.
HEEL MOOIE PLAATJES.
@citaat en heel mooi geweatherde dieselloks :thumbup:
Mooie plaatjes inderdaad.
Mijn mooiste is deze stoere V90, 6 minuten geleden verkocht. ;)
(https://imagizer.imageshack.com/v2/1280x1024q90/923/Iu2NmY.jpg) (https://imageshack.com/i/pnIu2NmYj)
Oei, geeft dat geen kortsluiting >:-D
Voor mij zijn de moderne MAK locs de mooiste Märklin diesels.
Bijvoorbeeld de Strukton "Carin", catalogusnummer 37658
Maar de Railpro 6504 is ook een prachtige, catalogusnummer 37634
Koen
Marklin V60 Belgische variant. Rijdt mooi en alles functioneert.
Hier een aantal van mijn mooie diesels :D
Al weer 9 jaar geleden in eenzelfde en gelijknamig topic:
Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 30 september 2010, 21:05:35
Natuurlijk deze:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s3ngwKNP7NXMCZABsBG06nOuQsRUyu_e6QOqS7ZoOYls=/http://i1194.photobucket.com/albums/aa363/spoorman1/spoorman/003.jpg)
En is ook nog eens te koop. :P
Gr, Ben.
Was een Delta machine 34210, 3-poler dus, later omgebouwd. Toen had de Trix variant al een stille Maxon motor.
Verkocht voor een vriendenprijs, rijdt bij Roland (Bluey) in Amersfoort.
Even met de dieselgenerator wat stof van dit draadje blazen >:-D
Een mooie, nieuwe diesel:
(https://live.staticflickr.com/65535/49068134132_3d72ba0fd0_c.jpg)
Nog eentje dan. Om het af te leren O:-D
(https://live.staticflickr.com/65535/49069758393_0a07113317_c.jpg)
M* 36290 Baureihe 247 (Vectron DE, opschriften Siemens Prüfcenter PCW Wegberg-Wildenrath). Gr, Wim
DSCF1986.JPG
de blauwe variant van de rooie
Cees
Dan kan mijn geliefde Lollo (V160) natuurlijk niet ontbreken in dit lijstje van illustere en mooie diesels!
Denk toch deze dan of de V200
Tom B,
Dat is geen V200, maar een zesassige V230 die Kraus Maffei ooit bouwde voor Joegoslavië.
Ook om de DB te overtuigen van een nog krachtiger lok dan de V200.
De tijd hield veel tegen evenals de ontwikkeling, en daardoor bleef het bij enkele exemplaren.
Eentje ging er toch naar de DB maar meer op proef dan in het bestand te worden opgenomen.
M.v.g
Hans V200.0
@citaat Daarom zegt Tom of ;) .
Maar als we het dan toch over V200's hebben, doe dan voor mij deze maar:
IMG-20210504-WA0003.jpg
Tja, ik ben eigenlijk een stille fan van de Nohabs. Die vind ik mooi.
Maar ook niet te versmaden, is de reeks 55 van België en de serie 18 van Luxemburg.
Mvg
Marcel
De BR 212 (V100) M*3377 is hier een vitrinestuk.
Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 15 november 2019, 19:45:02Nog eentje dan. Om het af te leren O:-D
Zo maagdelijk ziet deze lok er tegenwoordig niet meer uit.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-1361-63bdb75f0a256.jpg)
I :favorite: Nohab !
IMG-20230502-WA0007.jpg
De class 66 van RRF
De Am 4/4 van Esu
(https://abload.de/img/image_78211c2ehz.jpg) (https://abload.de/image.php?img=image_78211c2ehz.jpg)
heeft Marklin ESU overgenomen ;) ?
Nee Marklin en Esu maken beide mooie locomotieven.
Maar ik vond dat deze beauty niet mocht ontbreken.
Mocht dit vervuiling zijn, haal maar weg
Citaat van: frank-103 op woensdag 03 mei 2023, 12:28:10De class 66 van RRF
Op de Wim Vink-baan :thumbup: :thumbup:
@citaat @citaat ik gaf er een ;) bij Erik. No problemo :-) .
Laat me dan ook maar een duit int zakje doen. De Märklin diesels, in m'n bezit die ik het mooiste vind....
Hierbij 3 x V200/221 modellen.
Links de oude oorspronkelijke uitvoering, in het midden de blauwe Imotrans en rechts z'n DB broertje.
Buiten beeld nog 2 exemplaren van andere merken uitgerust voor 3-rail(maar die doen hier even niet mee).
Dit type wint het voor mij nog steeds, alhoewel een Ludmilla of een Nohab ook een kans hadden gemaakt.
Ook de railbussen hadden voor mij mogen meedoen, maar het ging tenslotte om de mooiste M* diesellok's die je hebt, dus daar houd ik me aan.
Als ik 'm had, was 36292 DB Diesellok BR 247 (https://static.maerklin.de/damcontent/1d/f8/1df8b343e03ce4070c335066d0a6fa761577170806.jpg) de winnaar geweest.
Er rijden bij mij maar 2 diesels op de baan momenteel,
maar ondanks dat zal dit altijd een favoriet blijven
TEE RAM
Niet de nieuwste, wel met geluid (maar dan van een motortje dat dringend onderhoud nodig heeft)
Ook de echte bij het NTM is mooi om te zien
Na lang twijfelen tussen diverse Märklin diesels die ik in mijn bezit heb vindt ik deze Crossrail class 77 (39065) toch net wat mooier als de andere diesels hij is lekker robuust en heeft toch een fraaie uitstraling.
Groet Michel
Citaat van: robkop op woensdag 03 mei 2023, 23:55:48Laat me dan ook maar een duit int zakje doen. De Märklin diesels, in m'n bezit die ik het mooiste vind....
Hierbij 3 x V200/221 modellen.
Links de oude oorspronkelijke uitvoering, in het midden de blauwe Imotrans en rechts z'n DB broertje.
Als ik 'm had, was 36292 DB Diesellok BR 247 (https://static.maerklin.de/damcontent/1d/f8/1df8b343e03ce4070c335066d0a6fa761577170806.jpg) de winnaar geweest.
Inmiddels is deze toch nog binnen komen rollen.
Meer een toevalstreffer dat ik deze tegenkwam.
IMG_3440.jpeg
Drie generaties DB diesels in purper-rood livrei
Tsja, nou vindt ik Diesels zowieso altijd al 'puur natuur' en is het lastig er 'de mooiste' uit te halen.
Maar dan ga ik toch voor onderstaand model.
Groeten,
Jan
Blijkbaar zijn de mooiste diesels al gepasseerd.
Ik heb nog geen, mooier nieuws op dat gebied, meer hier langs zien komen.
Ohlala... Ludmilla!
Ook mooi: zusjes...
Marklin 37285, V188, MFX full sound. Zware diesel elektrische goederenlok, ex wehrmacht BR D311 ontwikkeld om het 800mm Gustav/Dora railgeschut te trekken. In 1941 werden 4 stuks gebouwd. 2 voor de Gustav en 2 voor de Dora. Na de oorlog hebben ze tot begin zeventiger jaren dienst gedaan voor zware goederentreinen.
(https://i.postimg.cc/D0LY4gyW/DSCF9288-B.jpg) (https://postimg.cc/fSWv6YdZ)
Mooie loc!!
Fraaie lok!
Maar heb je ook de bijpassende wagons 47367?
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 12 december 2023, 23:45:19Fraaie lok!
Maar heb je ook de bijpassende wagons 47367?
Nee, er hangt 10 x FAD50 RAG en 5 x FAD50 DB achter.
Recept:
Men neme een T18 tenderlocomotief en verwijderd daarvan de gehele bovenbouw.
Men voege toe 1 gemarineerde 1000pk 6 cilinder dieselmotor van een duikboot.
Op de voor en achterkant radiators naar smaak aanbrengen.
Dit aanlengen met een grote industriële luchtcompressor.
Bon apetiet.
(https://i.postimg.cc/VvvCPnSS/V32.jpg) (https://postimg.cc/9w3MG4YV)
Deze perslucht loc heeft zijn eigen set van 4 DRG rijtuigen (42751) Daar komt nog een uitbereidingsset van 2 rijtuigen bij.
Wauw, dat is een imposant gevaarte. Maar de topic titel gaat over Märklin dieselloks, Dit is toch geen Márklin lok meer? Eerder een eigen (om)bouw. Maar wel mooi!
Hoezo zou dit geen Märklin-loc zijn, Henk?
