Geachte forumleden,
Na het voorstelhoekje nu het voorstellen van de baan. De bouw van deze baan is gestart in 2017.
Thema is klassiek; Dubbelsporige hoofdbaan voorzien van bovenleiding en enkelsporige aftak naar een bescheiden station en klein depot (met de Roco schijf).
De naam 'Stein am Fluss' is projectnaam, simpelweg omdat me nog niets leukers is ingevallen.
Rollend materieel: Periode 3 en 4, Duits, Zwitsers, 1 Oostenrijker en wat CFL (uiteraard de schuld van dat blauwe 'strijkijzer', de 3600).
stats:
- C rail en K rail, zichtbaar min. R9, onzichtbaar R2 nevenlijn, R3 hoofdbaan
- CS1Reloaded, L-net convertor etc..
- iTrain (steeds meer lukt...)
Inmiddels is de 3e laag bereikt en krijgt het depot gestalte....
Bij deze het baanplan, in het vervolg zal ik wat foto's plaatsen (probeerhoek is voor mij geen luxe)
Foto's zeggen meer dan wintrack...
Schaduwstation, paradebaan, status 2018 en de bruggen (nog zonder 'Stein' en 'Fluss') status 2019
Dag Pierre,
Wat een fraai ontwerp en mooi uitgevoerd tot dusverre! Ik wordt hier helemaal blij van; goed georganiseerd schaduwstation en boven het maaiveld een geloofwaardig sporenplan. Alleen je stoomdepot kan misschien ietsje anders georganiseerd. Heel veel meer dan een draaischijf met loods is het nu niet. Ik pleit niet voor dikke kolenbunkers en grote laadkranen, maar een iets uitgebreider kolenpark en een slakkenkuil en inspectieput zouden wel wel fraai zijn. Desnoods vervang je de loods door een rechte loods in halfrelief langs de achterwand. In Duitsland niet zo gebruikelijk maar ook niet totaal onbekend.
Het hoeft niet, het is maar een suggestie.
Groet,
Peter
Hoi Pierre,
Ik droom nu al weg bij het zien van je paradebaan ;)
Je hebt een mooie baan ontworpen :thumbup:
Grtz Tony
ik kan me alleen maar aansluiten bij tony zijn opmerking. top ontwerp! goed over nagedacht. Hier ga ik toch een beetje spieken voor mijn ontwerp ;-)
Citaat van: BlikkenTinus op donderdag 17 december 2020, 23:38:45
Het hoeft niet, het is maar een suggestie.
Precies, het hoeft niet. Meer is minder Peter.
Leuk ontwerp dit en een frisse afwisseling tussen alle spaghetti banen alhier. :thumbup:
Gr, Ben.
Eens Ben, minder is meer. En meer wordt dan minder...
Hoewel hier het bekolingsspoor tegelijk in- en uitrijspoor van het depot is. Vind ik net iets te minimalistisch.
Maar voor het overige ben en blijf ik zeer gecharmeerd van het hele ontwerp.
Groeten,
Peter
Hi Pierre,
Dat ziet er goed uit maar inderdaad zoals Peter schrijft kolenwagons staan niet op een in-uitrij-spoor die wordt dan geblokkeerd.
Die brug (de voorste) op de laatste foto welk merk en nr. is die ?
(Van metaal ? ben de naam ff kwijt)
groet
Harald
Leuke opzet :thumbup:.
Citaat van: Prail op donderdag 17 december 2020, 20:42:29
De naam 'Stein am Fluss' is projectnaam, simpelweg omdat me nog niets leukers is ingevallen.
Ach, valt best wel mee.
Niet ver bij mij vandaan is
Bad Münster am Stein (https://de.wikipedia.org/wiki/Bad_M%C3%BCnster_am_Stein-Ebernburg) met daarbij een vertakkingsstation.
Idyllisch, ligt aan de rivier
Nahe en heeft direct aan de overkant van de rivier een behoorlijke rotswand.
Past dus wel enigszins.
Stein kan ook op de Burcht slaan, Pierre.
En dan klopt het helemaal, want die ligt bij jou aan de rivier !
Goegel maar eens Stein Burg en dan afbeeldingen :P
Grtz Tony
Dank voor de complimenten!
