Kwam deze voor mijzelf bijzonder bericht tegen.
https://www.struktonrail.nl/nieuws/2019/elektrische-werkloc-luidt-nieuwe-stap-verduurzaming-spoorbranche-in/?fbclid=IwAR038yJm5wOX56Ax29AXLrDhS35WC2uNCyupiWMfHscyn0iAfGYdGG6OHPY
groet Paul
Apart! Een oude 1600 met last-mile functie ;)
Wel wat vroeg voor een 1 april grap......?
Dan maken ze er wel echt werk van met hun grappen en hun samenwerking met Britse Vivarail :)
http://waterstofmagazine.nl/11-nieuws/114-nieuwe-waterstoftrein-voor-het-engelse-spoor-2
Wellicht. Ik wacht op een 1600 met batterij die bij Jacko de loods uit rolt.... ;)
Ze zullen de 1600 wel hebben gepakt ivm de gelijkstroom motor die erin zit.
Stekker trein :D
Citaat van: hmmglaser op donderdag 14 maart 2019, 19:39:23
Ze zullen de 1600 wel hebben gepakt ivm de gelijkstroom motor die erin zit.
Staat me bij dat deze locs dus draaistroom motoren hebben met thyristoren die 1500V DC omzetten naar de juiste AC spanning, geen idee wat die spanning is.
Volgens mij kan al het NS materieel naar wisselspanning worden omgebouwd, alleen de koplopers en museum materieel hebben die mogelijkheid niet tenzij er een installatie/omvormer wordt ingebouwd.
Dat is toch de 1700 serie die draaistroom motoren hebben?
1600 en 1700 zijn in de meeste hoofddelen identiek.