Vraagje: kan ik een 10va en een 32va trafo op hetzelfde circuit aansluit en i c m een MS2? De 10 va zit een eind van de 32va vandaan
De voeding wordt aangesloten op de aansluitbox, niet op de MS 2. Dat weet je natuurlijk al. De aansluitbox werkt slechts met één voeding. Een tweede voeding aansluiten kan niet. En die tweede voeding rechtstreeks op de rails moet je al helemáál niet doen. In het beste geval gaat de aansluitbox/MS 2 snel op STOP en blijft het daar bij, maar het zou me ook niets verbazen als 'ie kapot gaat.
Alleen in combinatie met een booster zou je een tweede voeding kunnen gebruiken. En dan zou ik toch wel wat meer willen dan slechts 10 VA.
Ok thanks! Maar ik heb ook 2 aansluitboxen, wellicht met een 2e MS2 in de toekomst. Daar zit ik mee, boosters is bijna niet aan te komen. Dus 2 trafos via 2 aansluitboxen, kan dit?
Daarmee kun je twee gescheiden banen besturen, meer niet. Twee aansluitboxen op één baan werkt niet. Ook nu is de best mogelijke uitkomst dat één van de twee snel op STOP gaat, maar het zou me ook nu niet verbazen als er minstens eentje kapot gaat.
De MS2 wordt gevoed met gelijkspanning. Als ik jou vraag lees, denk ik direct aan een transfo met wisselspanning als uitgang.
De trafos die ik bedoel zijn beide specifieke trafo's voor marklin systems
Systems is groot. Gebruik het adapterdeel dat je bij de MS2 krijgt en niks anders, tenzij je schade wilt. De MS2 levert voldoende vermogen om meerdere treinen gelijktijdig te laten rijden, je hoeft hiervoor geen gescheiden baanvakken te maken. Dat is juist de hele lol van het digitale rijden.
Ik heb meer dan 150 strekkende meter spoor liggen straks, daarom vraag ik mezelf af hoever ik met de 32 VA kom.. wellicht tzt naar de 100VA trafo overschakelen. Iedereen bedankt voor de input in ieder geval!
Je kan de DB-4 boorster van LDT gebruiken i.c.m. de MS2
https://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/_media/de/anschlussbeispiele/page_1358.pdf (https://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/_media/de/anschlussbeispiele/page_1358.pdf)
Citaat van: maarten santegoets op zaterdag 15 januari 2022, 15:01:30
Ik heb meer dan 150 strekkende meter spoor liggen straks, daarom vraag ik mezelf af hoever ik met de 32 VA kom.. wellicht tzt naar de 100VA trafo overschakelen. Iedereen bedankt voor de input in ieder geval!
Dat heeft geen zin, want de MS2 beperkt het vermogen.
Citaat van: maarten santegoets op zaterdag 15 januari 2022, 15:01:30
Ik heb meer dan 150 strekkende meter spoor liggen straks, daarom vraag ik mezelf af hoever ik met de 32 VA kom.. wellicht tzt naar de 100VA trafo overschakelen. Iedereen bedankt voor de input in ieder geval!
Het aantal meters spoor heeft niets met maken met hoeveel VA of Ampère je op de baan nodig hebt. Het aantal tegelijk rijdende treintjes is van belang. En dat je zorgt dat je op regelmatige wijze op een aantal plekken de boel van spanning voorziet. Dus een goede ringleiding of voedingleiding onder de baan en vanuit daar je rails aansluiten. Dan kan met één of twee rijdende treintjes rustig op 150 meter rails laten rijden.
de bedoeling is 2x 2 treinen op de hoofdlijn, 1 op de zijlijn en dan 1 of 2 extra
En dat ga je allemaal handmatig aansturen met 1 of 2 MS?
Vooralsnog wel, op termijn wil ik wel een Control Station aanschaffen
@citaat Je bedoelt een Central Station ;)
Ja, t was laat gister :D :D :D
Als dat op je planning staat en je weet het echt zeker, zou ik geen vaste baan bouwen zonder dat ding te hebben. Wellicht kom je tot hele andere inzichten.
Ik ben al lang bezig :D :P, Schonblick 3.0. Ik zet al op veel plaatsen extra aansluitkabels ertussen op dit moment.