Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Module "Unter der Strecke"

Gestart door PaT maandag 11 mei 2015, 08:27:23

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Beter laat dan niet, alsnog van harte en ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad. :arrow: :thumbup:
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Dank je wel Cees!  Prima dag geweest.  Zelfs nog even kunnen brainstormen over wat module-uitdagingen!
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
De laatste update is alweer een flinke tijd geleden. Een jong gezin met kleine kinderen snoept heel wat tijd weg. En als de vrije tijd er is als het kleine grut ligt te slapen, dan kan je weer niet gaan boren en zagen, omdat anders de boel weer wakker wordt...

Maar goed, dat is nou eenmaal een gegeven waar je het mee moet doen, en zeker geen reden tot klagen. In de tijd die ik wel beschikbaar had voor de module heb ik heel wat gedaan. Helaas was het soms een stapje naar voren en dan weer net zo hard een stapje terug. Dat geeft verder helemaal niets, want je leert er hartstikke veel van en alleen dat maakt deze hobby al zo leuk.

Goed, genoeg geouwehoer, wat heb je dan gedaan Pat?
Nou, ik heb mij de laatste tijd op de kolommen onder mijn viaduct geworpen. In het echt zien die er zo uit:


Ze lopen dus een beetje terug in het midden. Of mij dat ook in model overtuigend gaat lukken heb ik al eerder beschreven, maar naast stabiliteit moet ook de bedrading via deze kolommen onder de module geleid gaan worden. Er moet dus een holte in komen. Ik heb dat gedaan door drie stroken hout in een I-profiel op elkaar te lijmen.


Nadat ik vervolgens de eerste lading naar zijn grootje hielp door een veel te zware schuurmachine er op los te laten kwam het bij de tweede lichting best goed. Bij een paar kolommen moest er nog een fractie van een millimeter af, maar kwam uiteindelijk alles mooi op 1 lijn te liggen.
Wel werd direct duidelijk dat de overgangen tussen mijn bodembakken (ik heb 2 kleine bodemmodules en 1 grote) de grootste uitdaging worden. Om de rails netjes in 1 lijn en op dezelfde hoogte te krijgen valt nog niet mee. Met veel geduld, zit het er nu bijna perfect op. Ik moet nog wat laatste aanpassingen doorvoeren, maar ik heb over beide sporen een wagon laten rijden zonder dat deze rare bokkensprongen ging maken.

Met het voorlopig resultaat ben ik best tevreden.




De volgende stap is, naast een hulpje voor tijdens het transport, de bedrading netjes naar beneden leiden en daar aansluiten. Met een beetje geluk kunnen we dan de volgende clubdag de remmodule installeren.
Re: Module "Unter die Strecke"
-Patrick:
Mooie vorderingen van je modulebak,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Module "Unter die Strecke"
Patrick,

Het resultaat mag er wezen, prachtig.

Gr.
Piwie
Re: Module "Unter die Strecke"
Hoi Patrick,

Dat ziet er goed uit en ik ben benieuwd de 16de. B)

Gr.
René
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"

Drie van de vier pilaren die op de foto staan, heb je toch, Patrick  :D

Ziet er goed uit  :thumbup:
Die dingen vallen sowieso amper op, als alles aangekleed is.

Mijn ervaring met de kids en klussen/lawaai maken; ze wennen er snel aan.
Sommige mensen zijn zo stil voor de kleine snuiters, dat ze van een scheet al wakker worden.

Veel bouwplezier weer gewenst !

Grtz Tony
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Ziet er mooi en goed uit Patrick. :thumbup: :thumbup:
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
@Tony, ik snap niet zo goed wat je bedoelt met '3 van de vier pilaren' .  Van degene op de foto komen er 5 (deels) in het zicht.  De twee buitenste verdwijnen onder een heuvel.
Hoe ze er nu uitzien zal mij inderdaad een worst zijn.  Ragoem en ik hebben een mooi plannetje bedacht voor de afwerking.  Dat ga ik eerst uittesten op mijn experimenteer stukje.  Rond het hout komt een laagje hardschuim (van dat blauwe spul).  Daarop komt vervolgens plasticard dat ik een mooie betonlook moet gaan geven.  In het draadje van Phillipe heb ik daar mooie tips voor gekregen.

En wat de kinderen betreft ben ik het met je eens,  maar onze jongste absoluut niet.  Die slaapt zo licht.  Ik boorde van de week 1 gaatje met de dremel en het was gelijk huilen geblazen.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"

Hoi Patrick,

Op de foto uit het "echie" zijn 4 pilaren te zien en ik dacht dat bij jou de middelste 3 van de 7 te zien zouden zijn  :P

Lieve Dremel , Hemel bedoel ik, die slaapt wel érg licht zeg 8o
Dan moet er regelmatig uit gelogeerd worden  :D

Met Ragoem samen gaan die pilaren heel zeker goed komen !

Grtz Tony
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Afgelopen maandag zijn de mannen van het moduleteam weer bij elkaar gekomen. In bijna complete bezetting stond er weer een ouderwetse klusdag op het programma.
Uiteraard moest er met een bak koffie begonnen worden!





Daarna was het hoog tijd om aan de techniek te sleutelen. René moest nog even wat doen aan de modules en was inderdaad binnen een zucht en een scheet klaar


Ton en Alphons gingen aan de slag met de module van Ton. Voor deze module was een speciale print gemaakt aan de remmodule om zo goed overweg te kunnen met de armseinen van Ton.




Ook Ragoem was deze keer met zijn bakbodem paraat en ging aan de slag met het bewerken van foam om zo een spoordijk te realiseren.


Wim zorgde nog voor wat bekabeling voor onder de hoekmodule, waar ik met grote interesse naar heb gekeken. Ook ik moet nog aan de slag met deze kabels, dus afkijken is wel zo makkelijk ;)


Marcel was ook bijzonder goed bezig met de aanlevering van opsluitplaatjes!


En zelf ben ik aan de slag gegaan om de bedrading eens aan te gaan sluiten. Het is een ontzettende wirwar van draden en dan moeten er nog flink wat bij komen


En uiteraard werd aan het einde van de dag de modules opgesteld die daarvoor gereed waren. We hebben nog wat technische uitdagingen te overwinnen, maar het blijft een indrukwekkend gezicht!
Re: Module "Unter die Strecke"
-Patrick:
Dank voor het mooi gedocumenteerde fotoverslag,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Hi allemaal,

Volgens de foto's een gezellige dag maar jullie schieten ook goed op en maken dus grote stappen.

groet
Harald

Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Bedankt voor het mee kijken in de keuken van het module team Patrick. :)
Sta er toch steeds versteld van hoeveel draden erbij komen kijken bij één module.
Maar eerlijk is eerlijk het blijft een mooi gezicht al die modules op een rij. :) :)
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Ja Michel,  daar verbaas ik mij soms ook wel over.  Nou zit er ook behoorlijk wat rijstroom bedrading onder omdat bijna ieder railtje zijn eigen prikaansluiting heeft.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"

Hoi Patrick,

Dat met die bedrading heb ik ook, wat een gedoe voor zo'n kort stuk.
Maar vast noodzakelijk, anders deden jullie het niet natuurlijk.

Zo aan de foto's te zien, hebben jullie een vruchtbare en gezellige bijeenkomst gehad  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Het is al weer veel te lang geleden dat ik een update heb geschreven. Toch is er best wel wat gedaan aan de module.
Intern in de moduleclub zitten we nog wat te stoeien over de laatste details voordat we echt met de opbouw kunnen beginnen van de scenery. Dat gaat waarschijnlijk half juli afgerond worden.

Tot die tijd kan je niet heel veel verder. De kans dat je het dan weer af moet breken is vrij groot.
Maar de bedrading aan de onderzijde kon wel eens geordend worden. Dus met de bekende boekbindertjes en het hete lijmpistool van Wim aan de slag. Een leuk klusje met een heel prettig resultaat. Nu moet "alleen" nog de remmodule en de seinen aangesloten worden.



Ook de bedrading aan de zichtkant moest er natuurlijk aan geloven. Dus die met nietmachine ook mooi vastgezet aan de kolommen. Die kolommen hadden mij al wat hoofdbrekens opgeleverd, want ter plaatse van de overgangen van de modulebakken wilden die maar niet lekker op elkaar aansluiten. Op de foto hieronder is daar ook de oplossing op te zien. Een simpel houten blokje dat door midden is gezaagd en voorzien van 2 deuvels waarmee de boel netjes gefixeerd wordt. De opbouw van het viaduct moet hier omheen komen zodat je er uiteindelijk niets meer van ziet. (op de foto zie je een flinke verspringing, daar moet nog wat aan gedaan worden zodat ook aan de achterkant van de module het viaduct netjes recht loopt. 1 plankje van het viaductdek bleek 1 a 2 mm breder te zijn :( )



En dan staat het rijdek van het viaduct weer recht, maar de rails die er op zat allerminst! Dus wederom een avondje rails recht leggen. Een rotklusje, maar o zo belangrijk. Na veel passen en meten lag de rails weer recht en ging mijn trouwe testwagon er weer zonder problemen overheen.



Tenslotte was het tijd om wat roest aan te brengen op de railstaven. Onze Oosterburen zullen hun Schnellfahrstrecken vast netjes onderhouden, maar rails zonder roest is als een schoonmoeder zonder gezeur! Dus lekker met de kwast aan de slag!



Binnenkort komen we met de 3railmoduleclub weer bij elkaar. Dan volgt er ongetwijfeld weer een update.
Re: Module "Unter die Strecke"
-Patrick:
Dank voor de mooie update weer, bedrading ziet er strak uit, mooi zo,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"

Hoi Patrick,

Mooi en goed werk geleverd weer  :thumbup:
Jammer, dat je nog niet verder kunt met de scenery, want daar is het om te doen natuurlijk.

Hopelijk kan ik er op de gastendag wel al wat van zien en weer een gezellig babbeltje met je houden  :P

Grtz Tony
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Dat hoop ik ook van ganse harte Tony.  In de tussentijd ben ik vele scenerykunstenaars hier aan het volgen,  heb ik al aardig wat tijdschriften gelezen en zelf ook wat zitten prutsen aan bomen.  Hoog tijd dat ik wat met die kennis kan gaan doen!
Re: Module "Unter die Strecke"
Citaat van: PaT op dinsdag 28 juni 2016, 22:16:08
Intern in de moduleclub zitten we nog wat te stoeien over de laatste details voordat we echt met de opbouw kunnen beginnen van de scenery. Dat gaat waarschijnlijk half juli afgerond worden.
Tot die tijd kan je niet heel veel verder. De kans dat je het dan weer af moet breken is vrij groot.