@haradigi: De brug is van 'Central Valley'nr. 1900, is een plastic kit.
Hallo Pierre,
Een mooi baanplan en een mooie start van de bouw! Dit is weer typisch een idee wat mij heel erg aanspreekt, er zijn zelfs wel raakvlakken met mijn baan. :P
Misschien een tip voor het BW: Zoals Peter al aangaf moet je daar misschien wat meer aandacht aan geven. Mijn idee (wil je waarschijnlijk niet...) is om de draaischijf te laten vervallen. Ik begrijp het volkomen als je zegt dat die er in ieder geval komt maar uit eigen ervaring weet ik dat dat ruimte vreet en daardoor erg moeilijk realistisch is te bouwen. Ik heb de draaischijf om dezelfde reden laten vervallen en ben daar nog steeds gelukkig mee. Er is meer evenwicht met de rest van de baan.
Ander puntje: Het lijkt mij ook veel mooier dat het BW direct vanuit het station is te bereiken, dus meteen na de brug een wissel met een eigen spoor naar het BW. Niet eerst door een tunnel want dat is niet logisch.
De naam van de baan vind ik prima gevonden. Een naam geeft het een eigen identiteit. In de grote boze wereld heeft ook ieder stukje land een eigen, soms alleen lokaal bekende, naam. Dan weet iedereen waar het over gaat.
Ik ben benieuwd naar het vervolg! :thumbup:
Dat het depot via een tunnel te bereiken is, is niet per sé onrealistisch. Op de North Yorkshire Moors Railway is dat ook zo. Weliswaar zonder bocht, maar toch door een korte tunnel bij het station.
Groet,
Peter
Citaat van: narwal op vrijdag 18 december 2020, 19:44:52
Mijn idee (wil je waarschijnlijk niet...) is om de draaischijf te laten vervallen. Ik begrijp het volkomen als je zegt dat die er in ieder geval komt maar uit eigen ervaring weet ik dat dat ruimte vreet en daardoor erg moeilijk realistisch is te bouwen. Ik heb de draaischijf om dezelfde reden laten vervallen en ben daar nog steeds gelukkig mee. Er is meer evenwicht met de rest van de baan.
De draaischijf geeft in automatisch bedrijf heel veel speelplezier........
Mooie bruggen. :thumbup:
MvG,
Timaximus
Hallo Pierre,
Ik wil je de complimenten geven voor het ontwerp en gekozen thema. Het is een mooi sporenplan en de verdekte sporen zijn goed bereikbaar. Ik ben benieuwd hoe je dit alles straks landschappelijk gaat aankleden en welke gebouwen je gaat plaatsen. In ieder geval zijn de gekozen bruggen mooi gekozen exemplaren.
Heel veel succes met je bouw, Mvg
Wim
Hierbij nog een duidelijke foto van de onderste brug. De brug is 70 cm lang en vraagt wel wat aanpassingen om K-rail te faciliteren....en de bovenleiding zal ook nog wel een puzzel worden. De sporen op de brug liggen h.o.h. 53 mm.
Vandaag de proefopstelling voor de 'Blockstelle' aan de linkerkant van de baan, e.e.a. geïnspireerd op het boekje van Bernd Schmid... (helemaal stuk gelezen meer dan 35 jaar geleden)....Ook is hier het 'overstapje'; 2 slanke C wissels zonder tussenstuk om de parallel afstand van 53 mm aan te houden op het hoofdspoor.
Ja, de editie 'Mit Pfiff', dat is zeker een klassiekert!
Leuk als het nog steeds inspiratie biedt.
Groet,
Peter
Vandaag enkele beelden van de paradebaan in verschillende stadia. Ik vind het belangrijk een lange trein in zijn geheel te zien, liefst in een flauwe bocht door een mooi landschap...landschap volgt in de komende jaren maar de flauwe bocht is er al!
zicht vanaf linkerzijde
van rechterzijde
Wat een onwijs gave paradebaan, heel goed gelukt zo met die flauwe bocht :)
Heeft de bocht ook nog een verkanting (nodig), of hoeft dit niet bij zo'n flauwe boog/ grote straal?
Groeten,
William
Mooi Pierre, de paradebaan is een echte Top hier kun je met een behoorlijke snelheid doorheen rijden :)
Mvg,
Peter Degeluidsman
Hi Pierre,
Mooi die lange stukken zeker dat stuk met die brug (Ik heb wat met oude-bruggen).
groet
Harald
Ter aanvulling nog de overgang van C-rail naar K-rail op de paradebaan. Dit gebeurd aan de linkerzijde, hier gaat na het overstapje van de 2 slanke C-wissels, de C-rail over naar K-rail. Op het 'gekitbashte' (mocht dit Nederlands zijn....) brugje van Auhagen is het dan weer helder en zonder ballast. In de toekomst zal met ballast en airbrush de C en K 'verenigd' worden..... (op het brugje uiteraard geen ballast...).
mvg en mooie dag!
Goed gedaan. :)
Gr, Ben.
Ziet er goed uit!
:thumbup:
Ik ga dit volgen.
Wat een mooie paradebaan heb je. :P
Ik hou van die flauw lopende bocht.
Prachtig gedaan.
Mooi zo zonder onrealistische bochten!
Een aandachtspuntje: denk eraan om - nu het nog kan - een stopsectie te maken in de lus rechtsboven. Anders komt een van het station naar rechts vertrekkende trein meteen weer terug van de andere kant. Want veel ander verkeer kan er niet over dat spoor binnenlopen, alleen af en toe een stomer.
Groet, Wouter
Dat paradespoor :favorite:
Vandaag een villa.....soms heb je een bouwpakket die je altijd al eens had willen bouwen...maar waarschijnlijk niet op je baan komt....
Nog een beetje weatheren die Faller en dan......in de opslag. :)
Voor het evenwicht tussen scenery en techniek ook even een plaatje van boven richting schaduwstation, terugmelders via L-net converter naar de nieuwe ECOS2, helaas was de CS1reloaded beyond repair....
Vandaag geen update maar een kleine ontstaansgeschiedenis van het schaduwstation, momenteel ben ik bezig de besturing ervan te optimaliseren in iTrain, posities, rangeren toestaan etc...., en uiteraard worstelen met remvertraging, snelheidsmetingen etc...een hobby op zich. ook is inmiddels de CS1r vervangen door de ECOS 2
Hier nog wat latere beelden waarbij ook te zien de wissel decoders van Viessmann, ik heb toen een tijd zitten puzzelen op de vraag waarom uitgang 4 het niet deed in alle wisseldecoders......bleek later te zitten in de combi CS1R en wisseldecoders van een bepaalde jaargang, ondoorgrondelijk voor mij als digibeet.....
In Stein am Fluss gebeuren ook mooie dingen. :thumbup:
Greetz, Arjan
Modelspoorcollega's, hierbij een verlate update uit Stein am Fluss.
Het stationsgebied begint wat vorm te krijgen, het ontvangst gebouw van Kibri staat op proef, mocht het mijn oog blijven kietelen dan uiteraard verouderen en bevolken.
Moet eerlijk zeggen dat er veel gereden wordt (iTrain zij geprezen!) maar weinig gebouwd. Op de planning staat een achtergrond en het airbrushen van de sporen...maar dat wordt waarschijnlijk 2022.
Ziet er allemaal heel goed uit, mooie en degelijke bouw. Succes verder. Groet, Marc
In Stein am Fluss is ook nog de Hondekop van Artitec (23.404.02) gearriveerd...
Uiteraard geen fluit met het thema van de baan te maken maar het blijft toch de trein van je Tienertour en OV jaar kaart...wat nostalgie voor de regenachtige zondagmiddag ;)
Ik snap wel dat je die op je baan wilt hebben rijden :thumbup: :thumbup:
Veel plezier ermee.
Mvg,
Peter Degeluidsman
Mooie baan, maar toch even een tip. >:-D Een gekoppeld wissel is altijd synchroon.
Of ze buigen beiden af, of ze gaan allebei rechtdoor. :)
Ha Timelord, goed gespot! klopt helemaal, de bovenste wissel is van zijn veertje ontdaan omdat deze altijd maar in 1 richting bereden wordt (vanuit beide sporen); De eerste as rijdt de wissel open zodat deze 'goed' staat voor alle volgende assen.
