Stichting 3rail Forum

Modelbaanbesturing & Software => Digitale Besturing (alle merken) => Topic gestart door: VT601 op zondag 29 december 2019, 21:55:23

Titel: [OPGELOST] Probleem USB uitgang Intellibox Basic
Bericht door: VT601 op zondag 29 december 2019, 21:55:23
Ik heb door een nog onbekende geen verbinding tussen de PC-besturing en de Intellibox Basic. Ik heb verschillende PC's en USB-kabels geprobeerd, maar de ontbrekende verbinding blijft.

Vraag 1: Heeft iemand hier ook last van gehad? En hoe is het opgelost?

Vraag 2: Is er iemand in de regio rondom Gouda die wellicht deze IB Basic heeft om te kunnen vaststellen
of het probleem echt bij de IB ligt?

Gr. John
Titel: Re: Probleem USB uitgang Intellibox Basic
Bericht door: ronaldk op zondag 29 december 2019, 22:05:36
Hallo John,

Herkent windows (welke windows versie gebruik je?) wel de IB dus met "apparaat aan de usb gevonden, installeren drivers?" of doet hij helemaal niets? Welke drivers gebruik je?  Deze drivers van Uhlenbrock (https://uhlenbrock.de/de_DE/service/download/software/I0011926-001.htm!ArcEntryInfo=0004.2.I0011926)?

Groet Ronald.
Titel: Re: Probleem USB uitgang Intellibox Basic
Bericht door: VT601 op zondag 29 december 2019, 22:16:01
Het werkt noch op een tweetal W10-64bit als een W7-32bit niet. Op de W7-machine heeft alles tot nu to prima gewerkt. Ik heb ook geen wijzigingen doorgevoerd. Het enige wat ik qua software kan bedenken is een update van het besturingsprogramma.

Van UB heb ik nooit drivers geladen.
Ik kan ook niet goed zien of ik de IB zie aan de com-poorten. Als ik de USB-kabel loskoppel zie/merk ik op de PC wel een actie.

John
Titel: Re: Probleem USB uitgang Intellibox Basic
Bericht door: Hs0504 op zondag 29 december 2019, 22:16:29
John, ik heb de IB basic en woon in Gouda. Pm me anders even om een afspraak te maken.
Gr Hans
Titel: Re: Probleem USB uitgang Intellibox Basic
Bericht door: VT601 op zondag 29 december 2019, 22:19:31
Hans, je hebt een PB.

John
Titel: Re: [OPGELOST] Probleem USB uitgang Intellibox Basic
Bericht door: VT601 op maandag 30 december 2019, 21:46:02
Het probleem bleek in de verbinding met de Com-poorten te zitten.
Door het downloaden van de driver werd de identiteit van de verbinding duidelijk en kon ik hem herstellen.

Alle reageerders bedankt voor het meedenken.

John