel plezier ermee.
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
MAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX  :D :D :D

Kijk is wat papa gekocht heeft voor Max , en dat krijg jij cadeau volgend jaar als je jarig bent.......mooi he samen zelfde hobby  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Zolang er maar geen ruzie van komt gaat het prima , maar dat zit er gelukkig nog niet in.... :D

Heb vandaag nog getwijveld of ik hem ook nog zou aanschaffen , Maa ik heb immers al een mooie G2000 , en heb nog 2 ESU sounddecoders over , dus kan nog het een en ander inbouwen.
Heb toch voor de Roco  NS 1219 met sound gekozen voor een mooie prijs bij MTE.
Wim heeft hem gelijk getest , immers rijd er voorlopig nog geen pepernoot hier.
Sound is net zo hard als bij jou , dus moet straks aardig gedimt worden.
Verlichting (ook extra's) zien er mooi uit.
TZT komt er wel weer een filmke van..... :D

Me zakgeld is voor deze maand al weer besteed , op naar de volgende maand......aanschaf C-rails gaat het worden (misschien wel gebruikt) , maar dat gaan we zien.
Nu ook al weer wat R4 nieuw met 10 procent korting bij MTE meegebracht

Mvg: Alex


Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Bedankt voor de leuke reacties  :thumbup: Gelukkig kan Max nog niet lezen Alex  >:-D

De 1219 kom ik binnenkort wel ff bewonderen  :thumbup: enne welke G2000 ? die had je toch verkocht ??

Heb het geluid inmiddels lager gezet, het klinkt ook beter zo. ook heb ik de optrek en remvertraging verhoogd, daar door rijdt de G2000 mooier en hoor je tenminste ook remgeluiden ! die hoor je bij originele setting amper !!

groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
 :D

Heb al een hele lange tijd geleden een rode in mijn bezit.

Je moet nog wel even wachten hoor met langs komen.

Het baantje rond de kerk is nog niet rijklaar :D.....dus nog even geduld.

Mvg: Alex