Dat ben ik niet helemaal met je eens Patrick.  Als je rail-contacten goed zijn aangesloten en getest en de plaats van de seinen is bepaald,
dan heb je "bovenop" niet zoveel meer te zoeken en kan je naar hartelust met de scenery beginnen en hoef je niet op de techniek te wachten.
Het gekke is dat iedereen ( m.u.v. René dan misschien ) dat wel doet.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Maar daar zeg je wat Alphons.  Alles moet nog getest worden.  Als dat de 16e lukt,  dan ga ik zeker rap verder met de scenery.  Mijn modelbaanelektronica kennis is nou niet zo groot dat ik er op durf te gokken dat ik alles goed gedaan heb.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Voor mijn tunnelingangen heb ik inspiratie opgedaan bij msg Den Bosch.  Die hadden op de baan boven de tunnelingangen genaakt van pvc pijp.  Er werd verteld dat die de oven waren ingegaan en vervolgens waren uitgebogen.  Ik moet inderdaad van de rond 110 naar iets van 13 cm.
Uiteraard heb ik dit nog nooit gedaan en vroeg mij af hoe ik dit het beste aan kan pakken.  Zelf dacht ik de buis aan de toekomstige onderzijde open te zagen over de lengte van de buis.  Vervolgens in de oven,  maar dan? Zou het dan een kwestie van gewoon uitbuigen moeten zijn met het handje of zijn daar slimmere manieren voor?  En hoe heet zou je dat moeten stoken?
Wie heeft enig idee?
Re: Module "Unter die Strecke"
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Bedankt jørg,  maar de diameter is niet zozeer het probleem.  De ICE tunnelingangen zijn alleen niet geheel rond,  maar een beetje platgedrukt aan de bovenzijde.  Dat effect zou ik na willen bootsen.
Ik heb hier kant en klare ingangen liggen van Noch,  maar die vind ik veel te grof.  (ookal rijmt dat heel mooi).

Edit.  Net de buis opgemeten,  maar die is dus niet 110, maar 125 mm.  Nu dus alleen nog afgevlakt krijgen.
Re: Module "Unter die Strecke"
-Patrick:
Als je nu een buis neemt van 125 mm en onderaan overlangs doorzaagt en dan met een verfbrander lichtjes verwarmt dan kan je die iets opentrekken en dan ontstaat er bovenaan toch een klein plat vlak.
Het is te proberen niet?
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken Jørg.  Zeker het proberen waard.
Re: Module "Unter die Strecke"
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
je kan ook een mal maken, de pvc pijp verhitten en als deze zacht is over de mal trekken/aanduwen
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Ik denk dat een mal maken sowieso geen gek idee is.  Daarbij kan ik de ronding van de Noch portaaltjes mooi gebruiken.  Zo uit de hand buigen geeft waarschijnlijk een onregelmatig resultaat.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Vandaag ben ik eens aan de slag gegaan met de positionering van de bovenleidingsportalen. Ik heb de tip van Ton ter harte genomen en niet stijf in het midden begonnen met een mast. Door de relatief weinig verschillende lengtes van de profi bovenleiding van Sommerfeldt kan je echter niet heel veel varianten maken, dus je zit toch al snel aan een symmetrisch iets.

Het gaat nu dit worden!



Op de plek van de rode stippen komt het portaal te staan, behalve in de tunnel. Daar komt de bovenleiding wel aan een haakje te hangen. Ik heb nu keurig 5 stukken van 34 cm. Achteraf had het stuk wat de tunnel in gaat ook nog 38 cm kunnen zijn. Mocht dat uiteindelijk nodig zijn, dan kan dat eenvoudig vervangen worden, want dit stuk moet i.v.m. de verplaatsbaarheid toch los opgehangen worden.

Dus er is nu een flinke set bovenleiding van Sommerfeldt onderweg. Ik heb gelijk maar de voorseinen van Viessmann er bij besteld, dan staan die ook maar vast klaar.


(afbeelding geleend van Conrad)

Tenslotte nog wat strooisels van Noch aan de bestelling toegevoegd en toen was het zakgeld wel weer op voorlopig ;)
Re: Module "Unter die Strecke"
Ik zie wel een sein maar geen plaatje van je masten.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Ahh... daar was ik al bang voor.... ga ik even fiksen

Edit: Done :P

Naast het spoor hebben de Duitsers een goot gelegd waar waarschijnlijk alle bekabeling doorheen loopt. In model wordt dat wat klein om alle draden in weg te werken, maar ik wil wel de illusie wekken dat die goot er ligt. Je kan hem op de volgende afbeeldingen vrij goed zien.





In feite dus een betonnen U-profiel met roosters aan de bovenzijde. Ik zit nog een beetje te dubben of ik dat in model ga benaderen met een U-profiel dat dan dichtgelegd wordt met vliegengaas oid, of dat ik gewoon voor een koker moet gaan en dan de bovenkant een donker kleurtje moet geven.

