Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wederopbouw zwitserse baan: 161129 Nieuw Topic SBB-BLS Dwergseintjes

Gestart door Has-bls zaterdag 30 maart 2013, 21:56:56

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Echt mooi geworden Henk, toppie!!!!!

Groet Herman
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Dat is een mooi wachthuisje geworden Henk, en werkelijk waar heb ik dit wel van jou verwacht ;)

Waarom dan wel?

Nou heel simpel gezegd kan je dit verwachten van iemand die zoveel detail in de bovenleiding legt, en dit blijft dus niet beperkt door de bovenleiding :D

Het priegelwerk is je wel toevertrouwt, en dat het je ook de nodige ontspanning geeft.....dat maakt het Super :important:

Hoop ergens stiekum dat er nog meer priegelwerk te zien zal zijn hier, en zoals je kan lezen zijn er meer die dat wensen B)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned

Helemaal "af", Henk  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

De geneugten van het priegelwerk hebben wat moois opgeleverd  :P

Grtz Tony
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-08-2015 Mensjes aangekocht
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-08-2015 Mensjes aangekocht
Voor mijn verjaardag van mijn hobbymaatje Martin het Preisersetje 10651 gekregen.

Eergisteren met hem op stap geweest en een paar treinenwinkels bezocht. Dat leverde voor mij de volgende setjes op:

FALLER 151064 Trekkers
PREISER 10296 Jonge reizigers/backpackers
NOCH 15073 Zwitserse verkeerspolitie
NOCH 15075 Zwitserse politie met speurneus

De eerste twee setjes kunnen BM mooi 'opleuken': ook de vuilcontainer(s) kunnen daar zeker een plekje krijgen.

Op het oog heb ik nog het setje van PREISER 10404: Almabzug; een tafereeltje wat op geen Alpenbaan mag ontbreken!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Henk

Weer een mooie aanvulling op je baan, veel plezier er mee.
De feestelijk uitgedoste koe is zeker een must.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Dat zijn  mooie preisertje Henk. :thumbup:
Als gewezen vuilnisman spreek de 10651 mij erg aan ( staat nu ook op mijn verlanglijst). :)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
@ Henk,
Het zijn inderdaad heel mooie figuurtjes, die jij op diverse lokaties kunt gaan plaatsen. Zeker die vuilcontainers zullen het zeer goed doen. Zet ze wel vast, want ook zijn er figuren, die alles meenemen. >:-D Het wordt aardig aangekleed zo, ja, die mooie uitgedoste koeien, die moeten maar in een rijtje gaan lopen door het dorp, maar dat houdt wel in, dat er in het dorp ook weer allerlei versierselen zullen moeten hangen (Alm-abtrieb). Die Ch-ers maken daar altijd een feestje van, maar dat wist jij allang. Wij hebben in ook een keertje meegemaakt. Ik moet zeggen, dat het een kleurrijk geheel is. Wij hebben ervan genoten.
Suk6 met jouw 'aankleding' van "B-M".
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Citaat van: GWS op zondag 23 augustus 2015, 10:57:13
................ dat er in het dorp ook weer allerlei versierselen zullen moeten hangen (Alm-abtrieb). .................

Ik vrees dat het plaveisel er ook niet aan ontkomt om 'versiert' te worden: daar zorgen de koeien wel weer voor.

:offtopic: Gerard: als je eens ooit een mooie Schaf-abtrieb wilt zien; ga dan naar Leukerbad als honderden schapen van de Gemmipass komen, door de kloof met al hun belletjes en geblaat! Dat is pas een spektakel! http://www.myswitzerland.com/de/service-aktuelles/veranstaltungen/event-193116692.html , http://waz.m.derwesten.de/;s=ahjR3_2OqajIpW9FYayyg19/dw/reise/almabtrieb-der-schafe-lockt-touristen-nach-leuk-id10977344.html?service=mobile en
:offtopic:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Henk

Het filmpje is echt schattig,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
@ Henk,

Is dit misschien iets voor jou?



Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Ik ben al VOORZIEN Gerard: bedankt voor je attentheid!

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
@ Henk,
Daar was ik al van overtuigd. Sorry, daarvoor, maar ik weet niet meer wie er dan nog wel belangstelling voor heeft. Hij is blijkbaar weer beperkt leverbaar. Vandaar mijn bericht. Ik zal in het vervolg beter kijken! (Ouderdom, hè  >:-D)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 24-08-2015 Wachthuisje BM op een haar na gevild
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 24-08-2015 Wachthuisje BM op een haar na gevild
Vanavond - op het aanbrengen van de SMD's na - de laatste details aangebracht: prullenbak, luidspreker, twee reizigers en de klok.

