We zijn een jaar verder en dus een nieuw draadje/onderwerp/topic.
Het Märklin Magazin nummer 01 2021, februari maart, de Duitse versie is binnen. Dat je de postbode hoort de brievenbus vullen is dan een piepklein voordeel van het thuiswerken. Piepklein want of ik nu of vanavond het magazine te lezen krijgt maakt me niet uit.
Op de voorplaat een foto van de Top-Neuheit 2021: Hochgeschwindigkeitszug TGV Euroduplex. Een van de 260 nieuwigheden 2021.
Gelukkig deze keer ook weer een baan van een modelspoorbouwer met een ontwerp van een grote baan. Deze bouwer heeft de muren doorbroken en verschilende kamers via het spoor met elkaar verbonden. Dat hoef ik thuis niet te proberen;-). Ik zag in dit 8 pagina´s tellende artikel Zoo Neuwied staan, daar was ik twee jaar geleden, leuk om die naam te lezen. Neuwied is een mooie dierentuin in stand gehouden door vrijwilligers die minder validen een kans geven op werk. Een andere grote baan is die van Modellbahnfreunde Leutkirch. Een mooie reportage van 8 pagina's is over de aanwezigheid van deze baan op de IMA Tage 2019.
Verder uiteraard de nieuwe modellen en een wedstrijd kies je instapbaan en de gebruikelijke artikelen staan in dit magazine. Leesplezier? ja ik wel.
@citaat
Tsjonge, ik heb dit gelezen met een zakdoek bij me ogen.
Zo ontroerend, dat ik eigenlijk had gehoopt, dat je alles ging vertellen, dat scheelt voor mij weer abonnement kosten.
Haha...we hebben een priester in de zaal, ik zeg een paar zinnen en de bekende happers, happen.
Ik kijk er naar uit, wanneer de Duitse envelop, op de mat valt....
Ook hier wordt met spanning op de dikke Duitser gewacht.
Groet Michel
Beste Barry, hartelijk dank voor deze "ontspoorde" tegen bericht en de vergelijking met Swiebertje.
Barry, je zit in me Hart. :thumbup:
Vertel me niks over kluchten, één woord fantastisch, de mooiste was, John Lantink.
En natuurlijk die jij noemde, de mooiste sketch was met Joop, Piet en Joke Bruys toen ze op kamp gingen, met kantine, kantine.
Barry het was mooi om even te sparren, op een leuke manier.
Succes met je Hobby.
Ik heb mij half januari ingeschreven bij de insiderclub echter tot op heden niks gehoord. Duurt het altijd wat langer of moet ik aan de bel trekken?
Ik herinner mij van mijn inschrijving een jaar geleden dat het een week of 4 duurt. Dan krijg je een enveloppe met de nodige papieren en een oud nummer van de Insider. Iets later komt de laatste versie en via een pakketje je welkomscadeau.
Dus gewoon even geduld hebben :) Je moet in de systemen worden opgenomen en de nabestelling moet (vanuit Duitsland) geregeld worden.
Groet,
Roel
Citaat van: BW Rheine op dinsdag 02 februari 2021, 20:28:44
@citaat
Tsjonge, ik heb dit gelezen met een zakdoek bij me ogen.
Zo ontroerend, dat ik eigenlijk had gehoopt, dat je alles ging vertellen, dat scheelt voor mij weer abonnement kosten.
Och, ik kan de post van Dirk wel waarderen. Hij is de enige die regelmatig inhoudelijk iets schrijft over het periodieke magazine.
Gr, Ben.
Ik vind mijn mededeling wel meevallen, ik ga zeker niet alles vertellen voor dat alles willen weten moet je lid worden. Ik vertel welbeschouwd maar drie dingen. Eentje concreet over de voorplaat en twee vaag over twee banen. Dan weet je nog niks inhoudelijks. Degene die in Neuwied vlakbij Koblenz zijn geweest zouden, zouden de dierentuin kunnen hebben bezocht en Rhein am Flammen. De inhoud van Insider en Magazin zoals de bespreking nieuwe modellen, uitleg CS3 etc. staat verspreid over andere topics op het forum. Mijn reactie daarop zet ik hier niet neer maar daar waar het in een topic te lezen valt. En Ad toch geen papieren zakdoek?
Eigenlijk vertel ik jullie nog een vierde mededeling namelijk dat MM #01/2021 wordt uitgeleverd. Dat is van hetzelfde soort mededeling als dat een nieuwe catalogus of folder of model of ander product is verschenen. Je pakt de nieuwswaarde ervan op of je laat het voor wat het is en bekijkt andere topics.
En Sander, het duurt wel even voordat de administratie bij Mutter M. je aanvraag heeft verwerkt, ze zo vermoed ik gaan eerst alle (wel/niet gegronde/ongedurige) klachten over het niet op tijd bezorgen van # 01 verwerken voordat M. nieuwe klanten bedient.
Ik zei al, de Happers, happen. :P
Jammer, Meneer Ben, en dat ene dingetje wat je zei, dat hij de enigste is, die wat inhoudelijk opschrijft.
Nou prima toch, dat is mooie info.
Ik zou zeggen, doe je vergroot glas maar weg en dan gaan we weer verder naar het nu.
En vandaag binnen gekregen, weer een behoorlijk gescheurde envelop. Maar altijd leuk om te lezen. :thumbup: :)
Ook hier zojuist door PostNL op de mat gedropt.
De envelop is vrijwel onbeschadigd geland.
Ook op Scheveningen is de zeer dikke Duitser door PostN, onbeschadigd, afgeleverd.
Citaat van: RoelMarklin op woensdag 03 februari 2021, 10:47:15
Ik herinner mij van mijn inschrijving een jaar geleden dat het een week of 4 duurt. Dan krijg je een enveloppe met de nodige papieren en een oud nummer van de Insider. Iets later komt de laatste versie en via een pakketje je welkomscadeau.
Dus gewoon even geduld hebben :) Je moet in de systemen worden opgenomen en de nabestelling moet (vanuit Duitsland) geregeld worden.
Groet,
Roel
Inmiddels ontvangen :thumbup:
Hier ook vandaag de NL-editie goed ontvangen.
Groeten,
Ton.
Hier zit ik nog op de dikke plof te wachten
Groet, Andre
Helaas nog niks mogen ontvangen. :-(
Hopelijk komt hij morgen binnen vallen.
Groet Michel
Mooi dat jullie reageren en vertellen wat er is ontvangen. Uit het feit dat jullie het hebben over een enveloppe neem ik aan dat het gaat om de NL-Insider al dan niet samen met de NL of D Magazin. Ik heb vandaag ook een witte enveloppe ontvangen. Beschadigd - gescheurd - in twee hoeken. De inhoud NL Insider 01.2021 met de NL bijlagen is gelukkig nog heel. Ik heb nu alles van de eerste zendingen NL en D versies binnen.
Insidercoupon voor wagen, tja daar moeten ze maar eens mee stoppen. Ik heb liever € 30,= in mindering op de abonnementsprijs. Nu weer een gesloten wagen, nee zo´n gesloten geval hadden we nog niet... phff.
Verder is een maar een deel uit de Duitse Märklin Magazin vertaald maar is jullie wel bekend. Het artikel over de mooie grote meerkamerige baan die ik bedoelde is helaas niet mee vertaald. Wel leuk ik noemde het evenement Rhein in Flammen en zie in de Insider news dat een handelaar in Koblenz een wagen #4415.689 uitbrengt met aan een zijde een foto van het evenement. Prijs € 37,50 plus Versand € 8,00, oplage 300 stuks. Het kan dus wel, een lagere oplage dan 500 3railforumwagens, huh?
In Insider club news uiteraard veel aandacht voor de insidermodellen, eigenlijk heel veel aandacht. Ik neem de lok en wagenset niet voor ± fl. 1760. Dat was ooit mijn maandloon, nu is € 1.620,74 de bijstandsnorm. Dat is in fl. 2* zoveel.
Wat ik mis in het stuk over de CS3 is hoeveel MS2 je maximaal kunt aansluiten op de CS3. Als iemand dat in een ander topic in rubriek Digitale Besturing (alle merken) kan vertellen graag. Niet dat ik tig-MS2en heb hoor.
Leesplezier maar weer, Dirk :-{)
@citaat
Vertel nou niet alles, anders loop ik linea directa naar de papierbak....kappen nou he :D.
Oh ja, u was diegene met de nuttige info.... :eek: :thumbup:
@citaat @citaat
Ik heb de NL versie ook ontvangen. Je kiest er voor en je weet er van.
Sommige vinden de wagons wel weer leuk.
Laat iedereen er van genieten zoals hij/zij dat het beste kan.
De Insider wagon vind ik juist wel leuk.
Past goed bij de wagonset om achter de br 194 te hangen, die ik ook besteld heb :)
Groeten,
Ton.
Citaat van: trein-ice3 op donderdag 11 februari 2021, 22:17:32en zie in de Insider news dat een handelaar in Koblenz een wagen #4415.689 uitbrengt met aan een zijde een foto van het evenement.
Oud nieuws. Werd
hier (https://forum.3rail.nl/index.php?topic=77618.msg1388020#msg1388020) reeds gemeld.
En als je de Insiderwagen niet wenst dan zeg je toch gewoon je lidmaatschap op? Het Märklin Magazin is ook in abo-vorm verkrijgbaar. Ik hoop in elk geval dat Märklin hier gewoon mee door blijft gaan. 'k Vind het best een leuke verzameling.
Betaal de aanstaande rekening niet. Dan wordt je vanzelf geroyeerd.
Ik geef al jaren de wagen weg, dit jaar voor het laatst want ik ga niet meer betalen. Wordt dus uitgeschreven als lid... ;)
Ja Wim, dit is ook een manier, om je weg te bewandelen. :D
Bij mijn weten Hans ontvang je de NL Insider alleen als je Insiderlid bent. Op de Duitse Märklin Magazin heb ik jaren een abo. Die ontvang ik al jaren rechtstreeks uit D. Vanaf #1 (al 66 jaar dus) heb ik dat tijdschrift compleet en ook bijna de MM jaarwagens. Maar dat had je al gelezen in een ander topic over de jaarwagens.
De Insider jaarwagen neem ik op de koop toe. Ik ben lid voor de rest van wat het lidmaatschap inhoud. Zo plukt @Tony en @Ton een ieder van de boom datgene wat hij/zij lust.
Sorry Hans ik heb jou bericht over de Koblenz 2 wagen dus gemist. Ik denk maar zo, beter nog een keer aandacht dan helemaal niet. Zou je de tweede zijde van de wagen ook erbij willen plaatsen? Wellicht was mij dan het plaatje van het evenement Rhein in Flammen wel opgevallen :D Ik heb ook de Koblenz 1 wagen uit 2017 bekeken maar die koop ik niet.
@ Wim, sorry maar je meld je toch wel netjes af als lid en gaat niet wachten op een royement?
Dirk ;-{)
@citaat
Dirk,
Tja. Als het om de NL versie van het Magazin gaat zit er inderdaad niets anders op dan een lidmaatschap te nemen denk ik ook.
De MM wagens heb ik ook allemaal vanaf 1990 dat de serie begon. Net als de in 1999-2005 door Herpa in opdracht van M geproduceerde MM-trucks. De "reclamewagen" uit de 80er jaren mis ik. Leuk om nog eens te hebben maar echt hinderen doet mij dat gemis niet. Hoort ook eigenlijk niet bij de serie volgens mij. De andere series "Jaarwagentjes" heb ik bij lange na niet compleet. Ga ik ook mijn best niet meer voor doen nog afgezien van de vraag of dat überhaupt nog mogelijk is. Dan denk ik vooral aan de Museumwagentjes...
Een afbeelding van de tweede zijde van de Koblenz 2 wagen was destijds niet beschikbaar. Ik zal eens speuren of die er nu wel is en als het mogelijk is dan alsnog plaatsen.
Hans, de 2e zijde is bij Rössler op de website te vinden, alvast bedankt.
Van die Herpa MM-trucks heb ik er selectief een paar gekocht alleen die trucks dus die ik leuk vond. Al die series jaarwagens maak ik ook niet compleet. Ik vind de blauwe kleur van de MM-wagens mooi en die zijn ook meer gevarieerd qua model dan de Insiderwagens. Uiteraard heb ik de MM-lok 2000 #33042 ook. Al slaat een blauwe 1200 ook geen gek figuur voor een sleep MM-wagens.
Citaat van: trein-ice3 op vrijdag 12 februari 2021, 15:31:45
Hans, de 2e zijde is bij Rössler op de website te vinden, alvast bedankt.
Dirk,
Graag gedaan, jij ook bedankt voor de tip. Zie
hier (https://forum.3rail.nl/index.php?topic=77618.msg1388020#msg1388020) de gewijzigde post.
Ook hier is eindelijk de dikke Duitser onbeschadigd op de deurmat gevallen lekker veel leesplezier dit weekend. :P
Groet Michel
Hier is de "Duitser" ook onbeschadigd op de mat gevallen.
Veel lees plezier...allen.
En vandaag met een dikke plof en onbeschadigd de dikker Duitser gearriveerd op de deurmat.
Kunnen we lekker gaan lezen, mogen toch geen carnaval vieren
Fijn weekend
Groet, Andre
Hoi,
Hier is ook de Duitse fanmail uit Goeppingen aan gekomen. En is er dus meer te doen dan de batterijen van de avondklok vervangen en zich op het scherpst van de snede over het uitgeharde water te glijden.
Moet toch eens vragen welke hars ze voor deze vloer gebruiken, het ziet er zeer natuurgetrouw uit. ;) :D
Val voorzichtig, wees voorzichtig met Uw BOA, veel leesplezier dit weekend,
Jan-Peter
Ook in beetje krom is de NL versie in een onbeschadigde envelop geland.
Overigens staat er behalve het rode Marklin boven het venster, helemaal niets op de envelop
Voorheen stond er nog wel eens SAND of Deutsche Post op
groetjes uit beetje krom
opa cees
Bij mij kwam vandaag een beschadigde envelop, en gekreukte inhoud in de postkast. In plastic verpakt met een standaard excuuskaartje van PostNL.
Groet, Paul
@citaat
Waarbij ik dus het idee krijg dat de post gesorteerd wordt in een papierversnipperaar....... Het is mij dus ook al een keer overkomen, gek genoeg met andere post niet :?
Je zou haast denken dat het dus in Duitsland al misgegaan is.
Citaat van: pajomaho op zaterdag 13 februari 2021, 14:49:52
Bij mij kwam vandaag een beschadigde envelop, en gekreukte inhoud in de postkast.
Treurig. Ik vraag mij wel eens af of de kwaliteit van de envelop wel goed genoeg is om de, vaak zware, inhoud veilig in te vervoeren. Vooral ook als de envelop vochtig wordt door wat voor omstandigheid dan ook dan is het snel gebeurt.
Maar daar heb jij nu niets aan.
Even een telefoontje, het melden en je krijgt wellicht een herzending. 't Is mij ook een keer overkomen en ik had binnen een week een "ersatz".
Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 13 februari 2021, 15:17:23
Waarbij ik dus het idee krijg dat de post gesorteerd wordt in een papierversnipperaar....... Het is mij dus ook al een keer overkomen, gek genoeg met andere post niet :?
Bij die blauwe enveloppen zou ik het niet erg vinden :D
@Hans, ach er zitten wat lichte vouwen in de tijdschriften, zo erg is het ook weer niet. Op zich zijn ze allemaal verder wel heel, alleen de brief en het bestelformulier waren wat gerafeld aan de rand. Ik laat het maar zo.
Groet, Paul
Hier is de envelop ook zwaar beschadigd aangekomen zonder een plastic zak er omheen.
Wel met een excuus kaartje, maar dab je niks aan. De inhoud was gelukkig heel
Ook hier de envelop zwaar beschadigd aangekomen afgelopen zaterdag (wel in plastic verpakt en met excuuskaartje)
Interessant, bij mij zat er in de envelop inderdaad ook een scheur, maar blijkbaar nog niet genoeg voor een plastic zak en excuusbriefje. Zit vast een interessant verhaal achter, van een vrachtwagen vanaf de drukker die in Duitsland van de weg is gegleden of zo :)
De Märklin Insider Club News 2/2021, is nu online te bekijken.
Niet online te bekijken maar op papier is Märklin Magazine 02, de Duitse versie. Voor wie deze al heeft of binnenkort krijgt. De mijne is vandaag de 13e april 2021 bij mij in de brievenbus aangetroffen. Die mocht dus wel zonder negatieve Covid-19 test die maximaal 72 uur oud is de grens over;-) Ik niet en dus wordt het de komende tijd 18 eurocent duurdere benzine in NL kopen.
Met inhoudsopgave van de uitgaven jaren 2019 en 2020 op iets dikker papier gedrukt. Ik maak daar zelden gebruik van maar goed het zit bij de prijs in.
132 pagina's, de Duitsers tellen de voor- en achterkant ook mee.
Sehr einfach bedienen lässt, zeer eenvoudig te gebruiken staat er bij de C-rail draaischijf. Daar dachten vele en ook leden hier op dit forum anders over. Ook analoog via bedieningspaneel 72760 staat er. In MM03 komt een uitvoerige beschrijving.
Uiteraard de nieuwighedenparade. Wat me nu pas opvalt zijn de wagens uit set 46213. De Fad 167 Erz IIId ertswagens voor de Langer Heinrich. Ik zag van het weekend doos 00789 weer staan met de 12 NS Fads wagens. Mooie set.
Ik ga me een "i am a Märklin Classic" T-shirt kopen. Ik heb er de leeftijd voor.
Wie ook de leeftijd hebben zijn de oude decoders. Het is hoogste tijd de decoders uit 2015 op de nieuwste stand van de techniek te brengen staat in de bijdrage over het ombouwen naar de nieuwe decodergeneratie. Modern Times heet het. Dat stuk zal zeker vertaald wel in de NL-versie verschijnen. Daar ga je dan met je dure investering destijds. Nu moet je naar 32bits techniek, 4096 rijstappen, 32 functies. Mij niet gezien met een lok die Happy Birthday zingt of "Aan het kleine station in de haven" brult.
De rest van de inhoud is voor jullie om tot je te nemen anders bederf ik jullie leesplezier.
Dirk :-{)
Is hier maandag toegekomen (duitse versie)
De dikke Duitser is, enigszins beschadigd, heden bezorgd.
In absoluut ongeschonden toestand ook hier vandaag bezorgd.
Ook hier is de dikke Duitser heel op de mat gevallen.
Lekker wat leesplezier van het weekend.
Groet Michel
Paar dagen geleden de Nederlandse versie mogen ontvangen.
En nee, het was geen grote plof op de mat.
groetjes uit beetje krom
opa cees
ik kreeg de Dikke Duitser donderdag onbeschadigd (!) op de mat. :P
groet,
Roel
Hallo, ik dacht ´k ben vast niet de 1e die met het nieuws komt omdat het al zo laat is 23:49 uur maar blijkbaar wel: de 03 met 123 pagina´s Märklin Magazin in het Duits kwam heute den 15 juni 2021.
Met een 9 pagina´s lang artikel over decoderombouw. Viel mij wat tegen want het gaat over oude decoder met 8voudigecodeerschakelaar eruit en MFX met 21 polige aansluiting erin.
Startup Fahrregler of Power Control Stick. Een soort joystick achtige handregelaar daar had ik nog niets over gelezen. Ik kijk dan ook niet naar de startup Startpackungen.
Ha alweer een kleine baanvoorstel nu 2 bij 1,20m. Net niet een standaardmaat hele houten plaat (2,44 * 1,22) en hout is toch al duur tegenwoordig dan liever de hele plaat gebruiken en een paar stukken rail meer kopen.
Ik zie een nieuw model aankomen een Vectron 248 002-8, meer verklap ik niet, let maar op.
Logisch dat vele (zomer)modellen worden beschreven, een bijlage en de rest is Europese zomer.
Dirk :-{)
Zelfs de duitser was wat minder dik, ik hoorde geen geklaag over een "inslag op de mat". van de dames hier.
Verdikking van de volslanke uitgave werd veroorzaakt door de losse spoor 1 bijlage waarin veel aandacht voor het paradepaard SBB Köfferli. Mooi maar duur! Je koopt voor dat bedrag al een leuk 2e hands auto.
De sporenplannen kunnen mij nog steeds niet bekoren, ik heb oude Miniatuurbanen uit de jaren '70 en '80 met leukere sporenplannen.
Vectronartikel wel leuk. Pagina's met ettelijke modellen van Zomernieuwtjes, nieuw in de winkel...wel aardig, maar ik beschouw het als bladvulling. Doe dat dan maar als losse bijlage en niet als redactionele inhoud.
Ik had een proefabo, maar vergeten op te zeggen, nu er een jaar aan vast voor 33(?) Euro, da's wel te overzien maar met deze inhoud ga ik daarna niet meer verlengen. Het is net iets te veel "reclame" voor de eigen modellen en die kan je op de site bekijken of je haalt een Neuheitenfolder.
Zojuist werd mijn middagdutje ruw verstoord omdat de dikke Duitser door de brievenbus werd gedeponeerd door de postbode.
En het geheel was weer onbeschadigd dus het lees plezier kan weer beginnen mijn weekend kan al niet meer stuk. :D
Groet Michel
Ook bij mij werd vanochtend de dikke reclamefolder :D weer in goede orde bezorgd...
Groet, Paul
Pajomaho, ik veronderstel de hele wekelijke hoop reclame folders werd van morgen bij u gedropt.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 18 juni 2021, 14:30:19de dikke Duitser door de brievenbus werd gedeponeerd
Dat gebeurt niet vaak.....Meestal hebben wij de zending op de zelfde dag. 't Is "mijn" bode zeker te warm vandaag...
Hier nog niets dus.
Jij veel leesplezier, Michel.
Hier ook binnen vandaag.
@ Johnny: nee het zakje met reclame komt ergens tussen zondag en woensdag. Maar ik vind de Märklin Magazin al een jaar of tien, vijftien vooral veel "In eigener Sache" hebben, veel reclame voor de eigen producten en veel baanontwerpen. Toen ze nog een blauwe titelband hadden, vond ik ze interessanter, ook nog wel eens artikelen over elektronica schakelingen en meer artikelen over echte locs die ze dan nieuw uitbrachten.
Die info over echte locs staat nu wel wat uitgebreider in de Insider-bijlage, maar goed , dat is dan weer alleen dat model waar ze over schrijven.
Groet, Paul
Voor mij is de Marklin Magazine (de Duitse) een bron historische informatie over Marklin en voorbeelden. Ik lees de Magazine dan ook al subjectief communicatiemiddel tussen Marklin en zijn consument.
Wil je een onafhankelijk (in hoeverre dat mogelijk is indien afhankelijk van reclame) moet je geen Marklin Magazine, Hornby Magazine, Modellbahn Report etc lezen. Dan is MIBA of Modelleisenbahner of Rail Magazine een 'betere' keuze.
In de Marklin Magazine is er wat meer ruimte om een (nieuw) model te beschrijven, en in context te plaatsen, dat lukt in een nieuwheden catalogus of jaar catalogus niet.
Ik ben het met Paul eens dat in de 'oude' tijd er geregeld hele interessante artikelen stonden die wat technischer van aard waren. De ombouwbeschrijving van een BR82 met een BR81 als basis, de stop elektronica op basis van een NE555 en de bouw beschrijving van de baan van Bernd Schmidt waren duidelijk pareltjes uit de oude doos.
Aan het eind 20e eeuw / begin jaren 2000 hebben ze ook nog wel aardige artikeltjes geschreven over Marklin Digital, het kort koppelen van 40xx/46xx wagons en de verschillende motoren van Marklin locomotieven. Deze zijn onder de technische informatie nog steeds terug te vinden op de Marklin website.
Marklin moet tegenwoordig rekening houden bij de beschrijvingen van aanpassingen aan locs met de veiligheid van de hobbyist, aansprakelijkheid (zelfs als die duidelijk wordt afgewezen) , en beschikbaarheid. Er is niets zo frustrerend als een leuk ombouw project tot in de puntjes beschreven, maar waarvoor de onderdelen niet (meer) te krijgen zijn. De huidige korte productie runs laten t niet toe (zowel onderdelen als modellen).
Europa is nog grotendeels gevrijwaard van een claimcultuur, maar de eerste tekenen lijken wel meer en meer in die richting te wijzen (ondanks de limitering van de aansprakelijkheid).
Kortom, t is een slow informatie stroom van Marklin naar de klant, van informatie die Marklin kwijt wil, kan, en mag.
Jan-Peter
Zojuist is de dikke Duitser nr 3, op de mat gevallen.
CiteerDe ombouwbeschrijving van een BR82 met een BR81 als basis
Jan Peter , als je weet welke Insider(s) je daarvoor nodig hebt , graag . De Br 82 is een loc die ik mooi vind .
MAk man
@citaat Daarvoor moet je bij Piko zijn ===> klik (https://marnan.eu/piko-50249-h0-db-stoomlocomotief-br-82-ac-digitaal)
Citaat van: nobody op zaterdag 19 juni 2021, 13:21:40
Zojuist is de dikke Duitser nr 3, op de mat gevallen.
Ook vandaag hier helaas niets. Voorzichtig ga ik denken dat het hier dan dit keer voor het eerst sinds vele jaren een keer fout gaat...
Maandag maar even een telefoontje richting M.
Hoi Hans,
Ik heb hem ook nog niet ontvangen terwijl hij hier ook altijd als een van de eersten hier binnenvalt. Wellicht een troost en laten we even afwachten ...
Mvg, Tim
Ik zal eens kijken welke Magazine precies de ombouw beschrijft naar een BR82.
Jan-Peter
Misschien heb ik dat nr. ook nog wel Jan-Peter.
Ik herinner me het artikel nog.
Tegenwoordig laat men het wel uit z'n hoofd om de naam van de concurrent te vermelden,
laat staan onderdelen te "lenen". :D
Belofte maakt schuld ...
En dan kan ik simpel een zooi Marklin magazines door bladeren tot dat ik de boven gemelde ombouw (BR81>Br82) of ... een aantal 'highlights' die ik tegen kwam opsommen: (allen Marklin Magazine, maand/jaar):
BR82 4/80
BR87 2/83
BR89.0 (T8) Upgrade 3/83
E7002 1/80
E01 2/79
E77 4/78
OBB 2050 3/80
Klinknagel tender BR41 2/79
NE555 Halte timer 3/80
Schwerlast Strassenroller 1/81
Bij de model ombouw gaat het vaak om ombouw beschrijvingen met een Marklin model als basis met extra onderdelen van toeleveranciers. Soms met veel toeleveranciers (OBB2050, E77) andere ruim minder (BR82/87)
Alle ombouwbeschrijvingen gaan uit van gemiddelde vaardigheden ( jij-je level met het soldeerapparaat, 'letterlijke' vertaling DE-NL)
Euro-kaart schakelingen maar overgeslagen.
Prettige avond,
Jan-Peter
Heb jij opgesomde Magazins JanPeter?
Ik zo vanaf 1981 (dacht ik...zal eens op zolder duiken)
Op de omslag van het blad schakelde men toen over van "lichtblauwe huisstijl" - net als de verpakkingen destijds naar donkerblauw.
Vanaf 1981 ook meer kleurenfoto's.
Hoewel de teksten nogal wal droog en technisch waren, conform duits tijdsbeeld begin jaren '80, wel veel inhoud: klein lettertype.
aanzienlijk meer aandacht voor het grootbedrijf dan nu.
Ja, ik had toegang tot de bovenstaande magazines tijdens het bezoek aan mijn ouders afgelopen weekend. Thuis heb ik ook nög een aantal, maar niet noodzakelijk dezelfde nummers.
t' Zijn twee verschillende collecties. Die van mijn vader (de bron van de meest parate kennis ref. magazines) en een collectie magazines die ik een aantal jaren geleden heb overgenomen, thuis.
In t verleden heb de magazines verslonden (uitgespeld), nu blader ik er door heen ter lering en de vermaecke, als de tijd t toelaat.
Jan-Peter
Duitse uitgave nr. 4 is binnen, gaat over "de andere krokodillen" aan de voorpagina te zien.
Nog geen tijd gehad om te lezen.
Bewaar hem voor de vakantie over 1,5 week. B)
Gisteren de 1e bij Baanloos en vandaag 12 augustus 2021 de 2e melding. De Duitse uitgave MM 04 2021 is binnen.
132 Seiten. Ik ga ze natuurlijk niet allemaal hier behandelen en jullie het plezier bederven. Wie niks wil weten stopt hier met lezen :-)
Inderdaad veel over de kroks, 8 pag. Ik vind de Oostenrijkse wel mooi, eerst maar eens als model in het echt zien. De kroks van de laatste 30 jaar halen het niet bij #3015. Veel te smalle voorbouw. Dat vind ik te fragiel en maakt dat het geen machtig ogende lok is als je de 3015 gewend bent.
Uiteraard de nieuwe modellen en wat er nu leverbaar is. Degene die Eurotrain volgt zal de nieuwe BR 64 al wel gezien hebben Mä # 39639.
Startup in nieuw vorm gegeven verpakking. Nieuw bordspel: Bahnfrei voor een tot 4 spelers (haha vanaf 1 speler ;-))
Vorige keer al aangekondigd een stuk over de M83 en M84 en verderop de achteraf in te bouwen lokdecoder MSD/3. Helaas alleen nog voor Minitrix de DE 1002 in robijnrood, nog even wachten op de H0 versie van deze Bentheimer want ik vind deze toch wel heel mooi en ze rijden ook in NL. Ook rood de V80 en de latere BR 280 die reden bij Bamberg.
Zoals gebruikelijk wat artikelen over scenery en landschapbouw en een klein baantje.
Ook hier in het forum al gezien de Hosenträger met C-rail.
Dirk :-{)
Hier dinsdag binnengekomen. Ziet er leuk uit met interessante artikels.
En zoals gebruikelijk heeft de dikke Duitser ook hier weer met gepaste vertraging de deurmat weten te bereiken. Plof!!! En dan ook nog zonder kleerscheuren ;) Ik heb weer wat te doen dit weekend ...
Jan-Peter
Hier kan het leesplezier ook weer beginnen nadat hij vanmiddag op de deurmat is geploft.
Groet Michel
De Nederlandse versie is vandaag geland in beetje krom
groetjes uit beetje krom
opa cees
Ook hier de NL versie gekregen op 18 augustus. Highlight in de brief dat de besteldatum van eerdere specialiteiten nog kon tot 14 augustus..... 4 dagen daarvoor :-(
Groet,
Hugo
OP Scheveningen is de (onbeschadigde) dikke Duitser nr 4 afgeleverd.
Verbaas me er iedere keer weer over dat er dik een week tussen zit tussen bezorging bij ondergetekende en bv. bij Cees in Beetje Krom, hemelsbreed maar 15 km. Cees! :D
De totale oplage van MM is ca. 57000 exemplaren. (Bron Mediadaten Märklinmagazin)
Neem aan dat dit alle taalvarianten betreft.
Zullen we positief schatten dat hier in NL 5000 exemplaren worden bezorgd(?)
Vreemd dat dit niet in 1 tot 3 dagen wordt bezorgd.
Dan heb je nog de Insiderleden die nog de "nodige extra foldertjes" ontvangen.
Dit is een kwestie van "Fullfilment" dat wil zeggen er moeten meerdere folders in één pakket gaan, mogelijk worden deze later verzonden.
Quote: Vreemd dat dit niet in 1 tot 3 dagen wordt bezorgd. Unquote
Mijn 2cts. Als onze organisatie een brief uitdoet naar 21.000 adressen dan wordt deze over een periode van veertien dagen bezorgd. Als het maar aankomt en als de Insider brandend van verlangen het dus uiteindelijk maar ontvangt, sommige een maand of nog later ;-)
Vandaag bericht gekregen dat mijn insider wagon klaar ligt. Nog meer mensen hier?
Nog niet.
Hoi,
Ik heb de wagon vorige week zaterdag kunnen ophalen. Overigens had de dealer 1 minuut na sluitingstijd op vrijdag al aangegeven dat de wagon er was.
Overigens was ik dit keer redelijk snel met het doorgeven van de bestelling van het gratis wagentje, dus zal ik ook wel hoog op de toewijzingslijst hebben gestaan (FIFO).
Jan-Peter
Vanmiddag opgehaald bij Bentink in Apeldoorn. :)
Hebben jullie foto's?
In het topic van Pab (Piet) staat een foto van de insider wagon 2021 (https://forum.3rail.nl/index.php?topic=16955.msg1436159#msg1436159)
Groet Michel
Ik heb mijn wagon vanochtend opgehaald bij de Store. Ze hadden net weer een lading binnen en gaan dinsdag weer (op volgorde) mensen uitnodigen om 'm af te halen. 't Is dat ik er langs kwam, kon ik de mijne, die ook in die levering zat, gelijk meenemen.
Groet, Paul(aner Bräu München)
Es ist da der Deutsche Märklin Magazin no. 5 2021.
Voorop een plaat van de DDR BR 02 0314-1.
Yep. Is hier gisteren ook in de bus gevallen. Terug mooi artikel ivm watervallen maken, net als de programmatie van de nieuwe decoders. Om dan nog te zwijgen over winterbanen.
Nummer 5 is hier ook ontvangen.
Het boeit me niet zo meer en laat mijn abonnement t/m nr. 2 volgend jaar rustig doorlopen en aflopen.
Waarom:
Het eindeloos herhalen van een opsomming van aangekondigde en uitgebrachte modellen.
Die modellen zie je op de site of anders haal de folders.
De gepresenteerde banen zijn min of meer altijd het zelfde: de "beginnersbanen" zijn altijd in een gewrongen zo je wil "krakelingvorm" met afbuigende wissels, dat vind ik niet conform de werkelijkheid.
Märklinfreunde is de laatste tijd: hoe voller gepropt hoe beter. Ik ben zelf van meer is minder.
Meer plezier beleef ik momenteel aan het online (gratis!) magazine Trainini: weliswaar gericht op Z-spoor maar ook veel uit het grootbedrijf.
Nou ja misschien verrast het Magazine me nog een keer met de 3 nrs. die ik nog te gaan heb.
En daar is nummer 05.2021 Insider club nieuws in de Nederlandse taal binnen. Met Schorsch en Herfstnieuws en Miniclubstrategie. Meer spoil ik niet ;-{)
Ook net ontvangen; veel leesplezier
De Dikke Duitser oktober/november is ook op Scheveningen afgeleverd.
De dikke Duitser is weer op de deurmat geploft. :P
Groet Michel
Verdorie, ik weet t wonen in een polder is altijd tegenwind en de turbulentie door dalende en opstijgende vliegtuigen helpt ook niet mee maar waarom is de Insider hier altijd twee dagen later? :-(
Vrgr,
Wilko
Vanmorgen al in de PostNL-app aangekondigd, lag hij bij mij vanmiddag ook in de bus.
Groet, Paul
Vanmiddag met een luide plof viel de dikke duitser voor de eerste keer in onze nieuwe woning op de mat. Dus ook daar weet gelukkig Marklin en de postbode de enveloppe geleverd te krijgen :-)
Groet, Andre
Ook hier binnen gekregen vandaag.
Gisteren is de envelop gearriveerd in beetje krom
We hebben weer leesvoer
groetjes uit beetje krom
opa cees
Citaat van: nobody op dinsdag 19 oktober 2021, 23:00:04
De Dikke Duitser oktober/november is ook op Scheveningen afgeleverd.
Kennis genomen van de inhoud. Teleurgesteld. 'k Denk dat 'k 't abonnement maar beëindig.
Pffff, hier ook binnen :)
Vrgr,
Wilko
Mooie poster er ook bij :thumbup:
In de donkere dagen voor Kerst is MM nummer 6 bezorgd.
Nog niet gelezen, bewaar hem voor de vrije dagen voor, tijdens of na de kerstdagen!
Ook hier heeft de postbode de postbak gevuld met de Duitse MM #6 ¦ december 2021 - januari 2022.
Met op de voorplaat BR44 # 1315. Was van deze lok op de voorkant van herfstnieuws de rechterzijde te zien op MM6 de linkerzijde en op pagina 12-13 weer de rechterzijde.
Natuurlijk met winterse banen en dit jaar ook een Weihnachtsmarkt.
Iemand die met mDecoderTool3 een lok volledig van alle maar mogelijke geluiden heeft voorzien> graag een film met deze geluiden ergens op dit forum.
Helaas tot op heden nog niets mogen ontvangen..... :-(
Idd, hoor weinig plofgeluiden van de diverse rapporteurs.
Hopelijk bereikt het Magazin jullie nog voor de kerstdagen.
Van mijn dochter krijg ik nog een Eisenbahnmagazin 2022 no. 1 onder de Kerstboom.
Had de lieverd gekocht tijdens een bezoek aan Oberhausen vorig weekend.
Ik mocht het allen nog niet lezen, ging een papiertje en een strik om.
Ook in Best nog niets ontvangen, en dat is nie best.
Ik heb een mailtje naar Marklin Insider Club gestuurd dat ik nog niets ontvangen heb.
Kijken wat hun reacties zal zijn
Groet, Andre
Ter info: de duitse versie is hier reeds op 9 december in mijn (belgische) bus gevallen.
Zou het kunnen dat de nederlandstalige versie achterop hinkt ?
Hier aan de Ijsel ook nog niet. Dus per boot is het niet binnen gekomen.
@citaat @citaat niet alleen de Nederlandse versie, ik ben abonnee van de Duitse versie en die is ook nog niet in Utrecht aangekomen...
@Andre: dan zal je waarschijnlijk over 2,5 maanden antwoord krijgen (ik kreeg van de week een antwoord op een melding die ik begin oktober doorgaf over de Silowagen 04661, met excuses wegens de drukte op de serviceafdeling).
Groet, Paul
Ik heb hem vandaag binnen(regio Rotterdam)
Als uiteindelijk alles maar binnenkomt, ik vermeld hier in dit onderwerp dat ik de uitgaves heb ontvangen. Dan weten jullie dat er wat aan zit te komen.
Mijn laatste ervaring met de Clubverwaltung:
Ik> Gesendet: 19 August 2021 een bericht naar hen
Zij> Antwort: 23 November 2021: .... vielen Dank für Ihre Meldung. Bitte entschuldigen Sie die späte Antwort. ... etc...
Nah Paul 2*@citaat dan was jij met 2,5 maand nog sneller dan ik met na bijna 14 weken een bericht. Op het werk moet -let wel moet- haha ik binnen twee werkdagen antwoorden.
Maar eh we kregen een antwoord en dat is al heel wat, dus ik zeur niet, vermeld het alleen eventjes, het beantwoorden van een bericht kan dus even duren en ja dan is de volgende editie alweer bij mij binnen ;-)
Dirk :-{)
Hier vandaag het december nummer binnengekregen. Was voor mij de eerste omdat ik onlangs lid ben geworden.
Ik heb een vraag: ik kreeg vandaag ook een Duitse aug/sept nummer binnen vanwege de kerstactie die ze hebben. Deze is een stuk dikker (130 paginas) dan de Nederlandse december uitgave (58 paginas). Zit er een verschil in de Duitse en Nederlandse uitgaves qua hoeveelheid artikelen? Of verschilt het gewoon per keer dat het wordt uitgegeven?
De Duitse marklin magazine is altijd dikker, sommigen hier noemen hem niet voor niks de dikke Duitser ;)
Taal van lidmaatschap is om te zetten, dan ontvang je telkens de Duitse versie.
Blijkbaar had de boot vertraging, maar is vandaag binnen gekomen.
Ook hier is de NL versie binnen, samen met mijn certificaat van echtheid voor mijn mooie E44.5 Insider model. :biggrin:
Hier ook de NL binnengekomen.
De dikke Duitser is ook op Scheveningen gearriveerd.
ook hier de NL binnengekomen vandaag
mvgr. gerard
Kijk eens aan, ze komen nu ook bij jullie binnen.
@Stefan: ja er zit een verschil in het aantal artikelen en ook in aantal advertenties.
Dirk :-{)
Hij stond vanmorgen wel in de PostNL app voor bezorging vandaag, maar - zoals de laatste tijd gebruikelijk - hij werd nog niet in de brievenbus afgeleverd. Ik zal moeten wachten tot minstens dinsdag.
Bezorging is hier echt waaaaardelooos :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: 't Is niet de eerste keer de laatste tijd dat in de app aangekondigde post pas dagen later bezorgd wordt. Het lijkt wel of ze geen zin hebben om post te bezorgen. Vandaag zijn 4 van de 8 aangekondigde stukken bezorgd...
Gelukkig heb ik nog wat bladen liggen waar ik nog niet aan toe was gekomen, dus ik hoef me niet te vervelen. En op de M-website kan ik de insider nieuws ook al lezen...
Groet, Paul
Zojuist is hier de dikke Duitser met beleid door de postbode in de brievenbus geduwd.
De envelop is helemaal puntgaaf helaas moet ik hem zo opscheuren om de inhoud te bekijken. :P
Groet Michel
@citaat @citaat De jongens en meisjes van PostNL hebben natuurlijk niet hun drukste periode van het jaar.
@citaat Dit gebeurde in november ook al een paar keer, waardoor ik zelfs een brief van de bank te laat kreeg en daardoor schade leed (die niet door PostNL vergoed wordt). Dus het ligt (niet alleen) aan de drukke periode nu, het speelt al langer.
Groet, Paul
Edit: Kennelijk hebben ze vandaag nog een tweede ronde gedaan (lekker efficiënt) want zojuist plofte de dikke Duitser alsnog in de bus (met nog twee andere stukken waarvan ik boven al melding maakte - er ontbreekt er nog een). De envelop had een klein horizontaal scheurtje boven, mogelijk door de regen, maar de inhoud was verder heel.
Neemt overigens een deel van mijn kritiek op de bezorging niet weg.
Groet, Paul
Hier donderdag 23/12 ontvangen.
En ja hoor.
Vandaag is de NL versie door de brievenbus gekomen.
groetjes uit beetje krom
opa cees
Hier vrijdag 24/12 de Duitse editie op de mat gevallen
Op mijn PostNL app werd de december uitgave 2 keer aangegeven.
1ste keer op 23 dec en de 2de keer op 24 dec.
En nog steeds zit ik te wachten op deze uitgave.
Plus heb ik ook nog steeds niet het factuur voor het volgend jaar.
daarvoor heb ik een vraag gesteld aan Märlkin service Nederland.
Citaat van: BR 66 op woensdag 22 december 2021, 17:10:59
Helaas tot op heden nog niets mogen ontvangen..... :-(
Ook bij mij de Duitser op vrijdag laat in de middag bezorgd. :D
Hier was de Duitse uitgave ook op vrijdag j.l. binnen gevallen.
Maar ik ga nu, echt niet op mijn knieën zitten, om te bedelen, om de factuur.
Dan zij het zo.
Gr Ad
De Insider pasjes 2022 worden ook bezorgd nu.
De mijne vandaag ontvangen.
Groeten,
Ton.
@citaat Idem op Scheveningen, samen met de factuur van het lidmaatschap.
Citaat van: AndreS op woensdag 22 december 2021, 18:57:51
Ook in Best nog niets ontvangen, en dat is nie best.
Ik heb een mailtje naar Marklin Insider Club gestuurd dat ik nog niets ontvangen heb.
Kijken wat hun reacties zal zijn
Groet, Andre
Ook hier de dikke duitser net voor de kerst ontvangen. Insider Club gemeld via mail dat zending laat ontvangen is.
Eindelijk.
Vandaag kwam de Insiderblad en het factuur tegelijk binnen.
En kreeg ook een antwoord van het Märklin Insider Club over het factuur.
Daarin stond dat de facturen in November waren gestuurd, maar door onbekende redenen waren er niet veel aangekomen in Nederland.
De factuur is inderdaad gedagtekend met 19 november 2021. Indien niet bestelbaar dan retour naar een postbusnummer in Rijswijk staat onder de poststempel op de envelop. Huh wie zit daar dan? Geen importeur, een Märklin dealer dan die ze dan opnieuw verzend? Zat daar de maand vertraging dan in?
Het `pasje` met de Br06 zat er keurig bij. Voor 6 jan. 2022 overmaken en dan loopt uw lidmaatschap tot 01.01.2023. Het is een NL IBAN dus op tijd zal het bedrag wel zijn.
Dirk:-{)
@citaat
Graag controle uitvoeren. Betalingen gaan bij mij altijd naar Marklin GmbH.
En bel Marklin even. Check het.
Hier gisteren de factuur en de Insider-pas binnen gekregen.
Ook weer betaald en we gaan weer toezien wat 2022 te bieden heeft.
Voor iedereen een mooi en ook een gezond 2022 toegewenst,...doei,doei.
M.v.g.
AD
Hier helaas nog geen pasje ontvangen maar we wachten rustig af.
Bedankt voor de vele berichten in dit topic het afgelopen jaar Ad. :thumbup:
Ik kijk uit naar 2022 wat je dan voor moois gaat plaatsen.
Groet Michel
Citaat van: Hitmaan op donderdag 30 december 2021, 10:14:47
@citaat
Graag controle uitvoeren. Betalingen gaan bij mij altijd naar Marklin GmbH.
En bel Marklin even. Check het.
De gegevens zijn hetzelfde als vorig jaar. Dus dat zit wel goed.
@citaat IBAN is dezelfde als voorgaande jaren en inderdaad de rest ook. Ik vond alleen vreemd dat de poststempel Rijswijk aangaf. Märklin Magazin kwam met poststempel uit Zwitserland- Dat is bij mij al heel gewoon. Rijswijk niet maar het is geen Phishing or whatever fraudepoging.
Nog 1 dag en dan is dit topic oud :-{)))
@citaat Die stempel is er volgens mij door PostNL op geplakt. Het kan zijn dat de afdeling Onbestelbare stukken daar zit.
:offtopic: Vandeweek kreeg ik een pakje in mijn handen geduwd voor iemand die ik niet ken, met een ander adres en een andere postcode erop, maar de streepjescode die ze erop hadden geplakt was wel op mijn adres. Ik heb moeten praten als Brugman om het te weigeren en weer mee te laten nemen. De bezorger snapte maar niet dat die streepjescode fout was en dat het naar het geprinte adres moest - maar ja dat kon hij niet uitvoeren... Het lijkt wel of ze steeds dommer worden bij PostNL.
Groet, Paul
Mij is vandaag iets nog vreemder overkomen. Ik zit tv te kijken als er wordt gebeld voor de deur ligt een postpakket en aan de overkant zwaait een vriend naar mij, dus ik denk dat pake komt van die vriend en hij is te gehaast om te wachten dat ik de deur open
Ik stuur hem via F.B. bericht en vraag om uitleg. Na enkele minuten krijg ik een antwoord dat de betrokken persoon van de hele dag niet buiten kwam hij zit ziek thuis. :?
Iets nieuws van Marklin, automatische betaling van het insider club lidmaatschap. Rekening ontvangen met nieuw 2022 pasje met melding dat verwacht wordt voor 23 jan. 2022 de afboeking gedaan zal worden. Ook hier is het eigen initiatief vervallen. Is wel makkelijk want dan vergeet je het ook niet.