Ik heb al op youp tube zitten kijken. Er staan mooie filmpjes van de schroottrein in al zijn varianten maar geen enkele laat zien hoe hoog ze beladen zijn. Wie o wie kan mij helpen?
Groet Arend
Uit eigen waarneming kan ik je alleen vertellen hoeveel hout er in de oud hout trein ging.
Dat was volproppen totdat er niets meer bij kon.
ik kan me voorstellen dat het bij oud ijzer er net zo aan toe ging.
als ik iets zoeken moet dan ga ik even naar Google Afbeeldingen en gewoon schrootwagon intikken (vaak staan ze hier nog de foto's maar als je aanklikt zijn veel foto's verdwenen
ik was zo vrij eens te gaan zoeken,hier vond ik er een aantal half gevuld ,aan U om wat verder te zoeken
http://www.dybas.de/dybas/gw/gw_e_0/zabb/z051_5358_508.html (meerdere types die gebruikt worden, alvast leuk zoeken ! http://www.dybas.de/dybas/gw_allg/ladung/sonstiges/sonstiges_aluw_075.html#803
Groeten Peter ;)
voor die laatste kan alu.folie dienen of de verpakking van de snoep die onder het hobbyen gebruikt wordt ;)
Ik weet genoeg. :thumbup: bedankt voor de info. Gisteravond al druk aan het knutselen geweest... :P O:-D
Kijk eens hier: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67965.0
@citaat wat een geweldig bron aan informatie! Dank voor het delen Ben.
Groet,
Dennis
Twee inspiratieplaatjes gevonden ;)
Grtz Tony
Wauw! Wat een inspiratie bron :thumbup:
Jammer dat ik op mijn werk zit. Mijn handen jeuken :D
Mooi idee dat het oude ijzer al gesorteerd is. Verschillende soorten in verschillende wagons. Mooi om te zien. En een leuk idee om na te maken. Allen bedankt :thumbup:
Nu maar weer aan t werk Arend, schoorsteen moet ook roken.. :D :D
Gr. Jan
Mooi plaatje.
Maar in het echt heb je meerdere soorten schrot.
Voor de staalfabrieken geldt intern en extern schrot.
Intern schrot verlaat in principe niet het terein (tenzij het aan een andere staalfabriek wordt verkocht) en bestaat uit knipafval uit de walserijen, (de zg frietjes) blokschrot, (kop- en voet) ontstaat door het afsnijden van begin en einde van een bewerkte plak.
Ook onverkoopbare plakken of bramms worden in inzetbare stukken gesneden en als intern (schoon schrot) gebruikt. De waarde van dat schrot is ook hoger dan extern vuil schrot.
Schrot van sloperijen is vuil schrot. De samenstelling is meestal onduidelijk en is verder vervuild met verf en andere verontreinigingen. Het gewicht van dit schrot ligt tussen de 600-1200 kg per m3. Dus Eaos-en zijn dan maximaal beladen omdat het niet zo veel weegt. Het mag niet uitsteken.
Blokschrot weegt veel meer en als de wagen 1/3 tot 1/2 is gevulde, dan zit die aan zijn maximale gewicht.
Maar een mooie graadmeter voor de 1:87 modellen is: max vullen tot 200 gram vulgewicht bij 4-assige wagens. Dan is het max toelaatbare gewicht bereikt. (Of het volume)
Mvg.
Marcel (Tatasteel, staalfabriek)
Citaat van: loc1200 op donderdag 10 januari 2019, 18:15:59
Maar een mooie graadmeter voor de 1:87 modellen is: max vullen tot 200 gram vulgewicht bij 4-assige wagens. Dan is het max toelaatbare gewicht bereikt. (Of het volume)
Dat kost je een hoop "schroot" en het wordt een zwaar treintje. Ik zou zo'n lege bak eerst wat opvullen met een stukkie schuim.
@citaat @citaat Zo zielig voor de dunne puntgelagerde asjes. :D
Wel goed smeren. 😀
Maar het gaat om de indicatie. Weet je hoeveel schuim je eronder kan wegstoppen.
En kalksteen weegt 2000kg per m3.
Dus ook Fals wordt op gewicht gevuld en is voor iets meer dan 50% gevuld.
Dus de Marklin kalkwagens kloppen niet zo erg....
Mvg. Marcel
Nog wat gevonden, Arend :P
Inspirerend draadje dit! Ga vooral door met het plaatsen van foto?s, info en links. Ik krijg binnenkort een set Roco eanos wagons binnen, en die moeten natuurlijk gevuld worden.
Mocht je dit niet zelf willen/kunnen doen: even zoeken op ladegüter-bauer.dede link werkt hier maar half
Groet,
Dennis
Oké, Dennis O:-D
Gaas en touwen.
Om het uitwaaien van blikschrot te voorkomen. Dat weegt echt heel weinig.
Je zou het maar in je bovenleiding krijgen....
Wel mooie plaatjes.