Dat laatste was een beetje lastig: geen klok voorhanden. Internet afgesurfd en een Zwitserse klok gevonden. In de onderdelendoos overtollig tuinmeubilair gevonden en een parasolvoetje daarvoor gebruikt om de wijzerplaten er op te lijmen (7mm doorsnee). Prullenbakje van een stukje rond kunststof en de luidsprekers uit een gietmatrijs gemaakt.

Was een beetje gepruts maar zeg nou zelf ...................  Misschien is klok ietsje te groot maar het geheel geeft naar mijn idee een zeer herkenbare indruk van het wachthuisje op Blausee-Mitholz.

Van de week voorzichtig twee - door ArjanM - bedraadde mini-smd's onder het dakje lijmen. En dan moet er licht zijn  :idea:

Bedankt Arjan voor het kant en klaar maken van de smd's!  :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 24-08-2015 Wachthuisje BM op een haar na gevild
De hand van de meester tot in het kleinste detail :(
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 24-08-2015 Wachthuisje BM op een haar na gevild
Zet ik natuurlijk een verkeerde smiley.  Moest uiteraard zijn  :) :) :) :)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 24-08-2015 Wachthuisje BM op een haar na gevild
Schitterend Henk kunst op een kleine ruimte. :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 24-08-2015 Wachthuisje BM op een haar na gevild
Henk

Super mooi uitgevoerd wachthuisje, veel mooie details, en die klok die wat te groot is kan wel best voor mij dan kunnen de reizigers zeker niet te laat komen, top werkje,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 24-08-2015 Wachthuisje BM op een haar na gevild
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 24-08-2015 Wachthuisje BM op een haar na gevild
@ Henk,
Alles is zoals het is. Dat wachthuisje ziet er fantastisch uit. Goede kleur schakeringen en vooral heel erg leuke aankleding. Inmiddels twee 'preisertjes' doen het goed op die plaats. Ja, wat betreft die 'klok', ben het met wat Jørg schrijft eens. Maar dan moet je wel heel goed kijken. Op zich is het met het materiaal, wat jij ervoor gebruikt hebt, een goed idee. Als je dan ook nog het 'kodootje' van Arjan er in gaat zetten, dan wordt het een pronkstukje op jouw baan. En dan ....? het volgende idee? We wachten af en zien het wel weer op jouw topic verschijnen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 24-08-2015 Wachthuisje BM op een haar na gevild
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 24-08-2015 Wachthuisje BM op een haar na gevild
Dag Henk.

Erg mooi zijn de bestaande details aangevuld!
De klok is wellicht groter dan het voorbeeld,
maar in model is het zeker niet te groot. :thumbup:
Sommige details schud je zo uit de mouw
waarbij het voor andere flink zoeken is! :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
De afgelopen periode eens zitten te bezinnen over het voetgangerstunneltje: die is achteraf niet helemaal naar mijn zin. Te smal bevonden aan de hand van beschikbaar foto-materiaal van Blausee-Mitholz (met zijn bijna beroemde oranje 1-meter-lat) en materiaal van ArjanM.

Aanpassen van het tunneltje heeft consequenties voor het mooie handgemaakte gebouw uit de hand van forumlid "Brunigbahn" (Johan Langhorst). Je zet tenslotte niet zomaar de zaag in iets wat door een ander zo liefdevol is gemaakt .......

En toch .......... toch heb ik het er op gewaagd!! Tunneltje met een bijna 15 mm verbreed en de zaag in het trapgat van het stationnetje gezet om deze te verbreden EN te verdiepen. Alles bij elkaar - in ruw aanzicht - ben ik er zeer tevreden over en benadert meer en meer in verhoudingen de werkelijkheid. Na de inbouw wordt alles uiteraard goed weggewerkt.

Aan dalzijde steekt het tunneltje ver onder de sporen uit: die gaat nog fors ingekort worden. Ook moet de verlichting opnieuw worden aangelegd: daar zullen 3 kleine SMD's hun plek moeten gaan vinden.



Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Even een ruwe opstelling van tunneltje met wachthuisje:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Voor de "Bahnunterführung" (het weggetje naar het stationsgebouwtje heb ik vier tunnelportaaltjes nodig. Die zijn gegoten met behulp van Spörle gipsmallen.

Alleen tunneltje is te hoog: daartoe de onderste 4 lagen met een dun zaagje verwijderd (zie de foto's). Ook hier kwam het ter beschikking gestelde fotowerk weer goed van pas. Tunnelbreedte en -hoogte zijn nu aardig op schaal en krijgen straks hun plek.
Wachten is nog op de tunnelwanden van Spörle: die zijn onderweg.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Henk,
Je moet mij nog heel even helpen aan een foto om jouw onderdoorgang vanaf / naast het station, zoals jij het hebt gemaakt, te laten zien. Ik denk - en wie ben ik - dat een ieder dan beter kan inschatten en/of zien wat nu de verhoudingen zijn naar die onderdoorgang in samenhang met het station. Het lijkt mij dat het te breed is geworden. Maar nogmaals, als je ermee bezig bent, zie je het toch altijd iets anders. Ja, het 'kwaad' als je daarvan mag spreken, is toch reeds geschied, en is niet meer te herstellen naar de oude situatie.
Ik zie het vanaf de pc en dat geeft mogelijk een vertekend beeld. Aannemende, dat jij alles tot in de puntjes (op de millimeter nauwkeurig) hebt nagemeten.
Toch heel veel sterkte, want er staat nu best nog wat te gebeuren, om alles weer op orde te maken.

Groetjes!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Dag Henk.

Best een dappere keuze gemaakt, maar het loont zich:
de (doorsnee) vorm is van vierkant naar rechthoekig gegaan en
daarmee is het inderdaad meer conform de werkelijkheid! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Dank Erik en dat is nu precies mijn opzet! 

Gerard: even een verwijzing naar de volgende foto's:
Foto ArjanM
Foto Johan de Reuver

De breedte zal liggen tussen de 3,5 en 4 meter. Op schaal betekent dit 4 - 4,5 cm. De laatste heb ik aangehouden. De wanden zijn eventueel nog te bekleden met 2mm balsa zodat het wat smaller wordt. Maar als je trapingang kijkt bij het hoofdgebouw en dan ook de foto's van dan klopt dit weer.

Het moet straks in zijn geheel worden gezien in de spoordijk. Het is wat je zegt: voorlopig meer dan zat werk in want ik moet ook de portalen nog in de breedte aan gaan passen. Dat wordt een takkewerk  >:-D >:-D


Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Ziet er gepolijst uit Henk.  Het geheel gaat oogstrelend worden. Ben een tikje jaloers op jouw kunde, mag dat? :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Henk

Ziet er allemaal weer zeer strak uit, mooie opstelling van de tunnel, maar moet het zoals de realiteit zijn? Ik denk dat daar niemand van gaat wakker liggen tenzij jezelf,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Hallo Henk,

Mooie aanpassing heb je gemaakt en het geheel ziet er beter uit zo.
De trap van de onderdoorgang is ook beter zo, ik had de maten van de
Peco trap aangehouden. Zo zie je maar de praktijk geeft toch soms een ander inzicht
of gevoel. Over de aankleding van het geheel ... ik kom gewoon weer
eens naar Dordt  om je te helpen.

Groeten Johan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Citaat van: Opazwitserland op zondag 06 september 2015, 13:47:22
........... Ben een tikje jaloers op jouw kunde, mag dat? :thumbup: :thumbup:

Dank Paul: maar jaloers zijn is niet nodig. Als ik kijk naar jouw weatherkunsten dan denk ik: Paul je mag bij mij dat kunstje komen uitvoeren  :P Ieder zijn expertise en kwaliteiten toch???

Citaat van: Jørg op zondag 06 september 2015, 14:09:58
............ maar moet het zoals de realiteit zijn? Ik denk dat daar niemand van gaat wakker liggen tenzij jezelf,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dank Jørg: ik persoonlijk lig daar niet wakker van: maar een rechthoekig geheel klopt beter dan een vierkant. Ik stoorde me aan de verhoudingen en ben er nu meer dan tevreden over!

Citaat van: brunigbahn op zondag 06 september 2015, 14:14:06
Mooie aanpassing heb je gemaakt en het geel ziet er beter uit zo. De trap van de onderdoorgang is ook beter zo, ik had de maten van de Peco trap aangehouden. Zo zie je maar de praktijk geeft toch soms een ander inzicht of gevoel. Over de aankleding van het geheel ... ik kom gewoon weer eens naar Dordt  om je te helpen.

Dank je Johan! Ik ben toen ook van de PECO-maten uitgegaan en al rap bleek dat er teveel ruimte overbleef aan weerszijden trapgat. Je mag gerust weten dat ik lang heb zitten, liggen en staan te dubben van "zal ik het doen of niet de zaag erin". Ik vind het fijn om te lezen dat ook jij vindt dat het door jou gebouwde stationnetje na deze operatie beter tot zijn recht komt.
Voor de rest: je weet de weg naar Dordt inmiddels en laat maar weten wanneer je volgende ADV (of een zaterdag ook prima).
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Citaat van: Has-bls op zondag 06 september 2015, 11:44:08
En toch .......... toch heb ik het er op gewaagd!! 
8o 8o Bruut!  >:-D
Maar je hebt gelijk, als jouw gevoel zegt dat het niet klopt, klopt het niet.
Hoewel het prima foto's zijn, is het toch wat lastig te beoordelen op een plat scherm.
Het lijkt me in ieder geval ook beter zo. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En daar gaat het om, het moet wel kloppen, je kijkt er anders iedere keer weer naar en het blijft dan toch storen.
En su6 verder met je takkewerk  :P :D

Dirk-Jan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Haha Dirk-Jan; maar dan wel bruut-met-beleid (anders zie ik Brunigbahn niet meer)  :P :D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 06-09-2015: diverse aanpassingen bouwwerken BM
Je hebt weer leuke dingen gedaan Henk. :thumbup:
Ben benieuwd naar het vervolg....
Misschien een keer onze gietmallen eens naast elkaar leggen.... Gedeelde smart is halve smart  :D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 13-09-2015: 2 Nieuwe Topics!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 13-09-2015: 2 Nieuwe Topics!
Er zijn 2 Nieuwe Topics gestart.

