Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.

Gestart door 280A zondag 17 maart 2013, 17:07:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Hallo allemaal,

Toen ik mij voorstelde gister heb ik al geschreven dat ik een groot Faller liefhebber ben.
Een leven zonder Faller is voor mij eigenlijk ondenkbaar en ik kan dan ook uren over Faller vertellen. 
Ik hoop dat ik op dit forum iets van mijn passie voor Faller op anderen kan overbrengen.

Vooral de Faller modellen van begin zestiger jaren - toen de techniek van de kunstof spuitgiet mallen nog maar net in zwang was - worden door vele gezien als de fraaiste en meest aansprekende modellen.

Al deze vroege Faller modellen zijn ontwikkelt door Hermann Faller.
De firma Faller is in 1946 opgericht in Gutenbach in het Zwarte Woud door de broers Edwin en Hermann Faller, waarbij Edwin de commerciele broer was en Hermann de creatieve van de twee broers.

Hermann ontwierp het AMS systeem en de meeste modelbouw huisjes, de Faller motoren, de Faller verlichting, de Faller waterpomp en nog veel meer. De hoge ontwikkelingskosten van het AMS systeem bracht Faller ook bijna inde afgrond, maar daarover later in een ander topic misschien meer.

Ik zie Hermann als Gods grootste gift aan de modelspoor hobby.
Miljoenen huisjes en andere items van zijn ontwerp, sieren wereldwijd de modelbaan tafels.
Het is vrijwel niet mogelijk om foto's te vinden van Hermann Faller, maar toch wil ik er graag één met jullie delen. Ik denk eerlijk gezegd dat deze foto een internet primeur is.


Hermann Faller (1915 ? 1982)

Een van de super klassieke modellen van Hermann is B-271, de Villa in Tessin, met een ware cult status.

Hermann ontdekte het 1:1 model in de jaren 50 op zijn vakantie in Lago Maggiore in the district Tessin (Ticino) in Zwitserland.  De voor die tijd zeer luxueuze Villa met zwembad werd daar bewoond door een architect. Hermann was zo verrukt van deze Tessin Villa dat hij op 200 meter afstand van de Faller fabriek in Gutenbach, de Villa 1:1 op een bergwand heeft laten nabouwen. Hij heeft vele jaren in deze replika Villa gewoond. 

Ook bracht Hermann de Tesin villa uit in een 1:87 Faller model voor de modelbaan.
Het opvallende model, die totaal anders was dan alle voorgaande Faller huisjes, verscheen als een nieuw item in de Faller katalog 1961/62 op bladzijde 30.

Het model werd ongekend populair en geniet vooral bij modelbouwers buiten Nederland een grote cult status.  Ook in Nederland is de B-271 Tesin Villa op menig modelbaan te vinden.

B-271 heeft verschillende varianten met groen, danwel rood en bruin hekwerk.
De Villa was nog lang in het Faller programma met item nummer 1283. 

Opvallend is dat de Villa op officiele Faller foto's (zoals in katalogussen ed) vaker wel dan niet in spiegelbeeld is afgebeeld. Dit heeft menig beginnend modelbouwer tot waanzin en woede gedreven bij het opbouwen van de kit.

Ik heb er lang (jaren) over gedaan of foto's te vinden van de originele Villa in Tessin en van Hermann's replika Villa in Gutenbach, maar dit is mij uiteindelijk gelukt, en deze deel ik graag met jullie. 
De foto's van de Gutenbach Villa zijn gemaakt door mijn Zweedse vriend Bo J., de redacteur en oprichter van de Faller AMS Club Zweden.

Misschien is het leuk als in deze thread meer foto's van B-271 geplaatst worden, want ik ben er zeker van dat velen de Villa op de baan hebben staan.

Marco

De Villa in model 1:87:








De originele luxe jarenvijftig Villa 1:1 in Tessin:

 



Hermann's Faller replica Villa 1:1 in Gutenbach:
(Foto's van Bo J.)


 

 


Faller katalogus 1961/62, blz 30:


Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
ik heb hem boven staan, erg oud overigens...
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Ik heb ook de villa staan.
:thumbup: Bedankt voor het verhaal, grappig dat de baas er zelf in woonde.

