Ik heb een baan met CS3 en drie Boosters 60174
Alle leds branden rood
Een booster geeft geen vermogen 0 ( de booster is koud ,nieuw en niet overhit )
Wat is hier aan de hand ?
Groet Peter
Heeft je CS3 de nieuwste updates?
Adjebelle
Alles heeft een groene vink dus de juiste upodates
groet Peter
Werkt de CS3 wel goed zonder booster?
De 60174 werkt zover ik weet nog met de oude 16V-trafo (AC, 6002, 60052). Is deze correct aangesloten? Heeft deze al eens gewerkt in combinatie met de CS3?
John (VT601)
174 doet het ook gewoon met de 60101 en 60061.
De CS3 werkt niet meer met een trafo maar met een schakelende voeding.
Het zou me niks verbazen als een booster op de CS3 dan ook een schakelende voeding nodig heeft.
geen probleem in je kabels of de tussendoos ? Welke voeding je op de booster gebruikt maakt niet uit of dat een gewone transfo of schakelend is.Zie handleidingen van 60174 of CS3.
Mss ze elk apart proberen rechtstreeks op de CS 3 dan zie je wat er fout is.
Ps: volgens forums van M zou de voeding van je booster een 60 VA moeten zijn voor goede werking
heren mijn voeding is juist 60101
groet peter
quote : Mss ze elk apart proberen rechtstreeks op de CS 3 dan zie je wat er fout is.Dan schakel je de tussendoos (60125) uit want met 3 boosters zit die ertussen hoop ik
Zijn alle stroomkringen nog steeds goed gescheiden?
HEREN
KAN HET OOK DAT MIJN SCHAKELENDE TRAVO BLIJFT UITGESCHAKELD
NA 2 UUR GEEN STROOM BLIJFT HIJ UIT GESCHAKELD ???
GROET PETER
heb je al eens de moeite gedaan wat we vragen ? Verwisselen van voeding met een booster die wel werkt enzovoort.De rest kunnen we alleen maar nutteloos gokken.
Bellejt
In eerste instantie waren 2 boosters defect
Een booster vervangen, werkt met trafo goed op dat baanvak
Tweede booster en baanvak goed
CS en baanvak goed
Derde booster deed het niet Om vijf uur deed hij het wel plotseling
Een raildeel werd warm Booster 1,8 Amp
Booster gaf geen stroom meer Na drie stroom uit geen reactie
Ik wil mijn goed werkende delen niet loshalen
Zaterdag ga ik een 60VA Märklin voeding kopen in Houten
En dan zondag weer testen op een klein baanvak
Groet Peter
kijk eens alle scheidingen na want lijkt of je met een contact ertussen zit waardoor je ene booster stopt met werken en in veiligheid gaat.Denk ook dat je trafo met 1.8 amps te weinig geeft
Een raildeel werd warm?
Klinkt mij wat cryptisch in de oren. Werden de rails warm? Dan lijkt het toch of er iets niet goed aangesloten is of beschadigd is geraakt.
Ik zou dat dan eerst checken.
Groet,
Peter
CiteerIk wil mijn goed werkende delen niet loshalen
Zaterdag ga ik een 60VA Märklin voeding kopen in Houten
En dan zondag weer testen op een klein baanvak
Om goed te kunnen testen zul je dat toch moeten doen. Zachte heelmeesters enz.
Je zegt dat een rail warm wordt. Dat duidt op een probleem in je baansectie, hoog stroomverbruik namelijk het elektrisdch kacheltje effect. Een zwaardere voeding is dan niet de oplossing dat verergert het probleem alleen maar. Hoe meer vermogen de voeding kan leveren hoe dichter je het ontvlam punt nadert. Daarna ben je van alle problemen af, maar ook van je hobby,
Goede morgen allen
Het is de schakelende travo welke defect is
Van morgen alles opgestart
De booster gaf geen uitgangs spanning
Voeding gewisseld met met andere trafo
Booster geeft uitgangs spanning
Dus zaterdag in Houten een andere voeding kopen 60101
Groet Peter
Jammer dat je niet goed reageert op de vragen en suggesties hier.
Er zijn al diverse opmerkingen gemaakt over de rails die warm wordt. Daar reageer je niet op maar is wel iets om niet te negeren...
Koen
Ach, met zelfverwarmende rails kom je de winter wel lekker door, niet waar?
Maar als je daarvoor misschien wel elke week een nieuwe booster-voeding moet kopen kan je beter met gas gaan verwarmen :D
Koen
Mee eens maar schandaliger is natuurlijk dat Marklin UVP €149 durft te vragen voor iets wat gewoon een DC 19V 5A voeding is die je voor een paar eurotientjes elders koopt. Maar goed, er staat dan geen M-logo op...... Man ....man ..... :D
@citaat daar zit zeker wat in ........
Ik ben benieuwd of iemand wel eens geprobeerd heeft om bijvoorbeeld een CS3 met een andere dan M voeding werkend te krijgen, en zo ja hoe?
@citaat @citaat Ik heb er ook wel eens over gedacht: de EcoS werkt op een laptopvoeding. Er zijn er genoeg die 19V leveren. Als het aantal ampères genoeg is, moet het met een CS2 of 3 gewoon gaan, toch? Net als met een booster. Het enige is dat je een stabiele en veilige stroombron hebt.
En hoe je het doet: ronde steker van de voeding knippen en de Märklinstekker aan de twee vrijgekomen draadjes schroeven. En dan in CS of booster prikken.
Groet,
Peter
@citaat ik denk juist dat het niet zomaar gaat, vandaar mijn vraag.
Ergens is er iets over geschreven maar dan moet ik zoeken, ik meen dat van de 4p stekker er twee pinnen zijn voor de voeding zelf (plus en min uiteraard) en de andere twee slechts een doorverbinding is.
@citaat
CS3 schijnt zo gevoed te worden als in bijlage (blijkbaar anders dan CS2?).
Als ik het goed begrijp, zou de CS3 dan eigenlijk al moeten werken op alleen DC + en -
Klopt het wat ik denk?
@citaat Kijk aan, even zo'n stekkertje aanschaffen, 2 draadjes solderen en klaar.
Ik werk al geruime tijd met een CS3 gevoed door een laptopvoeding van 19V.
De 4-polige stekker heb ik ooit aangeschaft bij Ali.
Op de tekening vind ik niet zo duidelijk aan welke pinnen de + en - zijn. Vandaar: de + en - zijn aangesloten op de pennetjes die het dichts bij elkaar staan.
KLIKKIE........ (https://adapterdirect.nl/lenovo-oplader-adapter/487-ac-adapter-90w-lenovo-compatible-19v-474a-5525-mm-plug-8718309029982.html)
Cobe en Ben bedankt voor de reacties.
Ik gebruik nu nog origineel M. voor CS3 en 2 boosters.
Zodra er een stuk gaat dan ga ik dit alternatief zeker toepassen.
Hoe vaak gaat het nou stuk?
Zal niet zo vaak zijn, maar dat ze stuk gaan is wel zeker. Ook een laptop voeding gaat er op een gegeven moment aan.
Zijn niet meer gebouwd om heel lang mee te gaan. ;)
@citaat Nope... Als ze mij overleven zijn het goede dingen >:-D Gemiddeld worden mijn laptops iets van 10 jaar oud... Al die tijd geen probleem met adapters gehad :)
@citaat Mijn vorige laptop (van de zaak) had ik wel een probleem met de adapter. De laptop werd niet meer opgeladen tijdens het aan staan van de laptop. De adapter is toen vervangen.
Heren Alles rijdt weer
Nieuwe Trafo en 2 nieuwe booster
Veroorzaker Zware sluiting in een k83 grijs kastje
Groet Peter
We zijn er allemaal wat stil van.
Dat is iets anders dan warm geworden rails. En kennelijk was de sluiting niet zo zwaar, maar eerder hardnekkig. Want bij zeer zware sluiting zou je een direct afslaan van de booster verwachten , toch?
Hoe dan ook: het is opgelost! Veel geluk verder!
Groet,
Peter
Als je 2 nieuwe voedingen en 2 nieuwe booster moest hebben, zit er iets goed fout in je bedrading.