De eerste is een Meet&Greet SWISS-Fans op de Gastendag 8 november in Den Bosch:KLIKKIE DOEN

De tweede is een project met ArjanM voor het maken van BLS-schakelposten Blausee-Mitholz en Ausserberg: KLIKKIE DOEN

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Het was vandaag een leuke dag op de beurs in Houten en ben met de nodige aanwinsten teruggekeerd naar huis.

In het restaurant gezellig koffie gedronken met Ton (uit Woerden), FransMaas en Bernard, Herman de Iris met zijn vrouw Jannie, Arjan Mooldijk, Wim, Harry Stipkes, Johan Langhorst, Dennis Reijbroek met vrouw en dochter, Jørg en nog verschillende andere forummers ontmoet.

ArjanM bracht de beloofde en volledig zelfgemaakte en typische BLS-verlichting voor me mee om op de portalen te plaatsen. Een mooi huzarenstukje en schitterende aanvulling Arjan!!  :thumbup: :thumbup: Bedankt!

Bij Lokdepot nog de nodige isolatoren aangekocht van Sommerfeldt.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Dit ziet er grandioos uit Henk😀
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
 B) B) B) heel erg mooi, dat is een hele geslaagde aanwinst. Echt vakwerk van een Profi. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Hoi Henk.
Ziet er allemaal al bijzonder fraai uit en kan alleen nog maar mooier worden! :thumbup:
De lampen van Arjan zijn bijzonder fraai en gedetailleerd gemaakt, daar kan een fabrikant mooi een voorbeeld aan nemen.

Houten was blijkbaar een geslaagde modelspoor 3railforum dag, gezellig zo met allemaal bekenden.

Veel plezier en succes met de verdere bouw van Blausee-Mitholz.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Hoi Henk,

Ik kwam dit filmpje tegen, hier gaat jou hart vast sneller van kloppen.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Peter,
Met veel plezier zitten kijken; genoten / mooi filmpje / bedankt hiervoor! :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Nou peter zelfs ik krijg daar een natte broek van.
Mooi zoals die treinen rijden, niet te hard daar hou ik van.
Gunther.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Mooi filmpje,

Maar bij zulke baan en locs, mis ik toch de bovenleiding. jammer dat die er niet is, maar verder wel genoten van al het moois.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Dank Peter,

Het filmpje is mij niet onbekend: het enige wat op het lijstje staat is om Zugkraft Stucki eens te bezoeken!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Mooie film, maar wat een materiaal rijd daar rond, in een woord schitterend, :thumbup: ook de snelheid is perfect want dat laat nog als eens te wensen over, vaak veel te snel.
Bedankt voor het delen Peter. Mijn hart bonkt nog.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
-Peter:
Hartelijk dank voor het plaatsen van een kwijlfilmpje, eerst mijn mond gaan afvegen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Imposant !  :P

beetje weinig scenery... :D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Soort Nergensland XXL. ;)

Met groet,
Ben.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
-Ben:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Morgen maar eens op de pc kijken, tablet kan het filmpje niet openen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Henk.

Staat al een tijdje stil bij je?Wat is er aan de hand?

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 03-10-2015 Aanwinsten voor portalen Blausee-Mitholz
Ha Harald en Alex,

Mijn modelbaan ligt op dit moment even ter zijde.
Op de achtergrond ben ik even met andere modelbouwzaken bezig wat even de aandacht nodig heeft, waaronder in laatste kwartaal van 2015 twee schakelposten gebouwd (voor Brunigbahn en ArjanM).

Feestdagen en andere -leuke- privé omstandigheden hebben ook mijn pad gekruist en tijd opgeslokt. Dat wil niet zeggen dat ik o.a. jullie niet volg: dat doe ik veel op de achtergrond.

Maar binnenkort hoop ik met een update van de modelbaan te komen want het komt tot een grondige revisie waarvan één deel definitief ontmanteld gaat worden.
Blausee-Mitholz blijft het thema waar het om gaat en blijft dus overeind. Wachten is op nieuwe ontwerpen gemaakt door Pjedro.

Bedankt voor jullie interesse!