https://www.nw.de/nachrichten/nachrichten/22370864_Zug-in-Flammen-Rechtsrheinische-Bahnstrecke-lange-dicht.html (https://www.nw.de/nachrichten/nachrichten/22370864_Zug-in-Flammen-Rechtsrheinische-Bahnstrecke-lange-dicht.html)
Ja, daar was natuurlijk ook nog het een en ander over te doen.
Op de radio interviews met omwonenden die op 30 meter afstand woonden en eerst gewoon konden blijven.
De brandweer wist toen ook nog niet wat de lading was tot die bussen met haarspray om de oren vlogen.
Da's een best brandje. Hoe ver ze er in Duitsland mee zijn weet ik niet, maar in Nederland mag een goederentrein pas rijden als de zogenaamde wagenlijst is gepubliceerd. De brandweer heeft ook toegang tot dat systeem en weet dus wat er in welke wagen zit (in ieder geval de gevarenklasse/GEVI- en UN-nummers).
Meer informatie hierover in een uitlegfilmpje. (https://www.prorail.nl/vervoerders/bestand/het-nieuwe-wlis-veilig-betrouwbaar-en-toekomstgericht)