Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wederopbouw zwitserse baan: 161129 Nieuw Topic SBB-BLS Dwergseintjes

Gestart door Has-bls zaterdag 30 maart 2013, 21:56:56

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Henk, mooi dat er weer -leuke- privé omstandigheden zijn.
Dat geeft het leven en de hobby weer een positieve boost. :thumbup:
Kijk uit naar je ophanden zijnde update.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
We blijven in afwachting van een, of "de" verrassing!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Goed om weer van je te horen. De carnaval is weer voorbij. Het wordt weer eens tijd voor een bakkie. :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Zo Henk,

Blij dat je weer aan je baan gaat werken, kijk al uit naar de update  :P



Groeten


Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160210 Aankondiging publicatie in LOKI
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160210 Aankondiging publicatie in LOKI
Om een tipje van de sluier op te lichten en reeds vermeld in de topics van de SCHALTPOSTEN:

In het LOKI nummer 2016/2 is een vooraankondiging gedaan van de publicatie van de Schaltposten AUSSERBERG en BLAUSEE-MITHOLZ: Schaltposten der BLS in H0

Op dit moment word door mij de laatste hand gelegd aan de tweede bijdrage. Of dit in één keer komt of in twee publicaties: houdt LOKI in de gaten.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160210 Aankondiging publicatie in LOKI
henk ben benieuwd hoe en wat er gaat komen, en hou het in het oog  ;) met een oog.  :-)



Groeten

Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160210 Aankondiging publicatie in LOKI
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160210 Aankondiging publicatie in LOKI
Hallo allemaal

Op zaterdag 9 april is het de Belgische ontmoetingsdag .  Met deSwiss groep zijn we al aanwezig. 
Om het vereiste aantal te halen moeten er nog wat mensen inschrijven. NU DOEN  :P :P :P :P :P

Via deze link schrijf je je in!

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160210 Aankondiging publicatie in LOKI
Goeie actie!
Nu de heren forum beheerders nog!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Na een lange periode van wikken en wegen, passen en meten, schikken en herschikken, tekenen en overtekenen door Pjedro tot de conclusie gekomen dat voor het lokdepot geen plaats is in het ontwerp / thema "Blausee-Mitholz".

Heel veel maanden werk van een uiteindelijk goed werkende wisselstraat en bovenleiding gepuzzel boven de 'Engelsmannen' is onlangs de knoop doorgehakt om tot de ontmanteling van het volledige lokdepot over te gaan.

Weggegooid werk?? Zeker niet! Ervaringen in met name de aanleg van SOMMERFELDT bovenleiding gaan mij goed van pas komen in de afbouw van Blausee-Mitholz en heb tevens de stap genomen om over te stappen naar het fijnere PROFI-draad. Bovenleiding elementen die van het lokdepot afkomen worden zorgvuldig nagelopen en v.w.b. portalen zoveel mogelijk in tact gelaten. Worden wel opgekuist. Al het spul heeft een bestemming gekregen bij 3 forumleden waarvan 2 in België.

Komende avonden worden de laatste stukken eraf gehaald en zoals het er nu naar uitziet eind van de week een weekje naar Zwitserland de sneeuw opzoeken.

Na terugkeer wordt al het railmateriaal behoedzaam van de modules verwijderd en gekuist. Dat wordt - mits in goede technische staat - op een later moment weer in de baan geplaatst. De platen worden verwijderd, de frames worden aangepast naar hanteerbaardere maten en ingezet. Voorlopig heeft dat nog even werk voordat met de feitelijke baanbouw kan worden begonnen. En dan ligt er ook mijn eigen Schaltposten BM te wachten op afbouw en nog een paar bovenleidingprojectjes .............. 



Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Henk,

spijtig dat je depot weg gaat maar je moet inderdaad keuzes maken en zien dat het geheel coherent blijft.
Ik ga het Depot van Olten SBB Historic in mijn baan integreren zo kan ik historische Loks en recenter materiaal op mijn baan laten rijden.
Zo blijft de mix realistisch en kan bij een "fitnessfahrt" het oude materiaal rijden  :D
Ik zal ook de nodige portalen in zelfbouw moeten maken maar daar krijg ik dan wel hulp voor van de Swissgroep leden.
Hier het origineel van het depot van Olten.

Grts

Johan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Ik kan je zeggen Johan dat dit portaal een makkie wordt (althans voor mij).

SOMMERFELDT is in deze al je vriend namelijk en je weet waar je kunt zijn voor hulp. Peter Spruit en ik hebben al een plannetje waarbij Paul ook kan aanschuiven... Dus dat komt helemaal goed.

Overigens: ook een heel leuk item om deze op 9 april in Gent voor elkaar zien te krijgen!!!!!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Henk
Dat is een hele klus en waarschijnlijk met pijn in het hart.
Succes ermee!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
-Henk:
Dat zal wel een hele klus worden, alles eerst zorgvuldig afbreken om je minitieus opgebouwde werk te kunnen laten verhuizen naar andere forumleden, en dan de weer zorgvuldige opbouw van de nieuwe situatie, we kijken er al naar uit om de opbouw te kunnen volgen, veel plezier met de wederopbouw.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Hallo Henk.
Altijd bijzonder jammer om te moeten lezen dat een zorgvuldig gebouwd modelspoor weer afgebroken wordt! :-(
Maar ja, net als in het "echte" leven worden er nieuwe plannen gemaakt en daar past al het "oude" niet evengoed in.

En, wat je al opmerkte, alle opgedane kennis komt altijd weer van pas.

Veel succes met af- en opbouw en de nieuwe baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Proficiat voor het artikel in Loki.  Smaakt naar meer😜🇨🇭
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Ja Paul
we gaan weer een maand moeten wachten  :(
Heb deze morgen ook mijn exemplaar gekregen en het artikel van vijf blz gelezen top.

proficiat Hen


Grts
Johan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Henk veel succes met het afbreken van het lokdepot, jammer, want hij was erg mooi, maar ja als het niet past hé.

Maar jouw kennende komt er iets moois voor terug, succes.

Je ziet mij zo wel weer op de koffie.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Citaat van: de iris op maandag 29 februari 2016, 18:09:40
............. Je ziet mij zo wel weer op de koffie .........

Gezellig Herman, altijd welkom!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Goed bezig , Henk.
Jammer van de tijd die je er al hebt ingestoken , maar als het gevoel er plots is  van : " het kan beter "  .... gewoon er voor gaan.
Ik heb nog geen moment spijt van de Profi draad van Sommerfeldt , alleen spijtig (persoonlijk) dat de hoogte van rijdraad en hoofddrager wat te klein is , maar dat wist je al van me.

De Loki vandaag binnen gekregen , en heb het eerste gedeelte van jullie al gelezen.
Top.
:cool:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Henk,

Jammer dat je dat alles gaat afbreken, weet hoe het is en voelt als je moet afbreken.

Wel ik ben je hier nog steeds dankbaar, voor de hulp van mijn bovenleiding. krijg hier van de mensen uit de straat de lovende woorden, en ook via forum dat het zo mooi is. als ik je zie op ontmoetingsdag drinken we samen wel iets, mag iets fris zijn of glaasje .... .

Veel succes met je volgende opdrachten en blijf je volgen.  :)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Groeten,


Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160228 Ontmanteling Lokdepot
Citaat van: peterke33 op maandag 29 februari 2016, 19:14:54
............... als ik je zie op ontmoetingsdag drinken we samen wel iets, mag iets fris zijn of glaasje .... .

Daar houd ik je aan Peterke: pintje bier dan he ;-)

Ennuh die bovenleiding graag gedaan hoor.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Stukje bij beetje gaat het voort met ontmanteling van het lokdepot.

De laatste stukjes rails zijn er af gekomen door ze los te weken. En over het algemeen met succes en weinig schade op het geheel (gelukkig). Binnenkort een laatste weekbad om de laatste resten van rails en wissels te krijgen en ze zijn weer volledig inzetbaar.

Wat rest is de ondervloeraandrijvingen nog losschroeven en de platen met railbedding losschroeven van het frame. Dan de frames op hanteerbare maten inkorten voor de nieuwe spoorbaan. Morgen komt Pjedro met definitief ontwerp waarin de reeds op hoge poten staande module van Blausee-Mitholz een prominente plek heeft.

In de baan komen een paar blikvangers: de Schaltposten, BLS-streckenmasten (zelfbouw), Wisselwarmers op een rack, Bietschtalbrücke in de paradestrecke.  Het gaat een rijbaan worden zonder rangeerwerk (of het moet op het stationnetje zelf zijn). 

Al met al wordt het een hele uitdaging op een niet al te handige ruimte maar het moet gaan lukken.

De railmodules zijn gebaseerd op Märklin K-rail en slanke wissels. Voor wie eventueel belangstelling heeft kan een PB sturen. Gratis af te halen. Lengte 2 modules: 3 meter. Breedte ca 65 cm. Er is zeer zeker wat leuks van te maken. Anders gaat het de container in.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Hoi Henk,


Jammer dat je zulk moois moet afbreken, maar daar komt zeker iets voor in de plaats wat nog mooier gaat zijn.




