De eerste NS ICNG is al een stuk ingekort:
https://youtu.be/wX7KWx9LRy8
Het treinstel werd getrokken door een goederenlok.
Gevalletje transportschade, even Apeldoorn bellen...
Waren twee stellen op transport.
Mvg Johan
Ik heb begrepen dat de lok niet meer in staat was om te remmen en dat ze hem daarom op het doodlopend spoor hebben geleid. Anders zou hij verderop op een stoptrein zijn gebotst die op het station stond te wachten.
Een geluk bij een ongeluk dus, zouden we kunnen zeggen....
Mvg.
Marcel
De geest van de Fyra zwerft nog op het spoor :D
Citaat van: Dibbes op zaterdag 17 oktober 2020, 09:23:29
Ik heb begrepen dat de lok niet meer in staat was om te remmen en dat ze hem daarom op het doodlopend spoor hebben geleid.
Gelukkig voor de machinist niet doodlopend.
https://www.mz-web.de/sachsen-anhalt/zugunglueck-in-der-boerde-diesellok-ist-entgleist-und-ueberschlaegt-sich-37499338
Je zult maar over de kop gaan met je lok.
De Botsneus.
En wanneer leren we hier nu van? Met de Fyra delen deze treinstellen de lelijkheid van de op een schoen gelijkende neus. De Fyra werkte uit zich zelf al niet en deze stellen gaan onderweg al stuk...
Een hogere macht wil ons bqeschermen voor deze esthetisch onverantwoorde apparaten! Hoeveel signalen heeft u nog nodig?
Dit ongeluk lag niet aan de nieuwe treinstellen.
Nou ze remden niet meer ........
Mvg Johan
Het treinstel werd getrokken door een diesel van Alstom en die kon niet remmen.
De gehele trein is Beremd. Lok zelf remde wel zeker maar dat is in zijn eentje niet genoeg.
Waarom de remmen weigerden achter de lok zal onderzoek moeten uitwijzen.
Mvg Johan
Precies. Wacht eerst dat onderzoek af. Als je bij je auto niet remt, zal deze ook niet altijd vanzelf remmen.
Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 17 oktober 2020, 14:51:55
En wanneer leren we hier nu van? Met de Fyra delen deze treinstellen de lelijkheid van de op een schoen gelijkende neus. De Fyra werkte uit zich zelf al niet en deze stellen gaan onderweg al stuk...
Een hogere macht wil ons bqeschermen voor deze esthetisch onverantwoorde apparaten! Hoeveel signalen heeft u nog nodig?
Daarom slaan uitspraken in bovenstaande quote helemaal nergens op. Het testprogramma van de ICNG verloopt tot nu toe prima.
#feitengraag
Laten we hopen dat het deze keer wel goed komt :)
Of het ergens op slaat, doet er voor mij niet toe Het zijn gewoon schuwlelijke dingen om te zien en het lijkt erop dat het oude gezegde uit de luchtvaart ook nu opgeld doet: if looks good, it flies good. Het omgekeerde is evenzeer van waar, zo lijkt het.
En over smaak valt niet te twisten.....
Groet, Anne W
@citaat
Inderdaad.
Ja ik vind het ook lelijke stellen. Maar dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn. Alleen jammer dar het pijn doet aan mijn ogen :-( ....
Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 17 oktober 2020, 19:35:10
Of het ergens op slaat, doet er voor mij niet toe Het zijn gewoon schuwlelijke dingen om te zien en het lijkt erop dat het oude gezegde uit de luchtvaart ook nu opgeld doet: if looks good, it flies good. Het omgekeerde is evenzeer van waar, zo lijkt het.
Wat een niveau. 😭😭
Ach, mooi ziet het er inderdaad niet uit ... na zo'n ongeval ;)
Filmpje van hersporen.
https://www.youtube.com/watch?v=rhmm90hkUw8&feature=emb_logo (https://www.youtube.com/watch?v=rhmm90hkUw8&feature=emb_logo)
Citaat van: Dirkkie_84 op zondag 18 oktober 2020, 08:33:56
Wat een niveau. 😭😭
Tja, da's jouw mening. Maar het ontwerp van treinen, auto's, gebouwen, mobiele telefoons, keukenmachines... telt uiteindelijk wel degelijk. Raymond Loewy werd ingeschakeld in de USA voor het design van locomotieven en zelfs hele treinen. In GB werd sinds het begin veel waarde gehecht aan de uiterlijke verschijning van locomotieven. Toen een Northern-man suggereerde alle locomotieven vanaf de oprichting van British Rail zwart te lakken, veroorzaakte dat bij de andere bloedgroepen behoorlijk giftige commentaren en werd de fusie er zelfs door in gevaar gebracht!
OK. Over smaak valt van alles te zeggen. Maar om het dan meteen weg te zetten als 'beneden peil' terwijl er serieuze discussies over gevoerd kunnen worden over het uiterlijk voorkomen van rijdend materieel, ergert mij eigenlijk nogal.
De ontwerpen waarmee NS zich vanaf de Fyra mee inlaat, wijken nu eenmaal af wat van de rest van de wereld doet en ik vind dat in dit geval een treurige zaak. Dat is een waardeoordeel, klopt. Maar wel een van niveau!
De groeten,
Peter
Nee, want jij koppelt het uiterlijk aan de kwaliteit van het treinstel. En dat is onzin. Het is gewoon niet zo dat omdat ICNG er niet mooi uit ziet, het ook een slechte trein is. Daarvan zeg ik "wat een niveau".
Ik denk ook dat ICNG er met andere keuzes beter had kunnen uitzien, maar het is toch minder belangrijk en niet van invloed op de kwaliteit. ICNG lijkt het namelijk gewoon goed te doen.
Citaat van: Schienenbus2012 op dinsdag 20 oktober 2020, 11:12:54
Filmpje van hersporen.
Nou ja, het begin van het hersporen.. na 5 minuten in spanning gezeten te hebben staan er nog steeds net zoveel wielen op de rails als het begin van het filmpje.
Ik vind die ICNG treinstellen er schitterend uitzien. Mag dat ook?
Ja, maar dan moet je wel van dit forum af. ;)
Ik hoop dat er snel ICNG in reclame uitvoering komen , ik vind hem te zwart/groen . Dit is toch de uitleveringstoestand , niet beschermingsfolie of zo .
Ja ze worden nog gefolied.
- NS Nederland stoot alstom van het spoor , Duitsers schieten te hulp
- Iemand dit al nagebouwd op de ho baan >:-D
- promotiefilmpje voor nieuwe ho spoorkraan marklin live opgenomen
- gelukkig zaten er geen mensen in deze zwarte stalen box tijdens het ongeval
- nieuwe sponsor gevonden voor reclame banen op zwarte Doos trein met Zuper Geile gele opening.
Ja ik kan hier wel om lachen 😂
dat is er dan in ieder geval 1
Citaat van: BlikkenTinus op dinsdag 20 oktober 2020, 18:29:45
De ontwerpen waarmee NS zich vanaf de Fyra mee inlaat, wijken nu eenmaal af wat van de rest van de wereld doet en ik vind dat in dit geval een treurige zaak. Dat is een waardeoordeel, klopt. Maar wel een van niveau!
Das grappig, dat is namelijk niet geheel waar... Of liever gezegd, geheel niet waar, als je kijkt naar het nieuwe materieel sinds de V250 is geweest:
- BR 186: Standaardmodel, rijden er al tig van rond.
- Flirt 3: Standaardmodel, rijden er al tig van rond, ook in NL: Kelios, Arriva, NS R-NET/Albellio, Connexxion, Albellio NRW (voor dienst Arnhem - Düsseldorf), Kelios in Duitsland (voor dienst Hengelo - Bielefeld)
- SNG: Gebaseerd op een standaardmodel (CAF Civity), iets aan de wensen van NS aangepast. Rijdt ook al rond in Italië en Montenegro. Technisch op het zelfde platform zijn gebaseerd zijn de in het VK rondrijdende Class 195, 196, 197, 331 en 397. Bij de 195 en 397 zijn de gelijkenissen terug te vinden.
- ICNG: Gebaseerd op een standaardmodel met een optielijst, rijden ook al rond in Italië met qua uiterlijk iets minder opties (lip onder koppeling).
Treinen Civity "SNG" in Italië:
(https://www.caf.net/img/all/productos_servicios/familia/civity/10-civity-platform.jpg)
(https://www.caf.net/img/all/productos_servicios/familia/civity/6-civity-platform.jpg)
Bron (2x): CAF (https://www.caf.net/en/productos-servicios/familia/civity/index.php)
Montenegro
(https://www.caf.net/upload/productos/1_montenegro.jpg)
Bron: CAF (https://www.caf.net/de/productos-servicios/proyectos/proyecto-detalle.php?p=213)
Coradia Stream POP van de Italiaanse spoorwegen (het broertje van onze ICNG):
(https://www.alstom.com/sites/alstom.com/files/styles/large_media_cover/public/2019/11/13/Foto-POP.jpg?h=5fd1f310&itok=4AUH15LV)
Bron: Alstom (https://www.alstom.com/press-releases-news/2019/11/alstom-begins-delivery-new-regional-trains-veneto-and-liguria-italy)
NS heeft voor een lip onder de koppeling gekozen, Trenitalia heeft gekozen om dit open te laten.
Aagh ja Droopy is ook een honde (kop)je 🐶
Inderdaad kwaliteit en esthetiek zijn twee verschillende zaken.
Ik sluit me aan bij de groep dit deze treinen (de ICNG maar ook de SNG) uiterlijk onaantrekkelijk vinden. Daarnaast vind ik ook het (zit)comfort van de SNG belabberd (voor de Corona zat ik er meerdere keren per week ik).