Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
 :) Mooie plaatjes allemaal!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En die groene NS diesel is een heel mooi exemplaar. B)

Dirk-Jan
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
Dag Tim.

De beste wensen voor 2016!
Een erg leuk maar vooral ook mooi fotoverslag :thumbup: :thumbup:
Met name de oude dames laten zich gewillig op de
foto zetten, als waren het Pin-up's uit de sixties :wink:

Groeten,

Erik.

Edit: juiste jaartelling toegepast ... :oops:
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
hoi michel,
dank je :thumbup:
zeker
bedankt :thumbup:
zie hier onder

hoi hans,
bedankt :thumbup:

hoi dirk jan,
dank je :thumbup:
groene ns diesel? ik neem aan dat je die blauwe 2400 met dat grijze onderstel bedoelt?

hoi erik,
bedankt  :thumbup: (ook al is 216 al weer even geleden :D :P )
nogmaals bedankt :thumbup:
de stomers? ja dat deden ze zeker :thumbup:

hallo allemaal,
vandaag deel 2, ik ben er zojuist achter gekomen dat nog niet alle foto's online staan dus er komt morgen of later vanavond nog een deel 3.

we beginnen de dag met het museumtreintje van de SSM, trekkracht is de BR 81 van de GSM


van dichterbij


later reed ook de BR 89 van de SSM voor deze trein.


daarna maar eens de eerste 2016 post gaan volgen.


door het station...


...over het viaduct...


...zo die zien we pas in getswoud weer.


de motorpost van maarsburg ging terug naar het post perron


en op zijn plaats.
hierna heb ik de intercity naar getwoud genomen zodat ik optijd terug was om de thuiskomst van al het materieel te fotograferen. helaas staan die foto's nog niet online dus er komt een deel 3
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
Citaat van: marklintim op zondag 03 januari 2016, 12:40:20
groene ns diesel? ik neem aan dat je die blauwe 2400 met dat grijze onderstel bedoelt?
:? oeps, ja, ik bedoel die, dat is een hele mooie. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
Dag Tim.

Gelijk het jaartal maar even aangepast! :oops:
Nog zo'n serie met mooie foto's :thumbup: :thumbup:
De bruine Motorpost heeft toch mijn voorkeur, 't zal mijn
leeftijd zijn dat ik niet zo van dat schreeuwerig geel hou ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
Leuke reportage :thumbup: Bedankt voor het maken en plaatsen.
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
Mooie foto's weer. :thumbup: :thumbup:
Gelukkig nog een toetje met deel 3. :) :)
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
dirk-jan,
haha, oke. ik vind het ook een hele mooie en ben er ook erg blij mee.
erik,
haha :thumbup: (goh wat was ik scherp op dat moment :P )
bedankt.
die is zeker ook heel erg mooi. maar ik vond de mp3020 ook mooi en de bruine te duur.
ik vind heel veel wel mooi hoor, blauwe 1200, groene plan V, groene hondekop etc. ligt er een beetje aan, een hondekop in het geel vind ik ook niet echt mooi.
gerard,
bedankt, en nogmaals bedankt :thumbup: :thumbup: :thumbup:
michel,
dank je :thumbup:
voor het maarsburg verslag is dit het toetje, maar zie het hele maarsburg verslag maar als het hoofdgerecht, want er komt nog een bouw update van de kerstvakantie als toetje ;) :D .

hallo allemaal,
hier het toetje van de maarsburg oliebollen expres.
nadat alles weer richting huis (lees: getswoud) was gegaan, ben ik er snel achteraan gegaan om voor jullie de foto's te kunnen schieten van de aankomst van de treinen op 1 januari 2016.

ja, daar is de 01 + 81 + TEE rijtuigen weer, als eerste terug in 2016.


deze foto is genomen door een inwoner van Getswoud die op de dijk stond te wachten, of hij moet nog even oefenen of een statief kopen :P . maar hier is het moment dat de 01 van de trein is gehaald en de BR 81 de rijtuigen gaat weg rangeren.
helemaal rechts is te zien dat de motorpost inmiddels ook weer terug is.


01 aan de zijkant, lok is afgebouwd, vuur gedooft, lok gaat waarschijnlijk niet meer rijden in getswoud. de lok staat in de verkoop omdat ik hem niet meer mooi vind en omdat ik intresse heb in de BR 012 (3310/3610 van marklin).


de BR 81 haald nog even het zwitserse rijtuig (gsm kerstrijtuig) uit deze trein en gaat daarna ook aan de kant.


en de 1600 is ook alweer gerangeerd voor zijn oude vertrouwde rijtuigen.

dit was het. er komt dus nog een bouwverslag. ik wilde ook nog een foto gaan maken van de terugkomst van de 2400, helaas kwam die niet. dus ik ging naar huis en toen ik een dag later ging kijken bleek die alweer in de werkplaats te staan. :?
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
Mooi verslag Tim!  :thumbup:
En die inwoner moet je eens op een fotocursus sturen! Net als ik, ik moet de camera leren recht houden :D
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
Mooi verslag Tim, ik zelf moet ook eens dringend mijn camera leren gebruiken.  :P :thumbup:



Groeten

Peter
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer

Laatste foto is er weer een om in te lijsten, Tim  :thumbup:

Ben benieuwd wat je geknutst hebt  :P

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud GSM oliebollen express, maarsburg en meer
hoi frank,
bedankt :thumbup:
ik zal hem het boek: spoedcurcus, hoe maak ik mooie en scherpe foto's. sturen :D
hoi peter,
bedankt :thumbup: , zal ik maar snel gaan doen dan :P
hoi tony,
dank je :thumbup: ik zal eens gaan uitzoeken wat ik allemaal al moest inlijsten :D O:-D
ik heb van het knutselen nog geen foto's, als ik van het weekend tijd heb zal ik ze maken en plaatsen.
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos
hallo allemaal,
ik kwam er gisteren achter dat ik nog een bouw update van de kerstvakantie had belooft :oops: :oops: :oops:
helaas heb ik daar nog geen foto's van. ik zal van het weekend eens foto's nemen en plaatsen.
maar gisteren kwam ik wel nog een aantal foto's tegen die ik nooit heb geplaatst hier. (foto's van 2013/14 denk ik) een aantal waren bewogen, een aantal bewerkt. dus ik heb wat mooie plaatjes uitgezocht om te plaatsen, er komt spoedig dus ook nog een bouwverslag, en er komt weer een vakantie aan, dus nog meer bouwen. de laatste 3 foto's zijn een voorzetje voor komende vakantie. en van mij mogen jullie raden wat jullie denken waarvoor het is en wat het gaat worden.

allereerst een foto van mijn verjaardag van 2014. ik had toen net mijn motorpost binnen en remco kwam ook langs met zijn motorpost.


deze foto komt ook uit 2014, toen was de baan nog volledig analoog en had ik nooit het idee om digitaal bezig te gaan.


deze foto komt uit 2013, dit waren de betere tijden van de gsm 01 097. nu staat ze te wachten op wat komen gaat.


zelfde foto, maar dan bewerkt


ook werd er begonnen met het aanleggen van elektriciteit, inwoners konden lampen kopen zodat het 's avonds niet al te donker was.


het gewone trein vervoer, een goederentrein op de achtergrond (waarschijnlijk getrokken door een V200) en op de voorgrond de 1600, toen nog met plan E's (rechts zie je de kolenbunker)


getswoud wilde ook dat mensen per auto naar maarsburg konden gaan, hier het begin van de aanleg van de tunnnel (ook hier is de kolenbunker weer te zien)


een bewerkte foto van het industrie terrein.

nog wat sierfoto's:

2404 (analoog zonder digirails print)


in het zwart wit


2404 en 1631


eveneens in het zwart wit


machinist haalt even een bakkie in het oude seinhuis

raadplaatjes:

raadplaat 1


raadplaat 2


raadplaat 3
mocht je willen raden reageer dan even met: raadplaat (nummer) en zeg dan wat u denkt dat het is, dan is het voor mij ook duidelijk over welke plaat het gaat ;)
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos

Die bewerkte foto van het industrieterrein is een poepie, Tim  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Kan zó in een oud treinenboekje  :P

Denk dat raadplaat 1 een locomotief wordt  :D

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos
Dag Tim.

Fijne foto's hoor! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik denk dat je met wat op de eerste twee foto's heb staan
een aantal platte wagons van lading gaat voorzien :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
hoi jorg,
bedankt voor je duimpjes.
hoi tony,
dank je :thumbup:
dat zou kunnen maar als jij onder oud verstaat een foto van voor 2000 dan kan het dat niet zijn :P
dat kan tony, maar het kan ook zijn wat erik dacht.
hoi erik,
bedankt.
dat zou ook nog kunnen.

ik hou het nog wel een beetje geheimzinnig, ik ga pas antwoorden als de onderstaande deelnemer heeft meegedaan, had hem toen belooft dat als ik nog eens iets bedenk dat ik pas zou antwoorden als hij had gereageert :D :D
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 05 april 2015, 08:49:47
:-( Ben ik me daar net effe te laat om mee te doen met raden.
Dirk-Jan, ik ben benieuwd wat jij denkt dat het is ;)
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos
Mooie foto's Tim. :thumbup: :thumbup:
En Dirk-Jan geef een antwoord dan hoeven wij niet meer zo lang in spanning te wachten. ;) :D ;) :D
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos
Citaat van: marklintim op vrijdag 19 februari 2016, 23:58:00
Dirk-Jan, ik ben benieuwd wat jij denkt dat het is ;)
:) Ja, ja, ik ben der :D
Ik sluit me aan bij Erik, raadplaat 1 en 2 worden ladingen voor platte goederenwagons en raadplaat 3 een beugel om de lading vast te zetten.
Maar ja, het is wel lastig, ik ben ook niet alwetend. O:-D
Ik weet héééél veel, maar nog veel meer niet  :-)

Dirk-Jan
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud foto's uit de oude doos
hallo allemaal,
hierbij nog wat hints. en antwoorden, want er zijn er al 2 goed geraden (waren ook niet zo heel moeilijk)
raadplaat 1: wordt geen lading van een wagon, het wordt wat tony had gezecht. ik heb al heel lang een bouwdoos van een 01 en 02 staan (die lang geleden in elkaar geknutseld zijn), helaas zijn ze weleens gevallen waardoor onderdelen los lieten. ook was ik niet te vreden met het schilderwerk. overal zaten kloders verf. dus heb ik besloten om beide loks te restaureren, eerst de 01. als die af is zal ik de 01 en 02 naast elkaar zetten om jullie het verschil te laten zien.
raadplaat 2: wordt inderdaad een lading voor een wagon. 1 stuk K-rails was voor deze lading donor.
raadplaat 3: helaas, wordt geen beugel. ik denk dat deze wel erg moeilijk is dus ik zal jullie een klein beetje opweg helpen. kijk eens goed naar de vorm, en ga eens opzoek naar dit stukje ongeveer op de baan. en kijk eens wat er op staat, wat zou dat moeten gaan worden?

succes
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie bouw update en een paar sierfoto's
hallo allemaal,
zoals belooft is hier dan de bouwupdate van de kerstvakantie.

allereerst is er nog geballast en begrast tussen de twee binnenste sporen, het museumlijntje en het industrie spoor. bij de poot van het grote seinhuis was het het lastigst ballasten en begrassen maar het is gelukt en ik ben blij dat dat erop zit.


