na de installatie van iTrain 5.0 kan ik geen verbinding meer maken met de ecos.
Wie wil mij helpen?
mvgr
Hans
zou het kunnen helpen als je de gateway op de pc ook invult?
windows-toets + R
cmd enter
ipconfig enter
daar staat dan je gateway vernoemd.
@citaat Dat gaat zeker helpen :D
(ik heb geen Ecos ervaring, maar zie wel iets.....)
ook ik heb geen ecos ervaring, maar je bent nu bezig een lan verbinding op te zetten naar de ecos waarschijnlijk.
Ik zie dat de pc draadloos verbonden is, heb je de ecos rechtstreeks verbonden met de pc via een kabel of loopt dit via een router?
via een speciale kabel.
het systeem heeft prima gepresteerd tot na de installatie van iTrain 5.0.
dus...
crosscable gebruikt ? Je netwerkinstallingen zijn verkeerd. Als je de PC enkel voor de ecos gebruikt stel in ecos 192.168.1.254 mask 255.255.255.0 GW 192.168.1.1 .
PC : 192.168.1.1 mask 255.255.255.0 GW 192.168.1.254.
Maw de GW van de ene moet het adres van de andere zijn.
haal je niet de volgorde door elkaar?
ik heb de ip nummers in iTrain en ecos op ...50 gezet zoals je adviseerde.
na het opstarten van iTrain probeer ik verbinding te maken.
de ecos klickt,
het lampje onderin rechts wordt gedeeltelijk groen en in beeld komt wel de naam van de ecos.
De ecos reageert, dwz de lampen van de treinen gaan aan en blijven aan, daarna gebeurd er niks en krijg ik de melding:
no repley received. Geen verbinding, echter het groene lampje blijft aan......
wat nu?
mvgr
Hans
zet je draadloze verbinding eens af. En alles invullen zoals ik hiervoor geschreven heb.
Citaat van: haels op woensdag 15 januari 2020, 13:47:01
ik heb de ip nummers in iTrain en ecos op ...50 gezet zoals je adviseerde.
IP nummers mogen NOOIT identiek zijn!!
beste mensen,
dank zij een upgrade van de Ecos is het probleem opgelost.
Ik ben weer een gelukkig mens!
bedankt voor al het meedenken!
mvgr
Hans
@citaat Goed om te lezen. Veel plezier verder :thumbup:
Laat dan even weten hoe je beide apparaten hebt ingesteld, dat kan anderen ook helpen.
:help: