Zo maar wat gedachten:
Men heeft niet ALLE 103en zo maar aan de kant geschoven en gesloopt. En nu komen ze weer van pas. Da,s een hele andere mentaliteit dan hier te lande.
Hier kijkt men vooral naar wat NIET kan en bij de oosterburen kijkt men naar wat haalbaar is. Zo had NS in bepaalde jaren materieel tekort; jammer joh toch iets te vroeg materieel naar de sloper gebracht.
In Duitsland word bij tijd en wijle nog een E94(194) van stal gehaald, die dan een reguliere goederentrein gaat rijden en waarmee gelijk hordes hobbyisten aan hun trekken komen. Kom daar, buiten de SSN hier maar eens om....
Dit geldt niet alleen voor de spoorwegen maar eigenlijk is dit het wezenlijke verschil tussen Duitsland en NL, ook een rede dat het daar nu al beter gaat dan hier! En natuurlijk gaan er ook wel dingen mis. (Stutgart Hbf, het vliegveld bij Berlijn) maar soms weet men daar later op een heeel andere manier toch nog een succes van te maken. Het word een beetje offtopic en ik begeef me een beetje op politiek vlak maar wilde het toch even kwijt!