Heb deze 3047 ooit 2e hands aangekocht en de lok had op diverse plaatsen lakschade.
Had er zelf ook een verkeerde reiniger op los gelaten dus dat pakte ook verkeerd uit, met het gevolg dat er nog iets meer verf eraf ging.
De foto's zullen wat verduidelijking brengen met hoe de lok er nu bij staat.
(https://abload.de/img/dsc03343idkpb.jpg) (https://abload.de/image.php?img=dsc03343idkpb.jpg)
(https://abload.de/img/dsc03344pcjc3.jpg) (https://abload.de/image.php?img=dsc03344pcjc3.jpg)
(https://abload.de/img/dsc03347q4k8q.jpg) (https://abload.de/image.php?img=dsc03347q4k8q.jpg)
M.v.g.
Hans V200.0
EDIT Ad: Link van tweede foto gecorrigeerd
@citaat Je plaatste deze foto's in rubriek: Modelbespreking...
Wat wil je bespreken?
Hoi Wim.
Zowel de beschildering en de ombouw eventueel, en wat er al nog meer aan de beurt komt.
M.v.g.
Hans V200.0
Hallo Hans,
Ik kan mij jou en Wim's antwoord begrijpen. En ik denk dat het inderdaad handiger dit draadje naar "Problemen, Reparatie & Onderhoud alle modellen/merken".
Dit kan een interessant draadje worden om een oude dame naar de moderne tijd te teleporteren (met de tijdmachine van Prof. Barabas ;)).
Jan-Peter
Heb al een melding gemaakt bij de moderatoren.
@citaat Hoi Hans, 'k heb die loc óók. Zie ===> klik (https://forum.3rail.nl/index.php?topic=22784.msg382802#msg382802)
Wim,
Erg mooi gedaan, en voor een oude lok ziet jouw lok er goed uit!
Wilde meer een gepoetste museumlok neerzetten met reparatieplekken en goed verzorgd :D
Eigenlijk ben ik een beetje lui geweest, en had hem helemaal kaal moeten trekken, maar soms zie ik ook bij het grote voorbeeld dat dit niet altijd gebeurd.
In afwachting van verplaatsing hier nog wat foto's....
(https://abload.de/img/dsc033763wk2x.jpg) (https://abload.de/image.php?img=dsc033763wk2x.jpg)
(https://abload.de/img/dsc0337750k93.jpg) (https://abload.de/image.php?img=dsc0337750k93.jpg)
(https://abload.de/img/dsc03378qyk7q.jpg) (https://abload.de/image.php?img=dsc03378qyk7q.jpg)
Ziet er weer netjes uit. Heb zelf het model ook en liep al met de gedachte hem zo op te knappen.
Dank je wel René,
Moet er nog wel iets inbouwen eer deze dame weer rijd.
De motor reed analoog nog zo goed en redelijk stil, dat ik die deze keer met rust laat.
Märklin heeft er nu ook een decoder voor namelijk de 60906 waarbij de motor niet hoeft te worden omgebouwd.
Er zit dan wel geen optrek-, of afremvertraging in, en in dit geval vindt ik het niet eens erg.
@citaat Hans, er wordt in de handleiding van de 60906 wel over optrek- en afremvertarging gesproken.
Denk alleen dat de cruiscontrol ontbreekt, zodat het analoge karakter behouden blijft.
Mooi klassieke 44er trouwens. :thumbup:
Laat ik nou net deze week de laatste versie (39880) van de Br 44 in huis te hebben gehaald. :)
Deze is waarschijnlijk een stuk minder robuust dan de 3047.
Ad,
Er staat in de catalogus: Het Klassieke ongeregelde rijgedrag bij verschillende belastingen blijft bij de met deze decoder omgebouwde old/youngtimers behouden
Volgens mij blijven de rijeigenschappen dan gelijk aan de analoge lok, of ik moet het verkeerd interpreteren.
Ja de nieuwste 44er is dan wel mooier gedetailleerd en stukken minder robuust dan deze 3047, Heb bijvoorbeeld een 37835 als vergelijkings- materieel genomen.
Ook daar veel meer details op dan vroegere modellen zoals de 3047 van mij.
Zal kijken of ik daar een paar foto's van heb om te plaatsen.
@citaat Die uitbouwsels voor de cabine van de 44 690 horen er niet. Waren om de motor kwijt te kunnen.
Nieuwe modellen zijn w.d.b. realistischer...
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 20 augustus 2020, 20:25:38
Er staat in de catalogus: Het Klassieke ongeregelde rijgedrag bij verschillende belastingen blijft bij de met deze decoder omgebouwde old/youngtimers behouden
Volgens mij blijven de rijeigenschappen dan gelijk aan de analoge lok, of ik moet het verkeerd interpreteren.
Hoi Hans,
Je interpreteert e.e.a. inderdaad verkeerd.
Een ongeregelde decoder betekent dat de ingestelde snelheid niet constant gehouden wordt, zoals bij geregelde decoders.
Bij verhoogde belasting, zal de snelheid afnemen en bij verminderde belasting toenemen.
Dat neemt echter niet weg dat de decoder de opgegeven snelheid middels een ingestelde optrekvertraging zal/kan bereiken.
Ik citeer uit de handleiding van de 60906 (https://static.maerklin.de/damcontent/52/a0/52a0b6ece8d5313d66a30250577f20411591099737.pdf):
Van Blz 31:
CiteerOptrek- en remvertraging kunnen apart worden ingesteld.
En Blz 32:
CiteerDe remmodules zorgen in principe voor gelijkspanning op
het spoor. Herkent de decoder een gelijkspanning op het
spoor, remt hij met de ingestelde vertraging af. Herkent de
decoder weer een digitaal protocol, trekt hij weer op de
ingestelde snelheid op.
Hoi Ad,
Dat is mooi want ik had er nog geen handleiding van want de decoder wou ik nog aanschaffen.
En ik citeerde uit de catalogus dus daar zat het verschil.
Had ook iets verder moeten kijken eigenlijk want volgens mij kun je die wel ergens op de website vinden van Märklin.
Maar kan het ook een algemene tekst zijn die ook voor andere decoders wordt gebruikt?
Soms doen ze dat ook uit gemakzucht, want ik heb dat wel bij veel meer producten gezien waar dus meerdere varianten van leverbaar zijn.