Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Bouw van de Hembrug en de baan later (Laatste nieuws 11-2023.)

Gestart door ikke650 maandag 09 mei 2016, 18:22:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo Robin,

Ik bedoel eigenlijk messing gaas om als bovenlaag zeg maar te hebben. Dit i.pv. aluminium of wat dan ook. Ik wil eigenlijk toch wel de kleur hebben die het meest in de buurt komt.
Hiermee ga ik nog even verder experimenteren.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Beloofde adres : http://www.pinkysmodellbauschraube.de

Je zit wel rond de 14 euro aan verzendkosten.Maar mijn setje profielen was 40euro goedkoper als in NL.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo Robin,

Bedankt voor je link.

En deze had ik gevonden.

Link: klikkie

En dan zoeken op artikel GRM0025002516

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Dit beloofd wel een erg mooi project te worden zeg!
Mooi hoe je dit allemaal in elkaar zet.
Ik blijf het graag volgen!
:thumbup:


Groeten, Jake
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo Jake,

Dank je voor je reactie.
En het bouwen, is een werkje waar veel tijd en geduld in gaat zitten. Voor mij is het een mooie afleiding en een droom die werkelijkheid gaat worden. Vond dit altijd een super bouwwerk in het echt. :) :) :)

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Dag Erwin,

mooi project, unicum op de baan, maar wel een geweldige uitdaging qua detaillering.
Vooral volhouden dan wordt het een fantastisch geheel. Nog wel enkele uitdagingen te gaan. 8o

Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo Hans,

Dank je wel :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Eigen foto ?
Dit is een detail van één kleinere spanten aan het begin van de vaste boog.

Ik kan nog een paar details gebruiken van het brugwachtershuisje. Degene die je kan vinden op internet heb ik onderhand wel gezien. Maar misschien is er nog een lezer die zelf nog wat bezit. Ik ben al bij met een kopie of een digitale foto.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

En bij deze de beloofde update.
Weer een stukje verder. Heb nu een aantal stukken alvast geschilderd. Deze moest ik wel doen omdat je bij sommige details moeilijk bijkomt.

En doordat er steeds meer verbinden komen wordt hij wel merkbaar steviger.
En ook een lamp geplaats. Ook om de juiste hoogte te bepalen.

En als laatste een overzicht van het middenspant.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Dag Erwin.

Knap werk tot nu toe :thumbup: en ik begrjip dat je
ook met de nodige documentatie bezig bent :thumbup:
Het is wel een project wat flink doorzettingsvermogen
nodig heeft, waarbij het eindresultaat de beloning is!
In ieder geval al goed op weg :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Erwin,

Weer met plezier van je update zitten kijken. :thumbup:
Het gaat er steeds mooier uitzien en ik kijk uit naar het vervolg. :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Ook ik treed de meningen bij van de voorgaande posters, knap staaltje modelbouw,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Erwin,

We blijven maar in herhaal valen, knap staaltje modelbouw werk :thumbup: :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

Erik, Michel, Jørg, en Piwie, bedankt voor jullie reactie.

Na een onrustige week wederom een update. Ik ben nu bezig geweest met de kleine tussenverbindingen. Deze moet ik precies plaatsen wat niet meevalt. Want aanzicht ziet er goed uit, maar vanaf boven gezien was het niet zo netjes. Dus diverse weer overnieuw geplaatst.
En ook alvast weer delen geschilderd, omdat je er anders niet meer bij komt.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Weerom schitterend,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Die kleine verbindingsstukjes maakt de brug wel enorm stevig.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo Jørg,

Klopt doorbuigen ging al zeer moeilijk, maar ook de zijwaartse stabiliteit neemt nu enorm toe.
En ben bezig met de voorbereidingen voor de verlichting.

Volgende stap is dan ook het 2e spant.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo Erwin,

Je bent weer goed bezig, het totaalbeeld wordt steeds mooier.

Gr.
Piwie.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Niet alleen de stabiliteit neemt toe door het plaatsen van de kleine verbindingsstukjes maar ook het totaal plaatje. :)
Weer met plezier naar je vorderingen gekeken Erwin. :thumbup:

Sorry leraar Wim ipad doet niet wat ik  wil. :mrgreen:

Edit: door oplettendheid van Wim zin aangepast .
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Citaat van: h0_miessie op woensdag 08 juni 2016, 17:35:11
met plezier naar je vorderingen gekenmerkt
Huhhh :question:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hoi Erwin,


Zoals trouwe kijker was ik naar je foto's aan het zien, en ja hoor zeer mooi gemaakt al.
Dit gaat en echt pareltje worden, ga je de brug later of nu al beetje verweren roestig maken en met wat groene aanslag aan de gang.




Groeten

Peter
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo

@Piwie: Dank je voor je reactie, :thumbup: :thumbup: :thumbup: Zal van de week of het weekend een foto plaatsen waar ik nu ongeveer ben. Er is nog een hoop te doen.

@Michel: Dank je voor je reactie,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: De stevigheid vordert enorm, was toch in het begin een beetje bang dat de profiel niet sterk genoeg zijn. Alles buigt en zwaait heen en weer als je de eerste staanders maakt. Toch is het erg mooi om te doen en te zien hoe sterk het wordt door de boog. Maar ook door de kleine verbindingen van de schoren en staanders.

@Wim: Bedankt voor je oplettendheid, je was eerder als ik.  :) :) :)

@Peter: Bedankt voor je reactie en leuk dat je een vaste volger bent. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Het roestig maken is van de brug niet zo extreem. Eerder is de aanslag van het spoor meer aanwezig. Ook de groene aanslag was nog niet zoveel als hedendaags. Zal een mooie foto met aanslag / roest opzoeken. De rails was veel meer roestig en vet vooral bij de rails overgangen van de ene brugdeel naar de andere. Als de rest. Later werd de brug slechter onderhouden (Schilderwerk) En werd de brug wel in slechtere staat.

OPm. De brug /rails overgang ook berekend en kom als het allemaal gaat passen op ongeveer 1,5 mm opening uit.

Wat ik nu ook aan het uitzoeken is hoe de beveiligingslichten werkte maar ook welke kleur. Na veel speurwerk op het net ben ik nogal wat varianten tegengekomen. Misschien met de jaren nogal eens veranderd ?
Ik had nog een oude videoband liggen en zag alvast een groot gedeelte van de lichten voor de scheepvaart. Het spoorgedeelte is me al duidelijk.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo allemaal,

Bij deze weer een update. Van de week begonnen met de bouw van het 2e spant. Als deze verder komt kan ik ook weer verder met het 1e spant. Even voor het idee alles even los bij elkaar gezet. Dit is ongeveer wat ik nu gebouwd heb. Ik ben er nog lang niet.

M.vr.gr. Erwin

Foto's deel 1
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
En foto's deel 2

Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Dag Erwin.

Indrukwekkende voortgang in dit project :thumbup:
hoe heb je de rails opgebouwd die op de brug ligt?

Groeten,

Erik.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Dat ziet er onwiijs gaaf uit, echt knap geknutseld,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Je gaat als een trein Erwin.  :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

@Erik: Dank je wel voor je complimenten,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: De rails is opgebouwd uit k rails, met daarop een strook styreen van 8 mm en de puk's uitgevreesd. Daarnaast L profiel van 3 x 1.5 mm. En deze in roestkleur aangebracht. Alleen twijfel(de) over messing. Maar het nadeel is weer dat je naderhand een streep ziet komen waar de sleper deze raakt. Zie ook eerder in dit topic.

@Jørg: Dank je wel, :thumbup: :thumbup: :thumbup: en we gaan op mijn gemak verder met bouwen.

@Michel: Dank je wel voor je reactie, :thumbup: :thumbup: :thumbup: voordat de trein over de brug rijd duurt nog wel even. Ik ben onlangs in grove lijnen het midden deel op papier te zetten. Poeh dat gaat nog een bouwwerk worden. :roll: :roll: :roll:

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo allemaal,

Bij deze weer een update.
Nu ben ik allerlei details aan het maken voor de 2e spant.
Ook de voorbereidingen voor de schoren. Zie de foto's :) :) :)

En kan iemand hiermee helpen ???  :( :( :( Zie onderstaande.

Wat ik nu ook aan het uitzoeken is hoe de beveiligingslichten werkte maar ook welke kleur. Na veel speurwerk op het net ben ik nogal wat varianten tegengekomen. Misschien met de jaren nogal eens veranderd ?
Ik had nog een oude videoband liggen en zag alvast een groot gedeelte van de lichten voor de scheepvaart. Het spoorgedeelte is me al duidelijk.

Wie kan me hierover meer melden ?
Rekening houden met een oudere draaibrug van voor 1983.
Weet niet of dit nogal eens veranderd is.

Ik heb,

Draai gedeelte:

Rood brand: brug is gesloten.
Rood brand, wit knipperd: brug wordt voorbereid om open te gaan.
Rood knipperd: Brug wordt geopend. (En de witte is me dan onbekend)
Groen: Brug geheel geopend ( Weet ik ook niet zeker )

Geel brand continue  onder het gedeelte mag je doorvaren als de brug is gesloten.

Vast gedeelte:

Rood brand continue aan de linkerzijde gezien vanaf de boot zijde. Mag je rechts niet onderdoor varen.

M.vr.gr. Erwin


Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Dag Erwin.

Flinke vorderingen weer :thumbup:
Wellicht dat je met jouw vragen betreffende de scheepvaartseinen terecht kunt bij rijkswaterstaat?
Op Wikipedia staat wel het e.e.a. -> klik.

Edit: wellicht kun je hier nog iets mee: klik (o.a. blad 10 t/m 14).

Groeten,

Erik.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Of gewoon in het BinnenvaartPolitieReglement, art. 6.26: KLIK. ;)

Gr, Ben.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Erwin,

Prachtige vorderingen heb je gemaakt. :thumbup:
Wat betreft de beveiliginglichten daar kan ik je helaas niet mee helpen maar daar kom je wel uit volgens mij. ;)
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hoi Erwin,

Het gaat helemaal goed komen daar bij jou, brug ziet er alvast  :thumbup: :thumbup: :thumbup: uit.

Verder met de verlichting helaas moet ik het antwoord schuldig blijven.  ;)




Groeten


Peter
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Erwin,

Wat een fantastisch project. :thumbup:

Als jochie vele malen voor de pont staan wachten. (toen al vaak file) Wat een belevenis als dan ook de Hembrug opendraaide.
Veel succes met je verdere stappen. Blijf je volgen.

Kwam onderstaand filmpje nog tegen. Zul je ongetwijfeld kennen, maar voor de mede volgers mogelijk interessant.



Ook leuk om te lezen hoe de brug in oorlog is gespaard voor het opblazen.

Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

@Erik, Bedankt voor je reactie :thumbup: :thumbup: :thumbup: en de link van Wikipedia die is me bekend, maar kon daaruit moeilijk halen wat ik precies zocht. En de link van de brug tekeningen / schema's deze ken ik ook. Maar ik kan helaas moeilijk hieruit opmaken welke gaat branden op het moment dat zeg maar iets veranderd of gebeurd aan de brug. Het heeft me wel weer mogelijkheden gegeven om iets verder te zoeken. Want hoe noem je zoiets ??

@Ben, Bedankt voor je link, :thumbup: :thumbup: :thumbup: deze kon ik nog niet. Zal deze bewaren. Maar wat me opvalt is dat ik nergens een situatie tegen kom met 3 lichten onder elkaar. Net als een verkeerslicht. Of is dit verouderd, of speciaal voor een draaibrug ? Op b.v. Youtube heb ik wel filmpjes gevonden van kleine draaibruggen maar ook met lichten met 2 lampen. En helaas geen 3 zoals ik ze ken.(kon).

Super bedankt in ieder geval voor de links, volgens mij moet ik al met al er nu uitkomen.  :) :) :)

@Peter, dank je wel voor de  :thumbup: :thumbup: :thumbup:. En maakt niet uit of je iets over verlichting signaleringen weet. Vind al super dat je het leuk vind om te volgen.

@Jaap, Bedankt voor je reactie, :thumbup: :thumbup: :thumbup: en wat leuk om te lezen dat je vroeger ook veel heb gewacht voor de pont. Ik had dat ook, maar ik deed dat in die tijd voor de lol. Ik zal wat keren over zijn gezet. Ook heb ik veel aan de Amsterdam zijde gezeten aan de kant van de Ford fabriek. Had je meestal het mooiste uitzicht op de brug want dan had je de zon in de rug.  :) :) :)
En de link was me bekend.
Kan je deze ook ??