Je houdt me scherp! ;)
Goedemiddag spoorcollega's, weer eens bericht uit Stein am Fluss. Hier bezig gewest met het ballasten van de C-rails, ik geloof dat hiervoor het woord 'engelengeduld' is uitgevonden.
De rails zijn eerst met de airbrush aangepakt waarna de steentjes zijn aangebracht (Woodland scenics light grey/HO fine) .
Volgende stap is verfijnen met poeders en daarna ook de K-rails met dezelfde kleuren airbrush en ballast
Ik geloof graag dat het monnikenwerk is, maar het resultaat is TOP :thumbup: :thumbup:
Mvg,
Peter Degeluidsman
Hierbij nog de blik richting tunnel ingang. Portaal, positie bovenleidingsmasten en blokpost nog provisorisch....
Ziet er mooi en strak uit. Interessant te lezen dat je eerst de rails hebt geairbrusht en daarna de steentjes aangebracht. Ik was van plan dat andersom te doen maar nu ga ik er even over nadenken. De stenen krijgen een iets andere kleur eroverheen?
Hierbij het bovenaanzicht bij de kleine brug, op de brug en rechts van de brug K-rail (al een klein stukje met ballast...), links van de brug C-rail, airbrush en ballast moet het onderscheid tussen de 2 minimaliseren.
@ Golfer: Ik heb de hele rail eerst geairbrushed om de plasticglans weg te krijgen en de kleur naar mijn smaak te krijgen, ik overweeg nog om een roestbehandeling met de airbrush te doen waardoor vlak bij de railstaaf het grind iets mee krijgt, ook wil ik het gehele ballastbed nog met poeders verfraaien, maar dat waarschijnlijk pas als de directe omgeving van het spoor zijn vorm en kleur heeft gevonden.
mooi gedaan;
is dat ballast gelijmd op die wissels?
mvg,
Michel
@Michiel: Yep de ballast is op de wissels gelijmd, ik heb ballast 'H0 fine' van Woodland scenics gebruikt, de kiezelgrootte vind ik realistisch en bij het lijmen op de C-rail/wissel blijft het mooi onder de bovenkant van de bielzen.
Heel netjes en strak aangebracht. Daar valt niets op aan te merken. De kleur vind ik wel erg maagdelijk. Daar mag best nog wat aan "geweatherd" worden. Denk dat het makkelijker was geweest om de rail te brushen nadat de ballast is aangebracht. Nu mag je het nog een keer doen. Kan natuurlijk zijn dat je dat heel leuk werk vind. ;)
Hierbij de ballast in combinatie met de 'railopvulstukken' (Viessmann 5106) bij de toekomstige overweg, e.e.a. vraagt uiteraard nog om wat weathering en wat mooi straatwerk...
Overzichtje voor de beeldvorming
Ik zie dit draadje nu pas maar wat een mooi sporenplan, ik blijf dit volgen!
"De natuur streeft naar chaos"....mijn treinenkamer ook.....
is hier nog slechter.Moeten dus dringend eens kuis houden :)
Dat is een mooie georganiseerde chaos hoor
Hallo Pierre,
Wat een bende, daar breek je jouw nek en kun je vast niets terug vinden! >:-D
De baan ziet er mooi uit maar je hebt nog een beste uitdaging aan het ballasten!
Succes........ O:-D
Hierbij nog ter aanvulling van het ballastverhaal een plaatje waarbij je goed de 2 stappen ziet: De Crail met airbrush op kleur brengen en het aanbrengen van het grind.
Hoi prail,
zeer mooie baan. optimaal gebruik gemaakt van de lengte, daar kan ik alleen maar jaloers op zijn. geen overkill aan rails, maar over alles precies goed nagedacht.
Succes nog met de verdere bouw.
Kleine update vandaag: Het tunnelportaal aan de linkerzijde op de paradebaan.
Het portaal is gemaakt van muurplaten van het merk Jordan, e.e.a. is aangepast op de h.o.h. afstand van 53 mm op het paradespoor.
Het protaal krijgt nog 'zijbeuken' en wordt uiteraard geweathered op termijn. Grappig uiteraard hoe zo'n achterkant er uit ziet.