Dit is "gewoon" een Märklin 3420 (https://wiki.3rail.nl/index.php?title=M%C3%A4rklin_3420) loc.
Klopt Hanzi, het is de inmiddels niet meer verkrijgbare 3420. Ik weet uit het hoofd niet meer welke decoder er in zit. Optrekken, afremmen en topsnelheid is instelbaar en het licht is in en uitschakelbaar en blijft ook branden als de loc stil staat. Hij is volledig van metaal en zwaar met de hoofdletter Z.
Ik denk dat het een redelijk onbekende loc is, je ziet hem bijna nooit in de tweedehands Marklin winkel of op Marktplaats.
De echte is ontworpen in 1927 en kwam op de rails bij de DRG in 1929. Er is in vaste dienst experimenteel mee gereden tot 1933. Toen liep het project letterlijk vast. De compressor draaide nonstop en had een serieus koelingsprobleem wat ze toen nog niet konden oplossen. Er is slechts 1 exemplaar gebouwd. Hij heeft de oorlog niet overleefd, zijn metaal is gebruikt om tanks mee te maken. Het was een sneltreinloc voor op grotere zijlijnen en hoofdlijnen. Dezelfde functie al de T18 stoomloc.
Ha, en ik maar denken dat dit ding door de voorsteller zelf was gebouwd. Niet dus.
Uitgebracht in 1995 dan moet ik dat ding ook in mijn winkeltje hebben gehad, maar daar kan ik mij totaal niets meer van herinneren. Kan mij niet herinneren zo een gevaarte ooit eerder gezien te hebben. Mwha, je wordt ouder papa.
De techniek is ook best uitdagend: met een dieselmotor een compressor aandrijven en vervolgens met de opgewekte perslucht via cilinders/zuigers en drijfstangen de wielen aandrijven.
Soort kruising tussen een diesel- en een stoomloc ;) .
Ik zie hem nog best vaak op beurzen, hoor. Al kijk je er ook vlot overheen.
Nader beschouwd is het een bijzonder geval. Verleidelijk om te hebben, maar ik houd me zoveel mogelijk aan tijdperk III en wil zo min mogelijk experimentele locomotieven. Voor je het weet, worden de sporen bevolkt door allerlei exoten en die waren juist zeldzaam.
Groet,
Peter
Citaat van: Hanzi op zondag 24 december 2023, 15:10:05De techniek is ook best uitdagend: met een dieselmotor een compressor aandrijven en vervolgens met de opgewekte perslucht via cilinders/zuigers en drijfstangen de wielen aandrijven.
Soort kruising tussen een diesel- en een stoomloc ;) .
Dat klinkt als "Diesel-pneumatisch".
Zo iets hebben ze ook met olie, dan noemen ze het "Diesel-hydraulisch"
Er zijn ook nog lok's met een gasturbine, die ook niet rechtstreeks op de wielen zal zijn gekoppeld
En bestaat er ook nog zo iets dat "Diesel-elektrisch" met een aangedreven dynamo/generator en een elektromotor die de wielen in beweging brengt.
Oh ja, Elektrische stoomlok's zijn er ook nog geweest.
M* 3143, NSB Di3 3.605. Voorbeeldfoto van NJK Materielldatabasen; NSB: Di 3a nr. 605; foto: Bjoern Naess.
Na bijna vier jaar stilstand reed het analoge model nagenoeg geruisloos weg... Gr Wim
DSCF2383.JPG
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 24 december 2023, 14:17:56Kan mij niet herinneren zo een gevaarte ooit eerder gezien te hebben. Mwha, je wordt ouder papa.
Ik heb intussen begrepen dat dit een insider model was. Deze worden toch direct vanuit Marklin verkocht en niet via de winkels? Dat zou de reden kunnen zijn dat je hem nooit in de winkel hebt gehad en hem dus niet (meer) kent.
Citaat van: JPSholland op vrijdag 23 februari 2024, 20:13:44Ik heb intussen begrepen dat dit een insider model was. Deze worden toch direct vanuit Marklin verkocht en niet via de winkels?
De bestelbon lever je in bij de winkelier. De uitlevering vindt ook plaats via de winkelier.
Eigenlijk is er niks anders dan een reguliere verkoop. Alleen moet je - in principe - lid zijn om de bestelbon te ontvangen.