Klikkie voor film van de Hembrug

En nog één.

Klikkie voor film van de Hembrug

Opmerking de eerste 6 minuten zijn van de omgeving die al bijna geheel verdwenen is.

En nog een van de sloop.

Klikkie voor film van de sloop Hembrug

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo Erwin,

Dank voor je reactie en linkjes.  :thumbup:
Die van de afbraak had ik al gezien.

Ik wachtte ofwel aan de Amsterdamse ofwel aan de Zaanse kant.
Het grootste deel van mijn familie kwam van de "Saankant" Zaandijk, Zaandam, Wormerveer en Krommenie
Wij woonden in Amsterdam west.
De Ford fabrieken!  Ja waar op het laatst alleen nog maar de transit bestelbusjes gebouwd werden.

Komen weer jeugdherinneringen op en dat door jouw prachtige project. :)
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Wat ik weet van drie lampen bij een brug
bovenste en onderste rood
midden groen

enkel boven rood brandt verboden doorvaart
rood boven groen eronder brug gaat open deze kant mag als eerste maar wachten tot rood uit is

enkel groen doorvaren

dubbel rood dus bovenste en onderste brug dicht en word niet bediend

dit wat ik weet zover


GR Ed

Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Dag Erwin.

Citaat van: ikke650 op dinsdag 14 juni 2016, 14:39:52
@Erik, Bedankt voor je reactie :thumbup: :thumbup: :thumbup: en de link van Wikipedia die is me bekend, maar kon daaruit moeilijk halen wat ik precies zocht. En de link van de brug tekeningen / schema's deze ken ik ook. Maar ik kan helaas moeilijk hieruit opmaken welke gaat branden op het moment dat zeg maar iets veranderd of gebeurd aan de brug. Het heeft me wel weer mogelijkheden gegeven om iets verder te zoeken. Want hoe noem je zoiets ??

Ik ben toch nog even in de schema's gedoken om het e.e.a. uit te zoeken.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan! :wink:

In de schematiek staat een keuze-schakelaar met de volgende standen:

  • Doorvaart verboden
  • Doorvaart zal worden geopend
  • Brug openen
  • Doorvaart toegestaan
  • Doorvaart zal worden gesloten
Tevens in de bijlage de kleuren van de lampen zoals deze in de schema's benoemd zijn.
Hierbij kan ik vermelden dat de lampen 41Y, 43Y, 45A, 45Y en 46Y ook in knipper-stand gezet kunnen worden.
Op de bijlage ontbreekt nog dat de witte lampen 58Y1 en 58Y2 mistlampen zijn.

Groeten,

Erik.


Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hi Erwin,

Komen toch heel wat lampen op je brug, zou leuk zijn als ze ook inderdaad, zoals in de praktijk, werken.

groet
Harald
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

@Jaap,
Zeer leuk om te lezen dat je het een leuk onderwerp vind en ook herinneringen ophaalt. :) :) :) :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@Ed, Bedankt voor je reactie. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Deze gegevens was me wel duidelijk. Maar volgens mij niet duidelijk te plaatsen bij deze brug.

@Erik, SUPER !!! van je om dit uit te zoeken. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Zelf kom ik er niet uit. :( :( Ga deze gegevens verder uitwerken !!

@Harald, Ga het proberen zoveel mogelijk naar de werkelijkheid te brengen. :) :) :) Dus ook proberen of alles gaat branden zoals Erik het al aangaf. Misschien ietsje aanpassen. Maar we gaan ons best doen. En de lampen van Erik is nog zonder de lichten voor op de brug zelf. Zie al eerder in de berichten.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

Weer een kleine update.
Het begin voor de verlichting in spant 1. Dit is niet de signalering voor de scheepvaart, dit is de verlichting voor de brugwachter. Hiervoor maak ik een ringleiding. Ik heb besloten om deze van een messing rond profiel te maken. Vind ik even netter staan en deze is zo meteen bijna niet meer zichtbaar.

