Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari

Gestart door Imtar zaterdag 29 augustus 2015, 22:50:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Vandaag ontving ik de volgende mail, die toen ik later in de winkel zelf was werd bevestigd:

Aan alle modelbouwers, treinliefhebbers, miniaturisten, enzovoort
Geachte klanten, dames, heren en kinderen

Eindhoven, 1 september 2015
De winkel in de Kruisstraat van WillieS Modelbouw Centrum gaat sluiten.
Zaterdag 9 januari 2016 tot 17.00 uur is de laatste dag dat de winkel nog open is voor u als klant. De webshop van WillieS (www.willies.nl) blijft nog wel doorgaan met de activiteiten!
De belangrijkste reden waarom we met de winkel stoppen is dat onze huurovereenkomst afloopt welke we niet nog eens met 5 jaar willen verlengen. Annemiek en ik zijn de 70 levensjaren gepasseerd, hebben allebei 55 jaar gewerkt en toe aan een andere invulling van de rest van ons leven. We hebben gezocht naar een geschikte opvolger, tot op heden echter zonder succes. Er zijn nog besprekingen gaande.
We hebben in de laatste 20 jaar met hart en ziel, met veel plezier en geestdrift gewerkt en een mooi bedrijf opgebouwd. Door uw steun en vertrouwen hebben we dit voor elkaar gekregen en zijn u daarvoor dankbaar.
Zoals reeds vermeld: de webshop gaat nog wel verder. Om toch niet alles te moeten verhuizen geven we u de kans om vanaf 27 december 2015 tot en met 9 januari 2016 artikelen die in voorraad zijn tegen gereduceerde prijzen te kopen. Ook de complete inventaris is te koop, van vitrine tot glasplaat, van computer tot potlood. Inventaris die u koopt is na 17 januari af te halen.

Even extra attentie:
Hebt u nog spaarkaarten, kado- of tegoedbonnen? We verreken die met aankopen gedurende bovengenoemde data, ook als ze niet vol zijn! Misschien hebt u kadobonnen geschonken aan derden, informeer even of men die al verzilverd heeft.
Voor reparaties en ombouw verwijs ik u door naar de websites van de diverse dealers, waar u voor alle garantiegevallen terecht kunt. Wat andere reparaties en ombouw betreft: we laten u op tijd weten hoe u daarmee om kunt gaan.
Als u nog artikelen in bestelling hebt die we voor 31 december a.s. niet meer kunnen leveren (b.v. omdat de fabrikant die nog niet uitgeleverd heeft), leveren we die alsnog via onze webshop. We benaderen u hier nog over om uw wensen te horen.
De door u bestelde artikelen die tot 31 december door de fabrikanten geleverd worden, leveren we op de normale manier zoals u gewend bent. U krijgt daarvan dus een mailtje of telefoontje. Natuurlijk wel ophalen voor 10 januari!
Tevens willen we u de extra openingestijden en sluitingstijden bekend maken om te voorkomen dat u aan de gesloten deur komt.
Dus, buiten onze normale openingstijden (zie onder aan deze brief), zijn die als volgt:

Op vrijdag 25 september vanaf 14.00 uur gesloten.
Op zaterdag 26 september gesloten.
Van vrijdag 6 tot en met dinsdag 10 november gesloten.
Op zondag 20 en maandag 21 december open van 12.00 tot 17.00 uur.
25 en 26 december (1e en 2e kerstdag) gesloten.
Op zondag 27 en maandag 28 december open van 12.00 tot 17.00 uur.
Op donderdag 31 december vanaf 16.00 uur gesloten.
Op vrijdag 1 januari 2016 gesloten.
Op zondag 3 en maandag 4 januari 2016 open van 12.00 tot 17.00 uur.
Vanaf zondag 10 januari 2016 voorgoed gesloten.

Verzilver uw spaarkaarten, tegoedbonnen en kadobonnen in de peridode van 27 december tot en met 9 januari! Er staat nog heel veel moois?..
Als we toch nog met overname kandidaten tot overeenstemming komen, kan het zijn dat er nog wijzigingen komen in bovenstaande planning. Uw begrip hiervoor.

Nogmaals heel hartelijk dank in het in ons gestelde vertrouwen!

Annemiek en Willem Arts

WillieS Modelbouw Centrum
Kruisstraat 55A
5612 CD Eindhoven
tel. +31 40 2465555 (tot 16 januari 2016)
email: wmceindhoven@planet.nl (we blijven op dit adres bereikbaar)
webshop: www.willies.nl

Standaard openingstijden WillieS Modelbouw:

zondag en maandag gesloten
dinsdag 09:30 ? 18.00
woensdag 09:30 ? 17.30
donderdag 09:30 ? 18.00
vrijdag 09:30 ? 18.00
zaterdag 09.30 ? 17.00
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
En weer een winkel in Brabant die weg gaat. Zo jammer.
Volgens mij hebben we dan alleen nog ModeltreinCenter in Den Bosch die in de buurt zit.

