Marklin vrienden, Enigetijd geleden heb ik gelezen (en met foto s er bij ) hoe je de aandrijving van de wissel K.daar moest je iets aan veranderen ,om te verkopen dat die doorbrand( ipswisch?er uit ,maar dan verder.Ik weet niet waarheen staat in de Wiki ,Wie kan mij daarmee helpen?
mvg Robert
MARKLIN VRIENDEN ,JULLIE HOEVEN NIET MEER TE ZOEKEN .IK HEB HET GEVONDEN
DANK HIERVOOR
ROBERT
Je bedoelt zeker, de eindafschakeling van de spoelen.
Als je die er uit haalt en je schakelt met de hand, is er juist kans dat de aandrijving doorbrandt, doordat het contact in het schakelkastje blijft hangen.
@citaat En als je de eindstandschakelaars laat zitten, blijft je wissel vroeg of laat ook staan in een bepaalde stand.
Is het niet beter een alternatief te zoeken? Servo's zijn een prima oplossing, maar ook goede motoren zoals Tortoise kunnen je veel ergernis besparen.
Groet,
Peter
Ik word een beetje moe van deze vragen.
Voor C-rails staat het antwoord al jaren in de 3railwiki, voor K-rails niet, terwijl dat draadje ook al jaren oud is.
Waarom? Kinnesinne? Wie zal het zeggen.
C-rails wisselaandrijving modificatie voor digitaal rijden (https://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_74490_C-rail_wisselaandrijving)
K-rails wisselaandrijving modificatie voor digitaal rijden (https://forum.3rail.nl/index.php?topic=50230.0)
Volgens mij staat alles erin over wat er te overwegen valt.
Het enige wat niet goed uit de verf komt is de rol van enkele soorten digitale centrales in het doorbranden van eindafschakelingen. Analoog komt het verschijnsel niet voor. Digitaal wel. Maar niet bij alle centrales.
Het gaat om die centrales die, bij kortsluiting, de wisselaansturing niet beƫindigen.
@citaat
Als je vind dat iets ontbreekt in de Wiki en het staat als draadje op het forum, dan is er speciaal daarvoor een knop: "Dit is interessant voor de Wiki!".
Ook het Wiki team leest niet alles en het is prettig als we een tip krijgen dat iets Wiki-waardig is!