aan de andere kant ging dat wel makkelijker (het gras gaat komende vakantie bijgewerkt worden ;) )


nog een keer dat stukje vanaf een ander punt, ja het gras moet nog bijgewerkt worden, en het ballast ook een beetje.


zo he, dat groeit snel aan, de vorige keer was net het ballast patroon herstelt en nu is het al een oerwoud van gras.


stukje wildgras.


ook zijn ze bezig geweest met het leggen van elektriciteit, het vakantie park is nu ook verlicht, nog 5 huisjes en dan hebben alle huisjes verlichting, dan ga ik nog eens kijken naar lantaarnpalen etc.


vanuit een ander punt


post uit amsteldam


ook hier brand er verlichting, waarom die politie auto daar zo raar staat ga ik nog vertellen, heeft met dat huis linksvoor te maken.

en toen dacht ik, ik ben er net achtergekomen dat ik ook trucjes kan uithalen met de camera op mn telefoon om ook in het donker redelijke foto's te maken, dus even wat instellen, lampen uit, en nacht foto's maken.
zie hieronder het resultaat:

getswoud in de nacht 1 (rechtsachter is het nog een beetje donker, daar moet nog elektriciteit aangelegd gaan worden, gaat komende vakantie gebeuren)


getswoud in de nacht 2


vakantiepark in de nacht 1


vakantiepark in de nacht 2


post voorbij het vakantiepark in de nacht 3


als laatste deze een beetje geheimzinige foto, wat doet die 2400 daar zo midden in de nacht met zn rangeerlicht aan?
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie bouw update en een paar sierfoto's
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie bouw update en een paar sierfoto's
Dag Tim.

Prachtige (verlate) update! :thumbup: Hele fijne foto's :thumbup:
Je hebt de M-rails mooi geballast en het gras erover staat prima, dat inspireert mij :wink:
Zou de derde foto een laad- en losplaats kunnen worden voor de bielsen en rails :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie bouw update en een paar sierfoto's
hoi erik,
dank je :thumbup: :thumbup:
fijn dat het je inspireert.
zou kunnen maar ik heb al goederenperons dus waar moet dat dan komen?
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie bouw update en een paar sierfoto's
ik zie dat niemand meer een gokje durft te wagen, hierbij dan ook maar het antwoord van raadplaat 3.
zoals jullie misschien wel weten heeft getswoud ook een stoomtrein maatschappij (gsm). deze hebben een eigen spoortje waar het goederentreintje staat en de loks. ik wilde hier nog wat mee doen. dus ben ik eens gaan zoeken op het internet en eens gaan kijken naar mn eigen gemaakte foto's bij de vsm. hierbij zag ik dat een deel van dit terrein een verharde grond heeft, van beton of stelconplaten.
ik heb bedacht dat ik zoiets ga maken, een klein stukje tussen het museumlijntje en het opstelspoor wordt verhard. ooit zal er ook nog een askuil komen.
het stukje papier wat je ziet is een mal voor het stuk wat verhard moet worden. van plastic zullen er stelconplaten gemaakt worden, die zullen op het papier geljimd worden en sommige zullen nog afgevijlt moeten worden zodat er een boog in komt. dat is het plan.
het hokje wat je erop ziet staan moet een houthok worden, voor houtjes droog te houden waarmee een stoomlok word aangezet. houtjes ga ik maken van lucifers. maar over het opslag hok ben ik nog niet helemaal tevreden. komt nog wel een dak op maar ik vind hem te hoog (is hoger dan een rechtopstaande preiser)

ik heb er (nog) geen voorbeeld van kunnen vinden dus mocht iemand afmetingen of een voorbeeld hebben, graag even laten weten.

dat gaat met een beetje geluk in de vakantie gebeuren
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie bouw update en een paar sierfoto's
Dag Tim,

Op KLIK: nproject.org staat een methode om stelconplaten te maken.
Wellicht heb je er iets aan.

