Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Zomerfeest Koblenz 2016

Gestart door 10103 zaterdag 18 juni 2016, 20:46:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zomerfeest Koblenz 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Zomerfeest Koblenz 2016
Dit weekend vindt weer het jaarlijkse zomerfeest in het DB Museum in Koblenz plaats. Vandaag heb ik een paar uurtjes daar rondgelopen en nog wat plaatjes geschoten.
Het was er druk en warm. De gebruikelijke parade aan het eind van de middag heb ik deze keer maar laten schieten. Het is mooi om te zien dat de vrijwilligers van het museum er elk jaar voor zorgen, dat er weer een aantal locs onder handen worden genomen en een vers kleurtje krijgen.








Samen met de E50 091 beheert Koblenz nu alle overgebleven E50's.











De motor van een BR 294.








Wat is het toch een indrukwekkende en prachtige loc!




Groet, Marc
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

online
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Mooie foto's. Beter weer dan hier
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
-Marc:
Dank voor het delen van deze mooie platen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
De 103 is mijn terechte favoriet.
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Schitterende foto s Marc :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Mooie foto's Marc  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Zie ik nu ook dat de E03 001 aanwezig was ?
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Bedankt voor jullie reacties!

* Kees, op dat tijdstip was het inderdaad prima weer. Niet veel verder heb ik op de terugreis toch een paar aardige stortbuien over me heen gekregen.

* Dick, de E03 001 stond er inderdaad. De loc stond helaas wat onhandig opgesteld (het is een beetje krap qua ruimte daar) om er foto's van te maken. Dit is het enige plaatje wat ik heb kunnen scoren:



Groet, Marc
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Marc,

Bedankt voor de schitterende foto's. :thumbup: :thumbup:
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Bedankt Marc, voor 't tonen van de mooie serie :important: :thumbup:
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Fraai  :thumbup:
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Sem en Marc
gast

Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Mooi hoor :thumbup: :thumbup:
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Bedankt voor de mooie foto's Marc  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Hallo Marc,

Ik wilde net gaan posten over de Br 141 248-5 ben jij me voor door met een hele mooie foto te komen van deze Lok.  :thumbup: In ieder geval hoop ik dat ze voor deze Lok ook een keer de bijbehorende rijtuigen schilderen zodat er weer een complete stam getoond kan worden. Sowieso is het al mogelijk om deze trein in model aan te schaffen van Märklin of Trix. Echter weet ik niet of de rijtuigen al de nieuwe lengteschaal bezitten. Maar goed, ik dwaal teveel af. Ik ben ook een paar jaar geleden naar het zomerfeest geweest in Koblenz Lützel. Erg mooi wat ze daar allemaal tentoonstellen ook mooi om de lokshow te zien. Hierna ben ik met mijn vriendin naar het station gegaan waar we rond 6 uur de trein naar Nederland moesten hebben. De reis zou net als de heenreis ongeveer 2 uur en 3 kwartier duren, maar het liep anders. Door de gevolgen van stormschade eerder die week zou onze trein een iets andere route rijden waardoor we niet konden overstappen in Duisburg. Uiteindelijk zijn we via Kaldenkirchen en Venlo aangekomen in Arnhem. Ik was rond kwart voor één's nachts pas thuis.

Groet, Jasper
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Hey Marc,

Mooi die foto's van de Eenheitslocs! Als je meer foto's hebt, graag!
Was die meersysteem versie er ook? (AEG kleurtje, meen ik)

Groet,

Dennis
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Bedankt weer voor al jullie duimpjes!

De AEG-182 was er inderdaad, die stond mooi te wezen in de grote lokhal. Een paar jaar geleden hebben ze die optisch aangepakt en de loc ziet er nu weer fraai uit in het beige/rode AEG-kostuum. Hoewel ik eigenlijk een liefhebber ben van het originele DB-groen, kan ik me goed vinden in deze uitdossing. Voor treinfotografen is het toch weer eens wat anders en de rest van loc verkeert verder ook nog steeds in AEG-uitvoering (zie bijvoorbeeld dat gekke stekkerdoos-'slurfje' aan een voorzijde).

Groet, Marc

Ps. Helaas heb ik niet meer foto's (tenminste geen plaatjes die het tonen waard zijn).
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
 @citaat 

Koblenz augustus 2013
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Idd een mooi plaatje van die 182! De rest is uiteraard ook prachtig. Maar al vaker gezien;)

Dennis
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Dick, bedankt voor je mooie foto-toevoeging! Volgens mij stond de loc dit weekend nog op precies dezelfde plek.

Groet, Marc

Ps. Overigens geloof ik nog steeds, dat die 182 een geweldig Insider-model zou kunnen zijn voor Märklin. De AEG-variant is dan voor de Insiders, drie jaar later gevolgd door de groene E 320-versie voor mij en de BR 182-variant het jaar daarop weer voor de periode IV-rijders. :D
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Marc,
Dat ben ik volledig met je eens! Is het een 1 op 1 kopie van een E10/40 qua dakopbouw? Misschien weet iemand dat.

Groet,

Dennis
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Ik ben geen kenner op dit gebied, maar wat ik zo zie op foto's lijken de E40 en E320/182 qua dakopbouw zeker geen één op één kopie van elkaar.
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Hey Marc, ik zelf ben ook geen kenner, wel een fan van Eenheitloks, daarom ook de vraag;)
Ik zelf kan weinig foto's vinden van het dak van een e320. Maar als ik jou zo hoor, zijn er compleet nieuwe mallen nodig. Ja, ook de olifantenslurf op cabine 2 is iets wat een E10/40 niet heeft.

Groet,

Dennis
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Op de eerste foto van mijn verslagje is rechts de mooi opgeknapte 141 248 te zien. Bij onze collega's van het Stummi-Forum zag ik een drietal berichtjes staan met prachtige foto's van Henning Voosen over de restauratie van deze loc. Ik dacht dat de loc door het DB Museum in Koblenz was opgeknapt, maar dit blijkt te zijn gebeurd door de vrijwilligers van het Südwestfälischen Eisenbahnmuseum. Het DB Museum heeft de loc voor langere tijd aan dit museum in Siegen uitgeleend.
Het is mooi om te zien hoe deze loc is aangepakt en er nu weer in zijn experimentele kleurstelling fraai bij staat.

Deel 1
Deel 2
Deel 3

Groet, Marc
Re: Zomerfeest Koblenz 2016
Hey Marc,

Inderdaad, die fotoserie laat mooi de dakpartij van een br141 zien. Dank voor het delen.
Wie is Henning Voosen precies? Hij zat meen ik ook achter de restauratie van die V80 toch?
Je moet wel een flink budget en forse knowhow hebben wil je zo'n machine weer in goede staat terug brengen.

Groet,

Dennis