Re: Module "Unter die Strecke"
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Je kan ook nog bekabeling bovenop de bovenleidingmasten plaatsen :D
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Ongetwijfeld ;)

Ik heb een mooie kabelgoot gemaakt onder het viaduct.  Dat is mooi genoeg voor nu.
Re: Module "Unter die Strecke"
Patrick,


Die kabelgoten zijn inderdaad van beton, maar meestal met een betonnen deksel en geen rooster.
De firma Erbert verkoopt die voor H0. Eerst links Vorbild DB en DR aanklikken en dan scrollen naar Kabelkanal ! ? 5,85 per meter !
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Bedankt voor de tip Alphons. 8 mm zou waarschijnlijk net te hoog zijn en 3 mm te laag. Maar ik ga eens wat in elkaar plakken om te zien hoe e.e.a. zich verhoudt.

Heb je mijn mail toevallig ook gezien?
Re: Module "Unter die Strecke"
Patrick,


3 mm in H0 is 26,1 cm in het ecchie. Als ik zo op jouw foto's kijk komt dat aardig in de buurt.
Je mail heb ik gezien. Komt antwoord op !
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Bovenkant biels t.o.v. ondergrond waarop de goot moet komen is circa 4,5 a 5 mm. Daar moet hij nog iets bovenuit steken, maar ik denk dat 8 mm net teveel is. Ik zat zelf aan 6mm te denken.

Maar ik zal het eens uitproberen door wat styreen tegen elkaar aan te plakken op die maten
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Een kleine update met een vrolijke ondertoon. Onlangs heb ik de nodige bestellingen gedaan bij modellbahnshop Lippe. 10 minuten na het verzenden van de opdracht schiet mij ineens te binnen dat ik nog wat vergeten ben. "nou ja, het kost maar 1 euro verzenden, stoppen ze er maar een extra zakje gummiberen bij" was mijn gedachte. Dus bij de tweede order netjes verzocht of het meegestuurd kon worden bij de eerste order.

Krijg ik vandaag een melding dat er 1 euro was teruggestort op mijn rekening door Lippe. Over Duitse pünktlichkeit gesproken! Ik was al heel tevreden over dit bedrijf, maar met dit soort acties weten ze mijn waardering nog verder te laten stijgen.

Aanstaande zondag gaat onze eigen 3railforummoduleclubshirtbedrukkert "The Fonz" mij wegwijs maken in het aansluiten van de rest van de elektronica onder de module. Daarvoor heb ik gisteravond alle losse aansluitdraden gelabeld en hoop ik voor het weekend ook nog zover te komen dat de draagplaat voor wat stekker-aansluitingen gereed is. Dan zou het zomaar kunnen dat we begin september een extra module kunnen opstellen. (maar dat dachten we met de module van Ton ook, dus ik juich nog niet te vroeg ;) )
Re: Module "Unter die Strecke"
Zijn de hekken zondagochtend bij jullie al open dan ?


Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Ik zal het aan de portier doorgeven dat je komt ;)
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Dat je hobby je bezig kan houden weten we allemaal. Dat het er soms ook voor zorgt dat je 's nachts ligt te malen over details zal een enkeling ook wel herkennen, maar vannacht heb ik mijn voorlopig dieptepunt bereikt. Letterlijk de halve nacht lag mijn grijze massa te malen over de toegepaste seinen op de SFS Hannover - Würzburg.

Daar zit je dan, om 2 uur in de nacht achter je pc te zoeken wat er nu toegepast wordt. Eigenlijk was dat best een leuk uitzoekklusje, alleen dat tijdstip  8o

Eerder werd hier gesteld dat op die SFS zogenaamde Ks-seinen toegepast worden. Dat zijn de meest recente lichtseinen die de DB gebruikt, maar ik vroeg mij af of dat wel zo was. Dat blijkt volgens mij niet helemaal te kloppen. Zoals te zien is in de volgende video op 4:25.