Groeten

Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Henk, ondanks dat het altijd een triest gezicht is als een baan wordt afgebroken lees ik dat je plannen zeker weer wat moois gaan opleveren.
Ik zeg, goed bezig. :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Jammer hoor, waren mooie modules. Maar wel Goed bezig!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Henk kennende wordt het nieuwe spoor een juweel🇨🇭😜
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Laat Henk maar schuiven, komt helemaal goed.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160325 Lokdepot ontmanteld
Hallo mannen,

Een modelbaan is soms net een tuin: flink snoeien om iets moois voor terug te kunnen laten komen. Tekeningen van Peter van Oosterom (Pjedro) zijn in hard=copy ontvangen afgelopen zaterdag waarvoor mijn dank Peter!

Nu weekje Zeeland: zondag weer op eigen honk en dan eens aan de slag met de wisselspoelen demonteren. Dat is minder tijdrovend werk. Hele demontage wil ik wel voor 9 april te hebben afgerond....

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
De modules zijn nu volledig gestript, wisselspoelen en onderbouw gedemonteerd, uitgezocht op functioneren en wat kapot is of zeer slecht werkte de prullenbak in. Ook de bovenleiding is er inmiddels af en aan een paar mensen van de SWISS-groep overgedaan.

Iedereen blij!

Nu uitsorteren, inventariseren wat er nu is aan railmateriaal en even opbergen in de doosjes. Kan ik straks makkelijker in mijn winkeltje grijpen. Sorteren zal ook morgenavond nog doorgaan en dan is ook dat klaar. Dan als laatste de twee modules uit elkaar halen en de platen met de railbedding demonteren. Last but not least: de frames op een handig formaat zagen zodat de bij een eventuele verhuizing makkelijk door het trapgat kunnen.

Het is even doorbijten: maar het gevoel is goed dat ik afscheid heb genomen van het lok-depot.

Voor degene die belangstelling heeft voor de platen met bedding: die kan zich melden. Gratis af te halen! 

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Hard gewerkt🇨🇭🇱🇺🍷
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Yep Paul: tijd voor een biertje!!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Dan doe ik ook mee,

Hard gewerkt Henk.

Groeten Johan.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
aha,

de nieuwe opbouw is in zicht  ;) .

Is altijd plezanter iets te zien ontstaan en nieuwe evoluties te volgen dan een afbraak mee te maken.

Flink gesnoeid en daarna schiet  alles nog uitbundiger dan eerst, ben eens benieuwd, wat de plannen die ik mogen zien heb in 3D en aangekleed gaan geven op je zolder Henk.

Je Bietschtalbrücke zal ongetwijfeld een hoogtepunt worden op je baan :thumbup:

Succes

Grts

Johan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Hi Henk,

Ben heel nieuwsgierig wat het allemaal gaat worden en het was ook leuk om je afgelopen zaterdag, in Gent, gesproken te hebben.

groet
Harald
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Ben ook zeer benieuwd wat Henk allemaal uit zijn vingers gaat toveren,  >:-D >:-D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Dag Henk met die afbraak te volgen, ben ik wel een beetje klaar. Dat is nooit het prettigste werk. :(
Maar ik kijk al vol verw8ing uit naar de wederopbouw :P
sucsez, blijf je volgen :arrow: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
De modules zijn nu compleet afgebroken en de railtracés zijn naar de KLIKO verwezen.

Eindelijk overzichtelijke ruimte om eerst Blausee-Mitholz af te gaan bouwen (technisch). Ontbrekende rails er in leggen, wisselspoelen aansluiten op de wissels en de boog die afdaalt naar 'Kandergrund' in orde maken. Kan nog heel goed zijn dat ook daar de zaag in gaat en dat die boog opnieuw wordt aangelegd.

Verder moet het tussenperronnetje helaas worden gesloopt: bij proefrijden blijkt dat de INDUSI-magneet van de RIVAROSSI Re 4/4 BLS precies daarop blijft steken:  die moet dus iets verder uit de rails komen te liggen en mooie gelegenheid om het perron overnieuw te maken zonder de AUHAGEN perronranden. Die komen er straks mooi schoon uit en ik weet dat ik een mede-forummer in GENT er een plezier mee kan doen (die heeft er inmiddels al een aantal).

Verder is al het materiaal uitgezocht, gesorteerd en opnieuw gecatalogiseerd. Dan weet ik tenminste wat er nog in huis is  >:-D >:-D 
Aankoop van flexrails zal zeker op de lijst staan: daar zal nog een flink tekort op zijn.

Maar stukje voor beetje: werk en privé vragen ook de nodige tijd. Dus van tijd tot tijd komt hier een post.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
We kijken uit naar het eerste resultaat van de nieuwe werken.  Veel succes .👍🏻
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
-Henk,
Er is een prachtige ruimte ontstaan. Alleen merk ik dat jij die afdaling naar "Kandergrund" al niet zo naar jouw zin is, dus dat zal alleen maar erger worden, dus neem dan nu jouw maatregelen maar en pas alles in één keer aan! Is maar een suggestie, hoor! Want als Henk wat in zijn hoofd heeft zitten, dan .... :idea: >:-D
Jouw beslissing zullen we wel horen en heel veel suk6 met jouw voorbereidingen van jouw totaal nieuwe constructie.  :thumbup:
Blijft de naam trouwens ongewijzigd? :help:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Mooi opruiming Henk, nu kun je eindelijk aan het opbouwen gaan, veel succes!!!!