Op deze site gaat men uit van schaal N maar dit is makkelijk om te rekenen naar H0.

Henk
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie bouw update en een paar sierfoto's
hoi henk,
beankt voor het linkje. maar er was al iemand anders die mij heel goed heeft kunnen vertellen hoe stelcon platen te maken.
namelijk: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=2174.msg231855#msg231855
deze methode ga ik ook gebruiken (altijd fijn dat er iemand is die heel precies verteld hoe iets te maken ;) ).
maar het ging mij om dat hout hok. daar heb ik nog niet echt een voorbeeld van (gevonden).
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie bouw update en een paar sierfoto's
Ik dacht dat ik die ooit in het draadje van Tony was tegengekomen, of vergis ik me nu heel erg en was t in een ander draadje :?
Er is iig ergens op dit forum iets over terug te vinden, lekker cryptisch he, en succes met zoeken >:-D
Kom op, wie helpt Tim? :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie bouw update en een paar sierfoto's
Al zoekende kwam ik op de naam takkenbossenloods voor je houthok. Onder die benaming is er wel wat te vinden op internet.
Een voorbeeld vind je hier:
http://www.nproject.org/nl/diversen/het-stoomdepot.html
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie
hans, bedankt. al heb ik heel veel gehad aan het voorbeeld van auhagen. kijk maar eens naar de onderstaande update.


hallo allemaal,
er is nog niet bizar veel gedaan maar er zijn wel vorderingen.

eerste opzet voor het gsm terrein. (en nee zeg nou niet dat ik de bruine randen en hijsogen ben vergeten bij de stelconplaten wat dit was even om te kijken hoe het er ongeveer uit zal gaan zien.)


dit is het houthok, moet hier nog geschilderd worden.


en de houtjes natuurlijk.


totaal plaatje


en ik heb vandaag nog wat boodschappen gedaan. ook een potje bruine verf gehaald voor de randen van de stelconplaten.

dit was hem voor nu, ik heb nu weer materiaal op voorraad dus de volgende update zal wel wat groter zijn.
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie
-Tim:
Mooi houtschuurtje,  :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie
dankje jorg
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie
even een klein filmpje gemaakt,

nu de vam trein compleet is moest al het vuil uit getswoud weggewerkt worden, nu gaat de vam trein verder richting maarsburg en zal morgen eens richting amsteldam rijden om daar het vuilnis op te halen, wordt de boel weer een beetje schoon
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie

Hoi Tim,

Das een mooi treintje geworden  :thumbup:
Wel veel afval daar, in Getswoud  8o
Denk dat je meer belasting moet gaan heffen !

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie
Vuil ophalen is zeker belangrijk werk Tim, mooi dat nederlandse materiaal op jou rails!
Die groene wagons vind ik prachtig, ik heb ze hier jaren lang voorbij zien komen :thumbup:
(Die trein zat dan wel een luchtje aan  : Eerst een diesel lucht van de loc(s) en daarna het huisvuil)
Het takkenbos schuurtje is goed gevuld :thumbup: leuke aanvulling op het locdepot
Groet Arend
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud 1e update voorjaarsvakantie
hoi tony,
dankje, vind ik ook. :thumbup:
nee hoor. het afval is ook van maarsburg en amsteldam, die drie plaatsen helpen elkaar als het gaat om het vervoer per spoor ;)
belasting gaan heffen is dus ook niet nodig.