Gr.  Charlie
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Zeker jammer! Maar in geval van Willem en Annemieke snap ik het helemaal. Ik ben verbaasd om te lezen dat ze beiden al boven de 70 zijn en heb dan ook respect voor het feit dat ze het zo lang volgehouden hebben. En niet te vergeten, met zoveel kennis en passie! Dat laatste is zeker iets wat ik bij andere winkels vaak mis. Dat was zeker het geval bij de winkel in Borkel en Schaft, maar eveneens aanwezig hier bij Willies.

Ik heb wel eens een gesprek gehad om de winkel over te nemen. Volgens Willem is het nog steeds een prima business en voorzag hij nog voldoende mogelijkheden om uit te breiden. Ik geloof het meteen, want als je ziet hoeveel volk er over de vloer komt! Het is toen niet doorgegaan aangezien mevrouw Länderbahn het niet zo zag zitten haar carrière als bedrijfsjuriste hiervoor op te geven. Kan ik haar niet kwalijk nemen!

Ook al woon ik niet meer in Eindhoven, ik ga ze toch missen. Het was altijd leuk om er even binnen te hoppen en te sparren met Willem over vanalles en nog wat. Maar, ze hebben het verdiend om nu te gaan genieten van andere dingen in het leven, zoals de kinderen en kleinkinderen  :thumbup:

Met vriendelijke groet,
William



Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Jammer dat er weer 1 zijn deuren gaat sluiten. :(
Helaas is de afstand Almere Eindhoven net iets teveel om iedere dag heen en weer te rijden want het lijkt mij wel wat werken in een modelspoorwinkel. :thumbup:
En helaas beschik ik niet over de juiste papieren om een winkel te beginnen. :(
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Och, als scheikundig technoloog ik ook niet, maar dat heb ik nooit als een niet te nemen horde gezien ;-).
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Citaat van: h0_miessie op maandag 31 augustus 2015, 09:27:52
En helaas beschik ik niet over de juiste papieren om een winkel te beginnen. :(

Welke papieren denk je dan nodig te hebben Michel ?

Volgens mij kan je zo beginnen in deze branche. 't Is geen beroep waar je specifieke diploma's voor moet hebben.
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
 Volgens mij hebben we dan alleen nog ModeltreinCenter in Den Bosch die in de buurt zit.

WSUM in Waalwijk bestaat nog wel en is ook aardig in de buurt
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Persoonlijk vind ik Den Bosch niet in de schaduw kunnen staan van Willies, al weet ik niet hoe gemakkelijk je daar aan onderdelen kunt komen. WSUM is top op het gebied van scenery, maar voor de rest...? Misschien hebben jullie andere ervaringen?
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Citaat van: Charlie op zondag 30 augustus 2015, 14:55:45
En weer een winkel in Brabant die weg gaat. Zo jammer.
Volgens mij hebben we dan alleen nog ModeltreinCenter in Den Bosch die in de buurt zit.

Gr.  Charlie

WSUM in Waalwijk😄

Gr, Ad
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Citaat van: Laenderbahn027 op maandag 31 augustus 2015, 11:28:02
Persoonlijk vind ik Den Bosch niet in de schaduw kunnen staan van Willies, al weet ik niet hoe gemakkelijk je daar aan onderdelen kunt komen. WSUM is top op het gebied van scenery, maar voor de rest...? Misschien hebben jullie andere ervaringen?

Waarin kan Den Bosch niet tippen aan Willies? Ik kom bij beide winkels, maar vind het aanbod en vakkennis in DB niet onder doen voor Willies. Over WSum kan ik niets zinnigs zeggen, daar ben ik nog nooit geweest.

Gr.  Charlie
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
WSUM is de enige nog in Brabant volgens mij en hij levert goede service en kan zeer veel bestellen en heeft veel in de winkel. Ik kom er al jaren als zeer tevreden klant.
Voor mij een  :thumbup: zaak
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Sommige mensen komen niet alleen voor acties, maar ook voor de kennis of een gezellig praatje. Jammer dat er weer een winkel dicht gaat, voor mij is het nogal uit de buurt (Haarlem).

Mvg,

Mathijs
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
In Waalwijk kan je zaterdags ook vaak terecht met problemen en zijn altijd wel mensen die je kunnen helpen.
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Citaat van: cardonel op zaterdag 10 oktober 2015, 18:35:56
Alleen al de website in Den Bosch is actiever en veel uitgebreider dan Willies.
Tenminste een winkel met ballen.
Willies is een ingeslapen winkel met weinig acties,het verwonderd me dat deze nog tot januari open is gebleven.


Aan het sluiten is niets verloren.

Wel mee eens ja, alleen wat bedoel je met "een winkel met ballen" ?

Gr.  Charlie
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Waarschijnlijk een feestwinkel of een sportwinkel.
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Citaat van: Charlie op dinsdag 01 september 2015, 19:46:41
Waarin kan Den Bosch niet tippen aan Willies? Ik kom bij beide winkels, maar vind het aanbod en vakkennis in DB niet onder doen voor Willies.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik er al jaren niet meer geweest ben, maar destijds vond ik het maar een kleine winkel met een zeer beperkt aanbod. Ook kon men mij destijds niet helpen met was basisvragen (die ik gelukkig beantwoord heb zien worden op dit forum). Bij Willies ben ik daar nog nooit tegenaan gelopen.
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Ik kwam er dus van de week pas achter dat hij dicht gaat. Vanuit Weert was het eigenlijk mijn vaste adres geworden als ik eens wat nodig had. Ik heb het niet zo op bestellen via internet, vandaar. Dichtstbijzijnde met breed assortiment is volgens mij Aken (D).
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Ik bestel wel gewoon van alles via Ebay; ik ben één keer in die winkel geweest en betaalde toen 42 Euro voor een Lokpilot.
Nou, dan weet ik genoeg; ik koop die dingen gewoon in voor minder dan 25 Euro......
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Citaat van: LibertyCity op dinsdag 22 december 2015, 17:11:03
Ik kwam er dus van de week pas achter dat hij dicht gaat. Vanuit Weert was het eigenlijk mijn vaste adres geworden als ik eens wat nodig had. Ik heb het niet zo op bestellen via internet, vandaar. Dichtstbijzijnde met breed assortiment is volgens mij Aken (D).

Denk, dat je sneller in Den Bosch bent als in Aken.

Gr.  Charlie
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Ik zou even doorrijden naar WSUM Waalwijk.
Iedere dag ( ja je leest het goed ) open en altijd een bakje koffie !!

Groet Rieske
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
 :mrgreen:
Straks zit die bij Huider in Heerhugowaard.  :D :D

Gr.  Charlie
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Op weg naar de binnenstad zag ik toevallig dat Willies gaat stoppen. Ben nog wel even binnen geweest maar omdat de hobby nu al een tijdje op een laag pitje staat, heb ik maar niks gekocht. Ik werd er een beetje treurig van, alweer een winkel die stopt, kan ik niet meer op de fiets effe een stukje rails halen of zoiets.
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
 Zeker jammer, dat ze gaan verdwijnen !

Ben nog bij de "uitverkoop" geweest, maar daar was weinig voordeel te behalen; ze vragen voor veel dingen de hoofdprijs en er ging maar een beetje korting vanaf  :( Het Märklin HO busje van Schuco kostte met korting nog meer dan gewoon bij Hünerbein in Aken, bijvoorbeeld. Meestal koop ik op beurzen en bij Olaerts in Genk ( B)en haalde daar alleen iets, wanneer ik echt iets op dat moment nodig had, omdat het dichterbij was. Via webwinkels kopen vind ik niks.

Maar voor de hobby in het algemeen is het niet goed; er gaat niks boven winkels, waar kinderen met hun neus plat tegen de etalage naar de spullen kan kijken bijvoorbeeld.

Grtz Tony
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Die man moet ook zijn boterham verdienen. Een vergelijking maken met een Belg of een Duitser is appels met peren vergelijken omdat men daar heel andere fiscale regels heeft en ander arbeidskosten.
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari

Valt wel mee met die appels en peren, hoor.
Kom in België en Duitsland ook in winkels die zo duur zijn.

Grtz Tony
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat bijv. Den Bosch regelmatig met aanbiedingen strooit, maar ik Willem daar eigenlijk nooit op heb kunnen betrappen.

Zelf heb ik wel wat gekocht:

- 2 boeken à 50% korting;
- 2 wagons met 30% korting;
- Digirails startset met 40% korting.

Jammer dat hij stopt, maar respect dat hij het tot zo lang boven de pensioengerechtigde leeftijd volgehouden heeft 👍🏻👍🏻
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Er is mij ter oren gekomen dat er een kans bestaat dat er dit jaar weer een winkel in Eindhoven terug komt. In samenwerking met de treinenwinkel uit Den Bosch. Ik weet niet of het echt waar is, maar een winkel er bij is altijd welkom denk ik zo.

Gr.  Charlie
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Dat zou goed nieuws zijn. Hopelijk wel in de buurt van het station.
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Dat zou super zijn ja
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
nee ,is helemaal nog geen sprake van,gisteren eigenaar gesproken,zijn alleen geruchten.
komt wel ergens een nieuwe treinenzaak .
gr
Leo
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Willies Modelbouw (Eindhoven) sluit per januari
Een winkel in de buurt zou mooi zijn.

Gr Dennis