Sowieso hebben de ICE's volgens mij via ECTS hun rijsnelheid in de cabine, maar het goederenverkeer dat ook over die Strecke moet denderen maakt gebruikt van Kompaktsignale volgens het H/V systeem. Vervolgens ben ik in de wondere wereld van de Duitse wikipedia gedoken en dan leer je een beetje dat Duitse seinstelsel kennen. Allemaal leuke informatie, maar nogmaals, niet om half drie in de nacht.

En dan op zoek naar een mooi model in H0. Dan kom je dus uit op de website van modellbau Reinhardt Tot in detail vorm te geven, maar tegen een stevige prijs. Ik heb die beste man maar eens een mailtje gestuurd (ik hoop dat hij tegen steenkolen Duits kan), met wat vragen. Wie weet word ik daar nog wat wijzer van. En ergens hoop ik ook dat de genoemde levertijd van 7 maanden inmiddels een beetje achterhaald is.

Wat gebeurt er nog meer aan de module in de tussentijd? Nou, zondag had ik bezoek van fonzo999 en is er gesleuteld aan de remmodule. Door een wat nukkige remmoduletester ging het niet helemaal zoals gehoopt, maar uiteindelijk hadden we toch een volledig naar verwachting werkende remmodule. Die moet nu dus aangesloten worden zodat begin september mijn bak ook opgesteld kan worden. Dan groeit de 3railforum modulebaan ineens met bijna 2,5 meter extra spoor.

Ook hebben we nog gekeken naar hoe ik tot op heden e.e.a. had bedraad. Ik had een klein denkfoutje gemaakt die makkelijk te verhelpen was. Alphons heeft het aansluitschema nog wat meer toegelicht en nu mag ik gaan bewijzen dat ik goed geluisterd heb en alles begrepen heb :)
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"

Heel herkenbaar hoor, Patrick  :-)

Halve nacht valt zelfs nog mee  :D
Mooie seinen, die van Reinhardt en als je het perfect realistisch wilt doen, is de prijs navenant. Is wel voor maar 1 module en dus te overzien. Ik las overigens op de site bij Katalog onderaan dat de levertijd 6-8 weken was.

Bedenk wel, bij het nadenken/wakker liggen over details, dat de meeste bewonderaars van jouw module geen idee hebben van de precieze werkelijkheid. Wel mooi om te lezen, hoe je er mee bezig bent  :thumbup:

Succes weer !

Grtz Tony
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Ja Tony, die 6-8 weken zou mooi zijn, maar op de startpagina staat onder "aktuell" dat het ondertussen "iets" langer is en bepaalde bestellingen gewoon helemaal niet meer aangenomen worden.

Ik wacht de reactie af, (als die überhaupt komt). Datzelfde doe ik met mijn mail richting Ebert voor de kabelgoten. Pruts ik in de tussentijd wel aan de bedrading onder de bak. Met een beetje geluk verstuurt Mectronincs vandaag een rolletje paars en roze draad. Kan ik daar weer vrolijk mee verder.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
En dan ga je je toch afvragen wie verantwoordelijk is geweest voor het kleurenschema van de bedrading onder de modules....  ;)
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"

Dat wordt dus hoogste tijd om een spiegeltje aan een modulepoot te maken, zodat de bezoekers daar straks ook een blik op kunnen werpen  :D
Re: Module "Unter die Strecke"
@Patrick


Jijzelf, want ik kan die kleur nergens terugvinden in de schema's  :D
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Hahaha volgens mij ook Alphons, hoewel paars ook echt in het aansluitstekkertje van de remmodule zit.....


Ik geloof dat ik in plaats van oranje, roze heb aangeklikt bij mectronics....  8o
Nou ja, dat werkt ook...
Re: Module "Unter die Strecke"
-Patrick:
Wat zeggen ze over kleuren smaken?  >:-D >:-D >:-D