hoi arend,
zeker, anders gaat het zo stinken. dankje :thumbup:
ik ook, anders had ik ze niet gekocht :P . toch jammer dat die tijd voorbij is :(
en dat was zeker ook met 2200/2400'en? hebben trouwens ook eloks voor gereden, wist je dat?
moet ook wel want het stoomseizoen is begonnen, elke week een andere lok want stomertjes moeten wel in top conditie blijven. en een leuke aanvulling is het zeker. al is het locdepot hier niet zo heel groot :-( (zie het liefst hier ook zo'n mooi groot en gevuld depot als bij jouw ;) )
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud filmpje
hallo allemaal,
nadat ik deze week de VAM wagons had gekocht kreeg ik eigenlijk weer eens zin om een filmpje te maken met als tema goedertreinen en rangeerbewegingen in getswoud. helaas zat het niet helemaal mee, er zaten een paar dode puntjes in het spoor waardoor de trein opeens stilstaat terwijl die door moest rijden en de 3029 moest de vam wagons rangeren, maar de 3029 heeft een haak koppeling en de VAM marklin kort koppelingen, die werken niet echt goed samen. :-( de haak koppeling bleef haken waardoor het lokje steeds naast de rails werd gezet. helaas lukt het mij nog niet echt om met een edit programma te werken, en dan moet ik eerst ook nog het filmpje van mn mobiel naar mn pc sturen. ik moet er allemaal nog eens naar kijken maar het is uiteindelijk toch gelukt en hier is het filmpje:
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud filmpje

Blijft fascinerend, die filmpjes van jou, Tim  :thumbup:

Die V200 maakt een ongezond geluid  :( ( Beetje olie? ) en het lijkt me verstandig om alle wielen ( ook de wagons), de slepers, de rails en ook de puko's eens goed te poetsen. Wasbenzine en railgum zijn af en toe toch nodig hoor.

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Hoi Tim, het is toch een heel leuk filmpje geworden :thumbup: Toen ik zo oud was als jij nu bent had ik ongeveer net zoveel materiaal als jij nu hebt :) Zeer herkenbaar dus, alleen had ik toen geen film of foto camera. Groet Arend
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud filmpje
hoi tony,
dank je :thumbup:
die V200('en, zijn er 2) maken altijd een bromment geluid. dat is de dieselmotor :P . maar ik zal er eens naar kijken.
dat schoonmaken gebeurt regelmatig (is in de kerstvakantie nog gedaan, ook wielen van wagons e.d.).
hoi arend,
dank je :thumbup:
oke, leuk. ik zou het mij alleen niet kunnen voorstellen, nu staat er bij jouw elke 20 cm wel wat op de rails.  O:-D
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Hoi Tim,


Mooi filmpje van je baan, en leuke treinverloop heb je daar.  :)  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Wauw mooie baan hoor. Heb hem nu pas gevonden.  Leuk dat jij ook met M rails rijdt. Ik blijf je volgen  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud filmpje
hoi peter(ke33),
dank je (2x) :thumbup: :thumbup:
hoi peter(p),
dank je. ja mooi he dat m-rails, heb je ook geen extra geluidsfuncties van rails nodig, daar zorgt m-rails zelf voor :D .
dat is leuk om te horen dat je mij blijft volgen :thumbup: :thumbup:


de volgende update laat nog wel even op zich wachten omdat ik heel simpel nog geen foto's heb en die zullen ook nog niet gemaakt gaan worden omdat ik het druk heb met school. maar om het een klein beetje spannend te houden. in de volgende update ga ik (we) nog iets doen met het huisje links op de onderstaande foto.

en je mag van mij zelf bedenken wat er nog mee moet gaan gebeuren. het leukste dingetje zal ik er nog op uitvoeren. (dus eigenlijk een soort prijsvraag en degene die met het leukste/orgineelste idee komt, daarvan gaat het werk uitgevoerd worden op het huisje ;) )
Re: Modelbaan getswoud filmpje
er is een boom opgevallen. Denk dat de hulpdiensten ter plaatse moeten komen  :warning:
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Het dak heeft groenhormonen gekregen,  >:-D >:-D >:-D
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Hey Tim,
Ziet er goed uit.
Word steeds mooier en mooier. :D

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud filmpje

Hoi Tim,

Ik denk dat je de stroomkabel in gaat graven, die kier onder de grondplaat gaat opvullen en het groen gaat snoeien  :P
Maar het zal wel weer wat verrassenders worden  :D

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud filmpje
hoi peter,
dat is nog niet zo'n gek idee. maar ik ben toch wel benieuwd of er nog meer mensen zijn met een idee :D dus ik wacht het nog even af.
hoi jorg,
ja >:-D >:-D , daar wordt nog over nagedacht.
hoi remco,
dank je wel (2x) :thumbup: :thumbup:
hoi tony,
dat gaat (bijna) allemaal nog gebeuren. maar dat groen op het huisje.... ik zal eens wat onderzoek doen naar dit soort huizen (om het toch maar een beetje geheimzinnig te houden, want alleen ik weet wat voor huis het moet worden >:-D >:-D O:-D )
Re: Modelbaan getswoud voorjaarsvakantie update 2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud voorjaarsvakantie update 2
hallo allemaal,
hier is ie dan. update 2 van de vakantie.
maar om te beginnen iets wat dit weekend nog is gedaan. ik had namelijk het marklin logo gekregen en die moest natuurlijk een mooi plekje krijgen. het is een mooi logo geworden en voor zoveer ik weet zijn er maar 2 van op de hele aarde O:-D O:-D en zelfs in die 2 zitten nog verschillen :P

daar staat die dan, ik vind hem toch leuk geworden.


natuurlijk hangt die wel boven de treinbaan want tja, waar moet die anders hangen he, tsss. :P


en met het bruine potje verf heb ik nog een oud schuurtje vies gemaakt.


vanaf de andere kant.


in de vakantie ben ik ook nog bezig geweest met ballast.


dat witte strookje tussen dat spoor met die containerwagons en het gsm museumlijntje moet nog worden ballast dan is dat helemaal klaar.


ook zijn de eerste plaatjes opgelijmd. ja jullie zien het goed, geen bruine rand en geen hijsogen. ik heb het een paar keer geprobeert maar ik vind ze in het helemaal grijs mooier dan met zo'n bruine rand en 2 zwarte punten.


van iets dichter bij, er gaat nog wel overheen geschildert worden met een iets ander kleur grijs. je ziet het op de foto niet zo goed maar ik vind het te metaal achtig.


dit is de wagon die wat spullen aan komt leveren, zoals de houtjes en het houthok.


ook zijn de laatste paar lampjes gemonteerd onder de huisjes, die gaan in de volgende vakantie aangesloten worden.


ik ben ook nog bezig geweest met wildgras, ik vind het er al een stuk mooier uitzien.


en als laatste toch nog eens een foto van dit project. het oude plan was toch niet helemaal naar mijn zin, nu liggen er 2 wissels in en is er een opstelspoor. links onder is het spoor vanuit getswoud, rechtsboven vanuit maarsburg en linksboven vanuit amsteldam. dit is het grensstation gemaam en daar gaat in de mei vakantie ook aan gewerkt worden.
Re: Modelbaan getswoud voorjaarsvakantie update 2
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan getswoud voorjaarsvakantie update 2
Leuke foto's weer Tim :thumbup:. Het is overigens wel de eerste keer dat ik zie dat de elektra in een nieuwbouwhuis al is aangesloten nog voordat er pannenbier gedronken is ;)
Re: Modelbaan getswoud voorjaarsvakantie update 2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud voorjaarsvakantie update 2
hoi hans,
het is ook nog niet aangesloten >:-D >:-D
oke, ik begrijp wel wat je bedoelt maar het moet meer iets van een bouwlamp voor stellen, want het is anders een beetje donker voor de bouwvakkers in het huis, ze moeten natuurlijk wel kunnen zien wat ze maken e.d. buiten wil ik ook nog bouw lampen hebben alleen heb ik nog niet gekeken of die eventueel bestaan, ik denk dat die dan van viesmann oid moeten zijn.