Ik kwam toevallig dit stukje (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2536368186469435&id=268960009876942&__tn__=-R) van railmagazin tegen op facebook over Strukton.
Ben wel benieuwd wat ze van plan zijn met de DDAR Bvk's.
Ik begreep dat er drie gebruikt gaan worden en de vierde is voor onderdelen.
De stuurstanden zijn natuurlijk perfect om er een werktrein van te maken, daar zit alles al in om de 1700 "aan te" sturen.
Ze hadden natuurlijk het plan om een 1700 hybride te maken, echter bleek er in de lok geen ruimte voor het accupakket.
Dus ik vermoed dat ze het accupakket in de stuurstand maken en dan op die manier de lok hybride maken.
Als dat zo is geeft het wel een leuk beeld denk ik.
Een lok met stuurstand en daarachter een werktrein.
Groeten Sander
@citaat
echter bleek er in de lok geen ruimte voor het accupakket
Hoe hebben ze dat bij die eerste gedaan dan ? (Nicole)
leuk stukje Mark!
als liefhebber van dit type loc kan ik dit alleen maar toejuichen :D :thumbup:
wel gek: er staat in de tekst van Strukton zelf dat ze drie locs 1700 hebben aangekocht, maar op de foto staan er vier (https://strukton.com/-/media/images/rail/news-article-images/2020/elektrische_locs_ns.jpg?h=639&w=900&hash=0C52D5816EA5F2B5269B30AF2B0B34F6) naast die welke al in Strukton-livrei omgewerkt is.
omdat de 1749 een draaistelwissel gaat krijgen .
hier zitten betere draaistellen onder dan de draaistellen van een van de gekochte loc's .
Ik denk dat dit voor Strukton een pluklok word of puur voor de draaistellen .
Citaat van: Wim op woensdag 29 april 2020, 16:31:03
@citaat
echter bleek er in de lok geen ruimte voor het accupakket
Hoe hebben ze dat bij die eerste gedaan dan ? (Nicole)
Dat hebben ze niet gedaan. Er was te weinig ruimte.
https://www.treinenweb.nl/nieuws/7989/strukton-rail-presenteert-vernieuwde-werklocomotief.html
De bedoeling is om het wel te doen natuurlijk. Zoals ook te lezen valt in dit stukje.
Groeten Sander