Dag allemaal
Op de eerste plaats de beste wensen voor het nieuwe jaar !!
Helaas heb ik met mijn CS3+ iets vervelends.... Ik krijg deze waarschuwing op mijn scherm (zie foto) zonder dat er verbinding is met de baan.
Sluiting op de baan kan het toch niet zijn, m.i. ? Zelf verdenk ik de voedingsstekker omdat deze er bijna niet uit- of ingaat. Wel is het zo, dat aan de zijkant
zichtbaar is, dat een van de locs is geactiveerd, maar dat mag toch niet uitmaken ? Ook een andere voeding maakt niet uit:(
Overigens geeft hij deze melding ook, als alles netjes is aangesloten. Daar begon het allemaal mee. Ik heb de baan gecontroleerd op sluiting en ook de aansluitrail tegen het licht gehouden, maar niks kunnen vinden.
Groet en bij voorbaat dank voor eventuele ondersteuning,
Gijs.
Heb je er een booster aan hangen? Hoe zit je aansluiting nu?
Misschien een harde reset geven?
De GFP3.1 - melding betreft je S88 terugmeldcontacten (S88 aansluiting onder je cs3+) . Daar is blijkbaar de overbelasting.
Bedankt voor de reacties.
@ Laurent: Nee geen booster.
@Maarten: Hoe geef je een harde reset ?
@brund : Dat zou dan beteken dat de CS3 kapot is ?
Gr,
Gijs
@citaat Je CS3+ hoeft niet defect te zijn. Als je al je terugmelders loskoppelt van de CS3+, krijg je dan nog steeds een overbelastingsmelding ?
Ja nog steeds, er hangen geen retourmelders aan, alleen een netwerkkabel en een voedingsstekker.
Geeft hij de foutmelding nog steeds als je alleen spanning op de cs3+ laat staan en alle overige kabels naar de rails etc niet hebt aangesloten ?
Een reset kan je overigens als volgt instellen , zie blz 6 van de handleiding (https://www.marklin.nl/fileadmin/media/nl/PDF_documents/CS3_Handleiding_NL.pdf) door de toets Restore aan te tippen.
Ok Dick heb nu de netwerkkabel ook verwijderd. Nu afwachten of de foutmelding nog komt want het duurt altijd een tijdje. Betekent restore ook dat ik alle gegevens kwijt ben of zet de CS3 de laatste systeemgegevens terug zonder de ingevoerde data te wissen ?
Als je hem restored naar een moment dat je zelf hebt opgeslagen, zet ie dat terug. Soms helpt het ook al simpelweg te restoren naar het punt dat je 5 minuten daarvoor opslaat. En anders Märklin Servicehotline bellen, die zijn tot 5 uur te bereiken.
Ok mensen allemaal hartelijk dank voor de raadgevingen. De netwerkkabel lijkt de boosdoener. Ik heb een nieuwe aangesloten en verbonden.
Tot nu toe geen foutmeldingen meer pfff gelukkig.
Dank !
Groet,
Gijs
Dat is wel een opluchting, gelukkig geen defect aan het apparaat! Bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing.