https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/08/ns-heroverweegt-duits-regiovervoer-a4015278
Is het niet tijd dat de Europese unie de Duitse overheid aanspreek op concurrentie vervalsing door staatsteun aan de DB regio via het moederbedrijf.
@citaat"Onze" NS is een verkapt staatsbedrijf, de minister van Financiƫn is groot aandeelhouder. Da's pas staatssteun. :D
Dit trouwens ook: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/23/ns-krijgt-in-het-verenigd-koninkrijk-steun-van-britse-overheid-a3994661
In Duitsland sluit welgeteld 1 lijn van Albellio aan op het Nederlandse spoornet.
Waarom doen ze met de andere lijnen in Duitsland? Leren en flink verlies maken
Abellio maakt zonder corona geen verlies.
Heb deze nu toevallig de eerste keer dit jaar "genomen" om van Heerlen naar Aken te gaan en vond dit eigenlijk wel makkelijk. Over het rijtuig of treinstel valt weinig op te merken. Dit is in mijn ogen een veredelt tramstel, maar het is wel heel praktisch geregeld en er zat wel een heel pak volk op (was ergens eind juli, dus volop Corona-tijd). Natuurlijk als het niet winstgevend genoeg is voor alle partijen, dan zit er niets anders op. Maar volgens mij is het principe wel niet slecht. Als je zo de aanliggende steden, grensoverschrijdend, aan elkaar kan koppelen, waarom niet?
tussen Heerlen en Aachen rijd Abellio niet , maar Arriva ( een DB dochter )
Abellio reageert: https://www.abellio.de/de/deutschland/unternehmen-news/media-center/presse/abellio-weist-spekulationen-zur-einstellung-des (https://www.abellio.de/de/deutschland/unternehmen-news/media-center/presse/abellio-weist-spekulationen-zur-einstellung-des)
Ik opzoeken hoe ik een link simpel onder een woord kan krijgen. O:-D
Citaat van: Schienenbus2012 op woensdag 14 oktober 2020, 13:46:52
Ik opzoeken hoe ik een link simpel onder een woord kan krijgen. O:-D
Zo: ==>Klik<== (https://forum.3rail.nl/index.php?topic=65033.0)
Citaat van: MaK man op woensdag 14 oktober 2020, 13:25:22
tussen Heerlen en Aachen rijd Abellio niet , maar Arriva ( een DB dochter )
Ohw... domme fout! Sorry. Maar is het hetzelfde principe?
lijkt me heel wijs. de DB kan het best zelf af.
Ja, de DB kan heel goed zelf de in hun ogen onrendabele lijnen afstoten. Net als NS. Daarom dat er nu anderen rijden op deze lijnen.