Dirk-Jan
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Mooi verhaal Marco,
'k Heb, jaren geleden, de Faller B-271 (ongebouwd dus in doos) in de nalatenschap van m'n beste vriend (m'n vader) aangetroffen.
Smaken verschillen gelukkig: Ik vind het een draak van een gebouw...
Een liefhebber mag hem tegen vergoeding van verzendkosten hebben.
P.B. Me je adresgegevens en je e-mail adres.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Wat leuk, ik wist niet dat er zo'n verhaal achter stak.

Vincent
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Citaat van: nobody op zondag 17 maart 2013, 17:23:36
Een liefhebber mag hem tegen vergoeding van verzendkosten hebben.
P.B. Me je adresgegevens en je e-mail adres.
Patrick (Stappat) heeft gereageerd en krijgt het bouwpakket.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Wim, hier een kleine waarschuwing om scheve gezichten te voorkomen: Een ongebouwde en complete B-271 doos is tamelijk zelfzaam en heeft een waarde van minimaal ? 50 maar waarschijnlijk nog wel wat veel meer richting ? 100.  Ik ken toch wel wat mensen die de kit zoeken, en B-271 heb ik al lang niet meer gezien op Ebay.   

De moderne variant van B-271 in het Faller Hobby programma met item nummer 1283 is wel veel minder waard, misschien hooguit ? 20.

Marco

Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Dank voor je waarschuwing. Dat van die scheve gezichten begrijp ik niet.
Ik denk (want ben naïef) dat Patrick 't voor eigen gebruik en niet voor de handel wil hebben.
En die paar Euri... 8o
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Nou ja, scheve gezichten is misschien niet het goede woord.
Meer dat je nu weet wat de waarde is van wat je weggeeft, dan achteraf.
Als de doos eruit ziet zoals boven op de foto's, dan gaat het om een zeldzaam exemplaar met ? 75 -
? 100 verzamelaars waarde.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
De doos ziet er zo uit. :)
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Het zou nog mogelijk kunnen zijn dat de lange zijkant van de doos blauw is in plaats van geel, blauwe zijkant is van 1970, dan is deze al ietsjes minder waard, maar ik weet niet zeker of B-271 ooit een doos met blauwe zijkant gehad heeft.  In beide gevallen ben je een hele gulle gever vind ik.
Er zijn liefhebbers die deze kit al vele jaren zoeken, en jij geeft deze weg.  Zo zie je toch maar. 
Aan de andere kant, ik zou het misschien ook doen als ik de kit drie dubbel heb en een goede forum vriend deze echt graag wil hebben. 
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Hallo Marco.
Wat een ontzettend leuk en interessant verhaal over Faller en dan in het bijzonder de villa in bouwdoos B-271!
Ik heb zelf deze bouwdoos meteen na het uitkomen gekocht en gebouwd, ik was toen 13 jaar en het viel helemaal niet mee om dit bouwpakket netjes en op voorgeschreven manier te bouwen.
Ik herinner mij nog goed dat vooral de hekjes en de bloemenversiering het lastigste deel waren, de hekjes pasten niet zo goed (net als het dak) en de bloemen waren de eerste die ik in een bouwdoos tegenkwam.

Ook nog even gezocht naar een juist onderkomen voor dit soort topics, helaas geen board gevonden waar dit in past! :(
Je kunt eventueel aan een moderator vragen waar dit topic het beste zou passen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Hallo AlbertJan,

Bedankt voor het compliment !! Dat doet me goed.
Ik heb nog een boel dozen in mijn verzameling voor soortgelijke verhalen.

Misschien moet ik inderdaad de forum leiding om een soort Faller/Kibri/Vollmer/VauPe Corner vragen.
Maar ja, ik ben net nieuw, en dan al zo'n verzoek ???? 
Het is wel zo dat als er zo'n hoek is, anderen ook gestimuleerd worden om er iets in te posten, en het ook nieuw leden genereerd want de oude bouwdozen leven best wel in de mrr scene.

Ik heb trouwens even op ebay gekeken voor Wim, vorige week (11 maart jl.) is een groene B-271 Kit verkocht voor ? 81 en de groene doos is zelfs nog minder gezocht dan de gele doos.
Een waarde van ? 100 is dan ook zeker reeel.

Groet,
Marco

Zie hier:


Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Hallo Marco,

Heb er een in mijn bezit,
Hier een paar oude foto's van mijn baan.







Gr Einte

Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Hallo Einte.

Bedankt voor jouw Tessin Villa foto's !!  :thumbup:
Heb je geen baan meer voor de Villa ?

Ik hoop dat er nog wat meer B-271 foto's volgen.
Me dunkt dat Hermann vanaf de Faller hemel mee kijkt op het forum naar de mooie Villa foto's   

Groet
Marco
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Hallo Marco,

Er komt nog een natuur gebied op mijn baan,
met zeker deze villa.
Maar dat duurt nog wel even, hij staat nou hier.



Daar komt dat natuur gebied, natuurlijk niet met al die huisjes, dat is maar tijdelijk.

Gr Einte
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Zeer leuke topic,ik heb er ook een,plus ook nog een ongemaakt in doos!,Ik kan mij Herinneren dat het best een moeilijk bouwpakket was,vooral het middengedeelte met de toegangsdeur .
Het blijft een Faller klassieker met een mooi verhaal.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
wist niet dat zo een gebouw zoveel kon opbrengen.
leuk onderwerp om te volgen.

gr john
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Ik wist niet dat deze set zo veel geld waard is. Ben ook niet van plan deze door te verkopen, maar een plek te geven op de baan. Nl halverwege een berg die nog gebouwd moet worden. Daar kunnen dan de Preisertjes in gaan wonen waarmee het goed voor de wind gaat.  :D
De berg moet nog gebouwd worden, maar eerst al het rails en onderbouw aanschaffen. Er is al een gedeelte klaar. De rest staat in de planning. :D
Er liggen al meer Faller kits te wachten om gebouwd te worden.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Nog voor ik de foto's had gezien had ik een voorgevoel over welke villa dit topic ging en dat bleek te kloppen. Niet meteen de mooiste villa kwa architectuur, maar zeker markant.
Ik heb ooit op het punt gestaan er een aan te schaffen via MP maar twijfelde of hij wel zou passen binnen mijn thema. Dus maar achterwege gelaten. Altijd een beetje spijt van gehad omdat je ze niet vaak ziet, en ik achteraf dat ding toch wel op mijn baan wilde hebbben.
Misschien komt het er nog wel van.

Bedankt voor dit leuke topic Marco, en laat de volgende modelbespreking maar komen.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
@Patrick, Het pakket met B-271 is zojuist afgeleverd bij het postagentschap.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Hallo Stappat,

Vanochtend schreef je dat je van plan bent de B-271 doos  te gaan bouwen.

Alleen de ongebouwde kit heeft een waarde van ? 80 /? 100.
Zodra je de doos gaat bouwen is de verzamelaars waarde verdwenen. 
De gebouwde Villa heeft nauwelijk waarde, deze is is op beurzen zoals Houten of op marktplaats voor
? 5,00 te koop.  Zelfs een lege B-271 doos is meer waard (? 15 / ? 20) als het huisje zelf. 
Natuurlijk moet je het allemaal zelf weten, maar door mijn bril van verzamelaar bekeken, vind ik het wel zonde dat je zo'n zeldzame kit gaat bouwen.

Marco
 
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Geweldig leuk topic, en zeker aanleiding tot meer van deze verhalen. Dank, Marco

Ik heb de villa zelf ook in de kast staan (onder het stof en deels uit elkaar, wel compleet) en hem in gedachten al ingepland in de baan. Hij krijgt een mooi plaatsje op een heuvel, want 'dat soort mensen' woont uiteraard niet midden in een woonwijk  >:-D.

Ik heb hem al van kinds af aan (45/50 jaar ??), en vondt het direct al het summum van modelbouwhuizen, de rest was maar ouwe meuk, en dit was een moderne villa MET zwembad. Ik heb wat moeten zeuren bij de ouwelui voordat ze deze dure bouwdoos (vergeleken met de Pola's die ik normaal kreeg) voor me wilden kopen. Maar hij is er gekomen en ik heb hem nog steeds, dus was het niet eens zo'n grote investering :D

Als ik terug ben van vakantie zal ik hem eens opgraven en op de foto zetten voor dit topic.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Hallo Marco,

erg leuk onderwerp om te lezen.
Ik moet dat bouwdoosje ook nog ergens hebben staan, wel gebouwd al
Hij was van me vader, en ligt ergens nog in een doos, dus of deze nog heel is betwijfel ik

Zelf vind ik Faller ook mooie bouwdozen hebben, en ze bouwen lekker zeg maar
altijd wel goed uitgelegd.
Heb er zelf ook nog een aantal te bouwen
dus vervelen zal ik me niet


mvg Frans
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Citaat van: 280A op maandag 18 maart 2013, 18:53:38
Zelfs een lege B-271 doos is meer waard (? 15 / ? 20) als het huisje zelf. 

Nooit geweten dat deze dozen nog zo'n waarde hebben, zelf heb (had) ik nog tientallen oude doosjes van eind '50 en begin zestiger jaren waar ik mijn oude postzegels in bewaarde, maar deze hele verzameling toevallig een paar weken geleden in zijn geheel verkocht.
Dus met alle doosjes die nu ongetwijfeld bij het oud papier zijn beland.

Maar ja, als je alles van tevoren weet......................!? :P

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.

Wat een vreselijk goed topic dit.Je weet stuitend veel van de broeders Faller en hun produkten.Je vertelt er met veel smaak over.
Zelf ben ik ook een behoorlijke Faller-Freak.Ik weet wel dat ik tot op onbetamelijk hoge leeftijd met faller AMS autotootjes in de weer ben geweest die ik,niet op de hoogte van enige waardeontwikkeling,op enig moment allemaal heb weggeven.

Ik kon eindeloos lang weg dromen tijdens het doorspitten van de Faller-catalogussen.

mvg Harry
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.

Een aantal jaren geleden heb ik tijdens een vakantie in het Zwarte Woud,een tochtje gemaakt met de Wutachtalbahn(Sauschwanzlebahn).Dat tochtje was achter een Br 50 met een gemengd treintje aan Umbaurijtuigen.Een aanbevelingswaardig tochtje overigens, dat voert van Blumberg-Zolhaus tot aan Weizen.

Tijdens het tochtje was er uitzicht vanaf verschillende viaducten.Sommige hoog.Anderen minder hoog.Maar het uitzicht was
ten alle tijde een treffend Faller-landschap.Het uitzicht gaf het perpectief Faller-huisjes te zien.En ik denk dat Hermann Faller iets dergelijks voor ogen had bij het ontwerpen van zijn modelhuisjes.

Hier onder een foto ter ondersteuning.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Hoi Marco

Geweldig leuk onderwerp.
Ik denk dat de meeste mensen ooit met deze bouwdoosjes begonnen zijn.

groet Tony
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
@ Patrick, zending kan afgehaald worden op de afhaallocatie bij jou in de buurt.
Die afhaallocatie kun je vinden door te zoeken op ===> klik
en de barcode, die ik je E-mailde, + postcode in te kloppen.
Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen...
Prettige vakantie verder :important:
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
@nobody ik had het al gezien op het trakc en trace nummer die je me gegeven has, maar bedankt voor de informatie.

Mvg
Patrick
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Voor wie Duits kan/wil lezen en Faller liefhebber is, of de Tessin Villa leuk vindt, heb ik een leuke link naar een artikel uit de Duitse krant Der Tagespiegel van 23 december 2001.

Het artikel beschrijft een bezoek aan de 1:1 Villa in Gutenbach en geeft ook een blik in de keuken hoe de huisjes tegenwoordig (2001) ontworpen worden.
Faller "marketing" chef Michael Lang vertelt dat de huisjes ontworpen worden door een groep van 4 mensen, waarvan niemand architect is, en slechts 1 een modelspoor baan thuis heeft....

Het artikel is lang maar beslist de moeite waard om te lezen.   

LINK Tagesspiegel

Marco
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Citaat van: 280A op maandag 18 maart 2013, 18:53:38
Natuurlijk moet je het allemaal zelf weten, maar door mijn bril van verzamelaar bekeken, vind ik het wel zonde dat je zo'n zeldzame kit gaat bouwen.

Ik kan er in komen als verzamelaar dat je dit een beetje "zonde" vindt, maar ik stel me toch de vraag of Herr Hermann Faller het zo bedoeld had, dat zijn modelletjes in de kast liggen, ongebouwd.   Als hij -zoals je zegt- vanuti de hemel mee kijkt, dan denk ik eigenlijk dat hij tevredener zou zijn dat zijn creatie ergens op de baan bij iemand een mooi plekje krijgt, dan dat ze ineen donkere kast ligt  "waarde te verzamelen".   Als  "bouwer"  zie ik de zaken natuurlijk anders dan jij als verzamelaar.  Ik hoop dan ook dat je ook mijn standpunt begrijpt.

Verder wil ik nog 2 dingen kwijt : 

1.  Fijn dat je op deze manier  de scenery bouw  topics wil vervolledigen en deze dingen met ons delen, je bent duidelijk iemand die kennis van zaken heeft en groot respect heeft voor deze miniatuur gebouwen.  (ook als ik je andere topic(s) bekijk)     De passie is niet te missen zoals je er met animo over schrijft.     

2.  Een heel nobel gebaar van Wim (Nobody) om dat pakketje zomaar belangeloos weg te geven, en ik denk dat dat een beetje in lijn ligt met de filosofie die ik net uitlegde:  beter dat iemand het op z'n baan zet en er genot aan beleeft dan dat het in de doos blijft zitten en nooit gebruikt wordt.      Wim, ik hou me aanbevolen als je nog ergens een Big Boy nieuw in de doos hebt die je niet gebruikt...  :-) :-) :-).   Nee, even ernstig, ik vind het top !  Dikke Pluim... en we weten nu met z'n allen dat het pakje bijna ter bestemming is.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
En als je in het Zwarte Woud bent moet je een bezoek brengen aan de Faller-fabriek. Voor mij lijkt de hele omgeving daar op de Faller bouwdozen maar dat is natuurlijk de verknipte geest van een modelbouwer :)  Toch doet de fabriek een beetje als vergane glorie aan. Er is een leuke uitstalling van modelbouw bij met de kermis wel als aandachtstrekker. Ik denk dat ze met het nieuwe digitale car system weer goed zitten al is het nog wel erg prijzig. In het algemeen is Faller naar mijn idee veel te laat met de ontwikkelingen, zeker op digitaal gebied. Maar dit merk is voor nog steeds "de moeder van de bouwpakketten".
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Marco, het is al een paar maal gezegd, ik lees het nu pas allemaal :erg leuk artikel en topic! Heb je ook zoveel kennis omtrent Vollmer en Kibri om er een paar te noemen? We bouwen ons 'suf' maar weten te vaak niets over de geschiedenis. Ik vind het erg mooi om te lezen, bedankt! Arthur
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Iemand dit iets weet over 280 A? Hij heeft eind maart zijn laatste bijdrage geleverd. Niet lang actief geweest hier, maar wel erg leuke bijdrages geleverd.

Dirk-Jan
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Mooi verhaal! Gisteren nog de wintersportfoto's van vorig jaar (Alta Badia-gebied Dolomieten-Italie) gezien. Een mooi kerkje gespot op de Passo Falzarego, De Falzaregopas is in de verbinding tussen het Val Livinalongo en het Val Boite waar Cortina d'Ampezzo ligt. De kapel is volgens mij het Faller-model 131218. Als je hier met de kabelbaan naar boven gaat kan je in de kazematten nog het nodige zien van de oorlog tussen de Italianen en Oostenrijkers tijdens WW-1. Daarna per ski een schitterende tocht richting Armentarola waar paarden met een heel lang touw alle ski-ers het laatste stuk weer terug naar Armentarola / San Cassiano brengen.

Groeten,

Bas
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Haal die sneeuw eens weg, dan kunnen we en goed oordeel vellen  >:-D

Vincent
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Zie google streetvieuw
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Mooie foto. Zo'n Faller-kapelletje zwerft hier ook nog rond.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 11 december 2013, 08:31:45
Iemand dit iets weet over 280 A? Hij heeft eind maart zijn laatste bijdrage geleverd. Niet lang actief geweest hier, maar wel erg leuke bijdrages geleverd.
Dirk-Jan

Helaas blijkbaar niemand, hopelijk leest 280 A (Marco) dit nog eens en vervolgt hij dit mooie en bijzondere topic!

@Bas.
Bijzonder leuk om dit kapelletje in zijn echte omgeving te zien! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Helaas heeft 280 A geen prachtige verslagen over Faller modellen meer gepost. Ik las ze met veel plezier en was ook zeer nieuwsgierig naar de oorsprong van de modellen die deze persoon zo mooi kon verwoorden. Hoop dat deze persoon er nog eens over nadenkt om zijn of haar mooie verhalen nog eens met ons te delen.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Faller komt binnenkort met een heruitgave van dit fraaie model.

Dat wordt dus OPNIEUW GENIETEN !!!

mvg pinkf :) :) :)
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Ik las pas recent dit uitgebreide verhaal over de villa die ik al in 1962 bouwde en altijd erg mooi vond. Ik kende ook al veel van de oorsprong en bezocht ooit Gutenbach en heb ook de kopie van de villa van nabij gezien.
Ik wist dat er nog een oorspronkelijke villa in Tessin moest zijn, maar weet niet waar. Een foto die ik jaren geleden vond, verdween van internet. Ik ben erg benieuwd of de oorspronkelijke 'Villa in Tessin' nog bestaat en zo ja, waar precies. Wie weet dat?
Wat ik toevallig wél weet is dat er van de villa ook een kopie in... Paramaribo staat. Daar heb ik een foto van, die ik als bijlage zal meesturen. Weet iemand meer van die kopie? Woont/woonde daar ook een bewonderaar van B-271 ?
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Weet je nog de straatnaam in Paramaribo?
Paramaribo is nogal groot ;)
Kan ik het ook eens een keertje gaan bekijken.

Groeten,
Ton.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Erg leuk topic !

Enig googelen ( xobor-alte modelbahnen ) levert dit; http://alte-modellbahnen.xobor.de/t27249f78-Villa-im-Tessin-B-unmontiert.html  en doorklikken levert dit op; http://www.marklin-users.net/forum/yaf_postst25116_Faller-houses-in-real-life.aspx   vooral door scrollen, je weet niet wat je ziet  :P

Misschien toch een idee, om er een apart blokje old skool huisjes  bij scenerybouw van te maken !

Als kind hadden we thuis de villa op de baan. De huidige die ik bezit, zat in een doos van een complete treinbaan die ik kreeg.
Liefdevol gerestaureerd dient die nu als woning van een rijke stinkerd, die een beeldentuin heeft.

Grtz Tony
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Citaat van: Froos op vrijdag 09 september 2016, 21:57:30

Ik ben erg benieuwd of de oorspronkelijke 'Villa in Tessin' nog bestaat en zo ja, waar precies. Wie weet dat?


Google maps weet dat. ;)







Gr, Ben.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Met zwembad... en restaurant vlakbij.
Wat wil een mens nog meer :)

Groeten,
Ton.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Ik heb 2 Xdie villa
gebruikt gekocht
Helaas niet allebei compleet (hekjes en lijm vlekken )
Weet niet of ik m op de baan kwijt kan
heb een berg aan villa's
weethelaas de nummers niet
o.a een ranch achtig villatje
Kocht het spul op een markt ,en is blijkbaar van een oud iemand met liefde voormodelspoor geweest
de familie wilde enkel de ? en had weinig /geen interesse in de spullen
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Even op een beurs als Houten kijken Nero. Niet op de tafels maar vooral er onder, daar vind je opknappers voor een habbekrats. :)

De heruitgave van Villa Tessin is gepland voor 09/2016, aanstaande dus. Lippe prijs ?34. Niet leuk voor de goudzoekers op Ebay: KLIK.

Gr, Ben.
Re: Hermann's Villa in Tessin - Faller B-271.
Ben
Als ik in houten ben loop ik 1 X snel rond
en dan ga ik rustig op mn knieen verder
En niet alleen voor huisjes
wagons,loop en sloop
locs en alles wat leuk of interessant/(her)bruikbaar is