Volgende stap is de 'pantovanger'
aanvulling foto's... :P
Blijkt toch lastig je aan je tijdperk te houden..... ;)
En dan heb je nog de mazzel dat er aan de bovenleiding portalen nog niet zoveel veranderd is, als in Zwitserland.
Dus een verkeerde loc of foutief wagonnetje straft het gekozen tijdperk nog niet zo zwaar af.
Gewoon rijden met materiaal wat je mooi vind, dat is een stuk makkelijker :D
Wel een mooi locje :thumbup:
Mvg,
Peter Degeluidsman
Een update uit Stein am Fluss, veel schuim en begin achtergrond. Het landschap bestaat uit schuimplaten van 20mm (Hornbach), deze worden bewerkt met de 'piepschuimsnijder', voorzien van gegoten rotsen waarna er nog met sculptamold afgewerkt moet worden. Grassmaster staat op het verlanglijstje... :)
De achtergrond bestaat uit egaal blauw geschilderde platen, daarop delen uit diverse achtergronden die ik een beetje naar smaak rangschik, Hier Oberstdorf van Faller, ik knip dan de wolken eraf (toch veel te laag bij Faller...)
Het Landgasthof staat op proef maar blijft mij oog kietelen.
tot genoegen.
Hierbij nog een inkijkje zonder het uitneembare deel met de haarspeldbocht. Ook het deel met het 'Landgasthof',is uitneembaar waardoor ik er als een diorama aan kan werken.
Hierbij nog een overzicht, ik kan geen schuimplaat meer zien...
zal een mooi geheel worden met die achtergrond :thumbup:
mvg,
Michel
Citeerik kan geen schuimplaat meer zien...
Nou ik zie anders hele stapels. >:-D
Moet je er even een deken overheen gooien, dan zie je er niets meer van. :-)
@citaat
Of Sculptamold :D. Ik volg met veel interesse hoe het gaat worden :thumbup:.
Groeten,
Wico
Het ziet er al fraai uit. Ik snap dat de schuimplaat je neus of je oren uitkomt, maar de basis is veelbelovend!
Groet,
Peter
Een bericht uit Stein am Fluss, het Landgasthof heeft een vast plekje veroverd ook de basis scenery eromheen aangebracht...rest van de baan uiteraard nog in schuim en hout chaos. ben druk met rijden en opbergen (binnen handbereik :) ) van wagons, past helaas niet allemaal op de baan.
Schaduwstation begint vol te raken....luxeprobleem :)
Tip : Je landgasthof ziet er heel mooi uit, alleen .... er ontbreken de noodzakelijke bloemen aan de vensters.
Citaat van: Prail op zondag 08 januari 2023, 12:01:03Schaduwstation begint vol te raken....luxeprobleem :)
Om je alvast uit de droom te helpen: extra opstelsporen zijn slechts een tijdelijke oplossing 8o.
Groeten,
Wico
Tja het lijkt wel of dat schaduwstations krimpen....in Stein am Fluss is er ook weer een lok binnen gereden dus wellicht maar eens denken over extra schaduwstations.
Marklin 3739, Ae 6/6 stads wapen 'Zurich', oude robuste techniek zonder 20 geluiden die je nooit aanzet :P . Wellicht heeft iemand nog tips om deze oude decoders (6090) wat beter te laten remmen in Itrain? (Potmetertje optrekken afremmen helemaal uit?)
mooie dag!
Kleine aanvulling; De Ae 6/6 heeft een machinist gekregen, ook is er een 'Sputnik' (Roco 67610) bijgekomen om de Zwitserse sleep af te sluiten.
Even een ander perspectief, foto genomen staand in het mangat/zone uitneembaar deel
Van deze zolder ook weer eens een update. De spoorwegovergang en omgeving zijn weer een stukje verder, tijd voor de Grassmaster en een nationale boomplantdag.
De blokpost van Faller aan de noordzijde van de paradebaan is vervangen door de blokpost van Joswood...wellicht mag deze blijven..
Het is mijn ambitie wat vaker te posten maar zag nu dat er alweer meer dan 120 dagen verstreken zijn...T is een hobby van geduld zullen we maar zeggen.
Er wordt overigens wel bijna dagelijks gereden :) zelfs een eerste PIKO aangeschaft, BLS 'Alpinisten'
Zeer mooi, en na de nationale boomplantdag gaat dat alleen maar mooier worden :) Prachtig om in alle rust het landschap te zien verschijnen, geduld is een schone zaak ;)
Wat een prachtig stuk scenery, Pierre! :thumbup: :thumbup:
Groeten,
Erik.
Hi Pierre,
Dat begint mooi te worden.
groet
Harald
Even nog een plaatje van de bruggen, gewoon omdat ik m nog tegenkwam op mijn telefoon. Mooie avond!
Mooie brug op de voorgrond :thumbup:
Prachtig hoe jij je baan opbouwt, dat smaakt naar meer.
Mvg,
Peter Degeluidsman
Ik ben ook een bruggen man, heel mooi en imposant.
Bij mij komen er ook vele op de baan.
groet
Harald
Hierbij nog wat beelden van het schaduwstation, hierin is ook een rollenbank van KPF-Zeller verwerkt
Mijn eerste PIKO met een sleep containers, prima lok.heeft me nieuwsgierig gemaakt naar de duurdere producten van PIKO
Mooie lok, niks mis met Piko heden ten dagen. Ik heb zelfs soms het idee dat ze op lage snelheid beter rijden dan van de huisleverancier...
Het is opeens veel PIKO in Stein am Fluss, begreep dat de VTG wagens (48190) in samenwerking met PIKO gemaakt zijn. Erg onder de indruk van die wagons, ben bang dat het een lange sleep wordt :)
Hierbij nog 2 beelden waarbij goed de 3 lagen, schaduwstation, paradebaan en het station 'Stein am Fluss' goed te zien zijn. zowel dorp, stationsgebouw en goederenloods moet je zien als proefopstelling. De gebouwen zijn nog opzoek naar hun vaste plek, geen haast gelukkig...
Klasse! Het ziet er echt heel fraai uit zo. Mooie vloeiende lijnen.
Groet,
Peter
Heel mooi :thumbup:
Maar wat zit er onder de bovenleidingmastjes: papier of tape?
Dat maakt nieuwsgierig, ook wat het doel is (mast vastzetten en/of geluidsisolatie)?
Ha Jan, dank voor je compliment!
Het wit onder het mastje is papier noch tape. Het is een plaatje kunststof (Evergreen) van 1 mm op de juiste hoogte te komen en het kleine blokje aan het multiplex trace te 'hechten'. De bovenleiding staat er eerlijk gezegd ook nog maar provisorisch.
Het is Viessmann omdat ik dat nog in huis had, wellicht wordt het nog Sommerfelt maar de gedachte om 0,5 mm draadjes op spanning te solderen...iets met dikke vingers en dikke brillenglazen:-)
Citaat van: Prail op zaterdag 07 oktober 2023, 08:48:46de gedachte om 0,5 mm draadjes op spanning te solderen
Lijmen in plaats van solderen een optie? En een vergrootglas of juweliersloep doet soms wonderen.
Mijn Avatar maar eens gefotografeerd, mooi modelspoorweer vandaag!
@citaat
Het is zeker modelspoor weer, maar ook lekker weer om de benen even te strekken, net terug van een stevige wandeling.
Mvg,
Peter Degeluidsman
Ik zie dit topic nu pas voor het eerst. Zo'n parade baan is werkelijk fantastisch, ik vind alleen de boogstraal veel te scherp :P. Ik ga dit volgen.
Gr. DAAN
Citaat van: Jan22 op zaterdag 07 oktober 2023, 16:39:48Lijmen in plaats van solderen een optie?
Lijmen aan bovenleiding draad? En denk je dat het dan nog geleid op die lijmplekken? Solderen is niets moeilijker dan lijmen hoor, je moet het even stil houden op de juiste plaats. Soldeer hard veel sneller uit dan lijm dus dat is dan weer een makkie.
De moderniteit wordt omgeleid via Stein am Fluss, de VTG silowagens met de Vossloh moeten wachten voor een 'arm' sein. Het tijdperk waarin ik rijd heet tegenwoordig "Alles wat mijn oog kietelt".