Groet Herman.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Henk,

mooi wit blad om terug te starten, heb je plan al eens gezien ben benieuwd om dat in 3D en in werkelijkheid te zien.
Zal een hele uitdaging worden om te realiseren.
Kijk uit naar de werken en de upates. Kan hier inspiratie op doen voor mijn toekomstig project.
Succes en je ervaring van je vorige project zal je hier zeker van pas komen.

Swiss groeten uit het zuiden

Grts

Johan


Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Henk,

Mooie mijlpaal. Het slopen klaar, het bouwen gaat beginnen.
Ik sluit me aan bij het commentaar van Gerard; als je nu al twijfelt is het beter het gelijk aan te pakken.

Ik kijk uit naar de updates.

Swiss groeten uit het noorden   :D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Leuk mannen die SWISS-groeten uit 'alle windstreken' en dat er trouwe volgers zijn (al is het soms op de achtergrond).

Citaat van: GWS op zondag 24 april 2016, 15:29:50
..........  Want als Henk wat in zijn hoofd heeft zitten, dan .... :idea: >:-D

@ Gerard: ............. dat heeft ie niet in zijn kont  8o (ooit geleerd van mijn oma en toen mocht ik 'kont' wel gebruiken  :D :D )
Of de naam van het topic dezelfde blijft weet ik ook nog niet: misschien laat ik dit topic voor wat ie is als naslagwerk voor een ieder en sluit ik deze zodat ze alleen nog te lezen is.

Ik bezin mij op een nieuw topic en om met Viking zijn woorden te spreken 'een mooi wit blad om terug te starten'. Waarom ook niet??.

Overigens degenen die geen LOKI abonnement hebben: in nummer 2016/5 komt de tweede bijdrage!! Reserveer desnoods een exemplaar en anders even een mailtje naar me en ik ga mijn best doen ( Euro 8,80 / exemplaar).
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Hallo Henk,

Je hebt hard gewerkt man , er is een mooie ruimte ontstaan om verder te bouwen.
Henk niet twijfelen over die boog , gewoon opnieuw.
Ik heb Bruno niet gesproken in Dortmund , en je hebt gelijk het begint ook minder te worden.
De baan die ik er uit vond springen was de baan van Modellbau team Koln  naar voorbeeld van
de Semmringbahn in Oostenrijk..

Groeten Johan en als je nog wensen hebt qua chaletbouw ......
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Hoi Henk,

Mooi opgeruimde ruimte. Een "tabula rasa" zouden de Latinisten onder ons zeggen. Succes met de opbouw!

gr Jos
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Mooie open ruimte Henk !
Mijn vrouw blijft er nog steeds van dromen dat mijn zolder er ooit ook weer zo zal uitzien.  :D
Groetjes
Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
De schone lei!
Succes met wederopbouw.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Ik hoop dat jij meer ruimte hebt dan ik. Veel ruimte hebben is een zegening.

Mooie lege zolder, ja, 'k wou dat de mijne zo leeg kon zijn, nu de baan grotendeels is afgebroken, maar nee.
Overal staat (of ligt) hout en staal, want waar moet ik het anders laten? Mijn kliko is alleen voor huis, tuin en keuken afval.

Mijn vrouw durft de ladder niet op. Een wenteltrap naar de vliering zoals bij de buren, dat lijkt haar wel wat.
Dus die komt er nooit.  >:-D (anders weet ze hoeveel meer ruimte ik in dit huis heb dan zij nu heeft)

En zo blijft het een zootje tot zij de hielen even (een weekje) licht, en ik in de huiskamer aan de baan kan klussen zonder na elke klus te hoeven kuisen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Jan Willem: Ik mag het tot op 60 cm hoogte doen met 430 x 410 cm. Daarboven neemt de nuttige ruimte verder af door het schuine zolderdak.

Ik moet het hier voorlopig mee doen: er zijn onder ons die zelfs van zo'n ruimte nog dromen.

Ik duim voor je dat je even een weekje lekker kunt rommelen ....... niets lekkerder dan de zooi de zooi even te kunnen laten ;-)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 160411 Hoever staat het nu??
Hoi Henk,

Prachtige ruimte heb je daar, ben weer benieuwd wat je gaat bouwen.  :)
En ga je dan ook op de voet volgen deze keer.  :P



Groeten

Peter