En verder de verlichting uitzoeken voor de signalering. Wordt vervolgt.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hoi Erwin,

Mooie oplossing toch? Een leek denkt overigens toch dat t een buis is voor gas/elektra of telefoon ;)
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Knap bedachte oplossing,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dan kan je de verlichting op verschillende plaatse aftakken.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hoi Erwin,


Daar moet je maar even opkomen, daar zie je inderdaad bijna of niets van als de brug klaar is.
Dan je draadjes even een likje verf geven in de kleur van je brug.



Groeten


Peter
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

@Simon: Bedankt voor je compliment.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: De ringleiding wordt bijna geheel weggewerkt. er komt nog een houten loopgedeelte op de brug. De brugdek was bijna dicht.

@Jørg: Dank je wel voor je reactie. :thumbup: :thumbup: :thumbup: De verlichting voor het vaste gedeelte 10 lampjes kunnen op deze manier via een printje allemaal tegelijk worden geregeld. Ik heb nu een printje voor de gehele brug. circa 40 lampjes. :) :) :)

@Peter: Dank je wel voor je reactie: :thumbup: :thumbup: :thumbup: De draadjes zijn zo dun deze zie je haast niet. En aan beide zijde van het spant komt deze oplossing. :) :) :)

Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

Bij deze de laatste stand. :) :) :)

Het 2e spant voor de helft voorzien van de schoren. En alvast iets geschilderd voor de zo meteen moeilijk begaanbare plaatsen. Het 2e spant heeft een kleine aanpassing gehad, wat nu blijkt dat het makkelijker werkt. Al doende leert men.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Zier er weer schitterend uit, je begint al een volleerde bruggenbouwer te worden,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo allemaal,

@Jørg: Bedankt voor je reactie, en ik doe mijn best om er iets moois van te maken.

En nog een update. Alvast de voorbereidingen voor het 2e spant en tevens 3e spant. Alvast de rails voor elkaar gemaakt. Alleen de werkwijze ietsje aangepast. Zelf vind ik het 2e exemplaar ietsje mooier gelukt. Alleen nog iets verweren, waardoor de puks minder zichtbaar worden.
En alvast het 2e frame in elkaar gezet, en meteen de andere ringleiding gemaakt.

En nog een paar foto's van de vorderingen.

Alleen zit ik te denken of ik nog foto's ga plaatsen van het 2e en derde spant ?
Veel vorderingen zijn hetzelfde. :) :) :) Ik hoor het graag wat jullie ervan vinden, mij maakt het niet uit. :) :) :)

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hoi Erwin,


Dat is heel goed gedaan je rails zien er top uit  :thumbup: :thumbup:

Kijk weer uit naar de vorderingen, gaat een prachtige brug worden hoe jij alles aanpakt.  :)



Groeten

Peter
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

@Peter: Bedankt voor je reactie :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Zal proberen om vandaag of morgen weer een update te plaatsen.

We zijn nu bezig met de schema's voor de verlichting uit te zoeken welke lamp wanneer brand. We zijn er nu wel na enig zoekwerk achter waar precies de lampen op de brug zich bevonden. Sommige die op tekening waren geplaatst kon ik nog niet terug vinden op o.a. foto's. Degene die op de middenpijler onderaan zaten waren het moeilijkst. Maar daar zijn we nu uit. Alleen nog weten wanneer welke brand. En sommige kan dan worden samengevoegd met het oplichten bij bepaalde momenten. Zie ook het berichtje van Erik. :) :) :)

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo allemaal,

Wederom weer een stukje verder.
Van de week geprobeerd de hoeklijnen op de zijkant monteren.
Helaas valt nog niet mee, ik had hiervoor verschillende lijmen, maar de een was beter als de ander. Ook was het lastig om deze precies goed te lijmen.
Op de eerste foto's ietsje onduidelijk de hoekprofielen zoals deze in de werkelijkheid er ook op zitten.

Ook bijgevoegd foto van het origineel.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hoi Erwin,


Kan je alles mooi klemmen of is dat niet mogelijk, zo ja dan zal ik aan de schoenmaker een potje secondenlijm (vragen) kopen.
Ik zelf kan er wel kopen aan inkoop prijs, maar ja opsturen kost ook weer geld na 10 sec lijmt het als gek.


Groeten


Peter