Kleine update, hier in Stein am Fluss is begonnen met de spoordijk/Bahndamm. Langs de spoordijk zal een weiland komen, de zwartwit-gevlekte Preiserkoeien liggen al 6 jaar in een lade te wachten....het zit de veestapel de laatste jaren niet mee zullen we maar zeggen.
Paradespoor op een dijk in de bergen, alles mag, ik heb het zelf verzonnen :)
Op een grijze regenachtige dag....De 'Zen' van het bomen maken (Heki 1970). Handige simpele kits, voelt net even beter dan een kant en klaar boom van 20 piek in je landschap te prikken.
mooi gedaan :thumbup:
Mooie updates weer, even chronologisch reageren:
Je zal de machinisten van een Ep.VI lok de kost moeten geven die hedentendage nog voor een armsein staan te wachten. Dan kun je wel een gaarkeuken beginnen. Die dingen staan er nog genoeg in Dld.
Het is maar net wat het meest economisch aan te leggen is. Vaak is dat een dijkje tussen twee bergen of heuvels in plaats van de bergen of heuvels afgraven. Dus helemaal niet gek of uitzonderlijk.
Zijn best mooie bomen die gezien mogen worden. Moet ik ook eens naar kijken.
De bomen hebben een plek gekregen, maar ik zie dat ik er nog wel wat meer moet gaan maken...nationale boomplantdag weer in ere hersteld!
Kwam nog een oude foto tegen, de bovenleidingswagen/Turmtriebwagen VTV staat in elk geval klaar om het paradespoor onder draad te brengen...
De overweg begint vorm te krijgen, Opa Flodder heeft ook een plekje voorbij de spoorbomen gekregen. Goed Weekend 'lotgenoten'.
Hier zijn een paar uurtjes besteed aan de 'Zen' van het ballast aanbrengen....blijft een opgave, t spul van Minitech helpt
Links van het brugje C-rail, rechts van het brugje K-rail, nu nog verouderen met airbrush en poeders. Op de brug zijn de rails met de airbrush bewerkt.
tis slechts een mening, maar ik vind de K-rail met ballast mooier dan de C-rail, maar bovenal mooi gedaan :thumbup:
gr. Ruud
Bezig geweest met het portaal aan de oostzijde van de paradebaan. Wilde eens wat proberen met karton. Karton is 2 mm en de trapjes zijn de uitdaging...
Het portaal moet de uitstraling krijgen van beton, schilderwerk en 'weatheren' volgt nog, evenals de bovenleiding, hekwerken.
Proefopstelling... wie weet mag het blijven
die trap is netjes gemaakt en zou zo in het echt kunnen zijn :thumbup:
Die proefopstelling vind ik erg geslaagd, van mij mag hij blijven :)
Mvg,
Peter Degeluidsman
Het hele gebeuren ziet er prima uit. Van mij mag hij ook blijven.
Ziet er goed uit
groet
Harald
:thumbup: Beetje klinisch, maar daar moet je van houden :favorite:
Netjes strak afgewerkt in ieder geval. Ga je het geheel nog weatheren? Kun je ook automatisch doen, moet je het geheel een weekje buiten laten staan. Ziet het er ineens heel anders uit. >:-D
;)
Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 03 april 2024, 14:01:02Kun je ook automatisch doen, moet je het geheel een weekje buiten laten staan. Ziet het er ineens heel anders uit. >:-D
Dat is wel het makkelijkste :D
Buiten maar niet, dan wordt het weer zo'n gevalletje natte krant, maar inderdaad betonverf, poeders, airbrush etc. volgen nog, eerst nog maar even stoeien met bovenleiding en 'pantovangers'
Hier de paradebaan eindelijk in de ballast, weatheren volgt :-)
Die ballast ligt er strak in :thumbup: :thumbup: als het straks op kleur is komt het puntje op de i
Mvg,
Peter Degeluidsman
Heeeeel netjes die ballast! :thumbup:
Lekker bezig, bouwwerk in karton ziet er goed uit.
Prachtig aangelegde ballast. :thumbup:
Groet Michel
Mooie baan. We gaan het volgen. B) B) B)
H&A